Aufklärung ([info]avralavral) rakstīja,
@ 2016-03-22 19:49:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
"Vienkāršākā patiesība par cilvēku ir tāda, ka cilvēks ir ļoti dīvaina būtne - gandrīz vai tādā nozīmē kā svešinieks uz Zemes. Skaidrā prātā un atturībā viņš ārēji daudz vairāk izskatās pēc būtnes, kas no svešas zemes šeit ir atnesusi neparastas paražas, nekā būtnes, ko šī zeme izauklējusi. Viņš gan bauda kādu netaisnu priekšrocību, gan arī cieš no kāda netaisna trūkuma. Viņš nevar gulēt pats savā ādā; viņš nevar uzticēties pats saviem instinktiem. Viņš vienlaikus ir gan radītājs, kas brīnumaini darbojas ar rokām un pirkstiem, gan arī sava veida kroplis. Viņš ir ietinies mākslīgi radītos apsējos, ko sauc par drēbēm; viņš ir uzstutējies uz mākslīgiem kruķiem, ko sauc par mēbelēm. Viņa prātam ir tās pašas šaubīgās brīvības un tie paši mežonīgie ierobežojumi. Vienīgo starp dzīvniekiem viņu krata šis skaistais neprāts, ko sauc par smiekliem, - tā, it kā viņš visuma veidolā būtu atklājis kādu noslēpumu, kas pašam visumam paliek apslēpts. Vienīgais starp dzīvniekiem viņš izjūt tieksmi novērst savu prātu no paša ķermeniskās esamības pamata realitātes - slēpt šo realitāti tā, it kā viņa priekšā būtu kāda augstāka iespējamība, kas radītu kauna mistēriju. Vienalga, vai mēs cildinām šīs lietas kā cilvēkam dabiskas, vai arī nosodām tās kā nedabiskas un mākslīgas, tās vienādā mērā ir unikālas."

Gilberts Kīts Čestertons, Mūžīgais cilvēks


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]avralavral
2016-03-23 11:10 (saite)
Par Čestertonu nezinu, bet - ja gadījumā tu to saki -, nostāja budisms=labi, kristietība=slikti vai otrādi man šķiet maldi un šķērslis "uz apskaidrību". Kaut ko tādu parasti saka cilvēki, kas nepārzina paši savas tradīcijas mantojumu; katoļus, kas iedziļinās budismā un tad savā katolicismā ir vīlušies un grib konvertēties, jo domā, ka k. skatās nepareizā virzienā vai arī ir kā rumpis bez kājām, mēdz sūtīt, piemēram, uz šejieni: http://www.eckhartsociety.org (bet es nosūtītu arī uz Sv.Jāņa no Krusta "Uzkāpšanu Karmela kalnā", Avilas Terēzi un virkni 20. gs. teologu)

The first Chairman and founder of the Eckhart Society, Ursula Fleming, went to a wise and respected Buddhist friend and asked "Can an intelligent person be a Christian?" The Buddhist answered with the suggestion that she should try reading Meister Eckhart. Thereafter, following initial incomprehension, she answered her original question affirmatively and backed up her decision by becoming a lay Dominican and, eventually, by founding the society. Her successor as Chairman quite independently and without ever having met her, consulted the same Buddhist in 1976 when seeking instruction on contemplative prayer and meditation. He was advised to explore prayer of the heart as taught by the fathers of the Church.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]liljabrik
2016-03-23 14:30 (saite)
nē, es neantagonizēju reliģijas. man vienkārši šķiet interesanti, kā šis uzskats, kas man šķiet patiess, ierakstās kristietības dogmatikā. cilvēka pārākums, pretošanās dabiskajiem instinktiem, kas nāk no iedzimtā grēka, utt. pa lielam es joprojām ticu kristietībai, bet tās vienīgais trūkums man šķiet dogmatikas ārprātīgā sarežģītība - trīsvienība, svētais gars, utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]avralavral
2016-03-23 15:27 (saite)
sengrieķu racionālisma ietekme. par cik kristietību nācās potēt virsū uz šī treknā koka, teologi uzskatīja, ka viņiem ir pienākums, tostarp pret sevi, racionāli paskaidrot, kā x var savienoties ar y, un sanāca, ka tur pa vidu ir kaut kas vajadzīgs, lai savienotu, un tad atrada to z (svēto garu) un tā tālāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?