| From: | puika |
Date: | 9. Aprīlis 2005 - 20:21 |
---|
| | | (Link) |
|
ja tu tiektu slāvi - okupanti, tad es saprastu. bet slāvu okupanti ir tā, ka tu tās urlas sauc par tiem, kuri okupējuši slāvus. nu, slāvu okupanti - kā okupanti? slāvu :-DDD aj, aizmuldējos :-D
jā, šī neprecizitāte man ir saprotama, es tikai tagad smadzeņoju, vai šī slāvu paaudze ir okupanti
| From: | darkz |
Date: | 9. Aprīlis 2005 - 20:24 |
---|
| | | (Link) |
|
"okupanti" un viss. "slāvu okupanti" ir točna neprecīzi. padomā un sapratīsi, kāpēc.
jā, to, ka vajadzētu būt "slāvi - okupanti" (vai kaut kā tā, lai nesanāk,ka slāvi ir okupēti), es saprotu, es tikai domāju, vai pašreizējo paaudzi var saukt par okupantiem
| From: | puika |
Date: | 9. Aprīlis 2005 - 20:42 |
---|
| | | (Link) |
|
tie ir vienkārši okupantu paliekas un viss.
meibī. bet, ja tā padomā, viņi neuzvedas kā pilsoņi, kam būtiska ir lojalitāte pret valsti, valsts tēla veidošana blablabla
| From: | puika |
Date: | 9. Aprīlis 2005 - 20:54 |
---|
| | | (Link) |
|
viņi nav pat tik daudz cienīgi, lai par viņiem tā diskutētu :-)
| From: | darkz |
Date: | 9. Aprīlis 2005 - 21:36 |
---|
| | | (Link) |
|
protams, ka ir okupanti. bet ne jau visi ir slāvi.
ar to es domaaju nevis 'kuru tas uztrauc' bet 'kaada shkjirba'... mana skatiijumaa terminologiskaa sikumainiiba...
nezinu, vai ir būtiski nodefinēt viņu [urlu] stāvokli Latvijas sabiedrībā, taču man šķiet, ka manai attieksmei tas ir no svara
okupanti ieksh slaaviem :)
okupanti ieksh slaaviem :)
alternatīvais žurnālis?:D
Man atkal nesen pielipa "uuberfiicha"
Nebuut ne uz visiem slaaviem tas attiecas, bet man labaak patiik termini: 'maitas', 'kretiini' u.tml., jo okupantus jau savaadaak nenosauksi :D.
tā sāls ir, ka var teikt "sasodītie slāvu okupanti" (my fav), "stulbie slāvu okupanti" utt;)
man jau domaat, ka pietiek ar 'nolaadeetie okupanti' :). Vismaz mani saads salikums riktiigi atveldzee, nonjem stresu :P.
"sasodītie slāvu okupanti" tomēr skan labāk. pilnīgi kā vēss aliņš karstā dienā;)
Nu zin kaa tas ir. Vienam alinjsh veldzee, citam jaanjogu sula, a citam atkal uudentinjsh :D.
Manuprāt, labāk skan: "Nāvi slāvu okupantiem!"
Ko jūs teiktu par "okupantiskajiem slāviem"?
Nē, nav okupanti, bet ir okupācijas sekas, kuru novēršanai ir starptautisku tiesību instrumenti un precedenti. Domāju – konvencijas skaidri pasaka, kas ir leģitīms, kas ne, un kādām jābūt attiecīgām konsekvencēm.
Kā attiekties pret pašu dzemdētiem bērniem, kas ieņemti no izvarošanas...?
Es nevispārinātu attiecībā uz apzīmējumiem un piedomātu pie izteicieniem. Birku karināšana pēc izcelsmes nav savādāka par ‘urlu’ līmeni. Ja esi patriote un saisti to nacionalitāti, tad jākopj sava kultūra, valoda un jāstiprina pašapziņa. Ar savu piemēru un stāju. Ja tas ir tev svarīgi un tu to apzinies. Tāpat kā jākopj tev svarīgas attiecības, svarīga izglītība un svarīgs būtiskais. Ar to, ka esi piedzimusi par “baltu vietējo” vien nepietiek. Jāattīstās. Vara un sviras vides veidošanai būs izglītotajiem. Izdomā, kādi nacionālās identitātes elementi (valoda, estētika, mentalitāte, kosmogonija, virtuve) ir tie vienojošie pret atšķirīgajiem, un strādā pie to saglabāšanas un pēctecīgas attīstīšanas. Pazīsti tos elementus un zini kādas likumsakarības tos izveidojušas! Demonstrē savu attieksmi pret latviešu jauniešu laimes meklēšanu ārzemēs, piemēram. Nepārdodies īstermiņa ieguvumiem. Savu latvietību mēs demonstrējam ar darbiem – veidojot vidi apkārt pēc sava ģīmja un līdzības, ne mētājoties ar nievājošiem apzīmējumiem. Vidi, kura ir tik spēcīga, ka tās likumus nav iespējams neievērot. Veido latvisku infrastruktūru sev apkārt, bet neielaidies zema līmeņa polemikā. Prasi, un tevi cienīs. Bet ne pieprasi. Domā par sevi, ne par ‘svešajiem’.
Hm. Sākšu ar filozofisko pusi.
Cik noprotu, tad tava doma ir sekojoša (vai vismaz uzvedina): ja tu vēlies dzīvot savādākā valstī, tad tev viņas labā ir kaut kas arī jāizdara. Ja tu vienkārši turpināsi lamāt politķus, krievus, tad arī dzīvosi ar sliktiem poltiķiem, sliktiem krieviem, utt. Tātad ir jāpievinenojas kaut kādai tautas kolektīvajai apziņai, respektīvi, tam, ko sauc par "rautas ceļu" (divdomīgi izklausās, zinu:). Tiktālu viss ir pareizi, taču te nu sākas arī problēmas.
VVF uzskata, ka mums ir jāatgriežas pie ulmaņlaika modeļa, pie tās vienotības un vērtībām, kas bija tajā laikā. Un šeit es viņai totāli nepiekrītu.
Bez tā, ka tas tomēr IR solis atapakaļ, pēc 50 gadiem dzīves citā sociumā to izdarīt vienkārši nav iespējams. Nevari restaurēt sev tautasdziesmas stausu savā vērtību skalā, ja piecus gadus esi stāvējis rindā pēc "žiguļa". Tātad ir jādomā kas jauns. Un jādomā pašam. Jābūt konstruktīvam, nevis destruktīvam.
Nu, un, otrkārt, šāda restaurācija izklausās pēc 40% pasūtīšanas vienkārši dirst. "Nezinām, kā jūs dzīvosiet tālāk, bet mēs dzīvosim tā". Varētu ilgi diskutēt par šo tematu no vēsturiskā aspekta, bet viens ir skaidrs - tas elementāri nav humāni.
Tāpēc savas tautas ceļš ir jānosaka šim parastajam tautas pārstāvim nevis tur VVF, vai nezinu kam. Man tas atgādina spēcīgi 90-o gadu sākumu, kad visi mani draugi principiāli bija izlēmuši nelamāties matom. Pāris gadus nelamājās. Pēc tam tāpat grieza vaļā :) Un ne jau tāpēc, ka ikdienā to būtu atklausījušies, vienkārši ieietas šī lieta, un nevajag no tās baidīties. Savādāk nacionālā identitāte balstīsies uz "kultūrfobijas".
Nekas jau īpaši laika gaitā nav pazaudēts. Tautasdziesmas zini? Līgo svini? Dančus griezt proti? Vēsturē orientējies? Nu tad viss ok. Tā arī ir tā tava nacionālā identitāte un neviens nav spējīgs to atņemt un nav kur tai izšķīst.
Tūliņ scooby arī par okupantiem uzrakstīšu.
pēc 40% pasūtīšanas = 40% valsts iedzīvotāju.
1. mums ir jāatgriežas pie ulmaņlaika modeļa, pie tās vienotības un vērtībām, kas bija tajā laikā. ------------
Sabiedrība = indivīdu, to vērtību summa (tas ir spēkā vienmēr). Sabiedrības organizācijas forma ir valsts. Organizēties iespējams uz kopīgu vērtību un izpratnes pamata. Ja atšķrīgas vērtības -> divkopienu valsts -> atšķirīgas informācijas telpas.
Un katram savs darbs darbs: juristam tiesāties, zemniekam zemi art. Bet zemnieks deleģē juristu pārstāvēt viņa intereses attiecībās ar citu zemnieku juristiem.
2. bet viens ir skaidrs - tas elementāri nav humāni. ----------------------
Likums ir represīvs un nehumāns pret katru indivīdu, bet tā ir kopēja vienošanās un instruments kā risināt strīdus un interpretēt situācijas kopējam sabiedrības labumam. Un no vēstures izriet vēturiskā taisnīguma atjaunošana. Ja tu būtu dabūjis savulaik pa muti, tu gribētu kompensāciju. Pēc tam arī varētu sākt sarunas par tālāku sadarbību. Jebkurai rīcībai ir sekas, un par to ir jāatbild. Kam? Tiesību mantiniekiem. Ja gribi atteikties no atbildības - proties atteikties no ambīcijām, respektīvi esi tolerants pret vidi un sabiedrību, kuras labumus izmanto.
3.Savādāk nacionālā identitāte balstīsies uz "kultūrfobijas". -------------
Pasaciņas par vienlīdzību lai ekspluatē 'benetoni' ar savu sapni par unificētu standarta 'globālo tīni' no kura izkāst piķi. Un argumenti par vienlīdzību fizioloģiskā līmenī neiztur kritiku. Sunītim arī sāp. Bet Cilvēkus no suņiem atšķir kultūra. Tieši kultūra nosaka un raksturo identitāti.
kopīgu vērtību un izpratnes pamata
----------------------------------------
Nebija jau runa par divām kopienām, tikai par mūsējo. Un runa ir par to, ka šī vērtību summa ir mainījusies, ka kādreiz bija a=3 un b=7, tagad a=5 un b=1. Ja vienkārši tos ciparus skaita kopā, tad iznāks, ka tu ar matemātiskām metodēm mēģināsi rakstīt sacerējumu, teiksim, literatūrā, jo viss ir mainījies, vidi ieskaitot. Tad jāiemācās skaitīt to pa jaunam - šoreiz jau literatūras vidē.
-----------------------------------------------------
interpretēt situācijas KOPĒJAM SABIEDRĪBAS LABUMAM
--------------------------------------------------
Protams. A es par ko runāju?
Un no vēstures izriet vēturiskā taisnīguma atjaunošana. Ja tu būtu dabūjis savulaik pa muti, tu gribētu kompensāciju. Pēc tam arī varētu sākt sarunas par tālāku sadarbību
---------------------------------------------------
Tobiš no sākuma atņemt zināmas privilēģijas un tad iedot pilsonību. Tas jau tā arī notiek. Vai arī jāgaida tie 50 gadi pilnīgai kompensācijai?
esi tolerants pret vidi un sabiedrību, kuras labumus izmanto.
--------------------------------------------------------------
pēc atriebības, es saprotu to tā. pie tam tos labumus pats jau arī ražo.
Pasaciņas par vienlīdzību
----------------------------------------
Neiet jau runa par vienlīdzību. Iet runa par to, ka nevajag raustīties un būvēt / sargāt savu kultūtu no tā, ka kāda cita kultūra varētu veikt invāziju tavā kultūrā. Lūk, tās ir pasaciņas.