Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2014-09-04 19:33:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
interesanti
palasīju tēmu, un komentārus:

http://klab.lv/users/indulgence/697885.html?nc=28

/patika ;)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]tipa75
2014-09-05 00:04 (saite)
Man gan ne visai.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

?
[info]jan09
2014-09-05 00:19 (saite)
kas tieši, ja drīkst jautāt?
vai izteiksi savu viedokli?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]tipa75
2014-09-05 08:17 (saite)
Forma un ideja.
Arī mirušie, tagad ļoti pirktie vecmeistari pusbadā dzīvoja. Tas, ka kaut ko nevajag tagad, nenozīmē, ka tas ir bezvērtīgs.
Katrā nācijā ir atšķirīgs veids, kā daļa sabiedrības uztur citu daļu, kas ir absolūti strādātspējīga, bet to nedara. Indijā tie ir mūki, kas alās meditē - veseli, strādātspējīgi vīrieši, kas no šāda skatu punkta veroties klaji parazitē uz citu rēķina. Daudzās valstis - monarhija, vecu ieradumu dēļ, sabiedrība to uztur, jo viņi piedzima jau uzturami.

Īsumā sakot - nepiekrītu idejai. Par ģenijiem piedzimst ļoti reti, talanti ir jāizkopj dzīves laikā. Cilvēki, kuri veic radošos meklējumus ir ceļinieki. Un dara mūsu dzīvi krāsaināku (ar noteikumu, ka tie ir radošie, kas kaut ko Dara, nevis dzer un plītē un tikai solās reiz darīt), kas vienam liekas absolūti nekam nederīgs, citu rosina paskatīties uz pasauli atšķirīgām acīm. Kā piemēru varētu minēt Streiča "Vecās pagastmājas mistērijas" - daudziem šķita pilnīgs murgs, bet man šī liekas ļoti laba, tā brīža situāciju (principā arī šī brīža) ļoti labi raksturojoša filma.

Vakrvakarā aizgāju gulēt un domāju - kāda būtu pasaule tikai ar Vajadzīgo mākslu. Asociācijas radās tikai ar PSRS - kur dzīvi krāsaināku radīja nevajadzīgā māksla - kur lielum lielā daļa īsti radošie strādāja par sētniekiem un radīja vien 1/5 no tā, ko spētu, jo bija jābūt lietderīgiem sistēmai. Vēl man atausa atmiņā kāda bērnu dienās redzēta Japānas, šķiet, filma par pelēko pasauli, kur viss bija vienlīdz pelēks, funkcionāls, nekā lieka.

Īsumā - nepiekrītu šādai nostājai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-05 08:47 (saite)
Man patīk Tavs komentārs.

Pats esmu darba spējīgā vecumā, bet darbu, kas būtu tikai mani uzturošs un nekādu citu jēgu nesaturošs, es negribu strādāt -- "negribu" nevis kā ideoloģisks lēmums, bet vienkārša, spēcīga nevēlēšanās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]romija
2014-09-06 11:54 (saite)
Bet kādam taču Tevi jāuztur? Kā ar viņu? Varbūt viņš to naudu gribētu izmantot kā citādi, bet viņam nav variantu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-06 12:12 (saite)
Varbūt. Tu jau arī labāk aizbrauktu kādā ceļojumā, nevis nopirktu ēst savam tuvam radam, vai ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]romija
2014-09-06 13:02 (saite)
Iespējami abi varianti. Radinieka bezpalīdzības gadījumā pirktu ēdienu, ja viņš sāktu plātīties, ka nestrādā tāpēc ka negrib, tad aizbrauktu ekskursijā.
Bet ne par to stāsts.

Lasot Tavu komentāru iedomājos par to, ka mēs ar savām izvēlēm nedrīkstam ierobežot citu izvēles.
Bet pieļauju, ka tādā veidā Tu centies sevi mierināt, jo apstākļi ir drūmi. Kaut kā jau jāturas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-06 13:13 (saite)
Protams, iespējami visādi un visas attiecības ir citādas, tā kā kopēja sakne te varbūt nesanāks. Var būt, ka es plātos, var būt; man liekas, ka es tomēr esmu ticis pie patiesības.

Par "principiem" tieši tas pats. Ir kaut kāds vispārpieņemtais, kurš nekad nestrādās individuālajās attiecībās, jo (par laimi) neesam katrs savā barokamerā, nesaistīti nekādi viens ar otru. Šis viss man liek pārdomāt, kas tad ir mīlestība starp cilvēkiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ?
[info]jan09
2014-09-06 21:14 (saite)
kāda tāda "vajadzīgā māksla"?
forma un ideja - nodarboties ar to, kas patīk, pamatā ir hobijs.
kādēļ lai tikai dažiem izredzētajiem lai apmaksātu viņu hobijus?
kā jau Artis teica - piem, viņš nodarbojas ar saviem hobijiem (grafika, vēsture.eu), bet naudu iztikai pelna citur.
man arī hobijus neviens neapmaksā, un, iespējams, es arī varētu radīt kko tehniski ģeniālu, bet tā vietā pelnu naudu kā inženiertehniķis.
elektrospuldze, PSB, automašīna, saules panelis arī ir mākslas izstrādājums, tehniskās gan ;)

/gribi hobijot, meklē sponsoru, elementāri ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-06 22:24 (saite)
Tu neierubies tajā ziņā, ka ne katrs darbs, kas neatmaksājas, ir hobijs un vajadzīgs tikai tā veicējam. Piemēram, es minēšu padomju laika "disidentus" (vienkārši ienāca prātā) -- Tu teiksi, ka tas, ka Astra vai Lasmane-Doroņina nesalūza, vispār ir aprēķināms naudā? Lai gan var teikt, ka tas bija viņu hobijs, la-la-la.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]jan09
2014-09-07 11:59 (saite)
neuztvēru sakarību starp padomju laika disidentiem, psih.slimnīcām un mūsdienu mākslas finansējumu, tiešām nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-07 12:03 (saite)
Es neatbildēju Tev globāli, bet tikai par to, ko minu komentāra pirmajā teikumā. Globāli, protams, var iebilst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-07 12:14 (saite)
Es nekur komentārā nepieminēju psih. slimnīcas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]jan09
2014-09-07 12:26 (saite)
slimnīcas pieminēji savā ierakstā, kas sasaucas ar komentāru...
interesanti, vai būsi gatavs dzīvot uz ielas un bomžot, lai tikai būtu brīvs un atļautu izpausties vēlmei nestrādāt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-07 12:35 (saite)
Sasaucas, bet ne tieši.

Pagaidām ir laime -- iespēja to nedarīt. Jo sāpīgi tas būs ievērojami. Vai esmu uz to spējīgs -- ļoti labs jautājums.......

Bet vispār, ja Tev ir pilnīgi vienalga, ko dara valdība, tikai nepatīk tie, kas uzskata "mums pienākas", tad jau nav par ko diskutēt? :) nepatīk un nepatīk, OK.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]jan09
2014-09-07 12:38 (saite)
neesmu vēl sasniedzis pilnu apgaismību un saskaņu ar sevi, tādēļ arī izpaužos komentāros.
lēnām cenšos laboties, ierakstu tikai katru 20o komentāru ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ?
[info]nulle
2014-09-07 12:41 (saite)
Un palabošu -- ir darbi un darbi. Es nevis "negribu strādāt" vispār, bet gan negribu būt tajās trulajās atmosfērās, kas rodas tur, kur cilvēki strādā tikai tāpēc, ka "vajag", kuru principu Tu gan attaisno, sak, labi var būt tikai darot hobiju, bet strādājot jāpacieš. Tad cieš visi, maksimas celtnieki un ātro darbinieki, tā ir pareizi, ja?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

kas vispār ir pareizi?
[info]jan09
2014-09-07 13:05 (saite)
atmosfēru mēs radām paši, attiecīgi vaina ir tikai pašā (pārsvarā galvā un attieksmē).
cik darba vietās/nozarēs/pozīcijās esi strādājis, lai varētu salīdzināt?
esmu atļāvies aiziet no normāli apmaksātiem/pietiekoši interesantiem darbiem dēļ garlaicības, vai dēļ apstākļiem, kas personīga man nepatika/nebija pieņemami, kaut ir bijusi iespēja pavadīt vairākās kompānijās visu darba mūžu.

atgriežoties pie "vajag" - kam ir sponsori, tas var atļauties nestrādāt. gribi vizināties, velc ragaviņas ;)
tehniskajiem neredzu problēmas, ja nozare izvēlēta aiz paša intereses, nevis kāda uzspiesta.
kas cieš, un kas ne - ne man spriest.
strādājot laukbrigādē vai gaterī, nejutos nelaimīgāks, kā strādājot skolā vai NBS.

tev parādās kkāda ieciklēšanās uz to, ka darbā esot "jācieš".
mosh aizej vnk pakrāmē kastes noliktavā, un izbaudi to, pastrādā slimnīcā, un izbaudi to, utt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ?
[info]romija
2014-09-06 22:30 (saite)
Un ja kaut ko apgūst 10 gadus dažādās skolās, tad tā ir profesija, tas nav hobijs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ?
[info]tipa75
2014-09-06 23:46 (saite)
Pēc tavas atbildes man rodas sajūta, ka diskusiju esi uztvēris personīgi un konkrēti pēc kādiem rāmjiem. Un tieši tāpēc neturpināšu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]jan09
2014-09-07 12:10 (saite)
es vnk pieturos pie sākuma linkā minētās diskusijas rāmjiem, atbalstot Arta izteikto domu.
ja tīri personīgi - pilnīgi vienalga, kā valdība notrallina naudu. vnk neatbalstu tipāžus, kas nostājušies pozā - mums pienākas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?