- 2008.01.02, 12:10
- Par sabiedrisko transportu man rodas šāds viedoklis: esam savēlējuši labējās partijas, kas būtībā bagāto labā strādā. Un bagātie vālē meršos, ar sabiedrisko transportu (autobuss, trolejbuss, tramvajs) nebrauc. Sekojoši, dotācijas sabiedriskajam transportam tiek nogrieztas.
Tāpēc tiek celtas biļešu cenas Rīgas Pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme". Lai cilvēkiem nebūtu izvēles, un lai neiedomājas, ka varētu nemaksāt, tiek gremdēts privātais bizness - maršruta taksometriem (busiņiem) tiek izdomāti visādi muļķīgi ierobežojumi.
Kas ir pašvaldības dotācijas? Ir tāda lieta, ka katrs, kas maksā ienākumu nodokli, īstenībā maksā par sabiedrisko transportu. Tas nozīmē, katrs biezais, kas vizinās krutā vāģī, un dzīvē neplāno iekāpt troļļukā, īstenībā vienalga maksā par sabiedriskā transporta infrastruktūras uzturēšanu: kaut vai tāpēc ka viņa uzņēmuma darbiniekiem arī kautkā uz darbu jātiek, un tāpēc ka viņa friziere uz darbu ar taksi nebrauc.
Tā ir sociālā atbildība - vairāk nodrošinātais parūpējas arī par mazāk nodrošināto. Bet pie mums lemj citādi: savu naudu es pelnu pats, un nevienam to nedosim.
Var jau būt, ka gatavojamies samazināt iedzīvotāju ienākumu nodokli (no 25% uz 15%), un mazāk turīgo slaukšana ir tikai nevainīgs nodokļu samazināšanas upuris.
(disclaimer: auto man pašam ir, bet uz darbu es ar auto nebraucu - nav izdevīgi. bet doma kļūst arvien pievilcīgāka.) - 20 rakstair doma
- 2.1.08 12:13 #
-
Tas visam ir vēl viena piezīme - ar sabiedrisko transportu nebrauc ne tikai mūsu ievēlētie biezie, bet arī mūsu neievēlētie biezie no Rīgas Satiksmes paši ar sabiedrisko nebrauc...
- Atbildēt
- 2.1.08 12:19 #
-
tiem kas sistēmā iekšā, viss liekas baigi normāli - jo viņus tas neskar: tiem visiem ir brīvbiļete.
- Atbildēt
- 2.1.08 12:25 #
-
vispār, doma ka Rīgas Satiksmes šefiem būtu kaut drusku jādomā par darbiniekiem un pasažieriem ir kautkāda naiva - kāda viņiem motivācija kautko domāt, izņemot naudu raust?
nekur taču neliksies - ja gribi kautkur nokļūt, maksāsi. - Atbildēt
- 2.1.08 12:21 #
-
Njā, man braukt ar auto ir lētāk kā ar sabiedrisko - 3x 0,40 uz vienu galu. Dienā - 2,40 ls būtu.
- Atbildēt
- 2.1.08 12:28 #
-
jāpiezīmē, ka attīstītākās valstīs ir tā, ka visādas mēnešbiļetes ir riktīgi lētas: par "braucienu" kāš naudu no tūristiem un iebraucējiem, bet cilvēkiem kas uz vietas dzīvo un strādā, transportu nodrošina ar ļoti izdevīgiem nosacījumiem.
- Atbildēt
- 2.1.08 12:27 #
-
Ā, es no rīta čāpoju līdz pieturai bik vairāk kā kilometru, tad ir 20-40 minūšu atrakcija "nahuj-mani-māmiņa-mazu-nenošāva" un tālāk līdz darbam arī ap kilometru jāiet pa slikti tīrītām ielām.
Vakarā atrakcija var ievilkties pat līdz 90 minūtēm, atkarībā no tā, cik kretinos-idiotos šoreiz ir "sabučojušies"... - Atbildēt
- 2.1.08 13:25 #
-
Es joprojām nesaprotu, kā sabtransa cenu celšana līmējas kopā ar centieniem samazināt privātā autotransporta plūsmu. Tepat Cibā aizvien vairāk cilvēku atzīst, ka nu jau uz darbu braukt ar auto ir izdevīgāk, nekā ar sabiedrisko.
- Atbildēt
- 2.1.08 13:35 #
-
Bija mums arī LSDSP ar Bojāru Jaunāko. Viņu izpratne par sabiedriskā transporta sistēmas uzlabojumiem aprobežojās ar trojelbusu un autobusu iepirkumiem 'tīros' konkursos, tāpēc ierosinu no pirmā teikuma izņemt vārdu 'labējās' :)
Šajā jomā nekas nemainīsies līdz RS privatizācijai 'ar nosacījumiem' (atlaides noteiktām sabiedrības grupām u.tml). Tas nav jaukākais risinājums, bet citu šobrīd neredzu. Tagad pat LDz neredz jēgu konkurēt par pasažieru pārvadājumiem Rīgas robežās, lai gan meitasfirmas 'Pasažieru vilciens' pabērna lomas iemesli ir pavisam cita tēma. - Atbildēt
- 2.1.08 14:09 #
-
es ierosinu ielikt skaidrojumu, ka Latvijas izpratne kas ir "labējā" un kas ir "kreisā" partija atšķiras no politiskās teorijas izpratnes.
- Atbildēt
- 2.1.08 16:06 #
-
ai, ja tā skatamies, tad LV partijas strādā vai nu bagāto labā (un ir 'labējās'), vai Maskavas (un ir 'kreisās'). Nedodu ne pieci, ka lielākās izmaiņas, ko redzētu SC un PCTVL koalīcijas vadītā Rīgā, būtu pēkšņi desmitkāršojušos KF investīciju tiešie rezultāti Rīgas Brīvostā un lielveikalos, 'labo/kreiso' nodalījumu atstājot vien biznesa interešu vēja virziena noteikšanai. Nu labi, kreisie 'iesaldētu' biļešu cenu kāpumu.
- Atbildēt
- 3.1.08 10:42 #
-
Man gan aizdomas, ka privatizēta RS uzgriezīs cenu reiz 10 - privātam uzņēmumam primārais ir vienīgi peļņa, aber ja tev praktiski monopols, tad to var skrūvēt uz augšu cik vēlies.
- Atbildēt
- 3.1.08 11:47 #
-
nesaprotu, kāpēc šo privatizēšanas ideju pat apspriest: sabiedriskais transports ir kautkas vairāk nekā nokļūšana no punkta A līdz punktam B.
to nevar izteikt naudas izteiksmē. - Atbildēt
- 2.1.08 14:28 #
-
Atliek vien pieņemt, ka Rīgas dome (vai jebkura cita institūcija, kuru tas teorētiski varētu skart) ir izdomājusi kādu ūberkrutu plānu, kā risināt sastrēgumu, gaisa piesārņotības, automašīnu novietošanas u.tml. problēmas Rīgā, jo turpināt braukt ar sabiedrisko transportu, spītējot laikapstākļiem un ziedojot ērtības, nupat kļuva neizdevīgi.
- Atbildēt
- 2.1.08 14:30 #
-
tas ir diezgan mācībgrāmatnieciski:
plānotāji, lai kā arī citādāk gribēdami, plānojot tomēr saplāno savās interesēs. un ja plānotāji ir tikai biezie, tad viņi nespēj saplānot tā, kā nebiezajiem būtu labāk. nespēj. tāpat kā veselie nespēj saplānot par invalīdiem, ja plānotāju grupā nav invalīdi pārstāvēti. - Atbildēt
- 2.1.08 14:54 #
-
Es kā plānotāju pārstāvis :), pirmkārt, gribētu atzīmēt, ka paši plānotāji (tb, transporta speciālisti, plānošanas speciālisti u.tml.) nebūt nav biezie un paši brauc ar sabtransu, velosipēdu u.tml. Lieta ir cita - pirmkārt, no plānošanas līdz realizācijai ir ļoti garš ceļš cauri Sistēmai (līdz ar to daudzi risinājumi nokavējas) un, otrkārt, Sistēmas ietvaros ir ļoti daudz blakusapstākļu, interešu, aizturu, kas nebūt nav saistītas ar plānošanu, bet gan ar līdzekļu piesaisti, ierobežojumu noteikšanu, konkrēto risinājumu izstrādi u.tml. Rezultātu mēs redzam "na ļico".
- Atbildēt
- 2.1.08 20:10 #
-
tagad, kad tramvajā cenas augšā, cerams ka varēs iztikt bez reklāmām, kas karājas turpat, kur cilvēki ar rokām turās.
- Atbildēt