Diafokuss
Sep. 3rd, 2016 | 05:03
Skan: Akira Yamaoka - Terror In The Depths Of The Fog
Stunda DIY centiena + Gepe 3mm rāmīši ar metāla masku, bez AN stikla = teju edge-to-edge sharpness. DIY būtība:
1) izņemu no projekcijas objektīva pēdējo elementu (vai pirmo, skatoties no lampas puses);
2) Čekoju, kur varētu iebāzt DIY fragmu, neizmainot elementu savstarpējo attālumu;
3) Ieraugu - pirmo elementu no otra atdala pakālpeniski sašaurināts gredzens, kas ir kādus 3mm augsts. Kā reiz tajā pa vidu var iebakstīt;
4) Ar bīdmēru nomēru, uz dullo izdomāju, cik sašaurināt gaismas ieplūdi un iegūtos mērījumus ar cirkuli uznesu uz Lielvārdes IPA bundžiņas gabaliņa;
5) Cirkuli pa riņķi turpu-šurpu, turpu- šurpu, kamēr izgriezts ārējais izmērs;
6) Cirkuli pa riņķi turpu-šurpu, turpu- šurpu, kamēr izgriezts iekšējais izmērs;
666) Nokrāsoju iegūto "šeibiņu" ar melno marķeri, salieku objektīvu atpakaļ un voila - DAUDZ MAZĀK JĀĶER FOKUSS pa visu ekrānu!!!
https://www.facebook.com/photo.php?f
Rezultāts: ar AN stiklu apveltīto diapozitīvu rāmīšu pozitīvais efekts bez neviena negatīvā efekta. Turklāt rāmīši bez stikla ir kudi lētāki! Un jā, pievērta fragma noteikti samazina izstarotās gaismas daudzumu, bet, tā kā dipi tiek baudīti nakts tumsā, tam nav it nekādas nozīmes. Beigu galā acij piemīt krietni lielāks dinamiskais diapazons par fotogrāfiju.
Attiecīgi ar laiku jau varēs nočekot, vai atvērumu samazināt vēl, vai arī būs gana ar šo. Uz aci skatoties, f/2.8 objektīvs pārvērsts par ~f/5
YAY!
Pilns sakāmais | Komentēt (3 gab) | Add to Memories
Framed
Jul. 29th, 2016 | 12:40
Skan: Enslaved - Clouds
- Neko no 2mm sērijas. Sprūst aparātā;
- GEPE AN stikls ir kudi jēdzīgāks par to stiklu, kas vecajos rāmīšos man pašlaik. Agfa bija? Vai Hama?
- Aptuveni 300 dipi ir ievietoti vecajos rāmīšos. Tie ir sasodīti ērti (ar eņģīti), bet tas AN stikla grauds nogalina. 300 dipi meklē jaunas mājas...
- Patīk GEPE rāmīši ar Metāla masku. Palīdz nocenzēt lieko informāciju pa malām un arī rāmis ass projicējas uz ekrāna. Bet dipi šajos rāmjos no karstuma uzmet vēderu. Neģeld;
- Patīk GEPE rāmīši ar metāla masku un AN stiklu. Bet, lai gan GEPE AN stikls ir jēdzīgāks, tam tomēr piemīt zināms grauds - tehnoloģijas īpatnība tāda. Nevar likt visām bildēm;
- Bildēs, kurās ir vienmērīgi laukumi (debesis, plikas sienas, krēmīgs Bokeh, migla), ir redzams šis grauds. Neģeld.
Tas noved pie trim secinājumiem:
1) Jāpasūta GEPE 3mm rāmīši bez AN stikla, bez metāla maskas. Pašlaik rīcībā ir 2mm šādas konstrukcijas rāmīši. Tie vēderu nemet no karstuma... Šņuk, gribas to rāmīti. Moška jāpamēģina nebāzt filmu augšējā turētājā - varbūt tas radīs vietu, kur dipam no karstuma izplesties un nebūs vieta jārod, uzmetot punci.
2) Ja 1. punktā minētais pirkums metīs vēderu, būs jālieto GEPE AN stikla rāmīši ar metāla masku. Dārgi. Praksē vēl jāpārliecinās, kā tiem ir ar kondensātu iekšā. Kondensāts neģeldēs;
3) Vienmērīgu laukumu bildes tad jāliek rāmītī bez stikla. Attiecīgi tas būtu 3mm rāmītis ar vai bez metāla maskas.
Fu, vismaz esmu reducējies līdz 3 punktiem, kuri kopumā arī varētu risināt dipu projicēšanas plakanuma problēmu.
Pilns sakāmais | Komentēt (2 gab) | Add to Memories
Melnbaltie diapozitīvi
Jun. 14th, 2016 | 12:20
Pilns sakāmais | Komentēt (11 gab) | Add to Memories
Kāpēc filma?
Jun. 13th, 2016 | 05:30
Skan: Immortal - Descent Into Eminent Silence
1) Pāris gadus fočēju ar Nokia 6630. Urbex v2.00 sākumi;
2) Līdz kaut kādam zināmam laikam fočēju ar Samsung digiziepi;
3) Bezdarbs, naudas nav. Ziepis nomira. Atrodu mājās FED-2;
4) Porcelāna fabrikā atrodu tonnu dipu mētājamies;
5) Radio patvertnē atrodu tonnu CA mācību diafilmu mētājamies;
6) Sāku domāt, ka vajadzētu atrasto materiālu projicēt kārtīgi. Atrādīt.
6) ss.lv atrodu i slaidu, i diafilmu projektorus. Padomju Hi-End;
6) Nohabāriju 1,75m ekrānu, dabūju uz majām;
7) Labi projektori ar labu optiku ir. A diafilmiņas vēl diez ražo?
8) Obanā, ražo gan. Un BFS ir nopērkamas!
9) Škirstu www.luminous-landscape.com un naktīs vaļāju FED-2 pa rokām;
10) Pēc kādām 4 naktīm kārtīgās fočenes teorija apgūta;
11) Ielādēju filmiņu un sāku arī praksi audzēt. Esmu Federasts;
12) Dabūju OM-1, fočēju ar lielu prieku. PSRS manta = no fričiem nemākulīgi gopīts paleolīts;
13) Iegādājos filmu skeneri. Iegādājos ekrānu. Pārējais jau ir vēsture.
Attiecīgi - visu skaisto sniedz filma. Tas izveidojies vēsturiski. Un man kā izteiktam hobijistam (ar bildi nopelnījis esmu 0Ls) galīgi nav nekāda attaisnojuma pēc digi stiept negribīgu, darba apskādētu roku.
Tā vietā ir eleganti diapozitīvu pasākumi ar dzīvu bildi. Interesantāk i man, i apmeklētājiem - skatamies uz graudu un neierobežotu krāsu skaitu, nevis uz pikseli un sRGB attēla devēju ar ierobežotu krāsu skaitu. Ja ne labāk, tad vismaz nu jau unikāli, ar mainīgu raksturu (kas izriet no dažādo filmu rakstura), jo slaidšovi ir mirstoša mākslas forma.
Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories
Dia-lemma
May. 31st, 2016 | 12:53
Pro stiklam:
- DOF projekcijai sekls - attiecīgi visi putekļi, kas uz stikliem, projekcijā nav redzami;
- Rāmītis kaut ko arī sver - var manhandlot bez bažām izvarot dipu. Svars ir labi;
- 3mm izmērs ir kā kulaks uz acs 50 slaidu sliedei
Con stiklam:
- Iespiests starp stikliem ar sūdīgu gāzapmaiņu - veidojas sēne, mitrums un pelējums. To gan var risināt ar Silikagēla maisiņiem;
- Mitrums sevišķi izpaužas projekcijā - temp. maiņas dēļ uz ekrāna nereti redzams, kā slaids fiziski žūst... Tāds kā video efekts, lol;
- AN grauds tomēr projekcijā ir redzams. Sevišķi uz vienmērīgiem foniem. Debesis un krāsas bez pārejām - plika maiguma vietā pilns ar sīkiem vilnīšiem. Ugh;
Pro bez stikla:
- Nekāda AN stikla raksta projekcijā;
- Nekādas sēnes un mitruma. Bet, ja to pašu sola paveikt Silikagel paciņas, kuras tāpat ir prātīgi turēt mitrumjutīgu lietu tuvumā...
Con bez stikla:
- Dips nav tik plakans - vairāk vietu ārpus fokusa, grūtāk visu iefokusēt uz ekrāna;
- Līki pirksti atstāj nospiedumus;
- Projektors ar savu veņķiku rij putekļus, kas nosēžas pa taisno uz filmiņas - redzams projekcijā.
Pašlaik iziets cauri vairākiem bez un ar variantiem. Pēdējais pirkums - GEPE bezstikla 2mm rāmīši. Smuki 'n shit, bet nu, tie 2mm vandās nestrukturēti pa dipu sliedi. Tracina. Un sprūst projektorā. Vajag 3mm variantu ar vai bez stikla.
Tie stikla rāmji, kurus lietoju pašlaik, ir ar ļoti rupju AN rakstu - ļoti redzams debesīs un baltajā. Tracinoši ļoti. Bet viņi ir tik ērti lietojami - ar eņģīti ^^
GEPE rāmjiem AN raksts smalkāks, kas vedina domāt, ka varētu sadzīvot ar "troksni" projekcijā, jo tas būtu mazāk izteikts. Sevišķi, ja stikliņš vēl pasargā dipu no līkiem pirkstiem un putekļiem. Bet tas tikai tad, ja Silikagel izdara savu darbu... No trīspadsmitās puses - ja reiz dips ielikts sliedē un sliedes savās kastītēs, tad līku pirkstu faktors atkrīt. Paliek putekļu faktors. Un pirksti tikai tad, ja, līku roku dēļ, kasete apkrīt un jāsaliek viss vietā.
Bet, ja nu nevarēs sadzīvot ar GEPE graudu? Ja nu labāk slaidu atstāt pliku, tikai 2mm nomainīt uz 3mm, lai nesvaidās apkārt kā sadzēries lops?
BĻA
Pilns sakāmais | Komentēt (2 gab) | Add to Memories
(nav)
May. 28th, 2016 | 10:01
Skan: Akira Yamaoka - Horrific
Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories
Bailes
May. 26th, 2016 | 10:51
Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories
Taustāmā diarealitāte
Apr. 25th, 2016 | 04:35
Skan: Alchemist - First Contact
Diapozitīvu vakari, kas tiek rīkoti vairāk vai mazāk privāti (pāris reizes arī publiski), sniedz vienu vai divus ĻOTI vērtīgus devumus man kā cilvēkam ar fotokameru. Laikā, kad fiziski dzirdami kameras klikšķi taisa virtuālas bildītes, kuras tiek ievietotas virtuālās .vietās, saņemot par tām virtuālus laikus no virtuāliem draugiem, kaut kā īpaši novērtēju fizisko formātu. Tas eksistē vēl papildus trijās dimensijās - telpā. Un laikā. Un vēl papildus dimensijā, ja pēkšņi sagribas arī nolaizīt, pataustīt, apčamdīt, paostīt.
Viens no tiem devumiem ir audiences klātesība. Tu uzreiz redzi, sajūti un secini, kuri motīvi kādai publikai aiziet visvairāk. Uzreiz mani, kuras idejas ir sekmīgas, bet kuras vēl, spriežot pēc reakcijas, jāuzlabo. Uzreiz dzirdi, jo no elpošanas un klusuma vien var ļoti daudz spriest par tavu darbu uz lielā ekrāna. Beigu galā - arvien grūtāk, manuprāt, ir panākt nedalītu uzmanību jebkam. Kur nu vēl bilžu aplūkošanai. Un virtuālu laiku vienā tu saņem aizrautas elpas un "WOW!" - dažādās valodās. Itāļu ieskaitot :)
Un tieši pēdējā pasēdēšanā ar Igaunijā mītošiem itāļiem un rumāni (kuri vairāk vai mazāk saistīti ar kino), bija īpaši jāsecina šīs klātesības ieguvums. Ne tikai ir redzams, ka tavu darbu novērtē, komplimentē vai kritizē, bet uz šo dipu pamata rodas kas pavisam cits. Plikas like/dislike būšanas vietā cilvēkiem sāk rasties abstraktas idejas, kuras jau apskata ne tikai vizuālo, bet arī konceptuālo fotogrāfijas pusi - bieži vien trāpot arī tajā vīzijā, kuras dēļ bilde tapusi. Un izsakot daudz citu - tikpat leģitīmu un vērtīgu domu, kas jau ir pavisam cita līmeņa gandarījums.
Un iegūstu ne tikai es - arī skatītājs, jo diapozitīvi (un nepastarpināti - tīra fotogrāfija bez apstrādes, kur milzīgā palielinājuma dēļ, redz katru kļūdu, nepilnību un pilnību), manurpāt, ir zūdoša māksla, jo zūd pats formāts kā tāds. Nemaz nerunājot par līdzdomātāju savākšanos, lai vienkārši aplūkotu fotogrāfiju.
Un kvestiņš paliek tikai viens - uzlabot. Uzlabot tehniku, tehniku, kompozīciju, konceptu, motīvus. Augt analogajā, taustāmajā formātā, kas ik pa laikam atspīd no nolaistā, pēc vinila smaržojošā ekrāna, skanot draugu elpām, Dark Ambient un projektora mehāniskajiem trokšņiem.
Pilns sakāmais | Komentēt (2 gab) | Add to Memories
Grinding Heat
Apr. 18th, 2016 | 11:09
Skan: Grinding Heat
https://www.youtube.com/watch?v=Of35XrH
Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories
Makro no Tele konvertētāja
Apr. 16th, 2016 | 02:50
Skan: Gorgonea Prima - Biomechanic Soul
Atradu garāžā mētājamies pirms gadiem pirkto, bet īsti nelietoto Vivitar Tele konvertētāju, kas smuki 2x konvertē caur to palaisto objektīvu "garumu". Vismaz teorijā smuki. Praksē - nebija nepieciešamības un visu zoom ar mazākiem kvalitātes zudumiem var ar Vivitar 80-200 objektīvu.
Tā nu adapteris mētājās kastēs. Un vairāk fočēju nevis tālo, bet gan tuvo, personisko - Makro. Līdz šodien tam uzskrēju virsū un dadomājos - hei, konstrukcija šim pavisam vienkāršai jābūt - pāris optiskie elementi pa vidu, kurus noteikti var izvilkt ārā, iegūstot Macro Extension Tube līdzīgu priekšmetu. Tikai labāku, jo (svarīgi) - šis adapteris mehāniski padod tālāk uz objektīvu fragmas kontroles stienīšus, iegūstot pareizu gaismas mērījumu caur objektīvu uzreiz, nečakarējoties ar Reverse Lens Macro tehniku, kur gaisma bija jāmēra, iebāžot pareizi pieliktu stiklu priekšmetā, nomērot, apliekot objektīvu otrādi, pieturot, kadrējot, un slēdzim vai turētajai fragmai pieliekot +1EV.
Rezultāts: ~2x krutāk par Makro settingu minētajam Vivitar 80-200, kombinācija ir arī vieglāka, gaismspējīgāka un optiski kvalitatīvāka, jo 50mm 1.8 fiksītis. Ar 24mm objektīvu galā vispār - fokusēšana notiek pāris cm no stikla. Lai nofokusētu, jānoņem blende, xexe.
A tagad sanāk advancēta 2,6mm Makro trubiņa - jāpablandās pa māju un jāpafočē šits.
Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories
Servisa stāstiņš
Apr. 15th, 2016 | 06:46
Izdodas man piedabūt fiziski samocīto aparātu pie dzīvības un saskaņojam ar klientu Accu maiņu. Telefonā dzirdu uzsaucienu vīram: "Viņi saka, ka tikai bačene jāmaina! Tā varētu būt?" T.i., lokālajai autoritātei, kas visticamāk ir arī minēto defektu autors, prasa kontroljautājumus : D
Pilns sakāmais | Komentēt (6 gab) | Add to Memories
Gotiņu cehs
Apr. 13th, 2016 | 11:33
Izrādās, ka Saldus piena kombināts ir pamests - iekļūstam caur izsisto loga rūts stūrīti neadekvāti plašās, industriālās telpās. Visapkārt lieli piena produktu maisīšanas un apstrādes baseini. Sienas nolupušas un pat uz flīzēm uzaugusi tīkama sūnu kārtiņa. Ož pēc vasaras rīta mitruma (lasīt: Baldone, vannu māja) un tas vienmēr ir izcili patīkami.
Ko redzēt, fotografēt un apostīt bija daudz ko - sevišķi mansardā izvietotie kontroles agregāti, kas stiprināti pie sarkaniem dēļiem, ar daudzām krāsainām podziņām. Mansardā karsti un ož pēc sausa puteklīša. Uz statīva un objektīva rodas kondensāts, tāpēc pirms fotografēšanas nepieciešams mazliet aklimatizēties...
Patīkams objekts tika izpīpēts. Tagad bez maz vai jāgaida, kad šis bizness tik tiešām paputēs : D Bet nu, nekā tik interesanta tur noteikti nebūtu šajā silikātķieģeļu padomijas ēkā. Vismaz ne tas krāsainais mansards. Beigu galā - sapnis veidojies no bērnības ekskursijas un vakardienas brauciena garām Andrejostas TEC, xexexe.
Bet nu, pašlaik vēlams tikai viens: Lai SPK turpina ražot gotiņas, kas tik daudziem garšo. Es sagaidīšu to mansardu un ražošanas telpas : D
Pilns sakāmais | Komentēt (2 gab) | Add to Memories
Dzīvsudraba sūrais liktens
Apr. 7th, 2016 | 10:37
Skan: Evoken - Atra Mors
Nolēmu papētīt, kāpēc mans OM-1 mēra nepareizi gaismu. Vai tik tiešām tikai tādēļ, ka novecojuši un nāves agonijā niķojas gaismjutīgie elementi?
Nē, izrādās, ka baterijas, kuras paredzētas šai kamerai, ir dzīvsudraba baterijas - kuras vairs neražo, protams. Banotas. Tām voltāža bija 1.35V, bet analogas pieejamās ir vai nu sārma, vai sudraba oksīda 1.5 - 1.55V. Līdz ar to arī mērījumu kļūda - uzdzen bultiņu augstāk, nekā paredzēts. Sevišķi nestabila bilde turklāt ir ar sārma bačenēm. Un sārma bačene kā reiz ir aparātā - līdz ar to skaidrs, kur radās problēma ar ekspozīcijas kreisumu dažādos gaismas apstākļos un lietošanas sesijas ilgumu.
Risinājums?
MR-9 adapterītis + 386 sudraba bačene. Khem, sālīti - 50EUR. Bet pirkums vienreizējs un košēra eksponometra rādījuma dēļ var arī ziedoties. Gaidu šipingu : )
//Side note: Fočikam atkodās pašiņu (fuj) taimeris. Tā kā reiz remontēju nokārušos uzvilkšanas mehānismu, konstrukcija apmēram zināma. Bet nu, tā kā taimeri var eleganti aizvietot ar trosīti, nekustināšu smalko mehāniku nebūtiskas problēmas dēļ. Tīkamais taimera tarkšķis lai apaug ar nostalģijas kārtiņu tikmēr. Kas zina, varbūt pēc kāda laika iegādāšos jaunu kameru. Jaunu Olympus OM-1, jo tieši tik laba, manuprāt, ir šī kamera.
Pilns sakāmais | Komentēt (1 gab) | Add to Memories
Smaržīgi instrumenti
Mar. 18th, 2016 | 04:11
Ideja un lietiņa, kas simbolizē pilnīgu neatkarību un laikus, kad procentuāli lielākam cilvēku daudzumam rokas auga no pareizās vietas. Tās tur iebakstīja dzīves nepieciešamība. Jo, ko nemācēji, to bieži vien nedabūji vispār.
Bet tagad - šķiet ļoti novērojama roku nobīde no pleciem uz dirsu. Jo kāpēc gan "čakarēties", ja var nopirkt jaunu? Un te nu pazūd praktiskas problēmrisināšanas un improvizēšanas iemaņas, un cilvēks paliek par garantijas un mārketinga upuri vēl vairāk.
Pilns sakāmais | Komentēt (17 gab) | Add to Memories
Ēd vesels, mūziķi
Feb. 18th, 2016 | 05:10
Skan: Thy Catafalque — Kabócák, bodobácsok
Tu izvēlies telefonu, vadoties tieši no Audio performances. Tu negribi nēsāt kabatā vēl atsevišķi barojamu DAC. Bet tu gribi rīcības brīvību un simtiem gigabaitu mūzikas, kuru vilkt no mākoņiem, tīkliem un kompjiem. Tu lieto Android. Bet nav arī jēgas pirkt, teiksim, Marshall, kas aiz Audio fokusa visu pārējo ir atstājis skumjā novārtā. Jo jauku kameru tomēr arī gribētos. Nu, vismaz jēdzīgu... Vēl jāgaida. Pašlaik Xperia Z3 Compact tīri labi spēlē visos vārtos, ja vien maita nebūtu radīts ar Zviedru iejaukšanos - tauta, kas tik ļoti apsēsta ar dzirdes aizsardzību, ka telefons ir kluss. Metālam klusums neder.
Un ir tomēr lieliska sajūta apmeklēt Bandcamp un lēnām no viena gala iegādāties savus mīļākos albumus FLAC formātā. Izpildīts pienākums, PALDIES par entajām stundām kaifa un mūziķim par vienu brokastu šķēlīti vairāk. Jauki. Un tā bauda beidzot baudīt tīri skanošus šķīvjus - bez kompresijas artefaktiem, kas dažeiz dzirdās pat uz 320kbps mp3.
Pilns sakāmais | Komentēt (8 gab) | Add to Memories
Foto ar stāstu
Feb. 16th, 2016 | 10:07
Digitāli no tā visa varu vien piedāvāt stāstiņu pie dažām bildēm. Arī neslikti. Beigu galā - dažas bildes top tikai tāpēc, lai ilustrētu stāstu un notikumu.
https://www.flickr.com/photos/ivo_stung
Pilns sakāmais | Komentēt (8 gab) | Add to Memories
Divi vienā
Feb. 12th, 2016 | 11:11
Skan: Megaptera - The Squire Goes Insane
https://www.flickr.com/photos/ivo_stung
Pilns sakāmais | Komentēt (4 gab) | Add to Memories
Divi kadri vienā rāmītī
Feb. 3rd, 2016 | 10:27
Tā sajūta, kad tu, lai taisītu "dubultekspozīcijas" projekcijai, izber uz galda un grīdas ~300 filmas kadrus, radot mērenu perforētu taisnstūrīšu čupiņu. Toties šis-tas sanāca visnotaļ elegants! Šovakar jāturpina.
Pilns sakāmais | Komentēt (2 gab) | Add to Memories
Atvaļinājuma konceptu esmu jau aizmirsis
Feb. 2nd, 2016 | 12:05
Uzmācās kārtīgs iekāriens velobradāt. Tāda vien doma, ka varētu ņemt fotosomu, statīvu, sešas filmiņas un mīties sistemātiski pa LV pilsētiņām. Un tad vakaros piesēst uz kāda iesvīduša bitumena jumta ar līdzīgi domājošu dvēseli, un iemalkot labu, atsvaidzinošu alu. Kā tovasar. Uz Prizmas jumta. Un Energoautomātikas jumta.
Kā ~2007. gadā. Kad atvaļinājumu deva uz mēnesi. Kad iepirku Silent Hill frančīzi, kuru spēlēju caurām dienām aiz aizklātiem logiem. Un tad, kad spēle izieta un aiz loga ir nakts dzestrums - sēdos uz velo un minos uz Siguldu un līdz ar rītausmu atpakaļ. Tāpat vien. Lai atvēsinātu sakarsušo galvu. Klausoties pirmo reizi izcilos Blut Aus Nord - tiiik iederīgs ambients metālmuzons, iebraucot urbānā apvidū!