Augusts 11., 2010
13:41 Nedaudz skumji, ka ir tik daudz neiecietīgu velosipēdistu. Kamēr katrs kaucinās riepas uz priecāsies par sabijušamies gājējiem, tikmēr no gājēju puses pretīmnākšanu grūti sagaidīt.
Es varu uzskaitīt punktus, kas man patīk/nepatīk par velosipēdistiem uz ietves:
- Man patīk, ja velosipēdists uztrinkšķina ar zvaniņu, ja vēlas man tikt garām. Es kā gājējs ar acs kaktiņu un čuju jūtu, ja man tuvojas cits gājējs un cenšos pavirzīties malā, lai netraucētu, bet es nevaru uzminēt velosipēdista vēlmes, ja viņš pārvietojas stipri ārtrāk nekā gājēji un tuvojas man no mugurpuses.
- Man ir bail no tiem velosipēdistiem, kas pa ietvi traucas kā pa sacensībām, jo viņi nerēķinās ar to, ka var kādu notriekt. Man nav iebildumu pret cilvēkiem, kas bauda dzīvi un nesteidzīgi min riteņus, bet ja grib traukties ar 30 km/h, tad manuprāt jāizmanto ir iela. Ir bijuši vairāki gadījumi, kad eju ārā no veikala un nākas lekt atpakaļ, jo kāds ir uzņēmis ātrumu un nerēķinās, ka cilvēki mēdz vērt vaļā durvis un iziet uz ietves no ēkām. Vēl man nepatīk tās šaurās vietas, kad eju pāri VEF tiltam - piesardzības labad pie katra sašaurinājuma pametu skatu atpakaļ, vai kāds neizdomās man traukties garām. Esmu arī apstājusies, lai palaistu velosipēdistu, kas jau labā tempā traucas lejā un mēs būtu satikušies šaurākajā vietā, bet uz mani pat nepaskatījās, kur nu vēl paldies pateikt..
- Man nepatīk, ka ir velosipēdisti, kas pukojas, ka gājēji nezin noteikumus, bet tajā pašā laikā šķērso gājēju pārejas braucot nevis stumjot riteni (un pie reizes sagādā galvassāpes autovadītājiem)
- Visvairāk man patīk tie velosipēdisti, kas bauda dzīvi un nemeklē vainu citos. Katram taču gadās kādreiz nokļūdīties.
|
Comments:
ļoti svētīgs teksts. esmu riteņotājs un man ikdienas ceļš ir pa 50/50 pa ietvēm vai ielas braucamo daļu. es speciāli zvanu nepirku, jo es negribu traucēt gājējus uz viņu pārvaldībā esošās daļas. es mierīgi ripinos aizmugurē, kad viņi jūt, ka kāds ir aizmugurē, tad viņi paskatās un paiet maliņā, es pasaku, paldies, un ripinos tālāk. man vairāk problēmas sagādā mašīnas, bet, nu, tas jau cits stāsts. lai veicas.
Ir tie forši trinkšķināmie zvaniņi - man viņi riktīgi patīk, jo nav tik skaļi, lai sabītos, bet ir skaidrs, ka tuvojas velosipēds : )
aha, man tas pats. Pieredze rāda, ka vieglāk kustības paredzēt, ja nepārbaida gājēju ar skaļu dzindzināšanu vai kaucošām riepām
| From: | watt |
Date: | 11. Augusts 2010 - 14:11 |
---|
| | | (Link) |
|
atrodi CSN punktu, ka velosipēdistam būtu NOTEIKTS kautkādā veidā šķērsot gājēju pāreju. Tāda punkta NAV. Tā ka pukojies cik gribi, CSN tu NEZINI.
Ok, ne gluži pareizi noformulēju - ja velosipēdists grib šķērsot gājēju pāreju uz riteņa, tam ir jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas grib šķērsot šo pāreju.
1.21. gājēju pāreja — brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 530. un 531.ceļa zīmi un (vai) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei; un
159. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
Abos šajos punktos minēts, ka autovadītājam ir jādod ceļš tikai gājējam, attiecīgi velosipēdistam būtu jātop par gājēju, lai viņam tiktu dots ceļš.
| From: | ld |
Date: | 11. Augusts 2010 - 14:39 |
---|
| | | (Link) |
|
138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.
tajā 138. punktā, manuprāt, ir runa par to, ka, ja velosipēdists brauc gar brauktuves labo malu un transportlīdzeklis grib nogriezties pa labi, tad ir jādod ceļš velosipēdistam, kurš turpina ceļu taisni - t.i. jādod ceļš pa brauktuvi braucošam velosipēdistam, ja manevrs šķērso tā ceļu.
| From: | ld |
Date: | 11. Augusts 2010 - 14:57 |
---|
| | | (Link) |
|
"Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš"
| From: | ld |
Date: | 11. Augusts 2010 - 15:19 |
---|
| | | (Link) |
|
man drusku sajuka. ieprieksheejais komentaars bija kaa atbilde tavam komentaaram "Punktā manuprāt ir runa par to, ka, ja velosipēdists brauc gar brauktuves labo malu un transportlīdzeklis grib nogriezties pa labi, tad ir jādod ceļš velosipēdistam, kurš turpina ceļu taisni.", kas ierakstiits pie mana puksta.
Nu tas punkts ir tur tāds "tricky" (es pie tevis iekomentēju), būtu interesanti noskaidrot oficiālu interpretāciju ar piemēriem..
Btw, a kur ir fiksēts par tām pārejām un obligāto stumšanu?
nu cik man zināms - stumjot riteni ā vadītājs klasificējas kā kājāmgājējs, bet braucot kā transporta līdzekļa vadītājs..
mans humble viedoklis par zvaniņiem - uz tiem a) nereaģē un b)no tiem salecas.. vismaz novērojums man tāds pašai dzindzinot
| From: | watt |
Date: | 11. Augusts 2010 - 14:45 |
---|
| | | (Link) |
|
tas gan, bet tomēr man šķiet, ka kļūst labāk
| From: | m_x |
Date: | 11. Augusts 2010 - 20:45 |
---|
| | | (Link) |
|
bet mani atkal reāli besī ārā tas, ka gājēji velkas pa veloceliņu. kas - nevar iet metru sānāk, kur ir gājēju daļa? bet svarīgākais, manuprāt, ir sadarbība nevis burtiska visu noteikumu ievērošana. gājēju pārejas šķēršoju stumjot riteni tikai tāpēc, lai nesasistu riepas uz stulbajām apmalītēm. un vispār - kur lai tas velosipēdists liekas? braucot pa brauktuvi nervozie rīdzinieki pīpina, jo viņiem, lūk, dažas sekundes jāpagaida, lai varētu tevi apsteigt. tā ka - sadarbība. gan pa ietvi, gan pa braucamo daļu. |
|
|