- 2008.01.02, 12:10
- Par sabiedrisko transportu man rodas šāds viedoklis: esam savēlējuši labējās partijas, kas būtībā bagāto labā strādā. Un bagātie vālē meršos, ar sabiedrisko transportu (autobuss, trolejbuss, tramvajs) nebrauc. Sekojoši, dotācijas sabiedriskajam transportam tiek nogrieztas.
Tāpēc tiek celtas biļešu cenas Rīgas Pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme". Lai cilvēkiem nebūtu izvēles, un lai neiedomājas, ka varētu nemaksāt, tiek gremdēts privātais bizness - maršruta taksometriem (busiņiem) tiek izdomāti visādi muļķīgi ierobežojumi.
Kas ir pašvaldības dotācijas? Ir tāda lieta, ka katrs, kas maksā ienākumu nodokli, īstenībā maksā par sabiedrisko transportu. Tas nozīmē, katrs biezais, kas vizinās krutā vāģī, un dzīvē neplāno iekāpt troļļukā, īstenībā vienalga maksā par sabiedriskā transporta infrastruktūras uzturēšanu: kaut vai tāpēc ka viņa uzņēmuma darbiniekiem arī kautkā uz darbu jātiek, un tāpēc ka viņa friziere uz darbu ar taksi nebrauc.
Tā ir sociālā atbildība - vairāk nodrošinātais parūpējas arī par mazāk nodrošināto. Bet pie mums lemj citādi: savu naudu es pelnu pats, un nevienam to nedosim.
Var jau būt, ka gatavojamies samazināt iedzīvotāju ienākumu nodokli (no 25% uz 15%), un mazāk turīgo slaukšana ir tikai nevainīgs nodokļu samazināšanas upuris.
(disclaimer: auto man pašam ir, bet uz darbu es ar auto nebraucu - nav izdevīgi. bet doma kļūst arvien pievilcīgāka.) - 20 rakstair doma
- 2.1.08 14:28 #
-
Atliek vien pieņemt, ka Rīgas dome (vai jebkura cita institūcija, kuru tas teorētiski varētu skart) ir izdomājusi kādu ūberkrutu plānu, kā risināt sastrēgumu, gaisa piesārņotības, automašīnu novietošanas u.tml. problēmas Rīgā, jo turpināt braukt ar sabiedrisko transportu, spītējot laikapstākļiem un ziedojot ērtības, nupat kļuva neizdevīgi.
- Atbildēt