- 2008.01.02, 12:10
- Par sabiedrisko transportu man rodas šāds viedoklis: esam savēlējuši labējās partijas, kas būtībā bagāto labā strādā. Un bagātie vālē meršos, ar sabiedrisko transportu (autobuss, trolejbuss, tramvajs) nebrauc. Sekojoši, dotācijas sabiedriskajam transportam tiek nogrieztas.
Tāpēc tiek celtas biļešu cenas Rīgas Pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme". Lai cilvēkiem nebūtu izvēles, un lai neiedomājas, ka varētu nemaksāt, tiek gremdēts privātais bizness - maršruta taksometriem (busiņiem) tiek izdomāti visādi muļķīgi ierobežojumi.
Kas ir pašvaldības dotācijas? Ir tāda lieta, ka katrs, kas maksā ienākumu nodokli, īstenībā maksā par sabiedrisko transportu. Tas nozīmē, katrs biezais, kas vizinās krutā vāģī, un dzīvē neplāno iekāpt troļļukā, īstenībā vienalga maksā par sabiedriskā transporta infrastruktūras uzturēšanu: kaut vai tāpēc ka viņa uzņēmuma darbiniekiem arī kautkā uz darbu jātiek, un tāpēc ka viņa friziere uz darbu ar taksi nebrauc.
Tā ir sociālā atbildība - vairāk nodrošinātais parūpējas arī par mazāk nodrošināto. Bet pie mums lemj citādi: savu naudu es pelnu pats, un nevienam to nedosim.
Var jau būt, ka gatavojamies samazināt iedzīvotāju ienākumu nodokli (no 25% uz 15%), un mazāk turīgo slaukšana ir tikai nevainīgs nodokļu samazināšanas upuris.
(disclaimer: auto man pašam ir, bet uz darbu es ar auto nebraucu - nav izdevīgi. bet doma kļūst arvien pievilcīgāka.) - 20 rakstair doma
- 2.1.08 14:30 #
-
tas ir diezgan mācībgrāmatnieciski:
plānotāji, lai kā arī citādāk gribēdami, plānojot tomēr saplāno savās interesēs. un ja plānotāji ir tikai biezie, tad viņi nespēj saplānot tā, kā nebiezajiem būtu labāk. nespēj. tāpat kā veselie nespēj saplānot par invalīdiem, ja plānotāju grupā nav invalīdi pārstāvēti. - Atbildēt
- 2.1.08 14:54 #
-
Es kā plānotāju pārstāvis :), pirmkārt, gribētu atzīmēt, ka paši plānotāji (tb, transporta speciālisti, plānošanas speciālisti u.tml.) nebūt nav biezie un paši brauc ar sabtransu, velosipēdu u.tml. Lieta ir cita - pirmkārt, no plānošanas līdz realizācijai ir ļoti garš ceļš cauri Sistēmai (līdz ar to daudzi risinājumi nokavējas) un, otrkārt, Sistēmas ietvaros ir ļoti daudz blakusapstākļu, interešu, aizturu, kas nebūt nav saistītas ar plānošanu, bet gan ar līdzekļu piesaisti, ierobežojumu noteikšanu, konkrēto risinājumu izstrādi u.tml. Rezultātu mēs redzam "na ļico".
- Atbildēt