Depresīva troļļa piezīmes - [entries|archive|friends|userinfo]
zazis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Mar. 22nd, 2020|06:29 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
"Mirušo skaits koronavīrusa uzliesmojumā Lombardijas reģionā valsts ziemeļos pārsniedzis 3000. Tās ir teju divas trešdaļas no visiem nāves* gadījumiem Itālijā."

Kur palika teorijas, ka neko vairāk cilvēku dienā nenomirstot, ņemot statistiku garākā laika posmā?

Ar šo es vēlos aicināt attiekties pret problēmu nedaudz nopietnāk.

upd. *COVID izrasītajiem.
upd.2 Italy: in the city of Bergamo, there were 108 more deaths in the first 15 days of March this year compared to 2019 (164 deaths in 2020 vs. 56 deaths in 2019) according to the mayor of the city Giorgio Gori. During this period, 31 deaths were attributed to the coronavirus (less than 30% of the additional deaths this year)
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 09:11 am
(Link)
3000 ir pret 4500 mirušo no Covid-19 Itālijā, nevis pret visiem mirušajiem Itālijā, kuru skaits gada laikā ir ap 600,000.

Bet "nopietna attieksme" laikam vairs neļauj saprast, ko šie skaitļi vispār nozīmē.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 09:15 am
(Link)
protams, armija, līķu izvešanai, arī ir ikdienišķa parādība.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 09:23 am
(Link)
tātad ~1/6 k dienā.
21. martā Itālija reportē ~ 800 nāves no COVID

labāk netulkošu šos ciparus, ka atkal neiebraucu auzās
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 09:27 am
(Link)
tu domāji 1,6K dienā?

Es domāju, ka armija vienkārši tautas baidīšanai. Kā tad viņi ikdienā tiek gadlā ar teju gandrīz 1600 līķiem? Nu varbūt tagad ir slēguši visas krematorijas un kapsētas, lai cilvēki nepulcētos. Bet citādi tas ir mazāk nekā normāli.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 09:33 am
(Link)
jā 1.6k
vakar puse no šī cipara atliecās papildus.(labilabi, daži bija tik veci un noslimojušies, ka tāpat būtu nomiruši (besī šī fašistiskā attiesme)) un tas ir divos vissmagāk skartajos reģionos.
pārgurušie mediķi, pārpildītie morgi, zārku kolonas arī tautas biedēšanai?
nav slēguši, kapacitāte nevelk.
saņemies. beidz sev un citiem melot. (:
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 09:45 am
(Link)
Melot par ko? Tev ir dati, cik cilvēku vakar nomira no kaut kā cita nevis koronavīrusa?

Lielākā daļa mirušo ir veci un slimi. Tas ir zināms fakts. Protams, gadās arī kāds jaunāks un veselāks, kuru ir vēl vairāk žēl.

Slimnīcu kapacitāte, protams, nevelk. Lielā mērā tas ir tāpēc, ka mēs tērējam pārāk daudz resursu katram, kurš nomirst. Cilvēki tiek turēti līdz 2 nedēļām zem ventilatora, ar 80% letāla iznākuma. Es nezinu, varbūt to jau iepriekš nevar paredzēt, kuri 20% izdzīvos, tāpēc tas viss ir pamatoti. Bet normālos laikos cilvēki nomirst mājās, un tad ārsts pa telefonu, pat neapskatot mirušo, izraksta miršanas apliecību. Aizņem varbūt 10 minūtes medicīnas personāla laika. (stāstu no pieredzes ar savu vecmāmiņu). Varbūt tieši tā bija fašistiskā attieksme agrāk, kad manu vecmāmiņu neveda uz slimnīcu, lai viņu tur slēgtu pie sistēmas vai pie ventilatora, lai viņa vēl nodzīvotu kādu gadu vai divus?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 09:54 am
(Link)
Melot, ka neko vairāk nenomirst. Ka armija tautas biedēšanai, ka nav jāatiecas nopietni pret notiekošo.
Pats tak iedevi datus par 600k gadā. Piedod, noticēju.

Un tev ir ļoti ciniska attieksme, kura šinī sabiedrībā ar šobrīdējiem ētikas standartiem ir nepieņemama. Ir iespējams nepieļaut sociālu katastrofu uz kuru tu mudini.
Apnika atkārtoties.
http://klab.lv/users/dooora/1517060.html?thread=5531140#t5531140


[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 09:59 am
(Link)
Es jautāju nedaudz precīzāk. 600K ir gadā, bet cik konkrēti Itālijā nomira vakar vai aizvar. Nu tā, cik miršanas apliecības izrakstīja pavisam, un cik tajās nāves cēlonis ir koronavīruss? Bez tā mēs jau nezinām, cik lielā mērā mirstība ir šajās dienās pieaugusi, lai vērtētu kremācijas kapacitāti.

Un kas ir tā katastrofa, uz kuru es mudinu? Es vienkārši aicinu nesatraukties. Jo regulāra trauksme samazinās tavu imunitāti, un ja gadīsies saķert šo vīrusu, tad attiecīgi tev būs sliktāks iznākums.

Trauksmes iztrūkums nav empātijas trūkums. Iespējams, ka tev īsti nav empātijas, tāpēc tu jauc šīs lietas. Es mudinu izkopt lielāku empātiju pret visiem cilvēkiem.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 10:10 am
(Link)
Vot prečom te trauksme?
Aicināt būt piesardzīgiem, jo tam ir pamats, ir trauksme? Ievērot pieņemtos mērus? Norādīt, kas notiek, ja neievēro? Gribam lokdauni?


ar empātiju labs gājiens. sludini fašismu (domāsim par sabiedrību kopumā, tie vecie, slimie indivīdi jau sen bija pelnījuši nosprāgt! (es, protams, viegli pārspīlēju, man patīk drāma)) un pārmet man empātijas trūkumu.

nav tā, ka mirst tikai veci un slimi.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 10:15 am
(Link)
Jā, tieši tu saki, ka "tie vecie, slimie indivīdi jau sen bija pelnījuši nosprāgt!" Es to nekad neesmu teicis vai pat licis kādam tā domāt. Tas, ka tev rodas tādas domas, ļoti labi parāda, kāda ir tava empātija. Turklāt tu vēl nelietīgi mēģina tās pierakstīt man. Acīmredzot, kā tu pats saki, tev patīk drāma, tāpēc tu mēģini izklaidēties uz mana rēķina.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 10:30 am
(Link)
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 10:33 am
(Link)
Tu tā gribi domāt.

Es domāju par to, kā samazināt mirēju skaitu.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 10:40 am
(Link)
tu prasīju, kur tu tā liec domāt. daudz kur, bet man atradās vissvaigākais.

es neapgalvoju, ka tu tā domā, kā arī to, ka tev būtu kādi nelāgi nodomi. atšķirībā no tevis, kurš apgalvo, ka man ir problēmas ar empātiju. (au)
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 10:45 am
(Link)
Jā, tas labi parāda, ka tev trūkst empātijas.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 10:50 am
(Link)
čorts, tātad tev ir nelāgi nodomi? nu, ļoti slikti, ko lai saka?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 11:02 am
(Link)
Man ir labi nodomi pēc iespējas samazināt nāvju skaitu. Bet tu joprojām tos sauc par nelāgiem nodomiem un to, ka tas ir slikti.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 09:57 am
(Link)
Italy: in the city of Bergamo, there were 108 more deaths in the first 15 days of March this year compared to 2019 (164 deaths in 2020 vs. 56 deaths in 2019) according to the mayor of the city Giorgio Gori. During this period, 31 deaths were attributed to the coronavirus (less than 30% of the additional deaths this year)

"There are significant numbers of people who have died but whose death hasn't been attributed to the coronavirus because they died at home or in a nursing home and so they weren't swabbed," said the mayor

der?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 10:03 am
(Link)
Jā, ļoti interesanti. Būtībā tas arī izskaidro, kāpēc karantīna nav efektīva – vairums cilvēku jau ir inficējušies. Jo viņi nemaz netestēja 70% iespējami mirušos.

Arī tas, ka mierīgi apglabāja visus papildu mirušos bez jebkādām bažām vai armijas iesaistes. Atšķirība ar 30% ir tikai šī panika.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 10:12 am
(Link)
Domā pie mums arī ir kudiš vairāk inficēto?
Nesen viens bezprātis, gan jau dziļā reibumā, murgoja kko par 14 k inficētajiem latvijā.

Vot šitādas spekulācijas gan ceļ paniku.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 10:18 am
(Link)
Par Latviju nezinu, bet Spānijā ir ievesta karantīna (nedrīkst atstāt mājas, citādi 600 eiro sods) un distancēšanās, kura pieņem, ka ikviens ir potenciāli inficēts.

Ja tu uzskati, ka tāda karantīna ir efektīva, tad arī Latvijā būtu jāpiemēro šādi pasākumi, un tad ticība, ka 14K ir inficēto ļautu cilvēkiem labāk pieņemt, ka tā ir pamatota.

Bet citādi es nezinu, kāpēc lai tā celtu paniku? Lielākā panika ir tieši no mirušo skaita.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 10:26 am
(Link)
uzskatu, ka šobrīd pieņemtie mēri latvijā ir pietiekami, bet cilvēki liks mīksto, jo ārā beidzot smuks laiciņš.
pēc nezināma laika mums būs spānijas variants, sliktākajā gadījumā itālijas. mūsu sabiedrības vecums un veselības stāvoklis nav tas labākais. medicīnas resurss jau ir pārslogots. panikai nav pamata nekad. bet par sekām der padomāt.
From:[info]polija
Date:March 22nd, 2020 - 04:52 pm
(Link)
smuks laiciņš būtu ok, ja vien tas cilvēks negramstās nekur riņķī, nenodod savus baciļis tālāk, bet nezinu lepnā vietulībā staigā gar jūru, nevis pilnīgiā pofigā aiziet iemos, pie draugiem vai pastaigāties pa kādu pārpildītu darrbas taku, uzkāpj kādā tornī, visu pa ceļam apgramstot, utt..
Ja katrs uzvestos tā, it kā varētu būt inficēts (un attiecīgi ievērotu piesardzības pasākumus), nevajadzetu arī nekādu lockdownu, kas uz ielas aizleidz iziet. Itālijas problēma ir tāda, ka salīdzinot ar Ķīnu viņiem tas lockdowns vēl joprojām nav tik lockdownīgs kā ķīnā. Attiecīgi jorpjām var notikt pārnese starp inficētiem/neinficētiem individīdiem. Ja skaita pieagugums būtu saistīts ar testēšanas pelilienāšanu, nebūtu tik daud smago gadījumu. Šorīd ap 3000 vēl stāvoklis tiek reportēts kā kristisk/smags. tur ir vēl potenciāli 3k mirušo. Plus vēl tas smago skaits arī pagaidām ar katru dienu palielinās.
Imho zinot statistisku vajag būt valstij katrai savam plānam, CIK daudz smago/kritisko pacientu vienlaicīgi (viņi katrs pa 2ned tusē vēl pa slimnīcu) spējam uzturēt. Kristiskie un smagiem parasti ir ~20% no visiem. Un jāņem vērā, ka pat totāla lockdowna gadījumā, kad neviens nespēr kāju uz ielas, jauno aktīvo gadījumu skaits vēl 4-5 dienas (inkubācijas periods vidēji) vēl turpinās palielināties. Attiecīgi jābūt ir tā, ka jāskatās dinamika un 4-5 dienas PIRMS punkta x, kurā mēs vairs nevaram uzņemt jaunus cilvēkus slimnīcās un sniegt tiem adekvātu palīdzību, ir jābūt lockdowwnam.
Patiesībā gan tur vēl klāt būtu jāņem vērā fakts, ka smagie simptomi attīstās parasti 10+ dienas pēc slimības sākuma, attiecīgi lai būtu 100% droši, būtu jābūt lockdownam jau bezmaz 10 dienas pirms punkta x :D Bet tas nav reāli..
Katrā ziņā nokavējot kaut vienu dienu (un ļaujot cilvēkiem paļauties uz savu saprātu brīdī, kad tā līkne jau aiziet eksponenciāli, tur katra lieka diena nozīmē (ja nemaldos) +40% kopējam saslimušo skaitam.
From:[info]10m_zem_uudens
Date:March 22nd, 2020 - 06:32 pm
(Link)
privāts avots no Itālijas (ārsts, imunolōgs) pastāstīja, ka tieši vīrieši 30-60 ir kritiskā grupa, un dažas konkrētas asinsgrupas. sarežģīti saprast, kas ir un kādi fakti, un tā. gribas ticēt cilvēkiem, kas tur tiešām ir
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 22nd, 2020 - 09:01 pm
(Link)
ar kkur lasīju, ka tieši A grupas.
esmu vīrietis starp 30 un 60 ar A asingrupu (:
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 22nd, 2020 - 09:31 pm
(Link)
Citos datos atkal saka, ka mediānais mirušo vecums ir 80 gadi.

https://indianexpress.com/article/world/coronavirus-deaths-in-italy-lancet-study-europe-cases-epicentre-of-pandemic-who-6313497/

Atsauce esot uz Lancet, kas ir nopietns avots. Ja tā ir, tad tur tiešām pamatā mirst tie, kas jau ir uz nāves gultas.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:March 23rd, 2020 - 05:42 pm
(Link)
Vispār ir atšķirība 'pre existing medical condition' un nāves gulta.