andza_arrdh ([info]andza_arrdh) rakstīja,
@ 2012-06-28 01:12:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Oh snap
Šis blogojiens top tikai tāpēc, ka esmu apsolījis pats sev un savam sarakstam, ka reizi dienā izdarīšu kaut ko ar radošu procesu related. Tā kā ir pārāk vēls un mans prāts pārāk iztukšots, lai domātu par kārtējo galda RPG sistēmas iterāciju, tā vietā uzmetīšu šo te ierakstu.

Hm, varbūt vispār to ir vērts apvienot ar problēmu, kas mani neapmierina manā RPG sistēmas variācijā.

Proti, jo ilgāk strādāju ar spēlēm un spēļu industrijā, jo vairāk novērtēju vienkāršā skaistumu. Less is more, the usual shit. Tāpēc man galīgi vairs nepatīk sistēmas, kurās, taisot tēlu, jāaizpilda n tās tabulu iedaļas ar spējām un skilliem. Gribas vienkāršāk un elegantāk. Vienīgais kā?

Attiecīgi premisa ir tāda, ka tēls tiek veidots pielasot dažādus traitus (piem., liels, vecs, resns, spēcīgs, izbijis bandīts, ar labām manierēm utt.).

Tas būtu diezgan fun, jo ļauj vairāk personalizēt varoni, nevis uztvert to kā optimizēti minmaxētu abstrakciju. Jo RPG, IMO, tomēr ir par to role play daļu, nevis tīrais wargame.

Bet problēmas rodas mirklī, kad jāpārtulko kaut kā primary stati (e.g. strength, agility, endurance utt.) par skilliem. Pat tīrās saskaitīšanas gadījumā (e.g. katrs +1 str bonuss dod +1 visiem str related skilliem), gribas skaitīt klāt visu loģiski piesaistīto, un tas rada čakaru.

Mby var kaut kā vēl vienkāršāk un elegantāk? Tikai kā? (atmetot alternatīvo variantu, nopirkt visiem spēlētājiem pa planšetdatoram, un spēlēt visu vienoti virtualizētā sistēmā, kas mby ir the way to go?)


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]andza_arrdh
2012-06-29 00:51 (saite)
Idejas ir jaukas, un kaut kādā mērā daļu no tām izmantoju jau pašlaik. Proti, esmu pilnībā kļuvis par dice pool advokātu, jo tur kauliņu skaits = skilla apjoms. Tātad ir fiziska reprezentācija un psiholoģiski ir patīkamāk redzēt, kā acu priekšā "pieaug tavs skills".

Problēmas sākas, līdz ko sanāk sastapties ar izdalītiem skilliem. Vai vispār skillu noteikšanu. Proti, ja ir jāpārbauda tēlam rāpšanās pa sienu un dziedāšana, katram skillam individuāli nepiešķirsi kauliņus. Tātad jāeksistē tabulai, kurā viegli var paskatīties, kāds skaits ir kuram skillam.

Bet kā noteikt šo skaitu? It kā elementārā RPG loģika prasa, ka tas tiek kaut kā atvasināts no primary statiem. Piemēram, vienroku ieroču cīņas kauliņu skaits = Str + Agil + End rādītājs + pašas cīņas skills (kuru droši vien vajag mācēt)). Rezultātā jau rodas sarežģītāka aprēķināšana.

Alternatīva būtu veidot globālākus visu koverojošus skillus, bet tad tēli vairs nav tik individuāli un atšķirīgi.

Vēl nāk prātā ideja, ka taisot tēlu, nemaz nevajag aprēķināt skillu, kamēr tas spēlē nav jāizmanto, vienkārši, lai ietaupītu laiku.

Vopšem iespējas ir daudz, bet visvairāk mani nomoka tieši dažādu skillu diferencēšana, lai tas nebūtu ķēpīgi ilgi, bet vienlaikus cilvēkiem būtu iespēja uztaisīt konceptuāli individualizētu tēlu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]cannibalsmith
2012-06-29 10:35 (saite)
Parādi man gīku, kuram grūtības sagādā summēšana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?