11 May 2022 @ 09:14 am
ļoti īsi par bērnkopības birokrātiskajiem mudžekļiem  
ir tik daudz absurda dzīvē, piemēram, lai nezaudētu pašvaldības līdzfinansējumu, bērns drīkst ar vecāku zīmi neiet uz b/d 50 dienas. 50 dienas gadā. gadā!
vasara, ja ņemam no jāņiem līdz septembrim, vien jau ir šīs 50 dienas.
 
 
( Post a new comment )
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 09:19 am
jā. un ja bērns ir jau pirmsskolas vecumā un daudz neiet nevis vasarā, bet 'mācību gada laikā' var gadīties, ka izsauc parunāties.
un lielā daļā bd jau februārī ir jānorāda kuras nedēļas b/d nebūs
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 09:39 am
mums ir privātais un nekādas runāšanas gan nav vajadzīgas, jo visi saprot, ka bērns taču mājās arī drīkst :) bet vnk līdz šim darbojās tā saucamās vecāku "covid zīmes", kad varēja turēt mājās, cik grib. tagad vairs tā nebūs.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 09:41 am
nu bet loģiski tak - ārkārtas situācija ar kovidu beidzās
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 09:43 am
loģiski ir, jā, bet man likās, ka šajā attālinātā darba pasaulē, kurā mēs visi esam pieraduši, ka varam nebūt uz vietas, šis obligātais apmeklējums arī mainīsies.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 09:45 am
apstākļos, kad iedzīvotājiem uz vietu b/d jāgaida līdz bērns sasniedz apmēram četru gadu vecumu?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 09:50 am
es runāju par privātajiem! par privātajiem.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 10:00 am
un? pēdējo 2 gadu laikā mūsu rajonā ir atvēries tieši viens privātais bd ar dažām grupām. apmēram tajā pašā laikā netālu citā pašvaldībā, kas nozīmē to, ka varbūt uz citiem dārziņiem ir nedaudz mazinājušās rindas, jo mūsu privātajos iet bērni arī no citām pašvaldībām. tas, ka pašvaldība apmaksā daļu rēķina privātajam dārziņam, nenozīmē ka tie, kam fiziski vajag to bd lai strādātu, to var atļauties. skaidrs jau, ka pašvaldību interesē apmaksāt vietu tiem, kam reāli to b/d vajag. un kā tad citādāk lai saprot kam tiešām vajag? tie, kas slimo vienmēr var parādīt zīmi. tiem, kam bd vajag 10 dienas mēnesī pa vidu ārzemju atpūtas braucieniem vai dažas dienas nedēļā mammai atvilkt elpu un palikt tikai ar mazuli ir tomēr jārēķinās, ka noteikumi ir tādi kā ir. kādas tad vispār ir objektīvas izvērtēšanas iespējas, ja neskaita to nāk/nenāk?
nav jau arī pašvaldībā 'pusslodzes' bērnudārzi. pat privātie ne. un kamēr aukle uz dažām dienām ir nereāls čakars un laimesspēle vai maksā tikpat cik bd tā arī būs
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:04 am
man liekas, ka bd ir bērna pirmais kolektīvs, pirmā ģimene ārpus ģimenes, pirmais paša prieks un darīšanas. tas nav obligāti “vajadzīgs ārzemju atpūtas” mammai.
Bet tam, ka valsts nevienā veidē - ne nodokļu politikā, ne pašvaldības līdzfinansējumos - neatbalsta strādāšanu uz pusslodzi, ir tāda verdzības piesmaka.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 10:13 am
bet objektīvi skatoties - vai tad cilvēki, kam to vajag (vecāki) arī tām pašvaldībām prasa - dodiet mums bērnudārzu uz pusslodzi! divas/trīs dienas nedēļā, katru dienu 4 h no rīta vai pēcpusdienā?
šobrīd tos lielos caurumus labo tās mātes, kas līdz pašvaldības bd nestrādā un pieskata citu mammu bērnus vai vecmāmiņas. tieši tāda pati problēma ir pēc tam ar mazo klašu skolniekiem vasarā, jo lielai daļai ģimeņu labi ja ir iespēja uz maiņām ņemt mēnesi atvaļinājumu, tāpat pāri paliek mēnesis. un ne visi var dabūt atvaļinājumu vasarā un uz mēnesi
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:17 am
nē, nu slavenais "caurums" starp bērna pusotru gadu un trīsgadību, kad sāk iet dārziņā - es par šo iestātos kā par periodu ar īpašu aukles piemaksu, ja mēs gribas Latvijās demogrāfiju uzkačāt.

neprasa jau, jo tas viss ir sezonāli. bet nu labi, visu var atrisināt ar feikām ārsta zīmēm un lielas bēdas nebūs, es tikai par pašu faktu, ka bērns, pavisam mazs trīsgadnieks, piemēram, NEDRĪKST visu vasaru atpūsties. ja. pēc likuma nedrīkst. elle un indija.
(Reply) (Parent) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on May 11th, 2022 - 10:04 am
Uz privātajiem taču arī Rīgā ir mazākas, bet rindas!
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:01 am
Bet ja pat par pašvaldības bd. Kāpēc skolniekiem var būt vasaras brīvlaiks, bet mazajiem nē? Kāpēc nevar vecāki strādāt pusslodzes un vest, piem., tikai 3 dienas nedēļā? utt utt
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 10:08 am
tāpēc, ka standarta darbs ir piecas dienas nedēļā ofisa darba laikā. tāpēc, ka ne visi var atļauties strādāt pusslodzi arī vasarā. tāpēc ka bērniem līdz 7 g.v. ir jāatrodas pieaugušo uzraudzībā

pašvaldības bd arī šobrīd ļoti bieži ir ciet uz mēnesi pavisam un tad var Juglas bd aizvietot bd Vecmīlgrāvī. Ziepniekkalna bd Raņķa dambī etc
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:15 am
man liekas, ka, ja mēs paskatītos visu lv strādājošo grafikus, mēs ļoti skaidri redzētu, ka nav tāda standarta darba. cilvēki ir frīlanceri, uzņēmēji, strādā maiņu darbos, strādā pusslodzēs, strādā dažnedažādi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
f[info]f on May 11th, 2022 - 10:25 am
tomēr vairākums būtu standarta, jo vairākums strādājošo latvijā ir valsts un pašvaldību aparātā strādājošie. es domāju, mēs varam izdarīt visādus secinājumus no šī.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:26 am
ā, jā, tiešām, ierēdniecība. tad gan, jā.
(Reply) (Parent) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 10:39 am
Strādā jau ne tikai oficiāli un tiem cilvēkiem ar vajag bd. Kamēr būs tā, ka uz pakalpojumu jāpierakstās pusotru gadu pirms tev to vispār vajag..
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:41 am
Pusotru? :) mēs pierakstījām pirmajā vakarā mājās pēc dzemdību nama :))))))
(Reply) (Parent) (Link)
t[info]tiga on May 11th, 2022 - 06:52 pm
no kurienes tāda statistika?
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 10:57 am
bet zini kā. es jūtu no Tevis tādu it kā naidu pret tiem, kam nevajag b/d visu laiku. bet viņi arī ir cilvēki. un arī tie, kuri var atļauties vasarā strādāt pusslodzes vai ziemas laikā ceļot ir tieši tādi paši cilvēki.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on May 11th, 2022 - 11:14 am
interesanti, ka tu jūti no manis to, ko ES nejūtu :D
es neteicu, ka nav cilvēki, es neteicu, ka nevajag. bet ir arī jāapzinās, ka lielākā daļa tomēr nav ne ierēdņi, ne frīlanseri, ne pusslodznieki. kā tiek galā vientuļie vecāki, kas strādā pa 12 h maiņām specifiskās profesijās es vispār nestādos priekšā. jo fakts kā tāds ir tas, ka tu esi izņēmums, nevis vairākums. nu, vai mazākā daļa. arī es, kas nestrādāju, bet studēju, kamēr otrs uztur ģimeni, esmu izņēmums.
birokrātija ir birokrātija un ja tikai tagad ir nācies saskarties ar absurdu vai neērtībām - tas ir labi. nav jau arī iespējas legāli pateikt 'mans bērns tagad pusgadu uz bd neies, variet paņemt citu, bet man pēc tam pašai vajadzēs'. vai uz gadu. nezaudējot vietu rindā un nesākot tajā stāvēt no jauna. arī tur ir daļa problēmas, īpaši gadījumos, kad skola ņem tikai no noteiktas pirmsskolas un uz visu citu skatās šķībi
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 11:16 am

bet nu jā, tā ir cita saruna par to, ka valsts ļoti nemāk dīlot ar dažādiem gadījumiem. ka mēs kā sabiedrība esam ļoti nefleksibla.
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 11:19 am
un es neesmu izņēmums, man pēc visiem gostiem tikai tagad vajadzētu nākt laukā no BKA, bet es ar visiem bērniem esmu paralēli visu laiku strādājusi.
savukārt, Tu noteikti neesi izņēmums, jo lielā sabiedrības daļā vīri strādā un sievas ir mājās. ar hobijiem :D Tavs hobijs konkrētā situācijā ir mācības :D

tas tā, jokam.
(Reply) (Parent) (Link)
f: lil non smokers[info]f on May 11th, 2022 - 09:26 am
opā. tad ar tādu "family time" nemaz nevar pārāk aizrauties!
(Reply) (Link)
[info]asiize on May 11th, 2022 - 09:35 am
Mani nesen pārsteidza tas, ka vecākiem ir jāmaksā, ja skolas apmeklējuma vietā izvēlas mājmācību vai kā to pareizi sauc.
(Reply) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on May 11th, 2022 - 10:01 am
Nevar būt! Tiešām?
Un kā tas tiek pamatots?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]asiize on May 11th, 2022 - 11:29 am
Es vairs precīzi neatceros, jo tas neskar mani, bet, ja nekļūdos, kkas par to, ka mājmācībā nestrādā finansējuma modelis “nauda seko skolēnam”, bet izmaksas kkādas, lai iekļautu bērnu noslēguma vērtēšanas/diagnoztikas darbos, tomēr ir, tāpēc jāpiemaksā pašiem
(Reply) (Parent) (Link)
cits laiks[info]siltavieta on May 11th, 2022 - 12:12 pm
akdies man no šī visa jau tagad nelabi un bail metas
(Reply) (Link)
helvetica[info]helvetica on May 11th, 2022 - 02:27 pm
Es domāju, ka tas saistīts ar budžeta plānošanu un izpildi, noteiktu dotāciju apjomu noteiktam pakalpojumam noteiktā apjomā. Proti, ir x skolas ar x skolotājiem un x slodžu stundas x apjoma darbam. Un būtu nesaimnieciski dot vienādu apjomu nodokļmaksātāju naudas situācijai, kurā izpildās 100% darbs un situācijai, kurai izpildās 100-x apjoma darbs.

Taču tas, ka mūsdienās vajadzētu varēt būt elastīgākam gan ir fakts. Nevest uz dārzu, ja redz, ka tajā dienā ir psihoemo kaut kādi faktori, aizšaut ar ģimeni kaut kādās vietās un lietās, neplānojot to pusgadu iepriekš precīzi "rudens brīvlaikā" u.t.t. Neatstājas sajūta, ka tie ir nevis pakalpojumi cilvēkiem, bet gan cilvēkiem ir jāaploka savi ieradumi ap šiem pakalpojumiem. Tā teikt - valsts kā struktūra te svarīgāka.
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on May 11th, 2022 - 02:42 pm
Jā, un “cilvēkiem ir jāaplokas” ir reāla padomijas domāšana.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on May 11th, 2022 - 11:24 pm
Bet nekur tālāk jau mēs neesam tikuši, diemžēl... Un ne tikai b/d lietās :-)
(Reply) (Parent) (Link)