- 2021.07.21, 09:47
- Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.
Top Gear nodirš Toyota Prius
Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)
Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu. - 25 rakstair doma
- 22.7.21 10:09 #
-
es vairāk no Berlīnes perspektīvas runāju.
Berlīnē ir entuziasti kas vēlas aizliegt parkošanos uz ielas: https://www.tagesspiegel.de/berlin/parkplaetze-sollen-teurer-werden-berlins-umw eltsenatorin-will-zahl-der-autos-im-oeff entlichen-raum-reduzieren/27390460.html - tas nozīmē, ka auto jāparko pazemes stāvvietās, jābūvē daudz tādu pazemes stāvvietu. Un ja tādas uzbūvē, tur var iekabināt arī rozetes priekš lādēšanas. - Atbildēt