Augusta DebesisKeep It Simple |
Es gribētu pat sacīt biku smagāk - tā ir orientēta uz smagu ūdens liešanu un formālu atrakstīšanos, tātad ražo, es pat nezinu, ko. Topošos formulāru pildītājus un konformistus?
Man tīri labi patīk, kā tiek pasniegta matemātika, nu tur lielākoties viss tāds loģisks. Aber ētika, sociālās zinības un pat dabaszināibas ar savām pareizajām atbildēm... (kāpēc jāpalīdz vecmāmiņai?)..vēe.
nu lielākā problēma šajā vecumā (bet pamatā arī visos pārējos) ir nespoēja sasistematizēt domas
tobiš, filmu atstāstīšana rāda, ka cilvēks māk sasistematizēt notikumus, atstāstīt notikumus kādā nebūt loģiskā secībā .... var būt pat dot savu vērtējumu notikumiem (kas gan šajā vecumā ir augstākā pilotāža, bet daži viņu nesasniedz pat sirmā vecumā) citādi aatkan tādi nesakarīgi ...ēēē .. nu tur ... šitas ... āh, liec mani mierā!
matemātika arī atkarīga no skolas, jo citur, redz, kvadrātvienādojumiem kā risināšanas veidu māca Vjeta teorēmu (kas faktiski prasa spēju ieraudzīt saknes), nevis normāli ar formulu, kur aprēķina diskriminantu un tālāk saknes.
tāpat visai dīvainai pieeja bija attiecībā uz trijstūra formulām, un vēl visādas figņas. un fizikā vēl sliktāk bija. ok, varbūt vaina bija skolniecē, jo stundās jau es klāt nebiju :-), bet es nepavisam nebiju sajūsmā, nepavisam nebiju.
kad es veel skolaa gaaju, tad man teetis staastiija, ka ir priekshmeti, as tiek maaciiti maaciishanas peec un uz tiem jaasamaacas atbildes, kas tiek gaidiitas. viss. pats vari izdomaat savas personiigas atbildes, bet jaasaka tikai taas, kas skolotaaja praat ir pareizas un tad tiksi naakoshajaa liimenii.
iespeejams jociigi, bet kad taa man paskaidroja, tad bija vieglaak tikt galaa ar nelogjismiem. galvenais nesaakt fantazeet kaapeec ir taadi priekshmeti/teemas, kuri tiek maaciiti maaciishanas peec.
Es, savukārt, pagalam neatbalstu esošo matemātikas pasniegšanas veidu. Tas ir arī citiem, bet matemātiku iespaido jo īpaši. Proti, masīvā testu izmantošana.
Pat pilnīgs idiots ar "rakstīšukaesuzdullo" metodi var panākt jēdzīgus rezultātus testa veida uzdevumos. Ja ir dotas tikai divas atbildes, tad iespēja ir 50%, ka atbildēs pareizi. Ja trīs, tad 33%. Ja četras- 25%. Vairāk varianti parasti nemēdz būt. Līdz ar to pie desmit baļļu sistēmas pat tīri nejauši minimums, ko var dabūt vienalga būs sekmīga atzīme. Bet veiksmes gadījumā pat itin labu atzīmi. Tikai totāli lūzeri trāpīs vienīgi nepareizās atbildēs. Par kādam zināšanām ir runa?! Protams, nenoliedzu, ka veiksmei un bezkaunībai cilvēka dzīvē arī ir liela nozīme, bet baidos, ka bez smaga darba un reālas mācīšanās cilvēce vēl arvien sēdētu alās un pārtiktu no tā, ko Dievi devuši. Kamēr izglītības sistēma ies vieglāko ceļu, kas skolotājam dod iespēju skolniekus neuzklausīt un tikai izlabot viņu sabakstītos testus, nekur tālu mēs netiksim. Pat superduper spīdeklim tas nāk tikai par sliktu. Testus viņš atbildēs pareizi un būs smukas atzīmes uz papīra, bet kad tādam spīdeklim pajautās izteikties vārdos, tad dabūsim ēēēēē... mmmmm... karoče tas tur.
pareizi - puikam jāsaka, pastāsti par PĒDĒJO filmu, ko ATCERIES/redzēji ;)
Ekzaktlī. Pasaki, par kuru filmu jāstāsta un viņš darīs, ko varēs. Bet neliec viņam vēl izvēlēties.
:))) mees shobriid mocamies ar ieluudzamajiem puikiem. deels nu nekaadi nevar izveeleeties, kurus grib redzeet savaa dzimshanas dienaa. es jau saaku satraukties, ka vinjam nav draugu, bet re ka vienkaashi gjeneetiski ir nespeejiigs izveeleeties!!! :)
Tu mani saintriģēji :) - gribu dzirdēt, kā mans atbildēs! Vakarā testēšu!
Manējie ir ļoti konspektīvi. Kā vārnai, kurai lapsa ar beisbola nūju iešāva pa ķobi un atņēma sieru: "Это-ж надо! Так басню сократила!"
Nebūs problēma izvēlēties, bet saruna būs pagalam īsa.
:))) jā, nemāk izvelēties! riktīgi apstulba uz nekonkrētu izvēli.
Nu re nu. Pušiem vajag vai nu izvēli no diviem - ar to viņi vēl kā nebūt tiek galā vai vispār konkrētu uzdevumu - aizej tur, izdari to, uzzīmē šito, iemācies to.
Tikpat labi puyiši uzkaras uz uzdevumu - uzzīmē Kaut Ko! :)))) pusstunda aiziet uz kas ir Kaut Kas?
es atceros, reiz latv val pirmajā stundā skolotāja piecēla mani kājās un teica "pasaki kādu teikumu". lai vēlāk to analizētu. atceros, minūtes 20 stāvēju un lauzīju galvu, kamēr izspiedu "šodien ir apmākusies diena". kaut arī man nav y hromosomas. un par izvēlēšanās grūtībām man ir domas, ka arī meitenes no tām cieš. mazmurkšķim veselu gadu vajadzēja, lai iemācītos veikalā izvēlēties jogurtu. http://klab.lv/users/kihelkonna/212
resp tās ir nevis izvēlēšanās grūtības, bet nespēja pieņemt lēmumu. iespējams, ka puišiem šī prasme ir jātrenē citādāk nekā meitenēm.
klau, kur Tu pirmo reizi dzirdēji mazmurkšķis? Nu, man tagad bērni ir pieradinājuši pie multenītes-filmas Artūrs un mazmurkšķīši. Iepriekš tādi nebija dzirdēti. Nez, kur citi rod?
mazmurkšķi es pati izdomāju, 2006. gadā. mazmurkšķis ir murkšķu zaķu bērns. http://klab.lv/users/kihelkonna/101
:)))))))))))))))) aj, cik mīļi ieraksti!
puiši nav sistēmiski spējīgi izvēlēties? - tas ir kas jauns.
pastāsti meitenei - no kurienes tas rodas - tb - kā tā?
Nezinu kā ar filmām u.tml., bet ar meitenēm puišiem tiešām ir grūtības. Vislabāk, ja varētu tikties ar kādām 5- 6 vienlaikus, bet tā nav pieņemts un jamās mēdz apvainoties. Bet nu katrai ir kaut kas labs- kā lai izvēlas tikai vienu?!
ah, paldies par skaidrojumu.
tur ir - jāpiekrīt - kaut kas apakšā, jā.
Sistēmiski ir spējīgi. Nekonkrēti - ne visai. Var to uztrenēt, protams, bet vai vajag? man liekas, vienkāršāk ir respektēt īpatnību un piedāvāt izvēli no kaut kā konkrēta.
Piemēram, jebkurā krogā nepētīt ēdienkarti, nejautāt, kas ta jums šodien tāds garšīgs (var uzrauties uz piena plēvēm eskimosu gaumē), bet īsi un konkrēti - frī kartupeļus ar majonēzi, viss.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||