Nē, nav okupanti, bet ir okupācijas sekas, kuru novēršanai ir starptautisku tiesību instrumenti un precedenti. Domāju – konvencijas skaidri pasaka, kas ir leģitīms, kas ne, un kādām jābūt attiecīgām konsekvencēm.
Kā attiekties pret pašu dzemdētiem bērniem, kas ieņemti no izvarošanas...?
Es nevispārinātu attiecībā uz apzīmējumiem un piedomātu pie izteicieniem. Birku karināšana pēc izcelsmes nav savādāka par ‘urlu’ līmeni. Ja esi patriote un saisti to nacionalitāti, tad jākopj sava kultūra, valoda un jāstiprina pašapziņa. Ar savu piemēru un stāju. Ja tas ir tev svarīgi un tu to apzinies. Tāpat kā jākopj tev svarīgas attiecības, svarīga izglītība un svarīgs būtiskais. Ar to, ka esi piedzimusi par “baltu vietējo” vien nepietiek. Jāattīstās. Vara un sviras vides veidošanai būs izglītotajiem. Izdomā, kādi nacionālās identitātes elementi (valoda, estētika, mentalitāte, kosmogonija, virtuve) ir tie vienojošie pret atšķirīgajiem, un strādā pie to saglabāšanas un pēctecīgas attīstīšanas. Pazīsti tos elementus un zini kādas likumsakarības tos izveidojušas! Demonstrē savu attieksmi pret latviešu jauniešu laimes meklēšanu ārzemēs, piemēram. Nepārdodies īstermiņa ieguvumiem. Savu latvietību mēs demonstrējam ar darbiem – veidojot vidi apkārt pēc sava ģīmja un līdzības, ne mētājoties ar nievājošiem apzīmējumiem. Vidi, kura ir tik spēcīga, ka tās likumus nav iespējams neievērot. Veido latvisku infrastruktūru sev apkārt, bet neielaidies zema līmeņa polemikā. Prasi, un tevi cienīs. Bet ne pieprasi. Domā par sevi, ne par ‘svešajiem’.