Solārijs un saule

« previous entry | next entry »
Jul. 20., 2013 | 12:31 am
posted by: ziema in pajautaa

Kā īsti ir – ja mēģinu tikt pie iedeguma dabīgajā saulē, bet nākamā nedēļa sauli nesola, vai varu ieiet solārijā, ja pamata iedegums jau uzsauļots? Esmu dzirdējusi dažādus mītus par solārija un saules nesavienojamību, bet nekādu konkrētu datu nav. Būtu žēl augusta vidū sākt visu no sākuma.

Tags:

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {18}

spazio_zero

from: [info]spazio_zero
date: Jul. 20., 2013 - 12:38 am
#

mīts. solārijs ir pats par sevi kaitīgs (principā tā pat kā saule), tas nu tā. galvenais lietot speciālos krēmus solārijam un ir ok.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]ziema
date: Jul. 20., 2013 - 12:41 am
#

Jā, par kaitīgumu man nav ilūziju, bet nav arī plāns kļūt par Tan Mom. Paldies!

Atbildēt | Iepriekšējais


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jul. 20., 2013 - 12:40 am
#

Esmu kombinējusi, bet ar noteikumu, ka nesauļojos abos veidos vienā un tai pašā dienā. Ja visu dara prātīgi un ar mēru, ir ok. Jā, un kremi ir svarīgi.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]ziema
date: Jul. 20., 2013 - 12:43 am
#

Abus vienā dienā mana āda neturētu :) es domāju nedēļas vidū ieskriet, tik vien, lai saglabātu to, kas jau ir, ja nu tiešām drūmās laika prognozes izrādās reālas.

Atbildēt | Iepriekšējais


erbe mierplēsis

from: [info]sveetaa_seeta
date: Jul. 20., 2013 - 12:53 am
#

Es nezinu, tikai gribēju pateikt, ka lietotājvārds lieliski atbilst jautājumam.

Atbildēt | Diskusija


Kate

from: [info]es_esmu_dzhims
date: Jul. 20., 2013 - 09:24 am
#

es arii gribeeju kko liidziigu

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]ziema
date: Jul. 20., 2013 - 10:02 am
#

Prieks censties!

Atbildēt | Iepriekšējais


qgmr101

from: [info]qgmr101
date: Jul. 20., 2013 - 04:31 pm
#

es atnācu izlasīt šo komentāru

Atbildēt | Iepriekšējais


iokaste

from: [info]iokaste
date: Jul. 20., 2013 - 10:41 am
#

tos krēmus gan labāk nē - a tā solārijs ir tīri interesanta izprieca

Atbildēt | Diskusija


A

from: [info]klusums
date: Jul. 20., 2013 - 11:06 am
#

?
Varētu lūdzu paskaidrot? Interesētu.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]spuldziite
date: Jul. 20., 2013 - 11:42 am
#

nesavienojami nav, bet iedegums ir cits.
solārija lampas staro galvenokārt ar UVA viļņiem, tie ķeras ādai diezgan dziļi klāt, bet nerada nekādu aizsardzības faktoru. t.i., cilvēks kļūst brūns, bet izejot pirmajā saulītē tāpat apdeg. šim starojumam ir arī ta snepatīkamais blakusefekts, ādu, tā teikt, dziļi novecināt..

saules starojumam papildus UVA ir arī sava daļa UVB. šis starojuma veids padara ādu nedaudz blīvāku/brūnāku, tādējādi cilvēks iegūst nedaudz organiskas aizsargspējas, t.i., nedaudz sualē iesauļojies cilvēks var saulē bez aisargkrēmiem pavadīt ilgāku laiku pirms iegūst saules apdegumu.
UVB ir tas starojums, kurš sintezē vitaminu d3.

saulei ir arī UVC starojums, kurš ir ļoti agresīvs. ja ozona slānis atmosfērā ir pietiekams, UVC tiek izfiltrēti.bet ja ne, tad labāk ārā nerādīties..

ar krēmiem laikam jau viss ir skaidrs- kas der solārijam, neder saulei. un otrādi.

http://www.photomed.de/Vergleich_Sonne-Solari.sonne-solarium.0.html
http://www.krebsinformationsdienst.de/vorbeugung/risiken/uv-strahlung.php
http://www.focus.de/gesundheit/ratgeber/haut/tid-9716/solarium-die-wirkung-der-uva-uvb-und-uvc-strahlen_aid_297108.html
http://de.wikipedia.org/wiki/UV-Licht

Atbildēt | Diskusija


from: [info]ziema
date: Jul. 20., 2013 - 04:47 pm
#

Šis ir ļoti noderīgi, liels paldies! Tad man laikam būs īstā secība – esmu saulē jau mazliet apbrūnējusi un ādu "sabiezinājusi", tāpēc kaut kāda aizsargbarjera jau ir. Tā arī domāju turpināt, vienkārši negribas zaudēt pigmentu tīri estētisku iemeslu dēļ.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Jul. 20., 2013 - 05:14 pm
#

Nu skaties, ja ir nedaudz brūns krēmus vajag tāpat lietot. Pirms solārija speciālo, pēc solārija mitrinošu un ejot saulē speciālos saules krēmus ar attiecīgo faktoru. Iedegums tikai nedaudz pastiprina ādas pretestību, nevis aizstāj aizsardzību pavisam.

Un par estētiku var strīdēties.. Visu saprata robežās un ar kritisku piegājienu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]ziema
date: Jul. 20., 2013 - 05:50 pm
#

Jā, bez krēmiem nekādi, to esmu pieredzē iemācījusies. Un estētikai līdz saprāta robežu pārkāpšanai patiešām vēl tālu, vienkārši vairs neesmu visbālākais cilvēks uz ielas, zīdaiņus ieskaitot :)

Atbildēt | Iepriekšējais


gulafija

from: [info]gulafija
date: Jul. 22., 2013 - 08:17 am
#

nezin kā tur ir ar tiem dažādajiem iedgumiem, bet es dzimis bālģīmis, vairāku gadu garumā esmu pārbaudījusi, ka ja gribu vasarā kautcik nosauļoties, un to iedegumu arī kautcik saglabāt, pirms sauļošanās sezonas sākuma vismaz 3-4 reizes jāapciemo solārijs...

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]
date: Jul. 23., 2013 - 03:08 am
#

Saule ir neveselīga- izdala augstāku radiācijas daudzumu, tikai konkrētos diennakts laikos. Tas ir atkarīgs arī no planētas leņķa. Karstās dienās nevajadzētu rādīties saulē no apm 11-3. Var jau arī just, kad saulīte nevis silda, bet kož- dedzina. Tad ir jāmūk :)
Piem, vidējos austrumos, karstākajās sezonās cilvēki lielu dienas daļu vispār nebāž degunu laukā no mājas, un iziet ārā tikai pievakarē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Jul. 23., 2013 - 08:46 am
#

Jautājums nebija par to, kas ir veselīgs un kas ne. Ja diskutejamnpar to, tad es savu degunu solārija nebāztu , jo Uv-a starojumu saņēmam ikdienā pietiekami, lai vēl vairāk bojātu ādu papildus. Ne velti Eiropā lielākajā daļā solārijus ir atļauts apmeklēt tikai pieaugušajiem. Nu nav tās kastes veselīgas, nu nav..
Kas attiecas uz sauli un radiāciju - nav jālien ārā pusdienlaikā saulē. Un viss. Un jālieto krēmi saprata robežās, nevis visādas bēbīšeļļas utt . un krēmi ar spf faktoru jālieto vienmēr, ejot ārā jo mājās, ja ir saulains laiks. Bet tie, kas saka, ka nevar nosauļoties , vai dieniņ , nav ienācis prātā, ka nu tad varbūt labāk arī nevajag? Krunciņas un ādas vēzis sveicina..
Savukārt ar to sauli ar tā, ja visām pieiet saprata robežās, tad no saules ir lielāka jēga, nekā solārija, saule vismaz vēl kādus vitamīnus sintēze un pavairo dabiskās ādas /organisma aizsargspējas.

Bet, kā jau teicu, jautājums nebija par to, kas ir veselīgāks..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]
date: Jul. 24., 2013 - 11:23 pm
#

Piekrītu- nobīdījos no tēmas. Tagad arī skatos, ka manu pirmo teikumu ir ļoti viegli pārprast. Negribēju teikt, ka saule ir neveselīga. Gribēju teikt, ka tikai ap to pusdienslaiku. Tā jau arī esmu saules frontes pusē :)

Atbildēt | Iepriekšējais