scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2012-09-14 20:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:romania, travel

Pēc obligātā workshop pasākuma Bukarestē, 7 cilvēku grupā devāmies trīs dienu braucienā pa Rumānijas lauku rajoniem.
Ceļā devāmies 5. septembra rītā, ar Opel Vivaro busiņu, kura īre izmaksāja ne vairāk, ne mazāk kā 240 EUR. Vēlāk, savelkot galus kopā, secināsim, ka vidējais degvielas patēriņš pa kalnu ceļiem ir 9-10 l dīzeļa uz simtu, degvielas cena ir aptuveni tāda pati kā Latvijā.

Brauciena karte, kopā ~ 1000 km

Pirmajā dienā izbraucam pa Transfăgărășan ceļu, kurš notestēts un par labu atzīts benzīngalvu raidījumā Top Gear. Pa ceļam apskatām dambi pie Vidraru ezera, un ceļa augstākajā punktā - Bâlea ezeru.
Aiz kāda no ceļa līkumiem mūs pārsteidz divi suņi ceļa vidū, kuriem, gabaliņu tālāk, seko aitu bars, divi gani un daži ēzeļi iedzīves pārnešanai. Aitas mūs gandrīz apēd.
Nelielu gabalu pirms augstākā kalnu punkta apdzenam divus velosipēdistus, kuri augšā spēj tikt nu vairs tikai stumjoties.
Kalna otrā pusē saule vairs neiespīd, bet skats plakanā reljefa apdzīvotājiem tāpat šķiet lielisks.
#1 Pirmais zirgu pajūgs, vēlāk tādu būs ļoti daudz

#14 Bâlea ezers

#15

#16 Ceļš lejup

Vakarā apmetamies īru dāmas vadītā Felinarul hostelī (divstāvu gultas 6 vai 8 vietīgā istabā, ar pieticīgām brokastīm sanāk 8.80 Ls no cilvēka) Sibiu pilsētiņā, kuru apskatam gan nakts melnumā, gan rīta gaismā. Jāsaka, ka ļoti patīkama vecpilsēta, ne velti Forbes to atzinis par Eiropas 8. idilliskāko vietu, kur dzīvot.
#17 Sibiu vecpilsēta

#25

#26

#27

06.09.2012. Šodien plānots apskatīt sarkanās klintis jeb Rapa Rosie netālu no Sebes pilsētas, interesanti, ka tūrisma ceļvežos tās netiek pieminētas. Meklējot ceļu uz klintīm, iemaldāmies jaunas automaģistrāles būvlaukumā.
#28 Būvlaukumā

#29 Sarkanās klintis

#30

#31

Tālāk braucam Drakulas dzimtās pilsētas Sighişoara virzienā. Pa ceļam, kā tāds desants, aplaimojam ar fotosesiju vienu drusku erebush rumāni zirga pajūgā. Jāteic, ka mazie ciematiņi ir ļoti kolorīti, bet esot tādam baram, negribas stāties un ar fotoaparāteim biedēt vietējos iedzīvotājus, tāpēc skatus baudām ar acīm.
Sighişoara pilsētā par salīdzinoši mazām naudiņām (ja pareizi atceros, ~ 11 - 13 Ls no cilvēka) sarunājām divvietīgas un trīsvietīgas istabiņas Pensiunea San Gennaro pansijā pašā vecpilsētas centrā.
#32 Rumānis ar zirdziņu

#38

#39

#40

07.09.2012. Šodien sanāca grūta diena, jo nolēmām izmest nelielu līkumu pa kalniem, kā rezultātā sanāca ilga kratīšanās pa ne tik labiem ceļiem, kuri visu laiku vijās cauri maziem ciematiem.
Vakarpusē nonācām Brașov pilsētā, kuras vecpilsētā, dēļ piektdienas vakara, bija ļoti daudz ļaužu. Mums gan paveicās ar vakariņu vietas izvēli, jo tajā, kā vēlāk izrādījās, citai tūristu grupai bija organizēts bankets ar vietējo tautisko deju priekšnesumiem, kurus izdevās baudīt arī mums.
Pēc vakariņām caur booking.com uz ātru roku sameklējām viesnīcu Pension Tinelu (14 Ls no cilvēka ar ļoti gardām brokastīm) Brașov apkaimē, kuras saimnieki angliski praktiski nerunāja, bet tas īpaši netraucēja saziņu, un bija arī nedaudz pārsteigti, ka rezervācija veikta caur booking.com.
Viesnīcas atrašanā palīdzēja vietējie taksisti (cik netipiski), jo mazā, necilā ieliņa nebija atrodama navigatorā.
#41 Atkal kalni

#42

#43

#44

#45 Bankets

08.09.2012. No Brașov piepilsētas agri no rīta dodamies pa taisno uz Bukaresti atdot busiņu. Pa ceļam uzbraucam uz pavisam svaiga "bāņa", kurš nav navigatora kartēs un kuram lielākā daļa nobrauktuvju vēl nemaz nav izbūvētas.

(Ierakstīt jaunu komentāru)

[info]bumsis
2012-09-15 14:56 (saite)
Tur lietus nelīst,ja?;/

2012-09-15 15:09 (saite)
Vismaz tad, kad mēs tur bijām, nopietni nelija.
9 dienu laikā vienīgās trīs piles noķērām pie Sarkanajām klintīm.

[info]aizliegts_v
2012-09-15 19:02 (saite)
Kolorīti. Īpaši aitas un tas pajūgs :)

2012-09-15 21:32 (saite)
Mhm.
Īpaši kolorīts varētu būt Maramures reģions Rumānijas ziemeļu daļā http://www.romaniatourism.com/maramures.html , diemžēl nesanāca tik tālu aizkļūt.

Par aitām - jā, bija tāds labs pārsteiguma moments, kad aiz līkuma ieraudzījām to baru :)

[info]m_x
2012-09-15 19:17 (saite)
ārprāc pa tādiem kalniem ar veļuku! bet valsts riktīgi smuka!

2012-09-15 21:54 (saite)
Traki cilvēki :)
Mums vēl pretī, no kalna lejā, brauca daži sportinieki, bet tos jau vēl var saprast - ideāls treniņš visādiem tūrdefranciem.

Valsts smuka un arī ceļošana nesanāk diez ko dārga, vienīgais, ka līdz turienei vēl jānokļūst.

[info]karmena
2012-09-16 02:18 (saite)
nudien iespaidīgi! pateicoties saviem aizspriedumiem, biju iedomājusies, ka šī nu reiz ir valsts, kurā nav ko meklēt, bet redz, ir pavisam koši :)

2012-09-16 08:14 (saite)
Prieks, ka varu kliedēt aizspriedumus :)
Teiksim tā, speciāli uz Rumāniju, ja vien nebūtu kāds superpiedāvājums, diezin vai brauktu, bet, ja, piemēram, ir paredzēts ar savu auto braukt uz Bulgāriju cepināties pie jūras, mierīgi maršrutā var paredzēt dažas dienas Rumānijai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)