- 2021.07.21, 09:47
- Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.
Top Gear nodirš Toyota Prius
Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)
Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu. - 25 rakstair doma
- 21.7.21 18:27 #
-
Tev viss balstās uz pārliecību, ka pēc 5 gadiem e-auto būs lēti, dabai draudzīgi, visos mikrorajonos būs stāvvietas ar lādētājiem. Uz jebkuru pretargumentu vai jautājumu atbildē ir mītiskie 5 gadi, kad VISS BŪS.
Kāpēc 5, nevis 7 vai 500? - Atbildēt
- 21.7.21 18:48 #
-
nu, tāds ir mans paredzējums. varam 2026 gadā satikties un pārspriest. tev arī ir tiesības izteikt nākotnes prognozes.
- Atbildēt
- 21.7.21 18:50 #
-
+ es šīs pārdomas/redzējumu balstu skatoties salīdzinājumā ar 5-7 gadus veciem Model S (2013, 2014 gads), un to, ka pirmie Model 3 sāka ripot 2017 gadā. Skatos tendences, un domāju, kas notiks ar 2021 gada Model 3, Model Y pēc 5 gadiem. Nu, un citu ražotāju elektro auto tā pat.
- Atbildēt
- 21.7.21 22:33 #
-
Vot, vot, prasās jautājums, kad autors pēdējo reizi ir bijis Purčikā vai Zolitūdē, nu tā kārtīgi un dziļi starp daudzstāvenēm. Tur jau nav, kur apgriezties, un elektroauto to nekādi nemainīs, jo tagad katram dzīvoklim ir pa pusotram auto. No Baltezera/Ādažu/Mārupes/kasnuturtagadmodē
zaļā mauriņa varbūt arī var gudri spriest :) - Atbildēt
- 21.7.21 22:47 #
-
ja Latvijā katru dienu (!!!) izveidos 378 jaunas autostāvvietas ar uzlādes iespējām, tad pēc 5 gadiem katrs otrais varēs lietot e-auto.
labi, būsim žēlīgi 120 autostāvvietas un 15 gadi
realitāte būs daudz skarbāka, cilvēki paliks bez mašīnām un mobilitātes, feodāļi braukās ar e-auto. - Atbildēt
- 22.7.21 10:09 #
-
es vairāk no Berlīnes perspektīvas runāju.
Berlīnē ir entuziasti kas vēlas aizliegt parkošanos uz ielas: https://www.tagesspiegel.de/berlin/parkplaetze-sollen-teurer-werden-berlins-umw eltsenatorin-will-zahl-der-autos-im-oeff entlichen-raum-reduzieren/27390460.html - tas nozīmē, ka auto jāparko pazemes stāvvietās, jābūvē daudz tādu pazemes stāvvietu. Un ja tādas uzbūvē, tur var iekabināt arī rozetes priekš lādēšanas. - Atbildēt