|
Jūlijs 10., 2024
11:08 Interesanti, kā pēc trīs gadiem, kas nobraukti ar mašīnu, kam automātiskā kārba, pārsēžoties uz mehāniku, nav vispār nekāda pierašanas un atmācīšanās posma. Savukārt pēc tam atkal pārsēžoties automātā, pirmā kustība ir mēģināt ar kreiso kāju sataustīt neesošo sajūga pedāli.
Ja braukšanas apmācība būtu bijusi ar automātu un tikai stipri vēlāk sākts braukt ar mehāniku, droši vien šāda pārslēgšanās pieredze arī būtu otrāda? To apziņu par pedāļu un kloķa saikni, kas ielikta kopš padsmitgadnieka vecuma, laikam nevar pazaudēt, lai cik ilgi prasme nebūtu lietota. Un mehānika ir forši, gandrīz var teikt, ka tās sazobes sajūtas ar procesu ir pietrūcis. Gandrīz.
|
Comments:
braucot ar automātu roku tāpat turu uz kloķa :D (ja tāds ir)
| From: | alefs |
Date: | 10. Jūlijs 2024 - 11:41 |
---|
| | | (Link) |
|
Es arī :)
| From: | alefs |
Date: | 10. Jūlijs 2024 - 11:45 |
---|
| | | (Link) |
|
Ir gan dzirdēta versija, ka rokas turēšana uz kloķa esot neveselīga mehāniskajai kārbai, bet nav ne jausmas, cik tas ir attiecināms uz mūsdienu mašīnām.
tikai vienu reizi muskulu atmina noraustija un kustibas laika no D ielikas N, diezgan strjomna, bet vairs nav atkārtojies 😀
Man autoskolas instruktors (toreiz varēja mācīties tikai ar mehānisko) teica, ja vismaz gadu regulāri braukts, tas būs un paliks "asinsritē".
| From: | alefs |
Date: | 10. Jūlijs 2024 - 11:37 |
---|
| | | (Link) |
|
Droši vien līdzīgi kā braukt ar velosipēdu.
Es šo "tas ir asinsritē" fenomenu skaidri izjutu, kad pēc 25 gadu pārtraukuma atkal uzkāpu uz distancenēm. Turklāt nebiju nekāda sportiste, vnk pamatskolā bija fanāts skolotājs, kas labi iemācīja tehniku.
nez, man abos virzienos grūti pārslēgties, bet nekāds spožais šoferis jau tāpat neesmu
tas jā, bet, lūk, izmantot auto ar automātu manuālajā režīmā, tur gan korķus sākumā sit.
gribēju izmēģināt, bet sapratu, ka bez treniņa labāk ne, un tā kā tas jau tikai tāds eksperiments, tad tā arī nemēģināju nopietni.
Interesanti būtu pamēģināt braukt ar mehānisko kārbu UK.
| From: | alefs |
Date: | 10. Jūlijs 2024 - 20:23 |
---|
| | | (Link) |
|
Oj, Lielbritānijā es laikam ne par ko nesēstos pie stūres. Esmu gan dzirdējis citus sakām, ka pie pretējā braukšanas virziena tīri ātri varot piešauties, bet braukšanas pušu maiņa tomēr ir kaut kas kognitīvi sarežģītāks nekā automāta/mehānikas maiņa, un nez kā kuros brīžos ārā izleks tas, kas gadu desmitiem ietrenēts.
nevajadzētu būt tik traki. es maltā savulaik nedēļu atvaļinājumā nobraucu ar manuālo, atskaitot vienu reizi, kad prāts samežģījās, kreisais un labais mainījās diezgan nepiespiesti.
Es sāku mācīties braukt britu salās. LV turpināju un baigās problēmas nebija. Bij mazliet imaginārs tukšums galvā, ka kloķis nav kreisajā pusē, bet nebija tā, ka roku visu laiku atsitu pret durvīm, meklējot to. Vienīgais ar ko biš grēkoju, pārāk tālu turējos no ceļa labās malas.
Pirmās jūdzes bija skarbi (tas gan bija vienītī un ar papīra kartēm 2000o sākumā Londonā), bet vēlāk pāris reizes gadā pabraukājot, pēc kādām 5000+ jūdzēm iestājās same shit.
Jāsaka gan, ka uz vecumu izlaižos un šobrīd nomā ņemu ar automāto, jo kāpēc gan lieki iespringt.
Jap šis! Es tgd pēc tam, kad paliku bez autiņa 3,5 gadus nobraukāju ar dažādiem carsharing nomas brīnumiem, visas kā viens automāti. Tāpat jebkurā tādā asākā situācijā - lec kaut kas priekšā uz ceļa vai kā, ir abas kājas grīdā - imaginārais sajūgs ar. Un pēc tam iesēžoties tagadējajā manuālajā autiņā - vispār - nulle problēmu. Kaut aŗī sākumā domāju, kā nu būs un smadzenēs biju pat aizmirsusi, pedāļu secību - tb ja man tobrīd prasītu, nespētu nosaukt, kurš ir sajūgs, kur bremze, kur - gāze. :D |
|