Rīga smird, Rīga smird - kas to Rīgu smirdināj'?

« previous entry | next entry »
Oct. 21st, 2025 | 11:14

Protams, ka tu, kas braukā apkārt ar dīzeļmotoru, kuram, visticamāk, esi izgriezis ekoloģiskās sistēmas bļa jaudiņas un bik naudiņas dēļ. Ego, kas samaitā gaisu visiem - to skaitā arī pašiem vannabī ielu sportistiem un bērniem.
Pastaigā uz darbu pie ļoti smirdīga sarkanā saskaitīju kādus 14 auto - tikai viens no tiem bija benzīna dzinējs, pārējie - traktorizēti vaņkas.

Šeit būtu vieta valstij iejaukties biznesā un kontrolēt/aizliegt dīzeļmotorus vieglajā transportā, jo pirst sava un sveša bērna sejā nav pieņemami. Gaisa piesārņojums un dīzeļu troksnis nedod mieru manai vēlmei pist prom no tās Rīgas un maksāt savus nodokļus sakarīgākā pilsētā.
Man zajebala jau Viļņu pieminēt, bet atkal jau - līdzīga valsts, līdzīga izmēra galvaspilsēta. Nesmird, lai gan piesārņojuma indekss līdzīgs - gan jau šiem citi avoti vairāk, nevis dīzeļmotori cilvēku plaušu augstumā. Pie mums - suka ar gāzmasku jāstaigā pa ielām!!! Autocentriskais dīzeļpidarasisms. Droši vien tāpēc pazuda no ielām tie kvalitātes mērītāji - dirsa tukšu diršanu, ka zaļi iet.

https://www.accuweather.com/en/lv/riga/225780/air-quality-index/225780
Rēzekne vispār smok nost: jo tuvāk krievijai, jo lielāks progress. Un kāda gan sakritība, ka bijušais kolēģis - krievs - tieši piedāvāja šo eko sistēmu izgriešanas pakalpojumu. Sukas dirš turpat, kur ēd.

Pilns rublis | Komentēt | Add to Memories


Comments {87}

ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 11:33
Pilns rublis

Šeit palīdzētu luksoforu sistēmu labāka sinhronizācija, kritiska ātruma ierobežojumu izvērtēšana + pakāpeniska daudzlīmeņu risinājumu ieviešana krustojumos. Tātad lietas kuras novērš sastrēgumus., dzinēju strādāšanu tukšgaitā, dzinēji tukšgaitā met 'ārā nesadegušās degvielas daļiņas.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 11:35
Pilns rublis

Palīdzētu arī prātīgāks pircējs - dīzeļmotors tomēr ir smagam darbam un tagad jau cenu atšķirība degvielās ir niecīga.

Palīdzētu arī Rīgas satiksmes pilna elektrizācija.
Palīdzētu arī smagā transporta novirzīšana pa konkrētām vismazākapdzīvotām vietām.
Palīdzētu pilsētu apciemojoša smagā transporta elektrifikācija.

Variantu un iespēju daudz.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 11:42
Pilns rublis

Cik zinu dīzeļmotors ir mazāk prasīgs, t.i. tajā var liet dažādas degvielas, tāpēc jau tankiem vairumā gadījumu ir dīzelis.

Par elektrifikāciju: Jā taisnība, tikai 2 piezīmes:

a) tikt galā ar litija jonu bateriju ugunsdrošības problēmu
b) ekoloģiska jēga no elektrifikācijas ir tikai ja elektrību ražo AES, t.i. bez tā paša kurināmā dedzināšanas. Saules un vēja parki - pārāk mazjaudīgi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 12:12
Pilns rublis

Pat netīrās tehnoloģijas izmantot būtu pienesums, ja tās atrodas ārpus apdzīvotām vietām.

Mūsdienu smalkajiem dīzeļmotoriem iekš vieglajiem jebkura degviela gan nepietiks - inžektori aizaugs, sūkņi sapisīsies, katalizatoru vēl ātrāk aizaudzēs... Bet principa ziņā bez visādām smalkām kontrolēm vai dzinējos, kas paredzēti dažādām zupām - jā, tur teju jebkas eļļains sadegs.

Dīzelis ir arī bik efektīvāks, bet vai par to ir jāmaksā visiem - pat tiem, kas nepārvietojas ar auto?
Dīzelis ir pieņemams ar eko sistēmām, bet ļaudis pie mums tās sistēmiski griež ārā, jo tās ir jāuztur un noēd jaudu... Prieks pāri veselībai - laikam jau meiko sensu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 01:15
Pilns rublis

Nu te tiešām jāizvērtē ērtības vs riski, ne no visa vajag atteikties minimālu risku dēļ, galu galā arī dabiska vide ir pilna ar kancerogēniem, dabisks radioaktīvais fons, patogēni utt, taisīt vidi sterilu nav rentabli.

Tas ir tas pats kas teiksim ar šašliku, jā ļoti tehniski cepot tur veidojas mazliet kancerogēnu vielu, bet risks noraut to vēzi ir tik mazs ka var neņemt vērā un turpināt ēst šašliku.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 01:31
Pilns rublis

Nevajag uzreiz maksimālismā iebraukt - var dedzināt bendžu dīzeļa vietā. Vai lietot elektrotransportu - tik vien tā darba.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 02:59
Pilns rublis

Protams kur var - tur uzlabojam, bet nekrītam panikā un neaizliedzam dīzeļus.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 03:11
Pilns rublis

Vieglajos varētu aizliegt mierīgi, jo ir vismaz 4 alternatīvas. Huļi to dīzeli vieglajos vispār.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:10
Pilns rublis

Es domāju ka ja reāli ir labākas alternatīvas tad cilvēki viņus dabiski beigs pirkt un neko aizliegt nevajag, savukārt ja alternatīvas ir vārgākas, neērtākas, dārgākas- tad sorry, vispirms labas alternatīvas un pēc tam debate.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:12
Pilns rublis

Bendža ilgtermiņā lētāka, nav jāuztur eko sistēmas.
Ciziks jau ir jaudīgāks - nav jau šodien racionāla iemesla vieglajā dedzināt dīzeli.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:16
Pilns rublis

Ja tā tad dabiskā veidā labāki dzinēji izspiedīs sliktākus [tāpat kā auto izspieda pajūgus] un neko nekur nevajag aizliegt.

Nav jau tā ka mūsdienās ir baigi aizliegts braukt ar pajūgu, tikai cilvēki to nelieto jo ir labākas alternatīvas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:23
Pilns rublis

Piekrītu, bet cilvēks ir stulbs, vienmēr uzvar īstermiņā lētākais - pat par spīti ietekmei uz vidi. Stulbeņus der audzināt - no tā labums visiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:33
Pilns rublis

Zināmā mērā tas tā ir, tāpēc vajadzētu aizliegt resursu ķēzīšanu mārketingam, plānoto novecošanos utt, bet ar to ietekmi uz vidi pārspīlēt arī nevajag, vide ir ķīmisko reakciju kopums un ja ir zināmi kaut kādas vielas noārdīšanās ceļi, tad nav ko baigi stresot un ierobežoties.

īsāk sakot - jā mārketingu der kontrolēt un ierobežot, bet indivīdus - pēc iespējas nē ( pats laikam piekritīsi par personas brīvību, cik atceros no sarunas par narkotikām)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:36
Pilns rublis

Mana personiskā brīvība beidzas tur, kur sākas cita intereses - tā jau ir juridiska izpratne ;)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:39
Pilns rublis

Nu jā tieši šī iemesla dēļ es iepriekšējā debatē teicu ka lietot narkotikas - tikai kontrolētos apstākļos aizslēgtās apsargātās telpās kur tava brīvība viņas lietot neapdraud citus.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:48
Pilns rublis

Dabā šāda nepieciešamība nepastāv, tev ir saasināti aplama izpratne pret šo, balstīta uz kāzusu promiles promili, nevis reālo situāciju dabā - to der atcerēties.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 05:23
Pilns rublis

Es drošības dēļ pārčekošu savu evidenci, bet pašreizējā ir ka tas ir bīstami. Pārāk liela varbūtība ka tāds kaņepes pīpētājs vienkārši aizdedzinās māju. Kā Tu labi saproti "ar mani tā nenotiek" nav vispārīgs arguments.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 05:43
Pilns rublis

Kaņepi nepīpē kā cīgu gluži, kas visiem sakrīt gultās un nosvilina daudzdzīvokļu namus ;)
To pipē daudz retāk par 1-3x 40min laikā. Tādējādi tiek samazināta šanse nokurināt lietas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 21st, 2025 - 05:52
Pilns rublis

atšķirībā no alkohola, kurš atslēdz prefrontālo korteksu tā, ka pavisam. bet tas nez kāpēc turpina būt legāls un sabiedrībā pieņemta narkotiskā viela, kuras dēļ ir ļoti daudz posta, vardarbības un arī līķu.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 05:52
Pilns rublis

Mazāks risks aizmigt ar smēķi mutē, lielāks risks sajukt prātā un tīšām nodedzināt māju aiz vēlmes teiksim sasildīt draugus ( real story)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:26
Pilns rublis

Margināls nav tipisks - tas ir tā kā skaidrs.

Turklāt ievērojams daudzums kaņepes lietotāju izmanto citas tehnoloģijas - bongus, pudeles, gravibongus, ekstrakti, to skaitā ēdami. Nav tikai cīgas formā. Bet, ja ir - kāsītis ātri dziest nost, bieži jāpiededzina. Un kāsītis neērtākā forma - jārūpējas vēl par papīru 'n shit.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 12:29
Pilns rublis

Tas kā dabū iekšā šajā gad. nav svarīgi - sajukt prātā un nodedzināt māju ir tā pati šanse

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 01:33
Pilns rublis

Nav gan, jo kāsis ir slikts uguns avots, salīdzinājumā ar ļoti ilgi gruzdošo tabaku. Riska faktors būtiski atšķirīgs tādēļ vien.

Un kā gan var nebūt svarīgi, ja vienu narkotiku tu dedzini potenciāli bīstamākā manierē par citu? Un es operētu ar raksturlīkni, nevis ar "outliers" ārpus raksturlīknes - anomālijas gadās visādas un tas ir "curiosity", nevis tiešas un statistiski nomācošas sekas.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 01:24
Pilns rublis

/bet vai par to ir jāmaksā visiem - pat tiem, kas nepārvietojas ar auto?/

Jā tāpēc ka arī tiem kas paši nebrauc ar auto visu ko pieved ar auto, transports apkalpo citas lietas/ infrastruktūru kuras viņi visticamāk lieto.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 01:30
Pilns rublis

Arī tad, kad eksistē tīrākas alternatīvas?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 21st, 2025 - 05:36
Pilns rublis

lūk. privātais transports arī saražo neadekvāti daudz atkritumu, neatkarīgi no dzinēja tipa, deldējot riepas.

manuprāt, velo, ar kājām, sabiedriskais transports ir tas uz ko jātiecas. netikai mazāk atkritumu, bet arī veselīgāka sabiedrība.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 05:45
Pilns rublis

Piekrītami. Pilsētu cilvēkiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 05:51
Pilns rublis

Šitam es nepiekrītu, tur sanāk neērta pilsēta.

sabiedriskais transports? Viņš kursē pēc grafika, jāgaida pieturās. Viņā ir daudz cilvēku reizē (izņemot takšus), kas nav patīkami. OK, ja pie sabiedriskā transporta pieskaitam takšus, tad tas daudzmaz strādā - nav jādomā par mašīnas tehnisko apkopi, riepām, apdrošināšanu, stāvvietām.

Velosipēdi neattīsta auto ātrumu un ar tiem maz ko var pārvadāt + mūsu klimatā patīkami tas ir tikai vasarā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:22
Pilns rublis

Ar velo var trāpīt ātrāk no A uz B par dažu labu sabiedrisko, esmu skrējies savulaik.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:43
Pilns rublis

pa dienu es ar velo no A uz B nokļūstu ātrāk par jebkuru citu transporta līdzekli. ļoti ērti, reizēm tikai privātais autotranaports mēdz mēģināt mani nigalināt, bet pie tā var pierast :D

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 12:30
Pilns rublis

Ar taksi gan jau var ātrāk.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 01:34
Pilns rublis

Uzmini, kuram veselība labāka un dzīvesprieks vairāk?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:43
Pilns rublis

Tādam kas pastaigājas izklaidei bet braukā ar auto lai ekonomētu laiku?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:49
Pilns rublis

Tam, kurš biežāk kustina ķermeni. Veselā miesā vesels gars.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 05:11
Pilns rublis

Mežs, kalni, pamesti, objekti utt. Ikdienā auto.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 05:33
Pilns rublis

Var pusi bo tā atrauties staigājot un kardio ar velo. Un tad papildus aktivitātes.

Auto tevi resnina - plašāk var nemuldēt

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 05:45
Pilns rublis

Tāpēc vajag darīt kaut ko kustīgu reizēm, taisnība, bet ar kājām neko nevar paspēt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 05:47
Pilns rublis

Autofīliem gan jau tas tā arī paliek - vajadzības izteiksmē.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 01:37
Pilns rublis

Ir labi un skaidri saprotams, ka bez transporta nu nekādi. Mans veselības diktētais "untums" būtu nesāpīgs - atteikties no dīzeļmotoriem, beigt čakarēties ar to mēģināšanu padarīt tīrus. Īzī izdarāms, nepieciešama tikai politika.

Bendža vai vēl labāk - ciziks/ūdeņradis! Un neprasa ne no kā akli atteikties/pārāk iejaukties tirgū. ES laikam iet uz to pusi: https://www.europarl.europa.eu/topics/en/article/20221019STO44572/eu-ban-on-sale-of-new-petrol-and-diesel-cars-from-2035-explained

Labāk vēlāk, nekā nekad?!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 03:01
Pilns rublis

Es ieteiktu nevis atteikties bet paralēli attīstīt visu ko tu saki - H/ fuel cells, elektro, hibrīdus. Tad jau redzēs kas efektīvāks un ērtāks.

Atbildēt | Pirmvārds


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 21st, 2025 - 02:22
Pilns rublis

no nākamā gada nevarēs iziet tehnisko, ja katalizators izgriezts.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 02:25
Pilns rublis

Katalizators? Vai arī DPF/NOx filtri? Jo sūds ar oglekli - to radām un elpojam paši. Galvenais ļaunums ir mikrodaļiņās, kas izlec no dīzeļa - gribi vai nē.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 21st, 2025 - 02:27
Pilns rublis

kad tu man tagad tā jautā, jā sak domār, ka varbūt runa bija par filtru. neesmu iedziļinājies, jo nav pārāk aktuāli. tagad būs jāiet skatīties

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 03:09
Pilns rublis

Gan jau kompi var apiet tā, ka pat caur portu neredzēsi, ka filtra nav. Diez kā to iedomājas kontrolēt?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 21st, 2025 - 05:34
Pilns rublis

ja pareizi sapratu, tad fiziski mērīs daļiņu daudzumu izplūdes gāzēs ar jaunu aparatūru.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 05:44
Pilns rublis

Ko softiski apiet var gan amatieris, gan VW rūpnīca ;)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 21st, 2025 - 05:54
Pilns rublis

tehniskās apskates laikā sensoru iebāzīs izpūtējā, nez vai to var apiet.
un ja kaut kādā brīnumainā kārta iekļausies normā bez filtra, tad, lai tak brauc.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:29
Pilns rublis

Sensors šur un sensors tur - bet reāls notikums, tiešām nebija zināms?

Reku pirmais sagūglētais avots, slinkums rakt pēc cita ar: https://www.bbc.com/news/business-34324772

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:45
Pilns rublis

jautrs skandāls, lielas soda naudas utt

bet šeit jau runa ir par mērījumiem, kurus veiks tehniskās apsjates darbinieks. es īsti nesaprotu ka to var apiet.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:53
Pilns rublis

Tieši tā, kā aprakstīts: balstoties uz vairāku sensoru datiem - to skaitā stūres pozīcijas maiņu laikā, pieprasītās jaudas paternus - mašīna ieslēdzas ultra tīrā režīmā, kas uzrāda 40x labākus rezultātus. Voilla - mašīna ķipa tīra!

Moš vajadzētu beigt lauvu par peli mēģināt pārvērst. Svilinam gāzi/bendžu/ūdeņradi un aiziet.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:54
Pilns rublis

davai beidzam bezjēgā svilināt? (:

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 12:31
Pilns rublis

Bezjēgā nevajag - tāpēc mazāk korķu. Mazāk korķu ja atmet liekos ātruma ierobežojumus un sasinhronizē luksoforus.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 03:12
Pilns rublis

Nā, attīstības stūrakmens ir kaut ko svilināt, kvēpināt un kurināt

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 03:13
Pilns rublis

uzsvars uz bezjēgā

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 03:20
Pilns rublis

Varētu izrādīties pagrūti atšķirt jēdzīgu un bezjēdzīgu svilināšanu. Piromānam visas jēdzīgas, piemēram : D

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 03:25
Pilns rublis

braukt visur ar privato transportu pilsētā, kad ir alternatīvas, ir bezjēgā

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 03:30
Pilns rublis

mhm, bet tur jēgpilnums būs citāds, ja jautāsi auto īpašniekiem vai velo braucējiem/kājām staigātājiem.

Es kā staigulis un velobraucējs - jā. Jo mazāk auto, jo jēdzīgāk.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:24
Pilns rublis

es to saku kā satigulis, velorasts un autobraucējs

Atbildēt | Pirmvārds


from: [info]fedrs
date: Oct. 21st, 2025 - 07:35
Pilns rublis

Kompi? LOL! Kad auto pacels uz pacēlāja, būs grūti nepamanīt, ka kaut kas trūkst.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:32
Pilns rublis

CSDD ir kapacitāte un katra modeļa zināšanas, lai čekotu uz pacēlāja katru auto? Un kur EGR un DPF filtri atrodas? Vai tik ne motora nodalījumā, zem/aiz visādām trubām?

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal

Ja var ražotājs, var arī amatieris

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:44
Pilns rublis

Beigu galā - pat ja čaula sistēmā atstāta un vizuāli izskatās, ka lietiņa ķēdē ir - vai tiešām? Vai nav softiski apiets, vai nav tikai čaula atstāta skatam/CSDD priekam? Vai kompis nedirš, vai cilvēks nedirš - varianti, varianti.

It kā tie paši VW neražo ij elektro, ij hibrīdu, ij benzīnu - varētu mierīgi beigt ļurkāt to dīzeli un viss, no problemo.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 02:28
Pilns rublis

Aha, jo dīzelim vajag ij katalizatoru - kā jau visiem iekšdedzes dzinējiem, gan papildfiltrus pret daļiņām un NOx

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 02:32
Pilns rublis

*galvenais ļaunums ir gan NOx, gan daļiņas - ko bendža nerada. Tāpēc dīzelis ir netīrs - grozi kā gribi. Lētticīgs cilvēks noticēja, ka dīzelis tīrs, jo mazāk CO2 ražo.

Lohi - bēgot no papīra tīģera ieskrēja brūnajam lācim rīklē.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:12
Pilns rublis

Man te ir tikai viens kautrīgs jautājums, nē divi

1) cik N oksīdu rodas veinā zibens izlādē
2) cik zibens izlādes vienlaicīgi notiek zemes atmosfērā.

Ja apskatās šos ciparus tad ekobailes no Noxīdiem kaut kā pāriet.

Tas ir nerunājot par fotoķīmiju mezosfērā kas arī dod N oksīdus un par vulkānismu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:22
Pilns rublis

Zibens nav kontrolējams - kur mauc, tur mauc. Tas nemauc koncentrēti apdzīvotās vietās pa cilvēku plaušām, nekoncentrē gāzi cilvēka augstumā urbānās vidēs, ne?

Tīrāks dzinējs ir izvēle, nevis zibens no zila gaisa. Ir alternatīvas: elektrība, gāze, ūdeņradis (attīstās, bet ir jau braucošiprototipi), benzīns.

Fotoķīmija arī nekoncentrējas apdzīvotās publiskās vietās. Tas ir indivīda jautājums un daudzas foto preces ir aizliegtas to paaugstinātā piesārņojuma dēļ. Es jūtu to un pieņemu kā normu.

CO2 arī ražo daba, bet tas mums automātiski nedod opciju dirst atmosfērā, cik gribam. Ir ierobežojumi racionālu, visiem labvēlīgu iemeslu dēļ. Tāpēc teikšu, ka salīdzinājums neizdevās.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:30
Pilns rublis

Toksiskos fotoreaģentus vienmēr var nopirkt enolā un tml.

Es te vairākl par vielu apriti dabā - nu lietu to dīzeli vai nelieto, NO/ NO2 daudzums atmosfērā no tā pārāk nemainās, ja akurāt nav lieljaudas ķīmiskie kombināti bez attīrīšanas ierīcēm, OK jā tad lokāli līmeņi ir paaugstināti => attīrīšanas ierīces vajag. bet citādi kas notiek aer N oxīdiem? Tie izreaģē ar ūdeni dodot slāpekļskābi, slāpekļskābe nonāk augsnē, tur neitralizējas, izveido sāļus- nitrātus, nitrātus izlieto gumiņbaktērijas un slāpeklis nokļūst augos. Stresa nav.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:33
Pilns rublis

Ir stress - urbānās vidēs. Tur viss sāls - šajā lokalizētajā koncentrācijā, kas varētu arī neeksistēt/eksistēt faudz mazāk ar nelielu politikas un izglītības treniņu. Viegli novēršams, atsakoties no netīrākā dzinēja tipa vieglajos auto.

Ok, sūds ar NOx, pieņemsim. Bet kā ari daļiņām un sirds/plaušu slimībām, tām koncentrējoties urbānā vidē? Arī nevajag ierobežot - diršam uz velna paraušanu?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:37
Pilns rublis

Daļiņas savāc filtri, CO ( kas ir toksisks) un nesadegušos ogļūdeņražus ( kas arī ir toksiski) nooksidē pallādija katalizatori.

Bet vispārinot es te redzu drusku nekonsekvenci:

dzinēji kas varbūt drusku kaitē gaisa kvalitātei - aizliedzam
narkotikas kuras reizēm cilvēkus padara bīstamus - neaizliedzam.

Tur bija arguments ka narkotikas padara cilvēkus bīstamus reti un personas brībvība svarīgāka.

OK, tad te tas pats - dzinēji kaitē maz un personas brīvība svarīgāka.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:45
Pilns rublis

Neredzu dižu pretrunu, jo ir atšķirība - es apsities kaņepi sēžu istabā un ietekmēju nevienu , tik savu apziņu un veselību. Solo pasākums, trešo pusi precīzi neietekmē.
Vs
Dīzelis bez filtriem publiskā telpā, jo tā vienkārši šoferītim tuvējā termiņā ir lētāk. Bez filtriem, jo realitātē šos filtrus neuztur, griež ārā un apiet - filtri strādā tikai uz papīra un attiecīgi tāpēc gaiss ir dirsā, attiecīgi tāpēc vedas doma uz banošanas pusi, jo cilvēks izvēlas piedirst vidi baudiņas un naudiņas dēļ. Tāpēc, ka griež ārā un neuztur sistēmas, tāpēc lokalizēts piesārņojums. Ja dzīvo pilsētā, tad tu to elpo un man nav skaidrs, kāpēc tu to gribētu turpināt darīt šajās koncentrācijās.

ES domā līdzīgi - sākot no 2035. gada iekšdedzes dzinēju bans jaunajām mašīnām. Visu iekšdedzes dzinēju. Visu, ser! Ko nu?
Es racionālāks - cīnamies ar giga netīro, tad pakāpeniski ar nākamo giga. Nevis visu uzreiz ar atomeni ;)

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:48
Pilns rublis

Viens vienkāršs jautājums - vai tad bez tiem filtriem var iziet tehnisko apskati? Vai menti nevar apturēt un nočekot izplūdes gāzes, ja šiem aizdomas?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 04:51
Pilns rublis

Jauksi ārā mašīnu visu, lai redzētu, vai sūds eksistē?
Kompī vari izdarīt tā, ka sistēma uzrāda un domā, ka sensors/filtrs ir, un problēmu nav.


Uz papīra ir, dabā - ņihuja.


Un cilvēciskais faktors - uz tehnisko uzliku, tajā pašā dienā noņēmu, jo gribu jaudu. To reāli dara, tas ir komercpakalpojums.
Tāpēc banot dīzeli un miers, cilvēks pie mums nemāk domāt psr savu ietekmi uz vidi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 05:20
Pilns rublis

Te vienīgā izeja tad ir attīstīt tik pat jaudīgus ērtus un lētus dzinējus uz citiem principiem un situācija atrisināsies pati nbo sevis.

Vispārīgi es esmu par inženiertehniskiem un pret sociāli politiskiem risinājumiem, lai saglabātu individuālismu un indivīda brīvību.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 05:27
Pilns rublis

Līdzīgi. Tāpēc domāju, ka banot vienu tehnoloģiju no 4 ekvivalentām - nav dižs cilvēktiesību pārkāpums lol.

Neeksistē vairākas superīgas fotofilmiņas, jo ekoloģija. Bet ir citas. Un visiem saprotami. Ar dīzeli ir tas pats.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 05:47
Pilns rublis

Kuras tad nevar dabūt un kādu vielu dēļ?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:20
Pilns rublis

Daudzas - gan no Kodak, gan Fuji, jo receptē izmantoja nejauku vieliņu vai divas. Ja gribi precīzi, gan jau to var sameklēt.
Un, tā kā alternatīvas eksistē - lai gan ar citām īpašībām, bet fočēt var turpināt.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 21st, 2025 - 04:49
Pilns rublis

/ sākot no 2035. gada iekšdedzes dzinēju bans jaunajām mašīnām. /

Cik es lasīju, Vācija ( Merca kabinets) ir nostājusies pret šo un visticamāk nebūs.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 21st, 2025 - 05:15
Pilns rublis

Aha, Vāciešiem patīk dirst - gan jau zini, ka VW bija programmēts detektēt pārbaudi un darboties tīrākā režīmā, bet normālā lietošanā: piesārņojuma ģenerators, jo ar dīzeli tās normas izpildīt ir sūri. Nav dīzeļa vieglajos, nav problēmu

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 09:33
Pilns rublis

Lai labāk ilustrētu koncentrācijas apstākli, kas ir visa pamatā:
- nav problēmu ar radioaktivitāti, tā ir dabiska lieta. Bet, avārijas dēļ sakoncentrē to, teiksim, Černobiļā un masīvas ziepes;
- nav problēmu ar CO2 - to paši radām. Sakoncentrē to un tu mirsti, saindējoties. Ups
- nav problēmu ar NOx - tie atmosfērā degradējas par ko vērtīgu. Iebāz cilvēku koncentrācijas spotos un vēro, kā pieaug plaušu un sirds slimību skaits... Ups.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:07
Pilns rublis

Taisnība par koncentrācijām, šis ir viens no iemesliem kāpēc laba ideja ir izkliedētās pilsētas, bet tad protams vajag labu transportu.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 08:56
Pilns rublis

Un dīzeļa eko sistēmām, lai tās strādātu, ir jāsasniedz optimāls darbības režīms, kas pilsētās īsti netiek sasniegts. Attiecīgi pat dīzelis ar visām eko-šmeko iekārtām neaiztiktām piedirš gaisu vairāk par citām degvielām.

Eksistē alternatīvas, gaisa kvalitāte svarīga - huļi mocīt to dīzeli vieglajos? Sevišķi, ja eksistē Dieselgate un sistēmu izgriešana ikdienai un uzlikšana CSDD dienai, tad atkal noņemšana.
Pārāk daudz jebļas, pārāk liela paļaušanās uz cilvēka godaprātu - viss tikai tāpēc, lai mēģinātu mainīt netīras degvielas dabu.

Atbildēt | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:53
Pilns rublis

ja tiešām cilvēki čakarējas un uzliek filtru tikai uz tehnisko, tad jā, saprotu ka to var apiet. bet cik % tā dara?

nevienu brīdi necenšos attaisnot piesārņošanu, cenšos atrast sudraba maliņu un nezaudēt ticibu gaišākai nākotnei, kurā būs stilīgi pēc iespējas vairāk neizmantot privāto auto, jo, piemēram, riepu dilšana ir viens no lielākajamiem mikroplastmas ražotājiem. kā arī tās daļiņas piedalās gaisa piesārņošanā, neatkarīgi no dzinēja tipa.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:56
Pilns rublis

Gana bieži, lai būtu vairāki šo pakalpojumu nodrošinātāji. No neaiztika modernā dīzeļa vieglajos optimālas darbības režīmā (šoseja) nebūtu jānāk smakai. Bet Rīga smird pēc dīzeļa nepārtraukti. Izdaram secinājumus.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 11:02
Pilns rublis

rīgas iedzīvotāju autoparku lielā merā sastāda veci dīzeļi, kurus masveidā importē no, piemēram, vācijas. diemžēl situacija tik drīz neuzlabosies, jo veci dīzeļi vācijā kļus vēl.lētāki, jo būs aizvien vairāk viety, kur ar tiem nedrīkstēs braukt.

rīga turpinās sastrēgumos vietām turpinās stipri smirdēt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 11:18
Pilns rublis

Ja nemaldos, tad DPF filtri autiņos ieripoja ap 2000. gadiem. EGR - ap 70. gadu beigām. Ceru, ka ar tik vecām nebraukā.

Nevar strādāt, kas:
- nav sasniedzis optimālus darbības apstākļus;
- izgriezts, apiets;
- nošmaukts;
- netiek uzturēts.

Maksāt un liet mašīnā visu laiku AdBlue? Kā tad...

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:28
Pilns rublis

vedekla man šodien teica, ka viņu 2014. gada behai vēl nav adblū.

un protams, ka vidējais latvietis izmantos katru izdevību iepist kapeiciņu. arī uz savas un citu veselības un dzīves kvalitātes rēķina. tas ir tikai dabiski

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:32
Pilns rublis

Jā, AdBlue ir jauno autiņu lieta. Vēl viena herņa, kuru pamet lietotājam, berzējot rokas nevainībā.

Atbildēt | Pirmvārds