Krustvārdu mīkla

Viedokļu asimetrijai

Anna Marija Levi

Viedokļu asimetrijai

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Pazemīgi esmu gatava atzīties, ka piederu pie pamuļķiem mainstrīma nacionālistu plebejiem; vēsturiski mazizglītotiem un tālāk par savu spundi iz mucā barošanas dienām neredzējušiem tumšiem ķirbju audzētājiem un skābputras strēbējiem, ja.
Man patika Rīgas Sargi, i.e. es domāju, ka tas gabals ir pasniegts vietā un laikā, un bija vajadzīgs.
Tam, iespējams, ir daudzi tehniski un mākslinieciski trūkumi, loģikas problēmas (kuras, šķiet, visneitrālāk un sakarīgāk jau ir aprakstījis [info]simamura), [info]tejas teiktas, ka Elzas monologus, iespējams, sarakstījusi Rukšāne, ir baisi tuvs realitātei, likely.
Visa pārējā te, cibā, redzētā ūdens liešana par šo tēmu gan šķietās esam tāda aplam labi paēdušu filozofu diršana parneparko (tai neizbēgamajā vēsturiskajā kontekstā par ko kinogabals uzņemts - skat. piem. diskusiju pie [info]dienasgramata).
Ņujorkas filmu festivālā godalgas, protams, var negaidīt, tomēr vienalga - es domāju, ka to vajag noskatīties, vismaz tālab, lai varētu izteikties par redzētu materiālu, nevis piesārņot komentus ar 'a man teica'.
  • ANO pasludinātajos galvenajos "Tolerances principos" teikts: "Iecietība ir saistīta ar zināšanām, atvērtību, savstarpēju komunikāciju un domas, pārliecības un ticības brīvību. Tolerance nav tikai morāls pienākums, tā ir arī politiska un tiesiska prasība. Vienīgi pateicoties iecietībai, iespējams karu kultūru aizstāt ar miera kultūru."

    bet no mana redzes viedokļa neiecietība ir arī bezgaumīga, un runa nav par vēsturisko kontekstu, bet gan par to, kā mūsu dienās to parādīt, diemžēl šie nedaudzie, taču precīzie akcenti filmu padara par pagājušā gadsimta propagandas, nevis mākslas filmu
    • ANO, ja nealojos ir dibināta 1945. gadā, jau pēc 2. pasaules kara. Bez šaubām, ka humānisms un tolerance ir aizstāvamas un apsveicamas vērtības, taču es nekādi nesaskatu kā filmas kontekstā ir iespējams aizstāt kara kultūru ar miera kultūru pie konkrētajiem dotajiem uz konkrēto laika periodu.

      Tev, manuprāt, ir pilnīga taisnība, ka mūsdienās būtu vēlams un visādi atbalstāms rīkoties tieši saskaņā ar miera kultūru. Tomēr filma ir par karu, grozi kā gribi. Es no tiesas nevaru iedomāt, kā to būtu varēts uzņemt mūsu dienām 'politkorektāk', tāpēc ka izvairīties no neizbēgamās propogandas, pompa un nacionālpatriotiskiem pārspīlējumiem, kas neatņemami saistās ar šāda tipa notikumiem vienkārši šķiet neiespējami.

      Kā tu to būtu iedomājies ekranizēt?
      • Ir, piemēram, filma saderināti uz mūžu
        • diemžēl, diemžēl. nebūs redzējies.
          • Nu tad noorganizēsim. Tur arī iet rokas/kājas pa gaisu un neliela centrālo varoņu grupa, un rež kaifs, atdzīvinot tālaika pastkaršu skatus, un agra pēckara bij.pretinieku konfrontācija, bet kaut kā bez visa tā, kas dienasgrāmatam nepatīk
  • kaut kas teica, ka shizheta liinija esot sadrumstalota un tas esmot pateicoties mr. eekja darba stilam, vinjsh taads energjisks esot un vienumeer naakot ar tekstu - "nee, taa mees netaisiisim, taisiisim shitaa!" kameer viss ir sataisiits shitaa un veelreiz shitaa un shizhets ir drumstalaas.
    • nu, es neesmu fans latviešu aktiermākslai vispār, kā zināms.
      Par to jau esmu agrāk sūdzējusies ne reizi vien. Par Ēķa nozīmi sižeta sadrumstalotībā nemāku spriest, ja izlasa wiki pieejamos materiālus, sanāk, ka kopumā aktīva karadarbība 11. novembra kontekstā ir risinājusies no 6. oktobra līdz 11. novembra Rīgas atbrīvošanai, un tad, protams, vēl, kamēr šamus galīgi padzina no nosacītās .lv teritorijas. Karakuģi esot apšaudījuši Bolderāju un Daugavgrīvu, un pateicoties tam esot varēts pārcelties otrā krastā, filmā sabiedroto līdzdalība kakbi netiek atainota šādā veidā.
      Kā jau citi cibas autori saka, tur nevar saprast, kurā pusē tad atrodas Sluckas viesnīca. Varoņi tiek stādīti priekšā kā Pārdaugavas jaunieši, bet tad kautkā visa tā dzīve pēkšņi ir otrā krastā, kādā sakarā Mārtiņam ir tiešā truba ar Gunti, utt utt utt. Var kasīties par daudzko, būtībā.
      Tak jau ka vienīgais, ko es gribēju teikt ir - filma ir vajadzīga un laba priekš mūsu pašu mazajiem pokemōniem. Es ar vienu tādu kopā biju skatīties. Jā, lēta propoganda, jā, visas aprakstītās vainas - taču pokemōni paliek domīgi un pozitīvi iespaidoti, un vismaz drusku poņas un apjausmas kas un kā tad īsti ir apmēram bijis - ieguva. Un varbūt mazliet savādāk tagad raugās uz ee.. notikumiem tad un tagad. Tas arī viss.
      • :) ar Kārli. Ar kārli tiešā truba.
      • es piekriitu, ka fima nepiecieshama, tur nekaada jautaajuma nav.
        • prikiņ, līvulīc atnākot mājās pēc mūvija 1 naktī, metās mazgāt grīdas! Redzi, cik audzinoši. Paldies Andrejam un Aigaram! :)
          • ee, nu tas jau ir drusku overshuuts :)
  • tā, tā. kur to var nokačāt? :}
    • es nezinu, no tiesas. Cinevillistus tak jau ka kādus pazīsti? :)

      Jau kino biļetes dabūt ir nereāls tāsks. Pieminētais pokemōns kaut kā izblēdīja 2 pēdējās biļetes no ne mazāk blēdīgās kasieres, kas liedzās, ka biļetes ir. Pokemōns skaidri un gaiši kasierei teica: 'Nemuldiet, jums vēl noteikti kautkas ir!', un viņa salūza zem šī brutālā spiediena un izcēla 2 vietas vidējās rindas pašā centrā.
  • Nu, man liekas, (neesmu redzējusi!!!) ka būs vēl filmas. Būs korektas, būs mazāk korektas. Šī ir pirmā mums par šo tēmu, nu normāli, ka viņai var dikti piesieties un dikti dikti daudz sagaidīt/nesaņemt. Ai, man vnk prieks, ka viņi viņu pabeidza un izlaida. Vot. Dzenos pēc biļetēm jorpojām.
Powered by Sviesta Ciba