- 2021.07.21, 09:47
- Ir viena pareiza lieta, ko Tesla izdarīja priekš e-auto imidža. Pirmā tāda jaunā viļņa bezdelīga bija Toyota Prius hibrīds, uz kuru daudzi pārsēdās lai sūtītu signālu par savu zaļo domāšanu. Var paskatīties kā vecais krabis Klarksons to auto (un visu zaļo padarīšanu) savulaik nodirsa. Tagad skatoties var skaidri sajust viņa konservatīvās bailes no izmaiņām, jo, piemēram, jaunie Top Gear par elektropiedziņu runā pavisam citādi.
Top Gear nodirš Toyota Prius
Pirmajam Prius modelim tiešām max speed bija tikai 100 km/h (t.i., ar elektro piedziņu) un "no malas" tas varēja izskatīties vāji. Fakts ir, ka tāds Prius elektrību neparādīja no stiprās puses: joprojām daudzi elektro auto, kas dažbrīd ir vienkārši pārbūvēti ICE modeļi, tipa Hyundai Kona, neuzrāda krutus datus. Tikai Tesla tā pa īstam parāda kā patiesi elektropiedziņas performance modeļi var izpogāt ICE. Ar Model S Plaid, protams, šī lieta ir pavisam, pavisam skaidra, bet iesākumā tā vis nebija. (Un, ticu, ka tas, kas šobrīd ir Plaid un pieejams tikai riktīgi bieziem pircējiem, pēc 5 gadiem būs gluži parasta lieta visiem.)
Es domāju, ja nebūtu šī Tesla konsekventā pieeja taisīt elektro auto kas pēc visiem punktiem ir krutāks par ICE tad arī mēs nebūtu kur tagad esam. Viss kaut kā ļurinātos turp un šurp, Toyota muļķotos ar savu ūdeņraža sistēmu tālāk, un visa naftas industrija tikai laktu šampanieti (Krievijā - kontrabandas dzirkstošos vīnus no Šampaņas reģiona) tā diskrēti ierēcot par visu. - 25 rakstair doma
- 21.7.21 12:30 #
-
Vēl prognoze. Visus degvielauto piespiedu kārtā izņem no aprites, paliek tikai "zaļie" elektromobiļi kurus īpašumā var atļauties 1% no pašreizējiem braucējiem. Pārējie izmanto sabiedrisko, īrēto, riteņus, vai iet kājām.
- Atbildēt
- 21.7.21 13:09 #
-
Tā ir spekulatīva prognoze par iespējamu galējību šajā tēmā, kas atkarīga no dažādiem iespējamiem notikumiem, bet ne neiespējama. Laiku man nav, pat aptuveni, var būt drīz, var nebūt vispār, atkarīgs no apstākļiem.
- Atbildēt
- Tendences diezgan skaidras
- 21.7.21 16:54 #
-
EU https://www.reuters.com/business/re
tail-consumer/eu-proposes-effective-ban-n ew-fossil-fuel-car-sales-2035-2021-07-14/
UK https://www.autoexpress.co.uk/news/108960/2030-petrol-and-diesel-ban-what-it-an d-which-cars-are-affected
Nu un tā kā EU negribēs atpalikt no sliktajiem britiem, tad tas 2035.gads var izrādīties optimistiskais (resp., vēlākais) scenārijs. Protams, tas ir "tikai" par pārdošanu un tipa nopirktos varēšot lietot, bet es nepaļautos uz to, ka tur nenotiks kaut kādas "brīvprātīgi un ar dziesmu" darbības, lai panāktu labākus rādītājus ar nodokļiem un shit. - Atbildēt
- Re: Tendences diezgan skaidras
- 21.7.21 17:36 #
-
noteikti būs ka ne-elektro pilsētas centram tuvoties nedrīkstēs. smirdēt varēs tikai pa gabalu...
- Atbildēt
- Re: Tendences diezgan skaidras
- 21.7.21 18:25 #
-
Te jau slapjais sapnis bija par to, ka 99% sabiedrības tikšot liegts pārvietoties ar personīgo transportlīdzekli.
Ir arī skaidrs, ka pēc 15 gadiem (reāli stipri vēlāk), kad tev vajadzēs iegādāties jaunu braucamo un vienīgā altrenatīva būt elektroauto, to cena būs aptuveni tāda pati kā auto ar iekšdedzes dzinēju. Ja 2035.gadā būs aizliegts tirgot jaunu iekšdedzes dzinēja auto, tad 5-10 gadus vecu lietotu tu varēsi nopirkt vēl 2040.-2045.gadā. Un ar to vēl braukt līdz kapa malai uz vella paraušanu. Ar normālu, jaudīgu benzīna/dīzeļa aparātu. Gan jau kāds vēl pamanīsies uz pēdējo vilni tādu uzražot. - Atbildēt