Pilota memuāri.

Karalis ir pliks.

Karalis ir pliks.

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ir tikai 2 varianti. Vai nu es tiešām esmu INTJ/ISTJ - cilvēks, kas pasauli redz no racionālās un funkcionālās puses, jebšu tas, ko sauc par Survival KIT laikmetīgās mākslas festivālu, ir huiņa un visi izliekas, ka karalis ir apģērbts. Kāds sakars nosaukumam ar to, kas redzams instalācijās, katrs var minēt pats. Ievelc gaisu dziļi plaušās un skaiti sekundes, cik ilgi izturēsi. Turklāt to visu izvietojot pielāgotās kādreizējās ražošanas, garāžu un/vai noliktavu telpās, sajūta ir pilnīgi dezorientējoša un pretīga. Laikam tāpēc visi tādos pasākumos klīst apkārt ar vīna glāzēm rokās. Iespējams, tās samežģa mēli un vārdus "huiņa" izrunāt kļūst grūtāk. Tāpat kā vārdus "publika", kuru vietā drīzāk prasītos vārds "kontingents". Un šis kontingents pavisam noteikti atrodas iedomāta nogriežņa, kas reprezentē skatījumu uz pasauli, pretējā galā no manis. Labi tālu. Kādus pāris gaismas gadus.

Srsly. Cik daudz kreativitātes vajag, lai no deformētas plastmasas izveidotu kaut ko līdzīgu lellēm un tad piedzejotu kaut kādu ideju, kas daudzmaz pasē. Vai zem 4 gaismām novietotu pusvītušas zāles un puķes, pasludinātu par dies'-zina-ko.

Požaluj, es labāk tomēr salodēšu jauniegūto STERN akumulatoru barošanas elementus un pārlikšu tos vecajos korpusos. Tāds tādu saprot - ar vīru, kas viens pats cīnījās noplukušajā darbnīcā gan sapratos lieliski. Uzdāvināja pat vienu ātro patronu - sak', tā jau tāpat nevienam nebūšot vajadzīga. Dīvaini, ka šādi festivāli ir.

Toties visiem iesaku sestdien/svētdien aiziet uz PILNĪGI VISĀM Baltijas jūras dokumentālo filmu festivāla filmām. Biju uz "GNARRU", nožēlu negaidiet, smiesieties. Un rīt mūs gaida "Vēstnieks".



Un tagad. Pasocializējāmies un pietiks.

/Music: Dubstep Violin: Lindsey Stirling-Crystallize
  • Survival KIT is shit.
  • To sauc par MĀKSLU un tās radītajus - par MĀKSLINIEKIEM :) es par māksliniekiem saucu visus, kam vismaz viens putns galvā :D mūsdienās, šķiet, jo karalis ir vairāk kails, jo vairāk vīna glāžnieki staigā viņam riņķī un māj ar galvu, "O jā, ģeniāli". Shit, Rembrants bija ģeniāli! Nevis tas mūsdienu shits.
    • FTW.

      Es tieši padomāju - ja to pieskaita pie "vizuālās komunikācijas" (galvenais - gudri gvlezt), tad kas visā tajā ir tāds, kam patiešām prasa iemaņas. Jo ar mākslīgu rožu ziedlapiņām noklāt garāžas sienu formā

      "roses are
      roses are
      roses are
      roses."

      Var jebkurš. Es arī, bļe, māku. Bet, vot, Kārli Padegu akmenī atveidot, Rembrantu pārspļaut un uz tās pašas garāžas griestiem Siksa kapelas griestu gleznojumu noimitēt - vot, tā būtu komunikācija, tā būtu māksla. KITā es vispār nesaprotu, ko kāds grib komunicēt - ne pirms, ne pēc anotācijas plāksnītes izlasīšanas. Cik stulbs biji, tik stulbs paliec.
      • Re: FTW.

        būt nebiju, neredzēju, bet ir viedoklis

        man šķiet,ka mūsdienu mākslā liela nozīme ir atsaucēm, un tai brīdī jau kāda konkrēta darba uztveršana ir atkarīga no skatītāja iepriekš uzkrātās pieredzes.
        nekas šai pasaulē nav jauns,viss atkārtojas tādā vai citādā formā.
        es šeit aprakstītajā vizuālajā komunijācijā uzreiz iedomājos Ģertrūdes Steinas poēmu,un,ja skatās no šāda rakursa,iespējams,izskatās savādāk. vismaz man,jo mani viņa fascinē un viss tas stream of consciousness pasaules skatījums.
        tikpat labi, šīs rozes nav atsauce uz tām rozēm, bet tikuntā es varu sev pati uzburt stāstu.

        bet man vabše ir šausmīgi subjektīva uztvere attiecībā pret mākslu. Siksta kapella mani nekad nav aizrāvusi , piemēram.
        tieši tāpēc jau ir tik forši,ka mēs esam visi dažādi un nevar vienādi uztvert un visiem patikt un katrs graudus no pelavām izsijā pats :)
        • made my day.

          Pirmā rindkopa ir EPISKA!!!!!!! :D :D :D :D

          Otrā rindkopa liek aizdomāties, vai Tu gadījumā nebiji tā, kas tos aprakstus uz plāksnītēm drukāja.

          Trešās rindkopas vietā, pavei, man Tev ir 20W sarkanā gaismas diode:



          Now what i mean?
          • Re: made my day.

            nu nekā episka tur nebija, parastā latvieša nostāja :)

            protams,ka es neuztveru nekādas konotācijas no lediem,bet Tu esi laipni lūgts paskaidrot :)
            • episkā latvieša nostāja.

              Lai paskaidrotu, man būtu jāatgriežas pie stāsta par tehnisko cilvēku savdabīgo humora izjūtu. [info]katodstars mēdza pret depresiju cīnīties ar turbīnām, ja nemaldos. Pagaidām nepūlies iedziļināties, es paskaidrošu. ;) :D

              LEDs šajā gadījumā simbolizē manu subjektīvo realitātes uztveres būtību pretnostatot to tam, kas tiek pozicionēts kā pamatnostādne mākslā kā vizuālas komunikācijas līdzeklī.

              DO. U. GET. IT. NOW?
              :D :D :D :D :D
              • Re: episkā latvieša nostāja.

                1) nekliedz uz mani
                2) beidz iedomāties,ka tehnisko cilvēku humora izjūta ir ar kautko īpašāka vai savdabīgāka par citām humora izjūtām. tas,ka citi nerunā zobratos un spriegumos, nenozīmē,ka viņi ir nejēgas
                3) es biju domājusi,ka tur būs kāds interesantāks stāsts zem tiem lediem, to,ko Tu uzrakstīji,tas tāpat bija skaidrs.
                man vienmēr liekas,ka lācīšiem vēderā ir vairāk nekā tur ir un es nekad nepārstāšu uzdod muļķīgus jautājumus :)
                • Re: episkā latvieša nostāja.

                  1) Nekliedzu. Tas ir tikai CAPS LOCK.
                  2) Pat ja tā nav īpašāka, man labpatīk vismaz iedomāties, ka ir. Jo tā tāda ir. :D :P
                  3) Es varētu izvērst arī īpašāku stāstu, bet tas traucēs man nodoties tām nodarbēm, ar kurām sevi pašlaik apgrūtinu.
                  • Re: episkā latvieša nostāja.

                    1)nubet protams,ka kapsloki nozīmē kliegšanu, nu :)
                    2) labi,man pārsvarā ar dažiem izņēmumiem nav problēmu ļaut citiem ticēt tam,kam viņi grib :)
                    3) un ko tad Tu šobrīd dari? Tu drīksti izstāstīt plašāko stāstu arī vēlāk
  • Nav jau tik traki - apenes ir ļoti, ļoti smukas. Neteikšu, ka ģeniāli, bet daudzas instalācijas man pagājušo gadu patika.
  • Mnuuu, nevarētu jau noliegt, ka kaut kādu ideju katrs instalācijas radītājs tomēr savā darbā ieliek. Tas, vai šo ideju uztver citi, jā, tas ir cits jautājums. OK, jā, es arī lielākajā daļā modernās mākslas darbu šo ideju neredzu. TOMĒR uzskatu, ka gaume ir ļooooti staipāms jēdziens un tas, kasnepatīk man, Tev un un vēl baram cilvēku nenozīmē, ka tas nevar patikt vienam no 1000 cilvēkiem, kurš šajā plastmasas pudelē tomēr saskatīs sev ko tuvu. Un, attiecīgi, ja ir uzorganizēts pasākums, ir arī apmeklētāji. Īsāk - lai gan lielā daļā gadījumu jaunie mākslas darbi man šķiet WTF, nav jau iemeslu tos nolamāt, ja ir citi, kam tas patīk.
  • To vēstnieku jau sen pa brīvu var noskatīties te: http://mubi.com/films/the-ambassador--2/watch
  • riekstinja

    (Anonīms)
    Murkškēt par to, ka mūsdienu māksla (attiecībā pret Dāvida statuju, Monu Lizu vai bronzā kaltu Rainja krūšutēlu) ir mēsls, ir tas pats, kas pazinot, ka otrs ir dumjš, jo vinjam garšo sēnes, nevis pākšaugi. Es nenoliedzu, ka projektēt, būvēt un lodēt ir tehniski sarežgītāk kā uzliet zaljas krāsas bundžu uz sienas, šūt lupatu lelles vai pienaglot kakja divpadsmitpirkstu zarnu pie neēvelēta dēlja, pazinojot, ka tā ir māksla. Tomēr izpratne par mākslu nevar un nedrīkst aprobežoties tikai ar gleznojumiem, simfonijām un vitrāžām baznīcu logos. Jo elastīgāka cilvēka domāšana, jo plašāks klūst mākslas jēdziens. Un mēs taču negribam grimt stagnācijas purvā un apmierināties tikai ar oldschool dižgariem.. Open mind for a different view.
    • Re: riekstinja

      Drīkst. Un pat vajag, es teiktu. Citādi tiešām reiz pienāks diena, kurā pēkšņi visi attapsies, ka tas, kas tik ilgi dēvēts par mākslu patiesībā tik tiešām ir huiņa. Uzcelt piramīdas un pārklāt tās ar pulētu kaļķakmeni ar 12 000K gadu garantiju - [inženiertehniska] māksla. Pienaglot zeķi pie sienas - huiņa. Jo elastīgāka kļūst domāšana, jo izplūdušākas robežas, jo neiespējamāk saprast, kas ir kas.
      • Re: riekstinja

        (Anonīms)
        Nosauc man pamatotus iemeslus, kādēl nepieciešamas robežas. Kontekstā ar mākslu. Un punkts divi - iespējams, ka tā ir iekšējas brīvības trūkuma pazīme - nespēt paskatīties tālāk par savu šnjurduku. Un jautājums, - Tavuprāt, mūsdienu māksla ir sūdīgāka, jo tajā netiek lieti sviedri?
        • Re: riekstinja

          Robežas nepieciešamas, jo tās ļauj definēt, kas ir tēlotāja māksla, kas - dzeja, proza un tā tālāk. Un nejaukt žanrus kopā, ja nav sajēgas par tiem. Tas viss atvasinās no inženierzinātnēm - ja ar neorganiskās ķīmijas metodēm sāks projektēt arhitektūru, tas gluži vienkārši nebūs iespējams. Un vispār šāda spriedelēšana ir pārāk tāla atvasināšanās no sākotnējās tēmas, ka pēc būtības man nav nepieciešams kāpt uz viena un tā paša grābekļa simts miljonus reižu, lai saprastu, ka tā nav ne iekšējas brīvības trūkuma pazīme, nedz arī kas cits, gluži vienkārši [gandrīz] nekas šādos festivālos neinteresē un nesaista. Kaut arī mēdz būt izņēmumi.

          Mūsdienu mākslas radīšanu krietni atvieglo modernās tehnoloģijas, taču tas nenozīmē, ka tādēļ drīkst radīt huiņu. Ar izlieto sviedru daudzumu tas nekādi nekorelē - var spaiņiem liet, bet, kas bijis sūds, tāds arī būs un paliks.

          Lūk šis, piemēram, ir eleganti.
        • Re: riekstinja

          Radošums ir ārkārtīgi nozīmīgs, bet tomēr tam ir jēga tikai tad, kad tiek kaut kas radīts.

          Proti - lai sadomātu ko jaunu/foršu, ir jāizkāpj no t.s. kastes. Taču, lai to ieviestu dzīvē (vai tas ir mākslas darbs vai inženiertehnisks brīnums) ar visu to jauno domu jākāpj kastē atpakaļ (tā teikt pielāgoties reālajai situācijai). Situācijai ir jāpielāgojas, piemēram, izteiksmes līdzekļi ir ierobežoti, materiālu izmantojamība un pielietojamība, tāpat jāskatās lai šādu ierobežojumu dēļ nezustu, bet izkristalizētos mesidžs un doma, kas dabūta "izkāpjot no kastes". Un mākslai ir pielietojums - tā nes idejas, domas, izjūtas un visādas dīvainības, kas nav tveramas rāmjos, bet lai tās parādītu, šīs idejas IR jāieliek rāmjos uztaisot māksas instalācijās.

          Un tādēļ ir nepieciešamas robežas. Lai tās pārkāptu un atkal ievērotu.

          //man liekās interesanti atbildēt. :) Protams, manuprāt, J. lamājas par daudz un par to, ko nesaprot un nesapratīs... taču... lūdzu, nemēģināsim inženierus par māksliniekiem pataisīt, pasaule jau tāpat iet uz galu. :D
Powered by Sviesta Ciba