Rīga smird, Rīga smird - kas to Rīgu smirdināj'?

« previous entry | next entry »
Oct. 21st, 2025 | 11:14

Protams, ka tu, kas braukā apkārt ar dīzeļmotoru, kuram, visticamāk, esi izgriezis ekoloģiskās sistēmas bļa jaudiņas un bik naudiņas dēļ. Ego, kas samaitā gaisu visiem - to skaitā arī pašiem vannabī ielu sportistiem un bērniem.
Pastaigā uz darbu pie ļoti smirdīga sarkanā saskaitīju kādus 14 auto - tikai viens no tiem bija benzīna dzinējs, pārējie - traktorizēti vaņkas.

Šeit būtu vieta valstij iejaukties biznesā un kontrolēt/aizliegt dīzeļmotorus vieglajā transportā, jo pirst sava un sveša bērna sejā nav pieņemami. Gaisa piesārņojums un dīzeļu troksnis nedod mieru manai vēlmei pist prom no tās Rīgas un maksāt savus nodokļus sakarīgākā pilsētā.
Man zajebala jau Viļņu pieminēt, bet atkal jau - līdzīga valsts, līdzīga izmēra galvaspilsēta. Nesmird, lai gan piesārņojuma indekss līdzīgs - gan jau šiem citi avoti vairāk, nevis dīzeļmotori cilvēku plaušu augstumā. Pie mums - suka ar gāzmasku jāstaigā pa ielām!!! Autocentriskais dīzeļpidarasisms. Droši vien tāpēc pazuda no ielām tie kvalitātes mērītāji - dirsa tukšu diršanu, ka zaļi iet.

https://www.accuweather.com/en/lv/riga/225780/air-quality-index/225780
Rēzekne vispār smok nost: jo tuvāk krievijai, jo lielāks progress. Un kāda gan sakritība, ka bijušais kolēģis - krievs - tieši piedāvāja šo eko sistēmu izgriešanas pakalpojumu. Sukas dirš turpat, kur ēd.

Pilns rublis | Komentēt | Add to Memories


Comments {87}

Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 10:56
Pilns rublis

Gana bieži, lai būtu vairāki šo pakalpojumu nodrošinātāji. No neaiztika modernā dīzeļa vieglajos optimālas darbības režīmā (šoseja) nebūtu jānāk smakai. Bet Rīga smird pēc dīzeļa nepārtraukti. Izdaram secinājumus.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 11:02
Pilns rublis

rīgas iedzīvotāju autoparku lielā merā sastāda veci dīzeļi, kurus masveidā importē no, piemēram, vācijas. diemžēl situacija tik drīz neuzlabosies, jo veci dīzeļi vācijā kļus vēl.lētāki, jo būs aizvien vairāk viety, kur ar tiem nedrīkstēs braukt.

rīga turpinās sastrēgumos vietām turpinās stipri smirdēt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 11:18
Pilns rublis

Ja nemaldos, tad DPF filtri autiņos ieripoja ap 2000. gadiem. EGR - ap 70. gadu beigām. Ceru, ka ar tik vecām nebraukā.

Nevar strādāt, kas:
- nav sasniedzis optimālus darbības apstākļus;
- izgriezts, apiets;
- nošmaukts;
- netiek uzturēts.

Maksāt un liet mašīnā visu laiku AdBlue? Kā tad...

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


zazis

from: [info]zazis
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:28
Pilns rublis

vedekla man šodien teica, ka viņu 2014. gada behai vēl nav adblū.

un protams, ka vidējais latvietis izmantos katru izdevību iepist kapeiciņu. arī uz savas un citu veselības un dzīves kvalitātes rēķina. tas ir tikai dabiski

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Oct. 22nd, 2025 - 04:32
Pilns rublis

Jā, AdBlue ir jauno autiņu lieta. Vēl viena herņa, kuru pamet lietotājam, berzējot rokas nevainībā.

Atbildēt | Pirmvārds