- 2008.01.02, 12:10
- Par sabiedrisko transportu man rodas šāds viedoklis: esam savēlējuši labējās partijas, kas būtībā bagāto labā strādā. Un bagātie vālē meršos, ar sabiedrisko transportu (autobuss, trolejbuss, tramvajs) nebrauc. Sekojoši, dotācijas sabiedriskajam transportam tiek nogrieztas.
Tāpēc tiek celtas biļešu cenas Rīgas Pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme". Lai cilvēkiem nebūtu izvēles, un lai neiedomājas, ka varētu nemaksāt, tiek gremdēts privātais bizness - maršruta taksometriem (busiņiem) tiek izdomāti visādi muļķīgi ierobežojumi.
Kas ir pašvaldības dotācijas? Ir tāda lieta, ka katrs, kas maksā ienākumu nodokli, īstenībā maksā par sabiedrisko transportu. Tas nozīmē, katrs biezais, kas vizinās krutā vāģī, un dzīvē neplāno iekāpt troļļukā, īstenībā vienalga maksā par sabiedriskā transporta infrastruktūras uzturēšanu: kaut vai tāpēc ka viņa uzņēmuma darbiniekiem arī kautkā uz darbu jātiek, un tāpēc ka viņa friziere uz darbu ar taksi nebrauc.
Tā ir sociālā atbildība - vairāk nodrošinātais parūpējas arī par mazāk nodrošināto. Bet pie mums lemj citādi: savu naudu es pelnu pats, un nevienam to nedosim.
Var jau būt, ka gatavojamies samazināt iedzīvotāju ienākumu nodokli (no 25% uz 15%), un mazāk turīgo slaukšana ir tikai nevainīgs nodokļu samazināšanas upuris.
(disclaimer: auto man pašam ir, bet uz darbu es ar auto nebraucu - nav izdevīgi. bet doma kļūst arvien pievilcīgāka.) - 20 rakstair doma
- 2.1.08 13:35 #
-
Bija mums arī LSDSP ar Bojāru Jaunāko. Viņu izpratne par sabiedriskā transporta sistēmas uzlabojumiem aprobežojās ar trojelbusu un autobusu iepirkumiem 'tīros' konkursos, tāpēc ierosinu no pirmā teikuma izņemt vārdu 'labējās' :)
Šajā jomā nekas nemainīsies līdz RS privatizācijai 'ar nosacījumiem' (atlaides noteiktām sabiedrības grupām u.tml). Tas nav jaukākais risinājums, bet citu šobrīd neredzu. Tagad pat LDz neredz jēgu konkurēt par pasažieru pārvadājumiem Rīgas robežās, lai gan meitasfirmas 'Pasažieru vilciens' pabērna lomas iemesli ir pavisam cita tēma. - Atbildēt
- 2.1.08 14:09 #
-
es ierosinu ielikt skaidrojumu, ka Latvijas izpratne kas ir "labējā" un kas ir "kreisā" partija atšķiras no politiskās teorijas izpratnes.
- Atbildēt
- 2.1.08 16:06 #
-
ai, ja tā skatamies, tad LV partijas strādā vai nu bagāto labā (un ir 'labējās'), vai Maskavas (un ir 'kreisās'). Nedodu ne pieci, ka lielākās izmaiņas, ko redzētu SC un PCTVL koalīcijas vadītā Rīgā, būtu pēkšņi desmitkāršojušos KF investīciju tiešie rezultāti Rīgas Brīvostā un lielveikalos, 'labo/kreiso' nodalījumu atstājot vien biznesa interešu vēja virziena noteikšanai. Nu labi, kreisie 'iesaldētu' biļešu cenu kāpumu.
- Atbildēt