- 2021.07.21, 09:47
- Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.
Top Gear nodirš Toyota Prius
Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)
Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu. - 25 rakstair doma
- 21.7.21 11:22 #
-
Mana prognoze ir, ka pēc 5 gadiem es joprojām braukšu ar savu veco dīzelīti, un elektro auto joprojām būs pārāk dārgs vienkāršās tautas maciņiem.
- Atbildēt
- 21.7.21 11:32 #
-
Mana prognoze tāda pati. Nesen mainīju auto, ar cerībām uz zaļo un moderno vilni izķemmēju lietotu hibrīdu (kaut vai!) segmentu. Nu paldies, tomēr necēlās roka pirkt nojātu Priusu ar nezināmām problēmām un akumulatora stāvokli, bet jaunu - tur pat ar abām nierēm nepietiktu.
- Atbildēt
- 21.7.21 17:43 #
-
es lieku uz to ka būs dafiga lietotie pēc 5 gadiem, tikai jāparādās īstam akumulatoru aizvietošanas/aftermarket/third party tirgum.
elektro auto nekādā veidā nevar būt dārgāks par ICE: jo elektro auto pēc uzbūves ir 10x vienkāršāks. un salūzt tur nav kam, praktiski - motora resurss būs miljons jūdzes (1 600 000 kilometri): https://electrek.co/2018/10/15/tesla-drive-after-million-miles-test/
(un ir jau cilvēks kas miljons kilometru - ne jūdžu, gan - novālējuši, nomainīja gan pāris baterijas - https://insideevs.com/news/449156/tesla-model-s-far-exceeds-one-million-mil es/ ) - Atbildēt
- 21.7.21 17:45 #
-
hmm, izrādās tam konkrētajam Model S motorus arī nomainīja :) bet ideja skaidra, gan jau būs tādi motori kur iznēsāties nav kam.
- Atbildēt
- 22.7.21 09:48 #
-
nu, tas tikai izskaidro to ka šobrīd e-auto ražošanu atbalsta entuziasti, kas pērk par spīti uzskrūvētajām cenām. tur tiešām iemeslu nav: tikai ražotājs pilda savu kabatu - var protams uzskatīt ka atsit R&D izmaksas. Bet ja Hyundai Kona maksā gandrīz 2x dārgāk elektro variantā nekā ICE variants, nu tas ir vnk ciniski. Bet tā ir - 17k par benzīnnieku, 40k ar bateriju.
- Atbildēt
- 21.7.21 12:30 #
-
Vēl prognoze. Visus degvielauto piespiedu kārtā izņem no aprites, paliek tikai "zaļie" elektromobiļi kurus īpašumā var atļauties 1% no pašreizējiem braucējiem. Pārējie izmanto sabiedrisko, īrēto, riteņus, vai iet kājām.
- Atbildēt
- 21.7.21 13:09 #
-
Tā ir spekulatīva prognoze par iespējamu galējību šajā tēmā, kas atkarīga no dažādiem iespējamiem notikumiem, bet ne neiespējama. Laiku man nav, pat aptuveni, var būt drīz, var nebūt vispār, atkarīgs no apstākļiem.
- Atbildēt
- Tendences diezgan skaidras
- 21.7.21 16:54 #
-
EU https://www.reuters.com/business/re
tail-consumer/eu-proposes-effective-ban-n ew-fossil-fuel-car-sales-2035-2021-07-14/
UK https://www.autoexpress.co.uk/news/108960/2030-petrol-and-diesel-ban-what-it-an d-which-cars-are-affected
Nu un tā kā EU negribēs atpalikt no sliktajiem britiem, tad tas 2035.gads var izrādīties optimistiskais (resp., vēlākais) scenārijs. Protams, tas ir "tikai" par pārdošanu un tipa nopirktos varēšot lietot, bet es nepaļautos uz to, ka tur nenotiks kaut kādas "brīvprātīgi un ar dziesmu" darbības, lai panāktu labākus rādītājus ar nodokļiem un shit. - Atbildēt
- Re: Tendences diezgan skaidras
- 21.7.21 17:36 #
-
noteikti būs ka ne-elektro pilsētas centram tuvoties nedrīkstēs. smirdēt varēs tikai pa gabalu...
- Atbildēt
- Re: Tendences diezgan skaidras
- 21.7.21 18:25 #
-
Te jau slapjais sapnis bija par to, ka 99% sabiedrības tikšot liegts pārvietoties ar personīgo transportlīdzekli.
Ir arī skaidrs, ka pēc 15 gadiem (reāli stipri vēlāk), kad tev vajadzēs iegādāties jaunu braucamo un vienīgā altrenatīva būt elektroauto, to cena būs aptuveni tāda pati kā auto ar iekšdedzes dzinēju. Ja 2035.gadā būs aizliegts tirgot jaunu iekšdedzes dzinēja auto, tad 5-10 gadus vecu lietotu tu varēsi nopirkt vēl 2040.-2045.gadā. Un ar to vēl braukt līdz kapa malai uz vella paraušanu. Ar normālu, jaudīgu benzīna/dīzeļa aparātu. Gan jau kāds vēl pamanīsies uz pēdējo vilni tādu uzražot. - Atbildēt
- 21.7.21 15:02 #
-
Model S Plaid nekādi nebūs pēc pieciem gadiem plaša patēriņa prece ne pēc cenas ne pēc raksturlielumiem. Tādi 0-100km/h rādītāji vienmēr, vienmēr, vienmēr būs ekskluzīvi. Ātrāk teleportu izgudros.
- Atbildēt
- 21.7.21 16:29 #
-
Nevis Plaid kā tāds, bet tehnoloģijas kas izmantotas dzinējos, griezes moments, utt. Biški vajag piedomāt, ja?
- Atbildēt
- 21.7.21 18:27 #
-
Tev viss balstās uz pārliecību, ka pēc 5 gadiem e-auto būs lēti, dabai draudzīgi, visos mikrorajonos būs stāvvietas ar lādētājiem. Uz jebkuru pretargumentu vai jautājumu atbildē ir mītiskie 5 gadi, kad VISS BŪS.
Kāpēc 5, nevis 7 vai 500? - Atbildēt
- 21.7.21 18:48 #
-
nu, tāds ir mans paredzējums. varam 2026 gadā satikties un pārspriest. tev arī ir tiesības izteikt nākotnes prognozes.
- Atbildēt
- 21.7.21 18:50 #
-
+ es šīs pārdomas/redzējumu balstu skatoties salīdzinājumā ar 5-7 gadus veciem Model S (2013, 2014 gads), un to, ka pirmie Model 3 sāka ripot 2017 gadā. Skatos tendences, un domāju, kas notiks ar 2021 gada Model 3, Model Y pēc 5 gadiem. Nu, un citu ražotāju elektro auto tā pat.
- Atbildēt
- 21.7.21 22:33 #
-
Vot, vot, prasās jautājums, kad autors pēdējo reizi ir bijis Purčikā vai Zolitūdē, nu tā kārtīgi un dziļi starp daudzstāvenēm. Tur jau nav, kur apgriezties, un elektroauto to nekādi nemainīs, jo tagad katram dzīvoklim ir pa pusotram auto. No Baltezera/Ādažu/Mārupes/kasnuturtagadmodē
zaļā mauriņa varbūt arī var gudri spriest :) - Atbildēt
- 21.7.21 22:47 #
-
ja Latvijā katru dienu (!!!) izveidos 378 jaunas autostāvvietas ar uzlādes iespējām, tad pēc 5 gadiem katrs otrais varēs lietot e-auto.
labi, būsim žēlīgi 120 autostāvvietas un 15 gadi
realitāte būs daudz skarbāka, cilvēki paliks bez mašīnām un mobilitātes, feodāļi braukās ar e-auto. - Atbildēt
- 22.7.21 10:09 #
-
es vairāk no Berlīnes perspektīvas runāju.
Berlīnē ir entuziasti kas vēlas aizliegt parkošanos uz ielas: https://www.tagesspiegel.de/berlin/parkplaetze-sollen-teurer-werden-berlins-umw eltsenatorin-will-zahl-der-autos-im-oeff entlichen-raum-reduzieren/27390460.html - tas nozīmē, ka auto jāparko pazemes stāvvietās, jābūvē daudz tādu pazemes stāvvietu. Un ja tādas uzbūvē, tur var iekabināt arī rozetes priekš lādēšanas. - Atbildēt
- offt
- 22.7.21 08:38 #
-
Kā runā nozari pārzinoši cilvēki, Prius Japānā ir paaudzi priekšā Priusam Eiropā, tā ka nevajag salīdzināt 2as paaudzes vecu Priusu ar jaunu Teslu.
Un nevajag aizmirst, ka vājais punkts ir bateriju elementu tehnoloģija - cik daudz strāvu var paņemt no elementa, to nesabojājot. Tā pati Tesla vienos vārtos zaudē parastam tramvajam ;) Tādēļ jau uz elektromobiļa kontroliera stāv ierobežojums strāvai, cik drīkst ņemt no elementa.
Pie tam, kāda jēga ir skatīties uz elektromobiļa max ātrumu, pie tam pilsētas mašīnai? - Atbildēt
- Re: offt
- 22.7.21 09:53 #
-
jā, bet es uzskatu ka baterijas jautājums ir risināms.
> kāda jēga ir skatīties
nu ir, ir ļoti liela. tieši to es gribu uzsvērt, ka imidžs ir svarīgi, jo cilvēkam ir jāsaprot ka ICE ir noiets etaps pat emociju līmenī, nevis tikai prāta līmenī.
bet pagaidām ir kaut kādas bailes: vot tās bailes gan es nesaprotu. - Atbildēt