01 December 2009 @ 11:37 am
 
Kādas diskusijas (ar emocinālu turpinājumu arī citā saziņas līdzeklĪ) ietvaros apspēlēšu ideju - visi saņem vienādu atalgojumu, jo visi dara to, kas viņiem vislabāk padodas un ar pilnu atdevi. Kāpēc , manuprāt, tas tīri cilvēciski idejiski nestrādā un nestrādās mūsdienu sabiedrībā:

1. Nekad visi nestrādā ar vienādu atdevi. Un te nav runa par atalgojumu. Ir cilvēki, kas principa pēc darbu dara labi un pēc savas sirdsapziņas (viņi citādāk vnk nevar!), bet ir tādi, kas jebkurā gadījumā ātrāk gribēs no tā atkratīties. Ir visādi vidusvarianit, bet viss tak nav jāuzskaita, vai ne? Cilvēku sabiedrību, kur visi indivīdi iegulda vienādu enerģija patēriņu darbā, es pie labākās gribas nespēju uzburt savā prātā. Tad mums būtu jābūt robotiem, un tā jau ir cita saruna.

2. Kamēr ir atalgojums pastāv kā tāds, notiks salīdzināšana. Es strādāju tik un tik, viņš tik. Kāpēc viņam ir tik pat daudz atalgojuma, cik man, ja man ir 5x grūtāk/ilgāk/atbildīgāk/whatever. Lai cilvēks tā nedomātu, jāmaina domāšana. Nē, visa cilvēka pasaules uztvere. UN vai to reāli redzamā laika posmā ir iespējams panākt reālajā dzīvē mūsdienu sabiedrībā? Mēs gribam sacensties. Mums tas ir svarīgi – būt labākam/ vajadzīgākam kā otram. Tā ir dabā iekārtots, to ir pierādījusi vēsture. Cilvēki nav ar mieru būt vienā līmenī ar visiem. Mēs vienmēr par kaut ko sacenšamies. Pat neapzināti. Par vecāku uzmanību un atzinību, par vietu sabiedrībā, par darba novērtējumu. Pat dzīvniekos tas ir iekšā! Paglaudi vienu kaķi, otrs apvainojas! Ģimenē piedzimst pirmais bērns – ģimenes suns jūtas ar uzmanību apdalīts un sāk čurāt uz paklājiem. Tā kā arguments – atalgojums dala cilvēkus, izceļ kādu vai noniecina kādu, ir lieks. Atalgojuma sistēmu cilvēki paši ir izgudrojuši, pie tā dabiski nonākuši. To mēs patiesībā gribam! Šī vērtību laikmeta cilvēki.

3. Mūsu domāšana (indivīda un sabiedrības kopumā) ir pakārtota materiālajai, pašlabuma dzīvei. Mēs dzīvojam tādā laikmetā. Tiesa, viss ir tik tāl sadirsts, tik daudz jau zaudēts un lieli sūdi vēl tikai briest, ka arvien vairāk cilvēki sāk pārdomāt savas vērtības. Kaut kāda pozitīva kustība notiek, jā. Taču tā nav pietiekami liela, lai tuvākajā laikā kaut ko mainītu. Un, kas ir svarīgi – mainīt (ar apzinātu lēmumu, rīcību) neko nevar. Manā uztverē, cilvēce ir kā milzīgs mehānisms, ritenis, kas iekustināts lēni dodas kādā virzībā un atsevišķa indivīda skaļie saukļi neko nemainīs. Kopsituāciju maina katra iekšējais spēks, domas un rīcība, ne bļaustīšanās un skaļi , pretenciozi saukļi. Pie atziņām nonākam caur savu pieredzi un pārdzīvojumiem. Individuāli, tas ir intīms process. Protams, lai ir arī tie, kas bļaustās. Taču viņiem vajadzētu saprast, ka viņu bļaustīšanās ir nedaudz tāda mucas skanēšana. Daudziem pret to vnk ir imunitāte (ne jau tāpēc, ka teikts tiek kas nepareizs, bet vnk veidojas aizsargreakcija pret troksni (troksni s- traucējumi individuālās pasaules uztverei))

ā, un vēl jau šībrīža pasaules sistēmas iekārtojums. Veids, kā tiek vākta pārtika, ražotas drēbes, un mēbeles, mājokļi un nodrošināta realtīvā drošības izjūta. Palūkojamies uz šo visu globāli - uz pasauli un cilvēkiem globāli. un kā to izmainīt, visu sistēmu pilnībā izmainīt? noslaucīt visu, paturēt mazu komūnu, kas sadzemdē pilnu pasauli. Bet arī ilgtermiņā nestrādās. jo kāds no šiem komūnas locekļiem atšķirsies, aizies savu ceļu. cilvēks. kamēr būs cilvēks, pasaule dzims un ies bojā. cikls, cikls, cikls. Kamēr būs cilvēks, būs netaisnības un pakļaušanas. Šī ir tāda planēta. Un katram pašam jāveido sava paaule. jāmeklē līdzīgie un jādzīvo savā ziepju burbulī. gudri būs tie, kas ļaus šais bubuļos katram pašam dzīvot, jo viens kopīgs burbulis nepastāv. nav vienas taisnības. :) nav.

katrs dara to, kas vislabāk apdodas. Kāds bļaustās, kāds jau sen dara, kāds domā, kāds izliekas, ka viņu nekas neskar. Un visi ir cilvēki. Un nevajag braukt vienam otram virsū tikai tāpēc, ka tā mentailitātes, rakstura tips ir cits, tāpēc , ka viņš savā vērtību skalā vēl atrodas uz cita pakāpiena. Te jau var sākt pīt iekšā dvēseles un garu pasauli. Kā tur bija ar tām pārdzimšanām, vecākajām un jaunākajām dvēselēm, par zemi kā skolu? Ja šo domu attīsta tālāk – ko tad var gribēt no zemes un sabiedrības, ja šeit atrodas tik daudz dažāda līmeņa dvēseļu?

vienīgais veids, kā es redzu iespēju, ka katrs saņem vienādi un atalgojums nedala cilvēkus - atalgojums nepastāv kā tāds – visi tad tiešām strādātu pēc savām vēlmēm un iespējām. Taču, kā tas ir iespējams? Apkārtējā vide taču tā kā tā jānodrošina. Kaut vai pašā primārajā līmenī - ēst. Katrs tikai pats par sevi? Zināšanas un spēku robežas. Visus vājos nogalinām? Kur paliek cilvēcība? (ok, nenogalinam, humāni uzturam. tad atradīsies kāds, kurš izliksies par vājinieku, nāksies veidot kaut kādu aprūpes sitēmu, atkal iespēja radziņiem augt, un viss aiziet jūriņā...) Cilvēka neaktīvās īpašības tā kā tā izlauzīsies. – ahā, tu esi sev sagādājis gaļas kluci, bet man slinkums! Es tev pa kluso atņemšu! Un viss sāksies no gala...

Es ilgi vakar domāju par šo – kā iespējams ieviest sistēmu, kurā katrs saņem vienādu atalgojumu - šajā sabiedrībā tas nav iespējams. Nu nav. To var realizēt mazās komūnās, kur ir nolasījušies līdzīgi domājošie. Bet arī tas ir tikai uz noteiktu laiku, jo vienmēr atradīsies kāds citādais, kāds, kurš gribēs citus mērķus, redzēs citu ceļu, musinās un šķels, kaut neapzināti! Un te es atgriežos pie jau teiktā – cilvēku masa tam nav gatava. Domāšana ir cita. Cilvēka domāšana.

Mans rezumējums šim visam, apturot prātā ideju par vienādu atalgojumu jebkuram cilvēkam par jebkuru darbu. Lai tas notiktu, mums ir jādzīvo pilnīgā citā garīgajā pakāpē. Un, kas ir ļoti būtiski – VISIEM. Un tagad, iedomāsimies, cik ir reāli, ka vairāk nekā 6 miljardi cilvēku dzīvotu uz viena garīgā viļņa? Es nespēju to iedomāties. Ne šajā pasaulē. Bet tas būtu skaisti. Es labprāt gribētu to piedzīvot. Bet ir jau veidi, kā mazākas cilvēku grupas to piedzīvo, ir veidi, kā pieslēgties tam citam līmenim. Viss jau tepat mums apkārt ir. Vienkārši šis sabiedrības laikmets dzīvo uz cita viļņa, citā fāzē. Katrs var izvēlēties.

Lūk, vēl viens atslēgas vārds: izvēle.

[info]iekodeets, ja tu izlasīji – es neesmu Bruts. Es šinī jautājumā esmu reāliste. Un man nepatīk, ka karoti no viena putras katla pasmeļ un grib ieliet citā putras katlā un bļaut uz to otru putras katlu, ka tas nerubī fišku un vispār sūdīgi vāra ēst. Es nevēlos bļaut uz šo putras katlu (alegorija, ok?!). Un vēlos tev arī to norādīt, bet tu dusmojies. Notikumi iet savu gaitu, tie jau kustās. Esi pacietīgāks. Es saprotu, ļoti labi saprotu, par ko tu runā, tās ir skaistas vīzijas. Šie likumi darbojas. Taču, vismaz pagaidām, ne globāli. Ja gribi nest gaismu tumsā (alegorija, alegorija!), pārdomā savu taktiku, vai arī rēķinies, ka šādā formā tevis izteiktie apgalvojumi tikai raisīs dusmas un agresīvas diskusijas. Vai tavs mērķis ir cilvēkos raisīt agresiju?

o enerģiju, ko patērējam citus noliekot, vai citiem aizrādot, labāk sev būtu tērējuši. Sevi kārtojuši. Un, ja kāds grib teikt, ka ar viņu viss ir kārtībā- tad ar viņu ir daudzreiz sūdīgāk, kā pats domā.

laipni aicināti izteikties. bet pa tēmu, lūdzu. ar to es domāju - kārtīgi saprast, ko esmu uzrakstījusi un tad. Nevis paķert kaut ko pa virsu, salikt kopā ar savām bildītēm un tad močīt. Diskusijās nereti abi iesaistītie domā vienādi, taču disksuijās otrs parasti tiek uztverts kā oponents un nereti sanāk, ka cilvēku uzskati ir vienādi, atšķiras tikai informācijas pasniegšanas veids un intensitāte. taču ar to pietiek, lai saietu matos. smieklīgi. bet tādi nu mēs esam.

cilvēki.
 
 
( Post a new comment )
smille[info]smille on December 1st, 2009 - 11:41 am
iesāku, nav šobrīd laika visu izlasīt kārtīgi, bet par salīdzināšanu - lai kā gribētos to noliegt, tas tiešām kkur laikam ir iekodēts.. par spīti tam, ka lielākā daļa problēmu rodas dēļ salīdzināšanas, cilvēki (arī es) to dara tik un tā. Acīmredzot tomēr evolūcijā tas ir kkā noderējis.
(Reply) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 12:04 pm
savā ziņā tā ir tā pati konkurence, no sērijas izdzīvo stiprākais :)
vienkārši mūsdienās tas ir komplicētāk.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 11:59 am
johaidī. tikai neslēp zem atslēgas, paldies :)
(Reply) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 12:04 pm
labs i.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 12:16 pm
es nezinu, ko Tu domā ar "bļaustīšanos", bet kā redzi, kaut vai šis Tavs raksts un tikai tas, ir iemesls tam, ka, piemēram, es, padomāju par šo tēmu. ir jābūt kādam, kas "pasaka". citādi... es neticu, ka tā nu var sākt pilnveidoties zem savas intīmās segas, pilnīgā klusumā

"vienāds atalgojums" -- nu tas gan, man šķiet, pat nebija domāts tajā, ko teica [info]iekodeets, vismaz man (nu kas gan es esmu, bet tomēr...) tas nešķiet pat apskatīšanas vērts, skaidrs, ka nē.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 12:20 pm
P.S. man iekodētā izteikumi neizraisa dusmas un agresiju (vismaz pret viņu noteikti) :) varbūt es esmu viens tāds, bet vismaz viens es esmu.

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 12:33 pm
mmm, te viss plašāk jāskatās. es par kopējo komunikāciju. ja kāds, kurš nepiekrīt, tiek sūtīts dirst. tas taču nav labsirdību un pozitīvu enerģiju veicinošs asptāklis? vai, ja sarunā otrs aizdegas tā, ka tiek runāts pāris toņu augstāk, nekā ikdienā , neklausoties otrā un močījot - tas taču otrā ar rada aizkaitināumu. es par parastajiem cilvēkiem, te runāju. un otrādi.

visur ir izņēmumi. šis pousts ir vairāk globāls, neaizmirstot saikni ar tā rašanos. taču tas nav kā personisks uzbrauciens iekodeets. Arī es esmu neapdomīga. oj, oj, kur man ir daudz mīnusu.

iekdoeets šoreiz tika kā prototips paņemts. jo viņa ieraksts (attieksme pret citiem, vairāk) un mūsu vēlākā saruna izraisīja šīs manas pārdomas.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 12:39 pm
jā. varbūt es teiktu tā, ja cilvēks runā par "lietu" (es viņam iekšēji piekrītu), tad arī viņa asos izteikumus, arī ja tie būtu vērsti pret mani, es, vairāk vai mazāk, norīšu un nepaturēšu kaut kādu atriebību. no otras puses, ja cilvēks, hmm, ir stulbs, vai runā kaut kādas stulbības, vispieklājīgākajā tonī, tad tāds drīzāk manī izraisīs agresiju un visu pārējo. it kā no zila gaisa :)) tā ka es domāju, āķis nav izteikšanās formā...

es saku "man, mans", jo nevaru atbildēt par citiem, bet vispār jau es velku uz vispārinājumu...
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 12:54 pm
patiesībā jau nav pat vajadzīgs, vai cilvēks runā, vai nerunā, otraprāt, "par lietu". ja cilvēks pats tam tic, tad ir ataisnojama viņa "iedegšanās".

Taču tu (secinot no tā, ko tagad esi pateicis), manuprāt, neesi vidējais rādītājs. Vidējais, manurpāt, nesāks naalizēt, vai uzbraucienu otrs ir izdarījis, jo ir aizrāvies par sarunas tematu, vai tāpēc, ka ir vēlējies apzināti "ieknābt", vi vēl kāda cita iemesla dēļ. Vidējais, manuprāt, dar atā: ahā, tu man šitā!!!!?!!! Nu tad es tev ar!!!! Jo tiek aizskars pašlepnums, sāk lauzties arā primitīvie instinkti. cīņa. kaut vai tikai mutvārdos, kaut vai tikai par to - kuram taisnība, kurš skaļāks, kurš paturēs pēdējo vārdu...
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 01:05 pm
piekrītu par precizējumu.

par "vidējs" — "ne vidējs". es pats esmu gribējis atcirst un arī atcirtis, vienkārši tāpat, lai arī otram tiek, utml. instinktu parādes... bet lieta jau ir tāda, ka katrs var mainīties un šo (kāda cita) mainīšanos var ietekmēt ar savu piemēru (un pats mainīties no kāda cita parauga), tā kā teikt "vidējais ir tāds un tāds...", nu ko lai dara, ir viņš tāds, bet vai tāpēc jāpiespriež mūža spriedums, ka tāds viņš arī būs?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 01:09 pm
nu, masa ir un būs. tā jau ir teju fizika :)
bet nekādi mūža spriedumi nav jāpiešķir. :)
un mainās, jāmainās. par to jau es runāju - būtiskākais ir katram pašam ar sevi strādāt, ne cita burbuļus mēģināt mainīt.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 01:12 pm
es domāju, tas ir ļoti slikti — sadalīt "mans", "ne mans". "lai viņš dara kā grib, tas jau neesmu es (pofig!)" ja vari kaut kā palīdzēt — palīdzi!
(Reply) (Parent) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 01:14 pm
tā ir tā viltīgā "atsvešināšanās", man šķiet. kad individuāli katrs ir bezmaz vai dievs, jogs, visu zin, visu var. bet tikai strādā sev.
(Reply) (Parent) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 12:28 pm
ar bļaustīšanos es vairāk domāju tādu veidokļa paušanu, kurā nevar ar tās paudēju ielaisties nekādā sakarīgā diskusijā. kur cilvēks ir akls un kurls pret visu pārējo.

Runāt par lietām vajag, jā. Un patiesībā, vajag jau arī tos, kas bļaustās. jo mēs esam tik dažādi. katram ir savs ziepju burbulis un tā līdzinieki.

par ivenādo atalgojuma sistēmu - var jau būt, ka esmu smagi pārpratusi, bet man ar viņu bija vakara individuāla saruna, kurā tas tika nepārprotami norādīts. Diez vai es pārpratu, jo sarunas gaitā tika izmantoti arī salīdzinājumi un konkrēti piemēri. visi cilvēki par savu darbu saņem vienādu atalgojumu, nešķirojot vai tas ir grāvjracējs vai ķiurgs.

šīs sraunas rezultāta arī tapa mans šodienas ieraksts. Es ilgi pēc tam vēl domāju (un arī tagad), kā šāds modelis REĀLI un VISUR (nevis iedomās vai mazā komūnā) varētu pastāvēt. secinājumi ir manā poustā. Tas būtu skasiti, cilvēki būtu laimīgāki un apmierinātāki ar dzīvi. bet, man nepatīk runāt par lietām, nozākājot esošo, ja es neredzu ceļu, kā sasniegt to iedomāto mērķi. Un ceļš, ko es redzu, ir šim laikmetam nereāls.
(Reply) (Parent) (Link)
snark[info]snark on December 1st, 2009 - 12:31 pm
Es saprotu, ka humānai sabiedrībai ir jāparūpējas par tiem, kas paši par sevi parūpēties nespēj, un nožēlojama ir tā sabiedrība, kas to pati nespēj darīt, bet līdz pat šim brīdim nav gadījies redzēt nedz sakarīgu argumentāciju par labu visaptverošam egalitārismam, nedz arī kādu piemēru, kur tiešām būtu realizēta vienlīdzīga sabiedrība.
Konsekventi pieturoties vienlīdzīgām tiesībām uz gala rezultātu, egalitārisms paredz arī atteikšanos no indivīda atbildības par tā rīcību (jo tiek garantēts vienāds rezultāts) vai arī uzspiestu vienlīdz stulbu lēmumu, pieņemšanu vai arī kādas soda sankcijas pret tiem, kas ir pratuši rīkoties veiksmīgāk kā vairākums. Ja runājam par individuālu iniciatīvu, tad no tādas ir jāatsakās uzreiz.

Paraugoties no otras puses, (ja sākam no pamatu pamatiem) sugas turpināšanas instinkts liek rūpēties, lai paša pēcnācējiem būtu lielākas izdzīvošanas priekšrocības, un sociālai būtnei tas nozīmē gan lielākus materiālos labumus, gan plašāku pieeju informācijai (kas, protams, arī prasa zināmu labklājību).

Utopijai ir divi priekšnosacījumi: a) neierobežoti resursi; b) cilvēces atteikšanās no sugas turpināšanas. Vienlīdzība bez šiem priekšnosacījumiem nozīmē tādu antiutopiju, kāda i Orvelam nav sapņos rādījusies.
(Reply) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 12:37 pm
pēdējā rindkopā ļoti skaisti (pats galevnais - dažos vārdos!) ietērpi to, ko centos savā garajā penterī pateikt.

par tiem resursiem arī pati uzrakstīju vienā no variatniem (o, es te daudz laika pavadīju, lai mēģinātu +/- sakarīgi un citiem saprotami formulēt savu domu), bet par sugas turpināšanas izbeigšanos neaizdomājos. bet tas ir loģisks solis no tām atziņām, pie kurām arī nonācu.
(Reply) (Parent) (Link)
wasted paint: seja[info]iekodeets on December 1st, 2009 - 01:02 pm
es zinu ka sabiedriiba ir sapista ar hierahiju, autoritaateem materiaalismu un veelvisuko. es saprotu ka labot neko daudz nevar.
BET
es paturu tiesiibas nepareizu riiciibu saukt par nepareizu, es paturu tiesiibas nepaguris bljaustiities uz apzinaatu pasaules zombeeshanu. manii nav misijas sajuutas - tip es tagad glaabju pasauli vai apgaismoju pasauli.
ja tev no taa vieglaak vari uzskatiit mani par vecu komunistu kas nepaguris bljaustaas uz izlseegtu taalraadi.
man nevienam nekas nav jaapieraad, man neviens nav jaapaarliecina par manu patiesiibu, bet briidii kaads kaads naak pie manis ar absurdu ideotismu es atklaati noraadiishu ka tas ir absurds ideotisms.
un ja kaadam es saku:
- man par sho teemu ir savs viedoklis kas nepakljujas jelkaadiem kompromisiem, tad taa es arii domaaju un ja arii tas nav par shkjeersli, tad piedod, bet ar sekaam ir jaareekjinaas.
pati apgalvo ka vienas globaalas patiesiibas nav, taad kaada slima sunja peec ir tik svariigi piepisties manai patiesiibai?

p.s.
mees dziivojam paradiizee. te ir viss, kas ir nepiecieshams pilnveertiigai dziivoshanai un sugas turpinaashanai. ir pietiekami vietas ir pietiekami paartikas. ir pat intelligjence. bet kaut kaa mees esam iemaniijushies sho vietu par elli padariit.
(Reply) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 01:16 pm
"kaada slima sunja peec ir tik svariigi piepisties manai patiesiibai?"

tā jau ir tā brīvā izvēle. tu runā, man rodas domas, es arī runāju. un gribu sarunāties. bet, ja tu negribi sarunāties, lai tā būtu. taču es mēģināju un sapratu, ka nevajag. turklāt, es jau saku - skaista ir tava doma.

taču es esmu tikai cilvēks :) Un ja man ļoti agresīvi mēģina ieborēt,ka es kļūdos vai esmu slikta (vai kāda citāda) jo nedaru(daru) vai nedomāju (domāju) ne tā kā vajag, jūtos apdraudēta un manī rodas pretspars. Ar visiem tā ir. arī ar tevi. neviens negrib būt nepareizais.

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
snark[info]snark on December 1st, 2009 - 03:00 pm
Es negribu iejaukties (tas nozīmē, ka brīdi apdomājos, pirms šo rakstīt), vai arī kādu apvainot, bet parādi kaut vienu patiesu sarkano, kas ir spējīgs uzturēt argumentētu sarunu bez agresijas?
Tāpēc mani mazliet pārsteidza, ka veltīji tik daudz sava (nu, tādā ziņā, ka vispār pārsteidz, ja kāds veltī savu laiku tādiem) laika atbildei iekodētajam, lai nu kas tas arī būtu. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 03:22 pm
konkrētajai atbildei, zem kura iekomentēji, jeb visam lielajam poustam kā tādam?

pieņemot, ka jautā par manu konkrēto iekodeets komentāra atbildi:
ja pa lielajiem vilcieniem: es vēl neesmu iemācījusies paklusēt :) otrkārt, tā kā šis cilvēks man ir gana tuvs, es nespēju līdz galam noticēt, ka viņš šajā jautājumā (un ir arī citi) var būt tik stūrgalvīgs un par katru cenu atsakās redzēt/uztvert lietas plašākā kopsakarībā.

ja sīkāk: es joprojām neesmu tikusi vaļā no vēlmes viņam izpatikt, tomēr cenšos nepazaudēt savu uzskatu pozīciju. sanāk kaut kāda muļāšanās. konkrētais komentārs man lika sajusties, ka tieku nolikta pie vietas, kas man tā kā lika justies aizskartai. automātiski vēlējos mīsktināt esošo situāciju, mēģinot skaidrot savu pozīciju.

turklāt man nešķita korekts izteikums "piepisties manai taisnībai", jo es viņai kā tādai nepiepišos, bet vēlos izvērst sīkāku sarunu, nevis no sērijas: ir tā un viss. basta! turklāt es arī diezgan labi saprotu, par ko viņš cepas.

Es saprotu, ka diezgan bezjēdzīga ir šāda nodarbošanās. Kā jau teicu: neesmu vēl iemācījusies paklusēt.


a ja mēs par visu laiku, ko veltīju pousta uzrakstīšanai - tas savā ziņā man pašai bija interesanti. mēģināt noformulēt un saprast konkrētus argumentus, kas man neļauj jau tīri intuitīvi piekrist paustajam uzskatam par tiem atalgojumiem un līdzīgām lietām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
snark[info]snark on December 1st, 2009 - 04:21 pm
Nu, es sākumā biju pārsteigts par to tavu lielo publikāciju, jo, no pirmā acu uzmetiena, ir dīvaini, ka atkal un atkal kāds kādam skaidro tik elementāras lietas. Taču personiskā komponente ļoti labi visu paskaidro, tāpēc atvainojos par to jautājumu. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]nulle on December 1st, 2009 - 06:23 pm
nu, nu, "elementāras lietas", ja paaudžu paaudzēs tās nav atrisinātas.
(Reply) (Parent) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 01:17 pm
un par to paradīzi un visu, kas mums nepieciešams - šeit ir paradīze, lai dzīvais dzīvotu un attīstītos. bet ne jau cilvēks tajā attīstības līmenī, kāda tas atrodas.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
wasted paint[info]iekodeets on December 1st, 2009 - 01:28 pm
un tapeec es noliecu galvu muusu varenaas civilaazicajas prieksha un knikseeju kaa seshgadiiga meitene pateiciibaa par visu lielisko un labo ko modernaa pasaule man sniedz.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
phoenix[info]phoenix on December 1st, 2009 - 01:37 pm
janc, nebrauc takš grāvī.
es tak nesaku, ka sajūsmā jāspiedz. ir realitāte un ir vīzijas par labāku pasauli. Un ļoti labi, ka ir vēlme tiekties uz labāku pasauli.

viss ir pariezi.

tikai - priekš kam tās dusmas 9tik lielā apjomā!)? tas ir tāpat, kā dusmoties uz mazu bērnu, kurš vēl neprot kārtīgi ēst, nenosmulējot sevi.

protmas, visi esam cilvēki, varam reiz pa reizei nroauties.
un, jā, man ir vieglāk, ja uztveru tevi ka'vecu komunismu, kurš ladējas uz izslēgtu TV :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
wasted paint: pukje[info]iekodeets on December 1st, 2009 - 01:40 pm
un to puiku es labpraat njemtu audzinaashanaa.
(Reply) (Parent) (Link)
snark[info]snark on December 1st, 2009 - 02:57 pm
Ir viss nepieciešamais, taču pretendentu uz resursiem ir saradies pārāk daudz. Pasaule jau tagad ir pārapdzīvota, taču vietas kļūst aizvien mazāk.

Starp citu, kas ir "pilnvērtīga dzīvošana"?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
wasted paint[info]iekodeets on December 1st, 2009 - 07:05 pm
tur jau tas aakjis, ka praatiigi dziivojot un sadalot resursus palaneeta zeme var pabarot divtik lielu cilveeku populaciju.
tas ir muusdienu izshkjeerdiigais dziivesveids un absoluutais ideotisms, kas muusu ekopeedu padara tik nejeegaa lielu, ka visiem nepietiek.

pilnveertiiga dziivoshana ir tad kad dziivo klimatam atbilstoshos apstaakljos, esi paeedis, padzeeris, nopisies un veel atliek laika sevis gariigai pilnveidoshanai (tas gan taa tiiri subjektiivi).
(Reply) (Parent) (Link)