([info]ts) rakstīja [info]velo kopienā,
@ 2009-09-20 23:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Dienā bez auto Rīgā aicina piedalīties velobraucienā!
Dienā bez auto Rīgā aicina piedalīties velobraucienā!

Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros Rīgas domes Satiksmes departaments aicina 22. septembrī pulksten 16.00 piedalīties velobraucienā pa plānotā veloceliņa Centrs – Berģi maršrutu virzienā no Berģiem. Savukārt pulksten 17.00 Kaļķu ielā pie Aspazijas bulvāra notiks automašīnām alternatīvu transportlīdzekļu parāde.

22. septembrī līdz pulksten 16.00 notiks pulcēšanās velobraucienam pie Brīvības gatves un Brīvdabas ielas krustojuma. Izbraukšana plkst. 16.10.

Brauciens notiks pa maršrutu: Brīvības gatve - Brīvības iela - Senču iela - Zirņu iela - Krišjāņa Valdemāra iela - Bruņinieku iela - Skolas iela - Esplanāde - Reimersa iela - Bastejkalns - Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris - Laimas pulkstenis.

22. septembrī no pulksten 17.00 līdz 19.00 Kaļķu ielā pie Aspazijas bulvāra notiks automašīnām alternatīvu transportlīdzekļu parāde, kurā būs redzami gan elektriskie transportlīdzekļi, neparasta dizaina velosipēdi, veclaiku velosipēdi, saliekamie velosipēdi, gan arī elektriskais-ūdeņraža kartings.

Kā ziņots, no 16. līdz 22.septembrim Rīgā tiek atzīmēta Eiropas Mobilitātes nedēļa. Šā gada tēma Eiropā ir „Klimata uzlabošana pilsētā”. Tāpēc galvenie pasākumi „Dienā bez auto” 22. septembrī būs veltīti alternatīvu transportlīdzekļu popularizēšanai, lai demonstrētu, kā katrs cilvēks var palīdzēt cīņā ar klimata pārmaiņām.

Veloceliņa Centrs – Berģi būvniecību pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma plānots uzsākt šogad. Tas sāksies pie Zigfrīda Annas Meierovica bulvāra un Smilšu ielas krustojuma un noslēgsies Suitu ielā pie Rīgas administratīvās robežas. Veloceliņš ir Eiropas nozīmes veloceliņu tīkla maršruta „EuroVelo10” posms Rīgas pilsētas teritorijā, un tas būs 14 kilometrus garš. Veloceliņa būvniecību paredzēts veikt ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu.

Plašāka informācija par veloceliņu Centrs - Berģi pieejama www.rdsd.lv sadaļā "Veloceliņi Rīgā"


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]hessin
2009-09-21 11:28 (saite)
kā nav? novākt tās automašīnas, kas uz ietvēm tur stutējas, un tad uzradīsies daudz vietas. Brīvības ielā pat nesanāk kādu koku nocrist, hehe.

Bet šim variantam - kādam tas varbūt sanāks pa ceļam, bet lielākoties tiem, kam vajag centru, tad maršruts ir neparocīgs. + Bruņiekieku ielā sanāk 1 kvartāls pret auto satiksmes virzienu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 11:44 (saite)
brīvības ielā no jaunās ģertūdes līdz brīvības piemineklim nav vietas celiņam tev saka, ja netici - ej pati un uzmēri

lai apstiprinātu būvprojektu, tam ir jāatbilst zināmiem standartiem - un ja taisa pēc šiem standartiem, nesanāk vietas gājējiem ;) - un standartus neizdomā tie, kas projektē ;)

un brīvības ielā šajā posmā automašīnu stāvēšana un ilglaicīga uzturēšanās ir noliegta

bez tam, ja tev veloceliņu notaisīs gar tirgu un trīs trolejbusu un autobusu pieturu kaut kur pa vidu iemudžinās - gribu redzēt, kā tu nenotrieksi kaut vienu tantuku ar iepirkumu somām ;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2009-09-21 12:09 (saite)
valdemāra iela ir šaurāka par brīvības ielu. valdemāra ielā ir arī koki.
no dailes teātra līdz stabu ielai uz ietves ir novietotas automašīnas.

nu tad tie tantuki paši vainīgi, citās pilsētās, kur kaut kas mainās, berlīnē, piemēram, ja tu esi uz velo celiņa pats esi vainīgs par visu, ja blakus velo celiņam atļautā vietā novieto auto un ver durvis vaļā tā, ka velosipēdists uztriecas, vainīgs esi tieši tu.
jāmaina ir attieksme, jādomā ārpuskastītes. ja ir standarti, tad jāpārjautā, kāpēc tie ir tādi un vai tie ir saprātīgi vai vienkārši vēsturiski izveidojušies, tāpēc, ka kādreiz bija tāda situācija. Ir ietves, kuras ir platas, bet cilvēki tur pārāk maz staigā :)
ik pa reizei braucu no teikas līdz centram; ja paņemtu daļu gabalu no ietves, daļu no braucamās daļas, kādu ~metru kopā kaut vai, rīga kļūtu labāka vieta. un ir jāaizmirst, ka auto ir dievs, it sevišķi centrā. Vispār Rīgas centrs ir tik mazs, ka ar kājām var izstaigāt.
Uz šīs planētas ir pilsētas (Kopenhāgena, Amsterdama), kur krustojumos priekšroka ir velo pār auto UN gājējiem.
Netraucē sapņot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 12:15 (saite)
uz valdemāra ielas nav tādas gājēju satiksmes kā uz brīvības ielas - īpaši pie tirgus vai esplanādē vai pie rīgas modēm - da ir savienojošās ietves no esplanādes līdz rīgas modēm un tālāk līdz tirgum ir šauras - gājējiem pat par šauru - un pietiek, ka vienā vietā pa šauru, lai viss garais veloceliņš tur nesatilptu!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2009-09-21 12:29 (saite)
tur varētu taisīt pārtraukumus :D, tad visi pārslēgtos uz veco braukšanus stilu starp gājējiem/braucamo daļu. Ar ko gan tas atšķiras no tā, ka nevis nogriezīsies uz Senču ielu, bet brauks tālāk pa Brīvības ielu - līdz centram tur būs posmi, kur velo pie pašreizējiem apstākļiem nevar izveidot un tādi, kur var, bet sanāks, ka velo celiņš nav nekur. Tāpat visiem jau nevajag braukt no berģiem līdz pašam centram, tikai dažus posmus.

Vienīgi tā tizli sanāk, kādus tas mulsinātu, celiņš sākas/beidzas nekurienē un citi varētu par to ar pirkstiem rādīt. Londonā ir tā, ka velo celiņu te ir, te nav.

neliels wdf gan ir, kāpēc viesnīcas Latvija piebūve tā izpletās uz ietves (standarti atļāva?).

bet ok, pagaidām būs labi, nevaru sagaidīt, kad varēšu braukāt (kādu posmu) pa to jauno celiņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 13:01 (saite)
šis veloceliņš (tāpat kā visi citi) nav domāts ikdienas braucējam no mājām uz darbu, bet gan iebraucējam vai svētdienas braucējam, kuram ātrums un ērtums ir otršķirīgi faktori ja salīdzina ar drošību un vieksmīgu nokļūšanu galamērķī

kā jau teicu - ikdienas braucēju vēlmes nebūs apmierinātas nekad - veloceliņu no katras mājas līdz katrai mājai nebūs! vismaz pārskatāmā nākotnē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2009-09-21 13:41 (saite)
gribēju jau rakstīt - ka no katras mājas līdz katrai mājai velo celiņus nemaz nevajag, eh..
skaidrs - uzreiz jau vajadzēja teikt, ka tas ir domāts svētdienas braucējiem. Visssss kļuva skaidrs!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antuanete
2009-09-21 14:20 (saite)
Tādā gadījumā es vispār neredzu ekonomisko pamatojumu veloceliņu izbūvei :)
OK, nevajag no mājas līdz mājai - bet no mikrorajoniem uz centru gan, manuprāt, ir būtiski nodrošināt vienu maģistrālo celiņu, kurš būtu ērti sasniedzams un nebūtu ar pārāk lielu distances atšķirību no taisnā ceļa.
Minētais Berģi-Centrs maršruts izklausās pilnīgi OK, es gan parasti no Brīvības ielas griežos nost pa Cēsu ielu, tad pa Tallinas un Briāna līdz Valdemāra ielai (man gan vienmēr vajag Valdemāra ielai piegulošos apvidus).
Taisīt maģistrālo celiņu, kurš nekurienē apraujas pārāk šauru ietvju dēļ, būtu pilnīgi bezjēdzīgi - pietiek jau ar vienu šādu absudra piemēru, kur Imantas celiņš bez brīdinājuma apraujas pie Latvijas Bankas ēkas :)
Starp citu, Ērmanīt - kādreiz kāds centrā kaut ko vispār taisās darīt, lai ceļš, teiksim, no stacijas līdz 13. janvāra ielai būtu ar velo izbraucams bez galvassāpēm? Vispār Vecrīgas apbraukšana mūždien ir tāds loģistikas izaicinājums, ka riebj.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antuanete
2009-09-21 14:21 (saite)
Labojums - no stacijas līdz 11. novembra krastmalai (jūk man tie datumi mūždien :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 14:37 (saite)
pārskatāmā nākotnē nē! šobrīd izskatās, ka naudas nav un nebūs.

veloceliņš centrs-dārziņi varētu kādreiz kaut ko risināt (ies gar daugavas malu - un loģiski, ka viņam ar esošajiem kaut kādā makarā ir jāsavienojas), bet pagaidām jāraksta sūdzības uz Satiksmes departamentu, ka ietves ir ar augstiem bortiem.

par vecrīgu - hmm, man vienmēr licies, ka viņu ērtāk caurbraukt ;) kāpēc gribi braukt apkārt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antuanete
2009-09-21 14:44 (saite)
Vecrīgā daudz cilvēku, bruģis - ja braucu ar pilsētas riteni, tad nepatīk kratīties :)
Un kad plānojas celiņš uz Dārziņiem? Mani no biežākas Ķengaraga apmeklēšanas nereti attur tieši nejēdzīgā loģistika.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hessin
2009-09-21 14:34 (saite)
piekrītu, piekrītu par tām maģistrālēm, pašai bija jau slinkums to rakstīt/skaidrot, jo liekas, ka šo noklusēto pats var izdomāt.

man, kad braucu pa taisno uz darbu no rītiem, ir tieši tāds pats maršruts līdz Kronvalda parkam, bet brauktu pa Brīvības ielu, ja tur būtu sava josla, atpakaļceļā vakarā pēc sastrēgumiem gan pa Brīvības ielu atļaujos.

RD tik par izklaidi un atpūtu domā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 14:40 (saite)
jā tieši par izklaidi un atpūtu domā ;)

jo tevi un antuaneti ar rungu no velosipēda par piemēru nost nedabūt, tak tos svētdienas braucējus uz tā velo kaut kādā makarā ir jādabon - un tamdēļ tās maģistrāles arī tiek būvētas

un tā kā viņām ir jābūt saienotām (centrs - Imanta; centrs - vecmilgrāvis un jaunais centrs - berģi) un jābūt maksimāli drošiem, tad sanāk viņi ģeogrāfiski samocīti!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-09-21 14:43 (saite)
gar LB ēku viņš nogriežas vecrīgā un teorētiski beidzas pie iebraukšanas vecrīgā

tur tās herņas ar vecrīgas arhitektūras aizsardzību un citām figņām - nu nekādīgi nesanāca izspraukties cauri ... arī šeit nekādu izmaiņu nedraud - ļoti žēl, jo pats lietoju ikdienā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antuanete
2009-09-21 14:49 (saite)
Nu paga, vismaz vienu gājēju pāreju un veloceliņa pārbrauktuvi tai krustojumā varēja uztaisīt? Citādi sanāk, ka ne velobraucējiem, ne gājējiem nav nevienas oficiālas vietas, kur tikt pāri, neraustoties kā zaķim, un nekādas zīmes par veloceliņa izbeigšanos arī nevaid (jūtu līdzi samulsušajiem vācu tūristiem, kas brauc no Ķīpsalas).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 14:53 (saite)
ir krustojums ar visu luksoforu un nejēdzīgu piekļuvi

aiz benzīntanka - pa muitas ielu!

tur arī uz pilsētu metot slaidu loku gar prezidentes pili un atpakaļ braucot - pa kāpnītēm uz tilta kāpjot caur benzīntanku

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antuanete
2009-09-21 15:12 (saite)
Vārdu sakot, čerez Ž :) Ja man ir jānokļūst tanī pusē, kur benzīntanks, tad braucu pa "nepareizo" tilta malu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 15:49 (saite)
skaidroju uz pirkstiem:
- nonākam tilta galā pareizajā ielas pusē
- ņemam pagriezienu pa labi
- braucam paralēli gar banku
- ņemam pagriezienu pa labi
- braucam uz prezidenta pili
- ņemam atkal pa labi
- gar prezidenta pils dārzu zem tilta un garām benzīntankam
- nonākot pie muitas ielas atkal pa labi
- paralēli gar muitas ielu līdz luksoforam

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-09-21 12:16 (saite)
no dailes līdz stabenei kā reizi nav problēmas - problēmas ir nojaunās ģertrūdes līdz dailei - trīs dienas atpakaļ braucu uz treka veikalu - gājējiem pat par šauru!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2009-09-21 12:44 (saite)
no dailes (bruņinieku) līdz staba ielai ir pavisam mazs posms - viens kvartāls. pašai dailei tur liels skatu laukums. varbūt ir vēl kāds posms, kur mašīnas stāv, jo tagad atcerējos, ka jaunā ģertrūde līdz dailei - tur labajā pusē no centra arī stāv kaut kādas mašīnas un tieši šis posms man liekas mazāk problemātisks - tur gan ietve, gan braucamā daļa ir plata.
no dailes līdz centram staigā visvairāk cilvēku un braucamā daļa tāda pašaura.

ā, un vēl no tallinas ielas-senču ielai-gaisa tiltam - arī stāv mašīnas.
šovakar braukšu pa brīvības ielu uz teiku, tad arī pie sevis paskaitīšu, cik `maz` mašīnu tur uz ietvēm tusējas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-09-21 11:53 (saite)
tiem, kam nav pa ceļam, noliek tiesības, aprīko divriteņus pēc notiekumiem un brīdī, kad veloceļiņa maršruts neatbilst pārbrauciena maršrutam nogriežas uz vajadzīgo virzienu un brauc vai nu pa ietvi vai brauktuvi - it kā jauna amerika jāizdomā? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2009-09-21 12:10 (saite)
interesanti, ko mēs visi tagad darām?
kāpēc nevar būt vēl labāk, ka ir kāda josliņa, kur prioritāte ir velosipēdistiem?
kā jau teicu - netraucē sapņot :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-21 12:13 (saite)
sapņot netraucē - tāpat kā veloceliņš no katras mājas līdz katrai mājai arī paliks tikai sapnis

šobrīd tiek iziets no reālijām un par ierobežotiem resursiem gādāts maksimālais rezultāts - bet sapņot, jā, vēl pāris gadu atpakaļ izbraukt cauri rīgai pa veloceliņu bija sapņu līmenī ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?