pajautaa

upgrade

« previous entry | next entry »
Jul. 17., 2011 | 02:20 pm
posted by: samantta in pajautaa

Atsaucoties uz vakardienas postu:


Pavīdēja gaisma tuneļa galā, ka varbūt mans vecais, mīļais draugs nemaz tik nespējīgs nav. Tad nu lūk, gribēju uzjautāt zinošajiem, varbūt ir izdevīgāk upgradot šo datoru, nekā tērēt lielas naudiņas jaunam? Mani interesē lai mans dators var pavilkt 3d programmas - renderēšanu, paralēlu darbošanos PhotoShopā utml. Pētot sistēmas prasības jaunākajai Autodesk Maya (šeit), secinu, ka man nepietiek RAM, bet cik papētīju internetā, tad to var uzlabot, neesmu īsti pārliecināta par graphics card, procesors šķiet ir pietiekami spēcīgs un vēl viens jautājums - kā es varu zināt kura SP ir manam Windows XP? (jau laicīgi atvainojos, ja šis ir absolūti debils jautājums, bet brīdināju jau iepriekš, ka pārāk lielas nojēgas man nav). Piebildīšu, ka atrodos Anglijā. (varbūt izmaksas tam visam atšķiras no Latvijas)


Būtu pateicīga par padomiem un ieteikumiem. Jo es jau sen esmu pārkāpusi bērnišķīgajai vēlmei pirkt jaunas spīdīgas, mantiņas, ja var uzlabot šo datoru, būšu laimīga un tas pat būtu vērtīgāk manās acīs, nekā tērēt lielu naudu par jaunu. Paldies!

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {27}

from: [info]hessin
date: Jul. 17., 2011 - 05:00 pm
#

http://support.microsoft.com/kb/322389

ja tev ir portatīvais, tad dažas detaļas var sanākt mainīt pa dārgo.
bet salīdzinoši jaunam datoram RAMu var nopirkt pa lēto, un ja pietrūkst cietajā diskā vieta, es pirktu ārējo, maziņo cietnīti.

Atbildēt | Diskusija


samanta

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 05:06 pm
#

nē, man ir parastais desktop pc, jau papētīju cenas +/-, izskatās, ka savu 1gb ramu varu papildināt tikai līdz 4 gb. (kapēc tāds ierobežojums?) un 2gb maksā aptuveni 70 mārciņas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jul. 17., 2011 - 05:16 pm
#

tāpēc, ka tev ir 32 bit procesors, un pat visus 4 GB viņš tā īsti neizmantos. Ja lētāk ir pielikt līdz 3GB, tad labāk tā..
http://www.codinghorror.com/blog/2007/03/dude-wheres-my-4-gigabytes-of-ram.html

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]hessin
date: Jul. 17., 2011 - 05:21 pm
#

ah, cik maksā jauns dators? 70 mārciņas ir diezgan daudz par tikai 2GB ram. No vecā datora varētu paturēt cieto disku, videokarti, ja tā ir ok, varbūt arī korpusu.. un nopirkt ar 64bitu procesoru, ja ļoti vajag tos vairāk kā 4GB ramu.
Bet tad vajag arī kādu datoru komplektāciju speciālistu, kurš varēs pateikt, vai tas viss kopā sekmīgi darbosies. Ja Anglijā ir kāds normāls datorveikals, tad pie viņiem var aiziet ar savām esošo detaļu specifikācijām un paprasīt, ko var piepirkt klāt, lai sasniegtu mērķi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


samanta

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 05:25 pm
#

man jau būtībā liekas, ka man nemaz tie 4 gb tik briesmīgi nav vajadzīgi. Kā redzi, priekš 3d modelēšanas varot sekmīgi pavilkt ar 2, tad jau ar 3 vajadzētu vidusmērā pietikt, ne tā?
jauns dators būtu kādi 300 - 400. es vienkārši kā uzzināju, ka procesors 3.2 ghz, nespēju pieņemt domu, ka būtu jāpērk jauns :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]tidliibums
date: Jul. 17., 2011 - 05:40 pm
#

GHz jau nu īsti nav tas, uz ko jāskatās :D

Anyway, uzlabo esošo, pārejot uz 3GB, tikai pameklē lētāk par 70, gan jau kaut kur būs - izskatās, ka šīm cena jau iet augšā, jo antīkas :)

Un pirmais, kas jāapskatās - kāda ir sistēmplate. Tas nosaka daudz vairāk nekā tie Tavi GHz. T.sk. to, cik un kādas atmiņas var tajā ielikt.

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Jul. 17., 2011 - 10:41 pm
#

starp 1 un 2 jau būs jūtama atšķirība

Atbildēt | Iepriekšējais


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Jul. 18., 2011 - 12:19 am
#

3.2Ghz 10gadīgs pentiums ir stipri vājāks par 1.6Ghz mūsdienu paaudzes proci.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]digna
date: Jul. 19., 2011 - 10:26 pm
#

Es arī vispār ne cik neesmu nekāds kompīšu speciālists, bet kas attiecas uz 3d programmām un 2gb ramu, tad (protams, atkarībā no faila smaguma un detaļām/objektiem, kas tajā ir) mēdz paaaamatiiiigi bremzēt. Un pasarg dievs, ja neizslēdzot uz maiņām visu vajadzīgo programmu buķeti, vajag kaut ko norenderēt un ātri iemest fotošopā kaut ko izdarīt un ar otru roku vēl, piemēram, ilustratorā kaut ko zīmēt - nāves smaka.
Piemēram, arhikads un skečaps, ja lielāks objekts ar daudziem mēsliem iekšā, man normāli bremzē. Protams, videokarte jau arī man nav kā kaut kādiem ūberkrutajiem geimeriem... :D

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]neanderthalis
date: Jul. 17., 2011 - 05:32 pm
#

Sāksim ar to, ka tavs XP tos četrus gigabaitus RAM`a nemaz nepazīs un nemācēs izmantot. Tam būs nepieciešama cita operētājsistēma, teiksim W7 vai kāds no analogiem opensource risinājumiem (Ubuntu, Fedora?).

Noderētu krietni vairāk informācijas par dzelžiem (mātesplate, videokarte, un tamlīdzīgi). Lai uzzinātu nepieciešamo par dzelžiem, izmanto SIW ( http://www.gtopala.com/ ) vai kādu no analogiem (CPUID, piemēram).

Atbildēt | Diskusija


samanta

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 05:35 pm
#

ubuntu nav slikts variants, bet rodas jautājums, vai es varēšu lietot tādas prgrammas kā autocad, maya, archicad, photoshop?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


es pats personīgs

from: [info]maigs
date: Jul. 17., 2011 - 06:58 pm
#

nē. cad un maya kā arī piemēram revit nav paredzēts ubuntu lietošanai izmantojot WINE. wari iegūglēt wine - ubuntu. wine ir programma kas ļauj lietot win programmas uz ubuntu, ir saraksts ar programmām, kuras to var, bet lilākoties smagās programmas nav paredzētas tam

Atbildēt | Iepriekšējais


samanta

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 05:36 pm
#

+ tādā gadījumā rodas jautājums, kapēc vispār datoram ir iespēja pievienot ramu, ja tas to nepazīst un nevar lietot?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]neanderthalis
date: Jul. 17., 2011 - 05:41 pm
#

Nevis dators nepazīst, bet operētājsistēma. Ceru, atšķirība nav jāizskaidro. :)

Jā, ar specifiskām programmām var sanāk šaize. Diemžēl, nemācēšu pateikt, vai katrai no tām ir kāds opensource analogs (nav bijusi vajadzība meklēt un interesēties, arī tagad nav vēlmes to darīt).
Vēl ir variants visas tev vajadzīgās programmas laist caur Wine (programma, kas renderē W vidi), taču - vai to vajag? Tad jau labāk uzlikt nelegālo W7 (jā, var arī maksāt :) (pat negribu iedomāties, cik Anglijā šams piķo O.o)).

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Jul. 17., 2011 - 10:42 pm
#

tāpēc, ka tolaik, kad ražoja to operētājsistēmu, kas tev ir, un to mātesplati, kas tev ir, tādi 4 gb parastajam mirstīgajam pat sapņos nerādījās

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]neanderthalis
date: Jul. 17., 2011 - 05:45 pm
#

Piezīme - kad biju Anglijā, parastie galda datori mētājās turpat uz ielas, pie miskastēm un krūmos. Nu lūk, un no vairākiem šādiem angļu (lielākoties - dēļ pašu stulbuma) laukā izmestajiem dzelžiem gadījās sakomplektēt vienu pamatīgu zvēru.
Bet tas tā, starp citu.

Atbildēt | Diskusija


samanta

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 06:18 pm
#

haha, es pilniigi iedomaajos sevi lozhnjaajot pa miskasteem un kruumiem un maajaas monteejot detaljas kopaa :) bet sava taisniiba tev tur it, ko tikai vinji nemet aaraa. luuk shis pats manis piemineetas dators pie manis nonaaca par briivu, jo anglju meitenei likaas vecs un nevajadziigs.

Atbildēt | Iepriekšējais


Nezāles neiznīkst

pc upgrade un uk

from: [info]jan09
date: Jul. 17., 2011 - 06:10 pm
#

man domāt, te UK datori ir stipri pieņemamās cenās - nah vispār kko vecu uzlabot?
tas parasti maksaa vismaz tikpat, cik iepirkt jaunu...
ja nemaldos - UKejā esi vismaz 2 gadi - tad jau nav problēmu ar iepirkšanu uz nomaksu.
pilnas draugu grupas ar UK latviešu speciālistu sludinājumiem, atkarīgs, kurā miestā esi...

pamatojumu jau pateikuši citi ;)

/ir jautājumi - raksti, esmu UK, mosh sanāk palīdzēt...

Atbildēt | Diskusija


samanta

Re: pc upgrade un uk

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 06:17 pm
#

Vienu lietu es zinu diezgan skaidri, es neko nepirksu uz nomaksu (jau vienreiz pirku, sen sen atpakal un taa bija kluuda). Tad labaak pakraat kaadu laiku.
bet paldies, njemshu veeraa :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nezāles neiznīkst

;)

from: [info]jan09
date: Jul. 17., 2011 - 06:28 pm
#

vnk tam, ko tu gribi darbināt uz PC, ja vēl vienlaicīgi, un ar pietiekošu ātrumu, vajag stipri labu datoru...

Atbildēt | Iepriekšējais


Re: pc upgrade un uk

from: [info]neanderthalis
date: Jul. 17., 2011 - 06:40 pm
#

Tipiskā angļu domāšana - kāpēc kaut ko labot, ja var nopirkt jaunu?
Tā rodas jaunā burgeru paaudze, mans dārgais draugs.


Esmu pārliecināts, ka šis pat kompis ir gana labs. Autore gan joprojām spītīgi atsakās ielikt specifikācijas, bet nu labi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


samanta

Re: pc upgrade un uk

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 07:05 pm
#

lejupielādēju to SIW, kāda tieši info ir nepieciešama?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: pc upgrade un uk

from: [info]neanderthalis
date: Jul. 17., 2011 - 07:45 pm
#

Nu, sākumam derētu mātesplates info.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


samanta

Re: pc upgrade un uk

from: [info]samantta
date: Jul. 17., 2011 - 07:50 pm
#

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: pc upgrade un uk

from: [info]neanderthalis
date: Jul. 17., 2011 - 08:49 pm
#

Cik papētīju netā specifikācijas šai MB - kompim nav ne vainas. Tiesa, DDR atmiņa ir biku antīka.

Atbildēt | Iepriekšējais


tas neizlasāmais jūzerneims

Re: pc upgrade un uk

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Jul. 18., 2011 - 12:22 am
#

tu nevari viņā iebāzt 2Gb RAMu, tu varēsi tikai 4x 1Gb tur likt un tā kā tas ir DDR nevis DDR2 vai DDR3, tad rams maksās kosmosu un lētāk būtu sakomplektēt jaunu un lētu PC, kurš jebkurā gadījumā būs stipri jaudīgāks par esošo P4 lūzni ar DDR ramu.

Atbildēt | Iepriekšējais


Nezāles neiznīkst

Re: pc upgrade un uk

from: [info]jan09
date: Jul. 17., 2011 - 10:31 pm
#

ja man vajag mantu savai lietošanai - es spēju no lūžņiem pacelt daudz, ko arī daru, ko dara arī man zināmie cilvēki (DIY un vecā padomju laiku mūžīgā deficīta ietekme), dārgais draugs ;)
ja man tas jādara ar klienta tehniku - viņš nespēs man samaksāt par darbu ;(

/paldies par komplimentu - man patīk, ka sauc par jaunu ;)
//man domāt - tam, ko autore taisās darīt (ja puslīdz profesionāli), jau pēc mēneša šis kompis liksies par švaku, un atkal tiks ieguldīta nauda...

Atbildēt | Iepriekšējais