ticības mācību tajā veidā, no kura jums ir bail, skolās ieviest nevar pašu kristiešu dēļ. :
1) neizdotos vienoties, kuras konfesijas pārstāvji varētu to mācīt, jo visām 4 mūsu valstī "legālajām" konfesijām ir nepārvaramas teologiskas pretrunas, un pat mācot "pašus pamatus" nav veida, kā konfesijai piederošs pasniedzējs spētu neitrāli pasniegt kristīgo mācību. marija ir vai nav, šķīstītava ir vai nav, sakramenti ir reāli vai simboliski, tas kas jāvelk mugurā ejot uz baznīcu ir vai nav svarīgi, utt.
2) apmācību 4 (un vairāk grupās jo arī adventisti piem nekad nepiekristu, ka viņu bērnus māca kāds, kurš uzskata, ka jāsvētī svētdiena, nevis sestdiena) pēc bērna vecāku izvēles nekad nebūs iespējams nodrošināt
3) vienīgais reālais veids, kā vienoties, ir, ka mācītu konfesijai nepiederoši cilvēki pēc valsts apstiprinātas un visu kristīgo konf. izredigētas programmas, resp, visu, par ko konfesijas nav vienisprātis, izmestu ārā
4) tas, kas paliktu pāri, nebūtu nekas bīstamāks par kultūras un religijas vēsturi un "vispārcilvēciskajām" vērtībām
1) neizdotos vienoties, kuras konfesijas pārstāvji varētu to mācīt, jo visām 4 mūsu valstī "legālajām" konfesijām ir nepārvaramas teologiskas pretrunas, un pat mācot "pašus pamatus" nav veida, kā konfesijai piederošs pasniedzējs spētu neitrāli pasniegt kristīgo mācību. marija ir vai nav, šķīstītava ir vai nav, sakramenti ir reāli vai simboliski, tas kas jāvelk mugurā ejot uz baznīcu ir vai nav svarīgi, utt.
2) apmācību 4 (un vairāk grupās jo arī adventisti piem nekad nepiekristu, ka viņu bērnus māca kāds, kurš uzskata, ka jāsvētī svētdiena, nevis sestdiena) pēc bērna vecāku izvēles nekad nebūs iespējams nodrošināt
3) vienīgais reālais veids, kā vienoties, ir, ka mācītu konfesijai nepiederoši cilvēki pēc valsts apstiprinātas un visu kristīgo konf. izredigētas programmas, resp, visu, par ko konfesijas nav vienisprātis, izmestu ārā
4) tas, kas paliktu pāri, nebūtu nekas bīstamāks par kultūras un religijas vēsturi un "vispārcilvēciskajām" vērtībām
Comments
Mana māsas meita tagad sākumskolā mācās ticības mācību (vecāki izvēlējās ētikas vietā).
Viņiem līdz 4.klasei neliek atzīmes, bet ir tie aprakstošie vērtējumi.
Ticības mācības apguves novērtējumā šogad liecībā jau otro gadu pēc kārtas viņai bija rakstīts - prot atšķirt Dievu Tēvu, Dievu Dēlu un Svēto Garu.
Viņiem līdz 4.klasei neliek atzīmes, bet ir tie aprakstošie vērtējumi.
Ticības mācības apguves novērtējumā šogad liecībā jau otro gadu pēc kārtas viņai bija rakstīts - prot atšķirt Dievu Tēvu, Dievu Dēlu un Svēto Garu.
(Reply to this) (Thread)
Tu vispār izlasīji ierakstu vai vnk ieraudzīji vārdus "ticības mācība" un acu priekšā sāka zibeņi šķīst?
Izlasīju ļoti rūpīgi visu uzrakstīto. Man, edz, ir vienkāršota uztvere - ja jau ticības mācību nevar ieviest tamdēļ, ka tās ieviešana neatbilst Satversmei, tad vairs nav tik būtiski, ka to nevar ieviest arī tālab, ka kristiešiem pašiem būs grūti vienoties par veidiem un formātiem:))
varbūt Satversme slikta un atpakaļrāpulīga? - ne prezidentu tauta var ievēlēt, ne ar Abreni tikt skaidrībā, ne skolu mācību programmu progresīvu darīt, lai audzēkņi konkurētspējīgi pasaules globālajos izaicinājumos..
"Mums" (vai vismaz man) ir drusku bail no tā, ka bērnam uķipuķi stāsta, ka "Jēzus, bērniņ, nomira pie krusta tavu grēku dēļ. Un pēc tam piecēlās no kapa. Bet vispār Jēzus tevi mīl un grib, lai tu viņu ielaid savā sirsniņā. Ja māmiņa tevi mīl, viņa pirms gulētiešanas ar tevi par to parunās". Kura no četrām legālajām konfesijām šitam nepiekristu?
(Reply to this) (Thread)
nu, teksts par Jēzus ielaišanu sirsniņā ir tīri baptistu, neviena no trim konfesijām, kas atzīst bērnu kristību, šādam uzstādījumam nepiekristu.
Ahā! Tātad skaidrs, pie kuras konfesijas man vispār nav ko meklēt.
Nēnu ja nopietni, tad mani satrauktu fakts, ka bērnam diezgan agrā vecumā piedāvā informāciju, kas tiek pasniegta kā patiesa un tajā pašā laikā nesakrīt ar pārējām zināšanām (gan skolā, gan enciklopēdijās), kas arī tiek pasniegtas kā patiesas. Bērns šajā vecumā var saprast nosacītību, bet saprast, ka cilvēki var būt 100% pārliecināti par pilnīgi pretējām lietām, varētu būt drusciņ par agru.
Protams, ar šādu pašu problēmu saskaras zvērinātu "zemi-radīja-septiņās-dienās-un-Jēzus-Y-h romosoma-nāk-no-Dieva" kristiešu bērni.
(Btw, "reliģijas vēstures" arguments neiztur kritiku, ja vien bērni nesāk šo apmācību ar elku figūriņu lipināšanu un nebeidz ar īso kursu "rīt būs pasaules gals, tāpēc noindējies jau šodien" sektoloģijā. Kas, starp citu, varētu būt interesanta programma.)
Nēnu ja nopietni, tad mani satrauktu fakts, ka bērnam diezgan agrā vecumā piedāvā informāciju, kas tiek pasniegta kā patiesa un tajā pašā laikā nesakrīt ar pārējām zināšanām (gan skolā, gan enciklopēdijās), kas arī tiek pasniegtas kā patiesas. Bērns šajā vecumā var saprast nosacītību, bet saprast, ka cilvēki var būt 100% pārliecināti par pilnīgi pretējām lietām, varētu būt drusciņ par agru.
Protams, ar šādu pašu problēmu saskaras zvērinātu "zemi-radīja-septiņās-dienās-un-Jēzus-Y-h
(Btw, "reliģijas vēstures" arguments neiztur kritiku, ja vien bērni nesāk šo apmācību ar elku figūriņu lipināšanu un nebeidz ar īso kursu "rīt būs pasaules gals, tāpēc noindējies jau šodien" sektoloģijā. Kas, starp citu, varētu būt interesanta programma.)
(Reply to this) (Parent)
Šitais 'nomira un piecēlās no kapa' bērniem varētu patikt - atsauks atmiņā šausmenēs redzēto.
(Reply to this) (Parent)