andza_arrdh ([info]andza_arrdh) rakstīja,
@ 2012-06-28 01:12:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Oh snap
Šis blogojiens top tikai tāpēc, ka esmu apsolījis pats sev un savam sarakstam, ka reizi dienā izdarīšu kaut ko ar radošu procesu related. Tā kā ir pārāk vēls un mans prāts pārāk iztukšots, lai domātu par kārtējo galda RPG sistēmas iterāciju, tā vietā uzmetīšu šo te ierakstu.

Hm, varbūt vispār to ir vērts apvienot ar problēmu, kas mani neapmierina manā RPG sistēmas variācijā.

Proti, jo ilgāk strādāju ar spēlēm un spēļu industrijā, jo vairāk novērtēju vienkāršā skaistumu. Less is more, the usual shit. Tāpēc man galīgi vairs nepatīk sistēmas, kurās, taisot tēlu, jāaizpilda n tās tabulu iedaļas ar spējām un skilliem. Gribas vienkāršāk un elegantāk. Vienīgais kā?

Attiecīgi premisa ir tāda, ka tēls tiek veidots pielasot dažādus traitus (piem., liels, vecs, resns, spēcīgs, izbijis bandīts, ar labām manierēm utt.).

Tas būtu diezgan fun, jo ļauj vairāk personalizēt varoni, nevis uztvert to kā optimizēti minmaxētu abstrakciju. Jo RPG, IMO, tomēr ir par to role play daļu, nevis tīrais wargame.

Bet problēmas rodas mirklī, kad jāpārtulko kaut kā primary stati (e.g. strength, agility, endurance utt.) par skilliem. Pat tīrās saskaitīšanas gadījumā (e.g. katrs +1 str bonuss dod +1 visiem str related skilliem), gribas skaitīt klāt visu loģiski piesaistīto, un tas rada čakaru.

Mby var kaut kā vēl vienkāršāk un elegantāk? Tikai kā? (atmetot alternatīvo variantu, nopirkt visiem spēlētājiem pa planšetdatoram, un spēlēt visu vienoti virtualizētā sistēmā, kas mby ir the way to go?)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]cannibalsmith
2012-06-28 10:19 (saite)
Tad jau skipo ciparus pavisam. Lai difficulty class arī ir deskriptīvi. Piemēram, orkam trāpīt prasa "stiprs" un "māk rīkoties ar zobenu". Katra īpašība, kas tev ir no prasītajām, dod tev vienu d6, ko mest. Success ir, ja kaut viens kauliņš uzkrīt X vai vairāk.

(Atbildēt uz šo)


[info]her_crow
2012-06-28 12:16 (saite)
yeah, just remove the numbers.

man piemēram liekas, ka D&D sarežģītībā slēpjas kaut kas foršs, jo ir diezgan rewarding sajūta, kad tu to mehāniku beidzot esi izpratis, un vari sev 'pakļaut'. tb tā matemātika un sarežģītība tajā gadījumā ir daļa no fun.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pink_pony
2012-06-28 12:25 (saite)
Kind of jā, but we're not kids with endless free time anymore.

Vispār doma par planšeti katram spēlētājam izklausās pēc the future.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zeno
2012-06-28 16:13 (saite)
Man vienmēr paticis spēlēt spēles, kurās ir kaut kādas irl taustāmas lietas, proti, tokeni, kārtis, kartes utt. Tāpēc iesaku visus tos +1 str un citas lietiņas sagatavot kā kartītes, aplīšus vai ko citu, un tad dalīt spēlētājiem pēc vajadzības.
Gan vieglāk skaitīt, gan vairāk fun. Un izlietoto spēku var reprezentēt kā otrādi apgrieztas fiškas.

Runājot par skaitļiem, es neredzu lielu problēmu tajā, ka RPG spēlēs jānodarbojas ar matemātiku, ja tas nenotiek intensīvāk par Mančkinu.

(Atbildēt uz šo)


[info]andza_arrdh
2012-06-29 00:51 (saite)
Idejas ir jaukas, un kaut kādā mērā daļu no tām izmantoju jau pašlaik. Proti, esmu pilnībā kļuvis par dice pool advokātu, jo tur kauliņu skaits = skilla apjoms. Tātad ir fiziska reprezentācija un psiholoģiski ir patīkamāk redzēt, kā acu priekšā "pieaug tavs skills".

Problēmas sākas, līdz ko sanāk sastapties ar izdalītiem skilliem. Vai vispār skillu noteikšanu. Proti, ja ir jāpārbauda tēlam rāpšanās pa sienu un dziedāšana, katram skillam individuāli nepiešķirsi kauliņus. Tātad jāeksistē tabulai, kurā viegli var paskatīties, kāds skaits ir kuram skillam.

Bet kā noteikt šo skaitu? It kā elementārā RPG loģika prasa, ka tas tiek kaut kā atvasināts no primary statiem. Piemēram, vienroku ieroču cīņas kauliņu skaits = Str + Agil + End rādītājs + pašas cīņas skills (kuru droši vien vajag mācēt)). Rezultātā jau rodas sarežģītāka aprēķināšana.

Alternatīva būtu veidot globālākus visu koverojošus skillus, bet tad tēli vairs nav tik individuāli un atšķirīgi.

Vēl nāk prātā ideja, ka taisot tēlu, nemaz nevajag aprēķināt skillu, kamēr tas spēlē nav jāizmanto, vienkārši, lai ietaupītu laiku.

Vopšem iespējas ir daudz, bet visvairāk mani nomoka tieši dažādu skillu diferencēšana, lai tas nebūtu ķēpīgi ilgi, bet vienlaikus cilvēkiem būtu iespēja uztaisīt konceptuāli individualizētu tēlu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]cannibalsmith
2012-06-29 10:35 (saite)
Parādi man gīku, kuram grūtības sagādā summēšana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?