pajautaa

Datoram nevar uzinstalēt Windows

« previous entry | next entry »
Jun. 2., 2012 | 09:45 pm
posted by: likcepure in pajautaa

Iegādājos datoru Dell Vostro v131 ar operētājsistēmu Linux iekšā. Draugs mēģināja uzinstalēt Windows, šķiet, kādu diennakti no vietas, bet tas joprojām nekā neizdodas. Ko Jūs ieteiktu darīt? Iztikt ar Linux? Zvanīt uz veikalu? Es diemžēl gandrīz neko par šīm lietām nesaprotu.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {47}

Fxp

from: [info]fxp
date: Jun. 2., 2012 - 09:51 pm
#

Palūgt palīdzību prasmīgākam draugam vai samaksāt kādam, kurš to prot izdarīt?

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 09:57 pm
#

Nu, es jau labprāt, bet nezinu, vai tas ko līdzēs, jo diemžēl šis jau šķiet gana prasmīgs, un ir izmēģinājis kādus 80 variantus.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Fxp

from: [info]fxp
date: Jun. 2., 2012 - 09:59 pm
#

Savādi, jo tas pats modelis pārodas arī ar Win7.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:02 pm
#

jā, to es zinu. man arī likās savādi, bet diemžēl grūti kaut ko komentēt, jo pati no tā pilnīgi neko nesaprotu, bet draugs it kā uzticams - ar datoru izglītību un šajā jomā visu mūžu strādājošs.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]hessin
date: Jun. 2., 2012 - 09:53 pm
#

Tas Windows ir legāli iegādāts?

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 09:58 pm
#

nav gan legāli, es jau biju ar mieru pirkt legālo, bet man saka, ka tam nebūs nekādas jēgas, man tikai pārdošot dārgu licenci un uzinstalēt tik un tā nevarēšot.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jun. 2., 2012 - 10:05 pm
#

varbūt slikts nelegālais fails, ar tiem nekad nevar zināt,

bet nomaini draugu :), vai vismaz pamēģini citu, kuram ir lielāka pieredze un saprašana, jo kā jau augstāk minēts, tad modelis tiek pārdots arī ar Windows 7, un iemesls, kāpēc tavam ir uzlikts Linuxīgais, ir lai dators izskatītos lētāks (nav iekļauts maksas OS), un pārdevēji tāpat zina, ka LV absolūts vairākums noņems to Linux un uzliks nelegālo Windows. LV obligāti datori ir jāpārdod ar kaut kādu OS (tā viņi cīnās ar pirātismu, tip).

Bet, ja gribi ko vairāk uzzināt, tad vari pastāstīt, kā tieši tā "neizdošanās" izpaužas. Ir kaut kādi paziņojumi? Windows pēc instalācijas neielādējas? Instalācijas laikā uzkaras? utt..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:14 pm
#

nu nē, ar to failu jau viņš ir uzinstalējis windows vairākiem datoriem, tagad mēģinot pēdējo - kačājot vēl kaut kādus divus citus windows, ja tie neiešot, tad vairs variantu neesot. izdevās uzinstalēt vistu, taču tai šādam datoram nevarēja dabūt draiverus, lai ko tas īsti arī nozīmētu.

to es saprotu, ka tāpēc ir uzlikts Linuxīgais. Par paziņojumiem nevarēšu pateikt, šodien viņš ņemas viens pats, cik nu vakar sapratu - sākumā nevarēja saslēgties ar to ārējo diskdzini - disks sāka griezties, bet uzreiz aizgāja linux. tad ierakstīja flešā, tik un tā negāja. tad izdzēsa linux un mēģināja tā, arī neizdevās, pēc tam mēģināja dažādus variantus, par ko man vairs nav nojausmas - paralēli lasot visas iespējamās diskusijas par līdzīgām problēmām un konsultējoties ar tēvu, augstskolas datorspeciālistu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jun. 2., 2012 - 10:20 pm
#

ierīcēm bootošanas secība ir salikta pareiza? T.i., ka vispirms paskatās vai USB/ citā diskdzinī nav kaut kas, ko varētu palaist, un tad tikai skatās uz datora cieto disku.

Ja bootooshanas secība nav tāda, tad visu laiku laidīsies Linux, un, kad Linux izdzēsts, tad vienkārši tukšums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:21 pm
#

jā, to secību, cik redzēju, jau likām pašā sākumā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jun. 2., 2012 - 10:23 pm
#

ok, nesiet pie neanderthalis :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:25 pm
#

haha, un ja arī tad nekā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jun. 2., 2012 - 11:17 pm
#

tad gan jau viņš arī pateiks, kur ir problēma, un attiecīgi kādi risinājumi.

Var arī vēlreiz mēģināt Ubuntu uzinstalēt, lai redzētu, vai tur kaut ko var vēl uzinstalēt, tb, vai tiešām bootojamās ierīces ir pareizajā secībā/prioritātē.
Bet vispār vidējam datora lietotājam ar Ubuntu pavisam pietiek un pat drošāk no visādām zarazām, tikai sākumā vajag noskatīties kādu video, kur parādīts, kā strādā 'inovatīvā' saskarne, citādi sanāks to ienīst.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 11:35 pm
#

nu, jā, man jau nav nekādu prasību, galvenais darba instruments līdz šim ir bijis words, bet šis mans draugs tomēr teica, ka var būt tā, ka vienā brīdī man uz tā ubuntu worda ekvivalenta kaut kas neies kā vajag tieši tad, kad visvairāk arī vajadzēs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jun. 2., 2012 - 11:47 pm
#

Viņš gan jau domāja Open/Libre Office, kuru es lietoju jau vairākus gadus. Vienīgā problēma ir tā, ka dažreiz uzpeld supertizli doc un docx faili, kam sašķobās formatējums. Ja nevajag labot svešus dokumentus, tad neredzu problēmu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 3., 2012 - 12:00 am
#

un kā ir, kad sūta savus dokumentus citiem? dažkārt vajag labot svešus gan arī.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Jun. 3., 2012 - 12:10 am
#

Ja dokuments nav jālabo, tad pdf. Ja jālabo, tad konvertē uz doc vai libre office dzimto, ja zināms, ka otrā galā sapratīs.

Ja apstrādājamie dokumenti nav sarežģīti un nemākulīgi saformatēti, tad problēmu nebūs. Citādi dažreiz vajadzēs pačakarēties.

Libre Office var uzlikt arī uz Windows.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


- [info]

from: [info]hessin
date: Jun. 5., 2012 - 02:21 pm
#

Ticami, ka formatēšanas problēmas bija pamatīgas, nevaru iedomāties, kādam jābūt CV, lai to samudrītu.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 2., 2012 - 10:00 pm
#

Kristāla bumba remontā, tāpēc lūgtum sīkāku aprakstu. Kas notiek, kad mēģina uzlikt? Nebūtojas? Ja tā, tad vispirms mēģini no kāda Live CD tūļa noformatēt disku.

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:07 pm
#

jā, diemžēl izskatās, ka tur īsti risinājums nav atrasts, nē?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 2., 2012 - 10:13 pm
#

Ir atrasts. Reizēm uz cietā diska esošais linuksis neļauj palaist windovsa instalāciju, tāpēc cietais disks ir jānoformatē nafig.
Jebkurā gadījumā, lai kāds spētu tev palīdzēt, vajadzēs problēmas precīzāku aprakstu. Ja nespēj sakarīgi paskaidrot, tad brauc ciemos ar kaut kādu alkoholisku šķidrumu - gan pārdesmit minūšu laikā tikšu galā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:17 pm
#

mēs jau vakar noformatējām nafig, tieši tā arī domājām - ka linuksis neļauj palaist windovsa instalāciju, bet arī pēc formatēšanas nekas neizdevās. es nezinu, vai problēma tiešām tik vienkārša, jo tas džeks tiešām nav muļķis, un teica, ka kaut ko tādu redzot pirmoreiz. ja līdz rītam viņam neizdosies (teica, ka kačājot vēl divus windows), tad šo variantu varam izskatīt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 2., 2012 - 10:32 pm
#

Labi, tad jautājums - vai ar jebkuru Live CD (piemēram, Ubuntu ) vispār var iebūtoties? Ja tā, tad - vai palaižas Ubuntu instalācija? Ja palaižas, tad uz šī paša datu nesēja pareizi uzliekam būtojamu vajadzīgo vindovsu un provējam tad palaist vindovsa instalāciju.
Ja godīgi, tad pagaidām izklausās, ka tavi indigo datorģēniji neprot pareizi nokonfigurēt boot priority iekš BIOS`a.
Ļaunākajā gadījumā (ja nu visi striķi trūkst), var izņemt cietni, pielikt pie cita datora un palaist instalāciju (pirmo fāzi, tas ir - ļaut sistēmai nokopēt vajadzīgos failus uz cietņa)no tā, pēcāk, attiecīgi, pārliekot cietni atpakaļ un turpinot instalāciju no vainīgā datora.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:43 pm
#

haha, nu kāpēc uzreiz indigo?
es nezinu, ko nozīmē iebūtoties, haha, bet Ubuntu tur jau bija uzinstalēts. es neticu, ka viņš nav izmēģinājis variantu, kas minēts pirmajā rindkopā.
to cietnes variantu viņš jau vakar minēja. ja šodien saka, ka vairs variantu nav, tad laikam kaut kādu iemeslu dēļ arī to ir atmetis, es nezinu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 2., 2012 - 10:50 pm
#

Ir gadījies sastapties ar visādiem "ģēnijiem", tāpēc es tāds skeptisks.

Lai vai kā, viss kļūst arvien dramatiskāk. :) Neredzot klātienē un nesaņemot izsmeļošus paskaidrojumus, grūti izdarīt kaut kādus secinājumus, tāpēc - ja nu tev tur nekas neizdodas, ar nelielu interesi apskatīšu "pacientu" klātienē.

Tiesa, no pieredzes varu teikt, ka viss ģeniālais ir vienkāršs, tā ka - tomēr vajadzētu mēģināt dažādus datu nesējus - (CD, flešu) un vēlreiz soli pa solim UZMANĪGI pārliecināties, vai visu dari pareizi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 11:03 pm
#

nu, es saprotu, ko Tu apmēram domā, runājot par visādiem "ģēnijiem", bet nezinu, vai šis ir tas gadījums.

skatos, ka vismaz esi ieintriģēts. mēs taču jau izmēģinājām gan CD, gan flešu. es tiešām nezinu, kas izmēģināts šodien, jo neesmu bijusi klāt. noteikti ziņošu par rezultātiem, ja rīt nekā jauna nebūs, pirmdien būs jātiekas.

Atbildēt | Iepriekšējais


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:20 pm
#

nedaudz precīzāku atbildi skat. augstāk. man diemžēl nekas daudz skaidrots vakar netika, jo skaidrs, ka tāpat to ir grūti saprast. šodien tikai saņēmu "Man gan visu laiku liekas, ka tūlīt, tūlīt jau būs".

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 2., 2012 - 10:36 pm
#

Nu skaties pats. Es Rīgā (caurbraucot) būšu kaut kad pirmdien, tā ka - lieki alkoholi nekad nekait. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 10:39 pm
#

Pati. Labi, rīt došu ziņu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 2., 2012 - 10:43 pm
#

evilanimall iekš džīmaila.

Atbildēt | Iepriekšējais


Manas dzīves atskaņu almanahs

from: [info]ulvs
date: Jun. 2., 2012 - 11:06 pm
#

man reiz bija tāpat (nē, līdzīgi) - ka mēgīnāju ar 10 dažādiem diskiem ierakstīt windows, un tas neizdevās. izrādās, ka tos 10 diskus biju ierakstījis nepareizi. jo, ja tu diskā raksti operētājsistēmu, tad tev burn speed ir jāuzliek uz vismazāko, lai faili ierakstās Perfekti (4x - 8x der). pēc tam man izdevās.

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 11:11 pm
#

laikam šoreiz tā nebūs problēma, jo ar konkrēto disku jau pirms tam citiem datoriem windows bija sarakstīts, un viss kārtībā.

Atbildēt | Iepriekšējais


Ilūziju purvā

from: [info]mandersons
date: Jun. 2., 2012 - 11:53 pm
#

vajag uzlikt, lai pārbauda disku pēc ierakstīšanas un tad šādi gadījumi ievērojami samazinās.

Mūsdienās CD diski optimāli rakstās arī pie 16x un 24x, DVD 8x jābūt ok, bet 4x ar garantiju

Atbildēt | Iepriekšējais


Ilūziju purvā

from: [info]mandersons
date: Jun. 2., 2012 - 11:36 pm
#

28 komentāri, bet joprojām nav noskaidrota problēmas būtība - kāds ir kļūdas paziņojums/simptomi brīdī kad "nestrādā". Ja gribi palīdzību - lūdzu precīzu aprakstu pa soļiem ko un kā jūs darījāt un cik tālu tikāt.

Varu 1dienas vakarā apskatīties Purchikā.

P.S. Nav smuki plātīties ar to, ka esi zaglis (kaut gan mēs visi esam un to labi zinām). Var taču pasniegt kaut vai tā, ka Windows netika nopirkts, jo ir pieejama, piemēram, MS korporatīvā klienta licence ar tiesībām darbinieku mājas datorā lietot programmatūru par velti.

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 2., 2012 - 11:43 pm
#

es neplātos, tikai godīgi atbildēju uz jautājumu. cik saprotu, Tavuprāt, meli tiek vērtēti augstāk par zagšanu. un pirmoreiz kaut ko dzirdu par korporatīvo licenci, tāpēc gribot nebūtu varējusi tā samelot.

piedod par būtību, es to nezinu, zinu tikai, ka šī cilvēka spējām uzticos, un viņš ap to visu darbojās gandrīz diennakti, tāpēc man zuda cerība, ka to vispār ir iespējams izdarīt.

pirmdien būšu pļavniekos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Ilūziju purvā

from: [info]mandersons
date: Jun. 2., 2012 - 11:51 pm
#

Labi, štrunts par morāli, piekasījos nevietā!

Pieejot problēmai pēc būtības - ja vēlies šeit saņemt reālu palīdzību, tad uzzini konkrēti kas tieši nestrādā. Cik zinu, šeit nevienam nav kristāla lodes :D

Lai vismaz kko mēs varētu pateikt, kā minimums ir nepieciešams uzzināt kurā instalācijas posmā pasākums izbeidzas:
- līdz brīdim, kad ielādējoties no diska/fleshkas parādās Windows logo (bios boot secība)
- ir/nav redzams cietais disks (draiveri)
- pēc pirmā restarta vairs neieslēdzas
- pēc n-tā restarta neieslēdzas
- utt
- ar windowsu patiesībā viss ir ok, bet nevar uzinstalēt/atrast pareizos draiverus

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 3., 2012 - 12:02 am
#

piekasījies gan. tas būtu tāpat kā uz jautājumu, vai nozagi konfekti, atbildēt, ka tikai paņēmi pagaršot, lai zinātu, vai nopirkt kilogramu.

Logo parādījās gan, cik redzēju. Ar windows nav gan ok. Vairāk neko diemžēl pagaidām pateikt nevaru.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Ilūziju purvā

from: [info]mandersons
date: Jun. 3., 2012 - 12:07 am
#

Sorry, bija gara darbadiena, tāpēc vēl pakasīšos, neuztver personiski :)

Salīdzinājums ar konfektēm neder, jo programmatūrai bieži tiek piedāvāts bezmaksas izmēginājuma laiks ar varbūt ierobežotu funkcionalitāti, pēc kura tad vari izlemt - iegādāties vai nē. Ar konfektēm tas strādātu tikai tad, ja Tu točna to kilogramu nopirktu =DDD

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]neanderthalis
date: Jun. 3., 2012 - 12:09 am
#

Mandersons strādā kakalakā vai tamlīdzīgā iestādē? :)

Autorei - ja pati nevari paskaidrot, vajadzētu tad to tavu ģēniju tiešsastē. :)

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 3., 2012 - 02:02 am
#

viss, paldies visiem par interesi, esot izdevies, urrā.

citēju:

"tās problēmas ir tik specifiskas, ka katrai iekārtai attiecības ar katru programmatūru ir unikālas, tāpēc ir jāiet tāds troubleshootinga ceļš - jāmēģina lietas viena pēc otras, kamēr izdodas."

Atbildēt | Iepriekšējais


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 3., 2012 - 02:22 am
#

un - kā izdevās -
"Izdevās tā, ka ar jaunu vindovs instalāciju(godīgo, tādu, kas uzinstalējot rādās ne-genuine), bez usb-boot taisītāja(taisīju usb par būtojamu manuāli, pēc tam pārkopēju failus) izdevās. Pēc tam vēl nācās nokrekot to vindovs, bet tas jau vispār necik nav sarežģīti, vismaz zināms, kas jādara."

Atbildēt | Iepriekšējais


Ilūziju purvā

from: [info]mandersons
date: Jun. 3., 2012 - 11:36 am
#

nē, esmu "normāls" mirstīgais :D

Par autores gadījumu - izskatās, ka esot aizgājis njo normāla diska, kam pēc tam activators jāuzliek. Nu nekādi nesaprotu visus šitos instalētājus, kuri velk kreisās instalācijas ar "optimizētiem" servisiem un brīnās par mistiskiem gļukiem... Var tak mierīgi novilkt RTM / RTM ar integrētu servispaku diskus, no time mierīgi visu izdarīt un palaist pāri activatoru.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]varmaaka
date: Jun. 3., 2012 - 10:59 am
#

Tas ir dumjš stereotips, ka IT jomā strādājošie prot labot datorus, it sevišķi mehāniskās un elektroniskās kaites.

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 3., 2012 - 12:47 pm
#

Bet šīs taču nav mehāniskās un elektroniskās kaites. Šo stereotipu arī uzskatu par dumju, jo biju pārsteigta, kad šis konkrētais IT jomā strādājošais man teica, ka varot nomainīt cita datora ventilatoru.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]varmaaka
date: Jun. 3., 2012 - 01:38 pm
#

"it sevišķi"
Ventilators parasti diezgan elementāri mainās ne tikai citam datoram, bet arī pat citam vērpjamajam ratiņam.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 3., 2012 - 01:39 pm
#

ko?

Atbildēt | Iepriekšējais