Janvāris 20., 2018


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
13:46
(Es nogurstu jau no domas vien, ka varētu iesaistīties kādā politiskā/ideoloģiskā diskusijā)
Galvenā bēda jau ir tur, ka tā notiek divos kategoriski dažādos līmeņos, ļoti seklā un primitīvā vs dziļākā un niansētākā, arī kontraversālākā; un tās lietas, kuras ir pilnīgi normāli un OK pateikt otrajā līmenī, pirmajā līmenī - tajā, kas ir reāli truls un saukļveidīgs - visticamāk, tiks interpretētas kā reiz tā, kā nevajag, been there, done that, rezultātā tu veiksīgi sadirsies ar visiem un ienīsti sevi arī pie reizes

Milzīgi apbrīnoju cilvēkus, kas spēj lēni un pacietīgi skaidrot lietas
It īpaši tāpēc, ka skaidrs taču - lielākā daļa no diskusijas biedriem vienkārši ir atnākuši, izvilkuši pimpi un noziņojuši "nu posmotri, kakoj krasavec", un maksimums, ko tu vari panākt (bet parasti nepanāc) ir tas, ka viņi to pimpi gluži nevicina tev sejā

(Protams, tas attiecas arī uz mani, hence neesmu rakstījusi "sorry, bet nav vis nekāds krasavecs" tipa komentārus svešās cibās jau nezcik ilgi, lai gan absolūti ir gribējies, bet nu būsim reālisti, tas liktos labi/smieklīgi tikai cilvēkiem, kas man jau tā +/- piekrīt, bet ne tiem, kas nepiekrīt)

kas droši vien ir no vienas puses psih* veselīgi, bet no otras nahuj neveselīgi un beidz mani nost, es domāju, ka patiešām *justos* labāk, ja aizietu un palektos, tikai stulbi

D. absolūti nepalīdz, sēž, enigmātiski smaida, skaidro, ka šis ir labākais, uz ko es vispār būtu varējusi cerēt, studējot antro, un, šķiet, pie sevis domā "paskatīsimies, kas ar viņu notiks trešajā līmenī, hehehe".

(28 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Janvāris 2018 - 15:50
(Link)
es jau man liekas, ka kaut kad agrāk rakstīju, ka kopš esmu sākusi publiski kliegt uz idotiem, jūtos psiholoģiski daudz labāk. tas, protams, neko nerisina sākotnējās problēmas sakarā, bet vismaz var izkliegties uz kretīniem. kāpēc gan lai interneta vidē nebūtu savādāk.

-- šo rakstu tagad dzerot alu, jo mani apzaga lendlōrds un tur pilnīgi neko nevar iesākt, policija neiestaistās. apzaga par to, ka es nesamaksāju fantāzijas naudu, ko pēkšņi viņš vēlējās no manis iekasēt. jā, es būtu varējusi samaksāt un, iespējams, atdabūt mantas, bet - fuck it - sajūta, ka rīkojos "godīgi", nevis piekāpos debīlam zaglim, ir labāka nekā mantas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:20. Janvāris 2018 - 16:37
(Link)
1) jā, lasu tavu lendlorda epopeju un šausminos, noteikti reāli pretīga sajūta, eww
2) bet man šķiet, ka es kāreiz nebļauju uz idiotiem internetā, jo
- darīt to saprātīgi un rūpīgi pārdomājot savus vārdus, ir drausmīgi ilgi un nereāli kretinē tas, ka tur vienmēr salien gan tie, kas skaļi bļaustās savus saukļus, gan pāris, kas sagaida, kad tu beidzot esi izvests, un piesienas nepārdomātai argumentācijai, āāā, woshim man īsti nav tam laika
- darīt to apmēram viņu līmenī, kas būtu ātrāk un smieklīgāk, un, protams, daudzkārt paviršāk, manā galvā drīzāk ierakstās kā samaksāt fantāzijas naudu; tajā brīdī it kā domā par sevi kā par nejēgā atjautīgu tipu, bet pēc nedēļas saproti, ka neah, diez kas jau nebija
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:20. Janvāris 2018 - 18:59
(Link)
jā, bļaušanai internetā man vislielākais drawback ir tas, ka tas paliek uz mūžiem ierakstīts vēsturē un tad, tieši kā tu saki, var ierasties *visādi* un izanalizēt tavu dusmu anatomiju un vēl pēc 10 gadiem mest sejā, ka nebija gana loģiskas.

bet nu jā, mans galvenais necenzētu dusmu iemesls ir nevis tas, lai es ieriebtu vai būtu asprātīgāka par dusmu izraisītāju. galvenokārt daru to sevis dēļ - izdusmošanās man ļoti ātri liek justies tiešām labāk un to rezultātā pašas dusmas arī ļoti ātri pāriet. tāpēc arī mēdzu iekaustīt mēbeles vai dažreiz kaut ko sasist. patiešām veldzējoši.
[User Picture]
From:[info]eos
Date:20. Janvāris 2018 - 18:14
(Link)
Var jau skatīties super ciniski: "Ar ko tas otrs cilvēks ir izpelnījies tādu godu, ka es ne tikai viņam veltu savu laiku, bet arī grasos ko skaidrot. Un tālāk - kas man slikts notiks, ja es viņu atstāšu vienu ar savām neinformētajiem, aizspriedumainajām domām. Vai tas man kā traucēs?"
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:21. Janvāris 2018 - 18:51
(Link)
Tā regulāri izsakās psihdoka, ja kas.


Un lai gan šis ir debešķīgi racionāls in nemaz i cinisks viedoklis, tas strādā tikai atseviškos momentos. Konstanti turēt kognitīvu jaudu apzinātībai gluži vienkārši norij vairāk jaudas, nekā iesaistīšanās, ja vien diskusija neievelkas.
[User Picture]
From:[info]eos
Date:21. Janvāris 2018 - 19:59
(Link)
Ir jau taču tas "zelta likums", ka "klusēšana zelts un runāšana sudrabs". Un, ja neprasa Tavu viedokli, neiesaisties diskusijā, pat ja izskan kliedzoši absurdi.

Un, man to grūti nosaukt par kognitīvu jaudu. Drīzāk mieru. Ka ļaut cilvēkiem būt tādiem, kādi tie ir, kamēr tie nepārkāpj citu cilvēku tiesības. Un nemesties aizstāvēt tos citus cilvēkus, ja to tiesības tiek pārkāptas. Domāt vairāk par sevi.

Kaut tas viss, protams, ietver izvairīšanos no vietām, kur sagaidāmas asas, neauglīgas diskusijas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:21. Janvāris 2018 - 20:13
(Link)
Kaut kas tur riktīgi ir.
Lai gan, teiksim, redzi, Tu te runā, lai arī es nevienā brīdī neskraidīju apkārt ar saucienu [info]eos, lūūūdzu, atbildi, man vajag tavu viedokli & tajā pašā laikā tavs komentārs ir vērtīgs. so, tas nav tik vienkārši kā "nelīst svešā parciņā" (lai gan kopumā nav slikts padoms), tas ir tā, ka tiešām pirms katras komunikācijas ir vērts ieelpot un padomāt, vai man to vajag

un tad secināt, ka vajag gan, un skaļi paziņot, ka nav vis krasavecs, urods kaut kāds, kā tādam vispār ļauts kaut kur rāpot ;D
[User Picture]
From:[info]eos
Date:21. Janvāris 2018 - 20:22
(Link)
Jā, es tieši šo domāju - "tas ir tā, ka tiešām pirms katras komunikācijas ir vērts ieelpot un padomāt, vai man to vajag"

Un ar Tevi pašu taču ir tā, ka Tu man esi komentējusi, un Tavi komenti man likušies vērtīgi, un tad es Tev esmu komentējusi, un neesmu nekad pieredzējusi, ka ir sajūta, ka: "nu ko es te jaucos, kāda man bija jēga".

Un tas ir noticis vairāku gadu garumā (reti, bet man ir atmiņa), tāpēc Tu esi pie cilvēkiem cibā, par kuriem es domāju: "Ir vērts piedomāt ko rakstu, ir vērts uzrakstīt izsvērtu un jēdzīgu viedokli, jo to spēs novērtēt, vai vismaz neignorēs".
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:21. Janvāris 2018 - 23:24
(Link)
Saskaņā ar to zelta likumu, ātri nonākam pie atgādinājuma, ka LD50 kritienam no augstuma ir apmēram piektais stāvs? I zelta klusums, i miers, brīnišķīgi. Vai vismaz simboliski, cibiņkontu izdzēšot.

Komunikācija izpilda virkni diezgan vitāli svarīgu cilvēcīgo pamatvajadzību, cēlāku un neglītāku, bet tāpat svarīgu. 'Mēs te tik par politiku/ētiku/morāli' un tamlīdzīgu robežu nolikšana pedevām var dot iespēju realizēties, vienlaicīgi neeksponējot privātākas/trauslākas personības daļas un tamlīdzīgi bonusi.

'Someone is wrong on the internet' bieži ir par iekšējo vajadzību atbildēt, un par iespējamo pārējo auditoriju, ne tik daudz vienu, konkrēto (jo īpaši, ja visai anonīmo) kļūdainā viedokļa autoru.

Iekšējo vajadzību identificēšana, kontrolēšana un ierobežošana nav miers, vismaz ne īstermiņā (pat ja reizēm to ir vērts darīt vēlāku morālu paģiru prevencijai). Savukārt miers ilgtermiņā... Skatīt pirmo rindkopu.

Protams forši, ja dzīve tik pareiza, ka šādu maladaptīvu vēlmju nav. Bet ja tās ir, tad identifucēšana, analizēšana un selektīva vai vispārēja apspiešana nav nekāds miers. Un nerakstīšana negarantē laika netērēšanu nerakstāmās atbildes izdomāšanai-veiksmi nedomāt par paviāna sarkano pēcpusi.





[User Picture]
From:[info]eos
Date:21. Janvāris 2018 - 23:32
(Link)
Šo rindkopu nesapratu: "Saskaņā ar to zelta likumu, ātri nonākam pie atgādinājuma, ka LD50 kritienam no augstuma ir apmēram piektais stāvs? I zelta klusums, i miers, brīnišķīgi. Vai vismaz simboliski, cibiņkontu izdzēšot."

Bet par pārējo piekrītu daudz maz. Novēlu, lai katram cibiņam atrodas atrast savu draugu loku citu cibiņu starpā, kas neaprej viņu, un ar ko draudzīgi.

[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:21. Janvāris 2018 - 23:47
(Link)
Par izvēles 'labāk paklusēt' izdarīšanu 'uz vienmēr', jo tā jau neviens mēs neesam tik būtisks, lai ar savu turpināto skābekļa patēriņu dotu garantēti pozitīvu sauso atlikumu.

Kamēr vien atturas no ad hominem(kas, protams, ne vienmēr tā notiek) filosofiskās/ētiskās/morālās debates cibā ir patālu no 'apriešanas', un pat kļūdu gadījumos, tās parasti necērt dziļi.

Atšķirībā no draudzīgajiem zematslēgas atbalsburbuļiem.
[User Picture]
From:[info]eos
Date:21. Janvāris 2018 - 23:51
(Link)
It kā jā, taču cilvēki te cibā tik bieži klāt jauni nenāk. Var diezgan ātri saprast, kur būs diskusija ar lielāku tendenci uz "derail", kur mazāka.

Principā nākas piekrist, ka vispār jau diskutēt ir labi, un pie kā jauna tā nonākt var.

Cita lieta, ka ir cilvēki, kuru cibas rada sajūtu, ka cibiņš ir atvērts un ieinteresēts, kamēr citur: "Es postoju savas domas un savas intereses savā mērcē, nelien, ja Tev ir pretējs viedoklis".
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:22. Janvāris 2018 - 00:05
(Link)
Daudz tādi palikuši, kas publiski raksta?
[User Picture]
From:[info]eos
Date:22. Janvāris 2018 - 00:06
(Link)
Man jau liekas, ka kādi desmit varētu būt. Nesaukšu, jo sanāktu, ka tie ir mani favorīti. Īsāk sakot - maz.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:22. Janvāris 2018 - 00:09
(Link)
Es par tiem otrajiem, lai nav pārpratumu. Nez, man šķiet vai nu aiz atslēdziņas, vai gluži nepieņemami tie pretējie viedokļi tomēr nav. Sava reliģija, protams, ir katram, tas cits stāsts.
[User Picture]
From:[info]eos
Date:22. Janvāris 2018 - 00:13
(Link)
Man jau šķiet, ka daļa no tiem otrajiem mani ir nobanojusi pirms 3-8 gadiem, tā kā :D

Un tad daļa no tiem otrajiem varētu būt tie, kas raksta publiski, bet pie kuriem ir vieni un tie paši cilvēki, kas komentē, tas liekas arī aizdomīgi. Tā teikt - lai arī publiski, bet visi savējie.

Nu labi, statistiku jau nezinu. Bet latest cibā aizvien ir lasīšanas vērts, tāpēc prieks par šo vietni.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:22. Janvāris 2018 - 07:00
(Link)
Tbh, man reizēm šķiet, ka labāk godīgs ad hominem nekā "reku uzrakstīju viedoklīti tā, ka nekur nevar redzēt, ka es domāju, ka tu esi stulbs kā zeme, posmotri, kakoj krasavec"
Tbš kretinē ad hominem, kas ir bez izdomas un relevances, bet ad hominem, kas ir par tēmu, ir gan sociālais signāls ("tu mani aizvainoji/izbesīji"), gan patiesībā normāla diskusijas daļa, jo nevar jau atdalīt tekstu no cilvēka.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:22. Janvāris 2018 - 23:22
(Link)
Godīgs par tēmu ad hominem arī nav apriešana. Apriešana ir, kad ne pa tēmu sāk apzināti sist pa potenciāli īpaši jūtīgām vietām - tad, kad 'nevar jau atdalīt tekstu no cilvēka' eskalējas līdz 'KO saka nav svarīgi un interesanti, daudz būtiskāk ir KAS saka - nav jāatspēko viedoklis, galvenais nogalināt pretinieku'. Lūk, tad ir apriešana. Protams, ne jau jebkurš ad hominem tāds ir.

Ar tiem otriem viedoklīšiem ir sarežģītāk. Jo ec kas par nelaimi -
ja 'principā jau nevar redzēt', tad pastāv ļoti liela iespēja, ka nemaz arī nav, tikai kau tkādu apstākļu pēc sagribējies tā padomāt. Bet piedomāt var visu ko visur kur.

Zin kā - tev noliek priekšā vienādojumu virkni, kur katrs solis izskatās pareizs, bet rezultāts intuitīvi acīmredzami nepareizs. Tos neraksta, lai pierādītu, ka matemātika stulba. Ļoti bieži tas ir 'es zinu, ka tur ir kļūda, bet sit mani nost, es nevaru saprast kur tieši tā kļūda ir. Tev uzreiz rezulāts sanāca cits, varbūt vari salīdzināt savu implicēto risinājumu ar šito tā noķert kur šis aiziet šķībi'?

Lai gan principā, protams, taisnība, taisnība.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:23. Janvāris 2018 - 07:00
(Link)
Nu labi, nevaig, tie teksti, kas ir ad hominem ar mērķi ievainot, lielā daļā gadījumu ir uzrakstīti kā "es tak vispār tikai par lietu runāju, tu tikai visu ko iedomājies, tur nekā nav" (apzināti/neapzināti nespēlē lielu lomu, ja cilvēks nav izdarījis psih* mājasdarbu, var arī neapzināti - "es tak viss tāds racionāls, nevar būt, ka nodarbojos ar pasīvo agresiju")

Jo nu indīgākās, pretīgākās un ļaunākās lietas, ko es pati esmu pateikusi/sarakstījusi, kā reiz ir bijušas "es te viss tāds racionāls un par tēmu, ja tevi tas sāpina, tas tikai nozīmē, ka tu esi ne vien nepievilcīgs, bet arī ar psihiskām novirzēm, davai saņemies un nāc uz nākamo raundu, es vēl visu nepateicu" un ar jau iepriekš sagatavotiem pierādījumiem, ka es visa tāda balta un pūkaina.

Sliktākās, sāpinošākās lietas, kas pateiktas man, arī ir tādā pašā krāsā (nu vēl arī casual atstumšana, bet tas ir cits stāsts)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:23. Janvāris 2018 - 10:11
(Link)

Nez, gribētos teikt, tas nozīmē, ka tātad maz sanācis saskarties ar cilvēkiem, kam ir gan pareizā munīcija(&lietošanas prasmes), gan vēlme to izmantot. Kas, protams, nozīmē pareizas dzīves izvēles utml.


Plus tas, ka, protams, mums visiem ir bias pieņemt, ka mūsu pašu iecienītākā/par efektīvāko atrastā agresijas izrādīšanas stratēģija ir arī tā, ko citi lieto vislabprātāk (kamēr vien 'citi' nav ar atkārtotiem piemēriem pierādījuši, ka tā īsti nav vis. ). Hint: ne jau velti te komentāros tevi īpaši slavē par pozitīva un pieņemoša internetu nostūra kūrēšanu.



[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:20. Janvāris 2018 - 19:17
(Link)
Ak vai, cik mēs kondensēti patronizējoši. Tu labāk sāc domāt par to, ka neesi gluži tik gudra, kā pašai liekas. Būs pārsteidzošs atklājums un pašrefleksijas skola.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:20. Janvāris 2018 - 20:22
(Link)
Saki, skraidīt apkārt pa cibu un komentēt random huiņu žurnālos, kur tevi neviens negaida, ir pazemību un pašrefleksiju veicinoša pieredze? Kkas tur teorētiski varētu būt, it kā no malas neizskatās, bet neizslēdzu iespēju, ka tā ir daļa no sistēmas.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:20. Janvāris 2018 - 20:33
(Link)
Kā jau mans jūzerneims vēsta, pētu gnīdas. Gnīdas, kas mīt cilvēku prātos, pamatā. Daudziem tas dikti nepatīk. Tev arī, kā redzu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:20. Janvāris 2018 - 21:06
(Link)
Nu lūk, es par apmēram to pašu arī ierakstā domāju, jo neapšaubāmi man arī ir indeve reizēm naktīs neiet gulēt, jo "somebody is wrong on the internet". Bet kāds ir Tavs sausais atlikums, ko Tu - vai pasaule - no tā iegūst?
[User Picture]
From:[info]iive
Date:20. Janvāris 2018 - 21:11
(Link)
Nedirs, Honeybee ir viens no retajiem cilvēkiem, kas kā reiz labi apzinās savus prāta, nervu, enerğijas u.c. resursus.
From:(Anonymous)
Date:21. Janvāris 2018 - 01:19
(Link)
Savu resursu apzināšanās un to novērtēšana pārāk augstu nebūt savstarpēji neizslēdz viena otru.;)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:21. Janvāris 2018 - 06:53
(Link)
Ļ.cien. anonīmiķi, vai nu dabū savu cibu, vai iesniedz komentāros saturu, kas ir divu atskrīnošanas klikšķu vērts. Jo, pirmkārt, visnotaļ izslēdz, cik nu vispār divi abstrakti un fuzzy koncepti var viens otru izslēgt, otrkārt, tas "if you know what I mean" komentāros nevienam nepalīdz, pamato ar piemēru vai evidenci vai arī rēķinies, ka nākamreiz netērēšu laiku, kko atskrīnojot.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:21. Janvāris 2018 - 19:17
(Link)
Katrai komunikācijai, tai skaitā internetā, ir virkne dažādu iemeslu, motivāciju, līmeņu utt. Uz kuriem no tiem izvēlamies fokusēties konkrētajā brīdī vairāk atkarīgs no saviem personīgajiem mērķīšiem, gan publiski atzīstamajiem, gan tiem, kuros pat sev privāti kauns atzīties. Un tā ir visiem.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba