Stopwatch hearts -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi
> Pajautā man.

Septembris 14., 2022


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
12:51
Reiz ar mani notika autobraucēju TAS — ieslēdzu atslēgu mašīnā.

Pirmā doma pēc tam, kad atklāsme par faktu bija aizrāpojusi līdz smadzenēm — a man šķita, ka šitā notika vien agrāk, cērtot ciet moskvičus un žiguļus. Otrā doma savukārt bija tāda, ka manas attiecības ar šo auto ir mērķtiecīgi vedušas uz šo brīdi.

Jāsāk ar to, ka ir mašīnas, kuras ir «simply clever» — un ar to es domāju ne tikai škodas — nu, un tad ir volvo. Simplī klevā mašīnām ir visādas atjautīgas fīčas, par kurām tu nekad pats neiedomātos, ka tādas gribi, bet, kad tādas esi reiz sastapis, to pēc tam visur citur pietrūkst. Bet pats galvenais, kas ir raksturīgs simplī klevā mašīnām — tās neliks īpašniekam iet čakarīgu un riskiem bagātinātu ceļu, lai apmierinātu vienkāršas vajadzības. Es, protams, neapgalvoju, ka simplī klevā mašīna spētu bloķēt jebkādu manu epikfeilo performanci, bet tā vismaz nekaitinātu veidā, kurš uz tādām performancēm provocē.

Mašīna, kura nav klevā, turpretī dara tieši to. Konkrēti: ja aizslēdz mašīnu ciet, kad tai ir nolaisti logi, tad pilnīgi pašsaprotami būtu, ja logus ērti varētu aizdarīt ciet arī tie, kuri par to ir atminējušies vien tad, kad ir izkāpuši no mašīnas. Turpretī attiecīgais lolvo pēc atslēgas izņemšanas no aizdedzes un durvju atvēršanas vairs neļauj darbināt logus. Ja uzreiz neatminējies, ka logi ir vaļā, tad kāp vien atkal mašīnā, liec atslēgu aizdedzē, lai tikai nospiestu vienu pogu.

Bet eksistē aftermārketa risinājumi, kur šo to var uzprogrammēt. Logu nolaišanas poga durvīs turpinās arī turpmāk tikpat veikli notīties no savu tiešo pienākumu pildīšanas, bet vismaz pēc mašīnas aizslēgšanas ar pulti logi paši uzlīdīs atpakaļ uz augšu. Protams, ka man tādu risinājumu vajadzēja.

Un tā, mašīna stāv pie mājas. Stāv neaizslēgta, ar atslēgu aizdedzē, jo te jau visi savējie. Tā kā diena karsta, tad stāv ar logiem lejā. Bet vakars velk uz miklumu, un nodomāju, ka logus gan derētu pacelt uz augšu. Varētu jau vienkārši pagriezt atslēgu un nospiest pogu durvīs. Bet man taču tagad ir šī jaunā elegantā funkcija — logi ar pulti. Izvelku atslēgu no aizdedzes (jo vismaz ar atslēgu aizdedzē mašīnu no pultes aizslēgt nevar), nospiežu «lock», priecīgi noskatos, kā viss notiek, iespraužu atslēgu atpakaļ aizdedzē, izkāpju no mašīnas — un aizcērtu durvis.

Kamēr sāku apsvērt, tieši cik tālu pašlaik atrodas otra atslēga, kāds gudrāks prāts apjautājās, vai man gadījumā nav vaļā bagāžnieks. Tas tik tiešām nebija aizcirsts. Tajā brīdī sapratu, ka noteikti būtu varējis būt arī sliktāk, jo ne visos sedanos var tā eleganti aizlīst no bagāžnieka uz salonu.

Bet nu jā. Saderīgā pārī vismaz vienam ir jābūt klevā, un tas, kurš spēj izpildīt tādu triku ar aizslēgu mašīnu, diezin vai kvalificējas. Bet nu tas otrs arī tā ne visai.

(15 raksta | ir doma)

Comments:


[User Picture]
From:[info]begemots
Date:14. Septembris 2022 - 13:31
(Link)
Vispār jau lielā daļa jauno mašīnu ir simplī klevēr, vismaz VAG grupas (VW, Audi, Škoda, Seat). Tu atslēgas nevari atstāt, jo auto neslēdzas ciet, kamēr tās ir iekšā. Aizslēgto lodziņu pacēlāji arī vispirms laikam bija VW, un pēc tam ieviesa pārējos brendos.

Škodai, protams, ir visādas mistiskās fiškas, piemēram, lietussardziņi durvīs, kas tiešām kvalificētos kā simplī klevēr. Bet lielākā daļa no elektroniskajiem pribambasiem ir viņiem visiem.
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:14. Septembris 2022 - 17:19
(Link)
Nu jā, škoda te bija domāta vairāk kā pieejas ilustrācija, nevis konkrēts zīmols.

Logu sakarā man ir jādomā par to, ka tas taču acīmredzot ir bijis apzināts inženieru lēmums: darīsim tā. Jo ir viena lieta, ka funkcija mašīnai ir vai nav. Bet pavisam cita — kā ir izdomāts šo funkciju realizēt, kā tai būtu jādarbojas. Un lēmums ir bijis: neļausim aizvērt logus, ja atslēga nav aizdedzē vai ja pēc mašīnas noslāpēšanas ir attaisītas durvis. Kaut kāda doma tur apakšā droši vien ir bijusi, kāpēc tam jābūt šādi, bet ej ta nu saproti, kas tā par domu.
From:[info]mmd
Date:14. Septembris 2022 - 14:21
(Link)
Ha, ha, ha ... es tūlīt uzrakstīšu savu stāstu par atslēgām un auto.

Bet - Tu esi mēģinājis pieturēt aizslēgšanas pogu, kad mašīnu ar pulti aizslēdz? Mans gandrīz pagājušā gadsimta audi tad labprātīgi aizver visus logus bez manas klātbūtnes.
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:14. Septembris 2022 - 17:13
(Link)
Man stāstīja, ka volvjiem principā tas tā varētu darboties, bet nav zināms, vai visiem modeļiem, pat ja iznākuši aptuveni vienā laikā. Savējam pamēģināju paturēt, bet nekas nenotika. Rokasgrāmatā vienā rāmītī ir minēts par drošības pasākumiem, kas jāievēro automātiski slēdzot logus (pieskatīt ekstremitātes), bet ne vārda par to, kas tieši ir jādara, lai logi automātiski vērtos.
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:14. Septembris 2022 - 14:27
(Link)
Labais - "bija vēss, aiztaisīju logu. Par bagažnieku aizmirsu". :D
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:14. Septembris 2022 - 16:42
(Link)
Nene. Bagāžnieks bija pievērts, bet nebija aizcirsts.
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:15. Septembris 2022 - 23:42
(Link)
Es tikai apceļu Tevi ;)
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:15. Septembris 2022 - 23:57
(Link)
Man jau bija aizdomas :))
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:14. Septembris 2022 - 14:28
(Link)
Man pēc visiem tiem gadiem ar simplī klevē un tagadiņ ar sābiņiem bija aizmirsusies šāda liksta. vienrīt ar draudzenes dienesta golfiņu aizšāvām paslēpot siguldā. kā jau tas priekā gadās, sajaezgojāmies kā no no atkalsatikšanās, tā no veiksmīgās visu darbu atlikšanas un šitās te smukās ziemas saulainās dienas rīta, līdz tas draņķa golfs, izrādās, pats nolemj automātiski aizslēgties neatkarīgi no tā, ka atslēgas, kā uzzinājām vēlāk un par 60 eiro, ir salonā.

Visādi mēģinājām, garām brauca stalti puiši un arī neko nevarēja izdarīt, ieradās Siguldas galvenais atslēgmeistars un čik-čik, divas minūtes kauna, ar speciālu garnadžu mehānisku rīku veica šo cēlo atbloķēšanas darbu.

[User Picture]
From:[info]alefs
Date:14. Septembris 2022 - 17:09
(Link)
Mhm, par tiem atslēdzējiem arī esmu iedomājies. Ķipa, ļoti daudzām mašīnām tas acīmredzot ir samērā vienkārši, no kā jāsecina: ja mašīna vēl nav nozagta, tad lielākoties vien tāpēc, ka viņa neinteresē tiem, kuri veikuši investīcijas mašīnu atslēgšanas mākslās.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:14. Septembris 2022 - 17:28
(Link)
(es, radzot, cik ātri un elementāri sos džekiņš manam auto šito izdarīja, iedomājos, nez, kur tospumpējamos spilventiņus var nopirkt; āķi es pati varu uzlocīt. Noteikti lētāk un mazāk strjomna, kā piķot džekam)

(jā, un jocīgi, ka neviens garāmgājējs nesatraucas. Principā divatā var sprādzēt vaļā auto bez stresa, taisnība vien ir - vismelnākās lietas jādara ar vismierīgāko sejas izteiksmi)
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:14. Septembris 2022 - 17:32
(Link)
Nez tikai, vai pēc tādiem spilventiņiem durvis pēc tam saglabā tikpat labu blīvējumu nekā pirms tam. Deformācijai tur kaut kādai būtu jābūt.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:14. Septembris 2022 - 21:06
(Link)
tur tikai tādu šķirbiņu vajag, lai drāts āķīti garā kātā aizbāztu. Reāli nekas.
[User Picture]
From:[info]snark
Date:15. Septembris 2022 - 09:33
(Link)
Ļoti sen atpakaļ gadījās tā. Braucu vērot rallijsacīksti, paņēmu līdzi savu meitu divgadnieci. Manīgi iegrozījies teju vai premium stāvvietā, kāpu ārā un lepni aizsitu savas deviņdesmito gadu sākuma Audi S2 supertruper kupejas durvis. Nākamajā brīdī sapratu, ka auto ir aizslēdzies, atslēga iekšpusē, debesīs spīd saule, bet bērns auto iekšpusē vēl (pagaidām) laimīgi smaida un skatās uz mani.
Par laimi situācijas specifika bija tāda, ka piecu minūšu laikā ap auto bija salasījies kompetents konsīlijs, viens no tā dalībniekiem turpat blakus atrada paresnu stiepli, uzlocīja tai āķi, un vēl pēc nepilnas minūtes auto bija vaļā, un bērns manās rokās.
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:15. Septembris 2022 - 10:48
(Link)
Uff, šis vispār ir ekstrēmi.

> Go to Top
Sviesta Ciba