Krustvārdu mīkla

Viedokļu asimetrijai

Anna Marija Levi

Viedokļu asimetrijai

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Pazemīgi esmu gatava atzīties, ka piederu pie pamuļķiem mainstrīma nacionālistu plebejiem; vēsturiski mazizglītotiem un tālāk par savu spundi iz mucā barošanas dienām neredzējušiem tumšiem ķirbju audzētājiem un skābputras strēbējiem, ja.
Man patika Rīgas Sargi, i.e. es domāju, ka tas gabals ir pasniegts vietā un laikā, un bija vajadzīgs.
Tam, iespējams, ir daudzi tehniski un mākslinieciski trūkumi, loģikas problēmas (kuras, šķiet, visneitrālāk un sakarīgāk jau ir aprakstījis [info]simamura), [info]tejas teiktas, ka Elzas monologus, iespējams, sarakstījusi Rukšāne, ir baisi tuvs realitātei, likely.
Visa pārējā te, cibā, redzētā ūdens liešana par šo tēmu gan šķietās esam tāda aplam labi paēdušu filozofu diršana parneparko (tai neizbēgamajā vēsturiskajā kontekstā par ko kinogabals uzņemts - skat. piem. diskusiju pie [info]dienasgramata).
Ņujorkas filmu festivālā godalgas, protams, var negaidīt, tomēr vienalga - es domāju, ka to vajag noskatīties, vismaz tālab, lai varētu izteikties par redzētu materiālu, nevis piesārņot komentus ar 'a man teica'.
  • ANO pasludinātajos galvenajos "Tolerances principos" teikts: "Iecietība ir saistīta ar zināšanām, atvērtību, savstarpēju komunikāciju un domas, pārliecības un ticības brīvību. Tolerance nav tikai morāls pienākums, tā ir arī politiska un tiesiska prasība. Vienīgi pateicoties iecietībai, iespējams karu kultūru aizstāt ar miera kultūru."

    bet no mana redzes viedokļa neiecietība ir arī bezgaumīga, un runa nav par vēsturisko kontekstu, bet gan par to, kā mūsu dienās to parādīt, diemžēl šie nedaudzie, taču precīzie akcenti filmu padara par pagājušā gadsimta propagandas, nevis mākslas filmu
    • ANO, ja nealojos ir dibināta 1945. gadā, jau pēc 2. pasaules kara. Bez šaubām, ka humānisms un tolerance ir aizstāvamas un apsveicamas vērtības, taču es nekādi nesaskatu kā filmas kontekstā ir iespējams aizstāt kara kultūru ar miera kultūru pie konkrētajiem dotajiem uz konkrēto laika periodu.

      Tev, manuprāt, ir pilnīga taisnība, ka mūsdienās būtu vēlams un visādi atbalstāms rīkoties tieši saskaņā ar miera kultūru. Tomēr filma ir par karu, grozi kā gribi. Es no tiesas nevaru iedomāt, kā to būtu varēts uzņemt mūsu dienām 'politkorektāk', tāpēc ka izvairīties no neizbēgamās propogandas, pompa un nacionālpatriotiskiem pārspīlējumiem, kas neatņemami saistās ar šāda tipa notikumiem vienkārši šķiet neiespējami.

      Kā tu to būtu iedomājies ekranizēt?
      • Ir, piemēram, filma saderināti uz mūžu
        • diemžēl, diemžēl. nebūs redzējies.
          • Nu tad noorganizēsim. Tur arī iet rokas/kājas pa gaisu un neliela centrālo varoņu grupa, un rež kaifs, atdzīvinot tālaika pastkaršu skatus, un agra pēckara bij.pretinieku konfrontācija, bet kaut kā bez visa tā, kas dienasgrāmatam nepatīk
Powered by Sviesta Ciba