Comments: |
Vēl varētu arī motociklisti taisīt savas kritiskās dienas, un gājēji savākties pie teijātera un straumēm durt pāri gājēju pārejai.
Kāpēc, piemēram, netiek taisītas "masas" pa veloceliņiem tur, kur viņi ir, lai gājēji ietu pa savu joslu? Kāpēc tāda ielas iekarošana, ja, piemēram, man pat uz trotuāra, atrodoties uz velosipēda, ir bail no kaut kādas čības manevriem, kura sēž pie kaut kāda kruīza velosipēda stūres metra platumā ar apšaubāmām manevrēšanas spējām? Tādu vēl uz ielas laist?
Man šķiet, ka savstarpējā laipnība dod krietni vairāk, nekā šāda iknedēļas huiņa. Velobraucēji atnāca, ieraudzīja un uzvarēja! URĀ!
To, ka gājējiem, piemēram, pirms tiem pašiem 10 gadiem uz gājēju pārejas reti kurš deva ceļu ir aizmirsies. To, ka situācija ir mainījusies bez iknedēļas kritiskajām masām, neviens nav pamanījis.
tāpēc, ka praids uz veloceliņa ir katru brīvdienu, notiec vienreiz līdz imantai - viņi ir pilni ;)
Un tagad atbildi uz jautājumu — kura Rīgas iela ir piemērota platuma auto un velo draudzīgai kopsadzīvošanai. UN, vai tie autovadītāji ir vainīgi pie tā, ka viņas nav piemērotas?
Kas tālāk? Dedzināsim vāģus, kas LIKUMĪGI noparkoti ielu malās, jo viņi tak traucē?!
ar tavu dedzību iet un apkarot reklāmas vāģus kas katru dienu pa pilsētu braukā ;D
Ar šo kritisko masu dedzību var pacelt zemeslodi. Gaidu, kad tiks sūtīti flajeri un ielūgumi uz taisnības noskaidrošanu ar dūrēm Vērmanītī.
Uz jautājumu tu tā arī neatbildēji, staprcitu.
uz kuru jautājumu es tavuprāt būtu kompetents atbildēt - nu tā bez emocijām, rēķinot, ka ceļu satiksmes noteikumos ir atļauts pārvietoties arī zirgu pajūgos tāpat kā ēzeļa vilktos ratos ;)
Uz jautājumu — vai Rīgas ielas ir PIEMĒROTA PLATUMA, lai normāli sadzīvotu abi transporta līdzekļi. Ja nevari atbildēt uz šo jautājumu, tad vispār neredzu jēgu sarunai par kritiskajām masām un velosipēdiem uz ielām.
ja brauc atbilstoši satiksmes noteikumiem, tad visas
vai vēl kā varu palīdzēt?
Ja brauc atbilstoši noteikumiem auto, tad ne tu ne es nekad nebrauksi atbilstoši noteikumiem uz velosipēda pa šīm, nieka divām uzskaitītajām, ielām, jo tās pašas lietus ūdens notekas akas, kas ir iegrumušas asfaltā, neļaus tev normāli pārvietoties. Beidz tak dzīt demagoģiju.
nu es esmu braucis gan pa valdemāra gan čaka ielu - bedres ir jāapbrauc parādot atbilstošu signālu - kāda problēma? ja auto ievēro tavus signālus kā to paredz satiksmes noteikumi, tad nevajadzētu būt problēmām
Nesmīdini manas čībiņas ar šiem noteikumiem saistībā ar kritisko masu.
ko tu jauc mani kopā ar kritisko masu un savām čībiņām?
Nu runa, cik sparatu, bija par kritisko masu, tās jēgu, lietderību un pienesumu, ja pasākums tiek organizēts reizi mēnesī pīķā stundās. Ne tā? Vai es apmaldījos diskusijās un mani sagaida "pareizo diskusiju kritiskā masa"?
davai nodalam mušas no kotletēm - man gar velopraidiem nav nekāda sakara ;)
Un mopēds nav tavs — šeit viss skaidrs. Paldies.
savukārt jebkurš transporta līdzeklis var izmantot koplietošanas ceļus kad un kā viņam ienāk prātā - to pašu vienīgo un pareizo un visu cienīto satiksmes noteikumu ietvaros
cita lieta, ka kādam šķiet ka katram ir savi satiksmes noteikumi - nu tad tādam mērķim - cik es zinu, daži organizējas praidos
ja pārvietojas atbilstoši satiksmes noteikumiem tad VISAS ielas ir piemērotas satiksmei gan ar velo gan zirga pajūgu gan auto gan kravas mašīnu
ja ievēro satiksmes noteikumus protams, savstarpējo cieņu un toleranci - bet ja runa atkal aizies pat auto dedzināšanu, tad es attālinos ;) tas ir ārpus manas kompetences ;)
Kad tu pēdējo reizi pārvietojies pie automašīnas stūres, piemēram, pa Čaka ielu. Vai pa Valdemāra ielu. Kad vispār pēdējo reizi pārvietojies pie auto stūres?
pēdējo reizi pārvietojos pie auto stūres, kad sievu vedu uz stradiņiem dzemdēt
tā arī bija trešā un beidzamā reize kad sēdēju pie auto stūres
ja drīkst painteresēšos, ar ko čaka iela atšķiras no teiksim audēju ielas?
Emmm, pa Audēju ielu pārvietojas 1/4 satiksmes plūsma caur Rīgas centru? Kad pēdējo reizi biju Vecrīgā, neko tād nemanīju. Visādā citādā ziņā — jā, tiešām neatšķiras, gandrīz, pat platumā.
satiksmes noteikumi tur savādāki?
Ir gan, ja neesi pamanījis.
tad nav brīnums, ka katrs brauc ar saviem noteikumiem ;D
man bija tāda nojauta ...
tikpat valīds jautājums ir - vai velobraucēji ir vainīgi pie tā, ka viņas nav piemērotas?
Bet, ja domas loģiski kārtojas, tad kāpēc jāmēgina otru "sodīt" vai "mācīt" pīķa stundās?
kāpēc "sodīt" vai "mācīt" velobraucējus, ka pīķa stundās ielās nevajadzētu rādīties? kritiskā masa ir tam, lai atgādinātu, ka arī velo ir satiksme. un kaut kā visiem satiksmes dalībniekiem būs jāapgūst, ka viņi ielās nav vieni, un plānotājiem - ka tas viss būs kaut kur jāliek, jo tas viss te ir. tas, protams, ja mēs gribam kaut kādu cerīgu nākotni.
Stulbi, no tiesas stulbi ir tas, ka viens otram mēģina likt iemīlēt Raini. Ar reizi gadā nepietiek? Jābaksta reizi mēnesī? Kam tas vajadzīgs? Ko tas dos? Tu tiešām domā, ka būs izmaiņas uz pozitīvo pusi? Ja tā, tad atliek tikai nopūsties un noplātīt rokas. Atgādināt par sevi vajag, bet lieka centība rada pārcentību. Viss — apnika.
bij man reiz tāds gadījums uz veloceliņa, kad divi babušoni man klārēja, ka man ar riteni nav jāatrodas uz veloceliņa, jo viņas ir divas, bet es esmu viena. true story. arī šis diskusijai attāli līdzīgais priekšmets parāda, ka tomēr velosatiksmi uztver kā "tikai kamēr tas nenotiek manā tuvumā". kaut vai tāpēc ir vērts savākties lielākā pulciņā, lai kļūtu redzami un kādam liktu aizdomāties un varbūt kādreiz pat nokāpt no veloceliņa vai pie stūres nežmiegties pie apmales.
domāju, ka masai ir jābrauc arī pa veloceliņiem, jā, jo nerēķināšanās ar veloceliņiem ir tikpat uzmanības vērta štelle kā nerēķināšanās ar velosipēdistiem uz brauktuves. laikam mums uzskati atšķiras par to, vai tam vajag pievērst uzmanību vispār. par gājēju pārbrauktuvēm runājot, aizmirsies ir ne tikai tas, ka pirms 10 gadiem reti deva ceļu, bet arī tas, ka pa šiem 10 gadiem autobraucēji ir gan policijas, gan drošvien arī kampaņu audzināti. būtu varenskaisti, ja par velobraucēja uzspiešanu no brauktuves uz trotuāru (saskaros ar to ikdienā), policista kungs bargi pakratītu pirkstu, un ceļmalu outdoori sludinātu "atstāj velosipēdistam metru no trotuāra" (tas metrs gan no noteikumiem ir izrakstīts ārā, bet ideju saprati)
Visu ļoti labi saprotu, bet — ir starpība, vai to dara reizi gadā atgādinot par sevi, vai katru piektdienu, veicinot vēl lielāku naidu.
Ok, reizi mēnesī.
Pēc velosezonas beigām un atsākoties jaunajai, taisīsim reizi nedēļā, jo viņi, lopi tādi, nesaprata.
From: | unpy |
Date: | May 28th, 2013 - 09:37 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Vēl kas mani nedaudz, pat nezinu, smīdina vai skumdina vairāk, ir tas, ka visi šie kritiskie masotāji nekādā veidā nesaprot to, ka, agrāk vai vēlāk, kaut kādā tvnetā parādīsies raksts "kā pie manas vecmāmuļas ar sirdslēkmi laikā ātrie neuzspēja dēļ šī pasākuma", tas baisi veicinās toleranci, aha.
ja nu vienīgi tu pats tādu uzkricelēsi, zeķbiksi uzpīpējis :)
From: | unpy |
Date: | May 28th, 2013 - 09:47 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Ui, nē, es vienkārši prognozēju notikumus - kā jau iepriekš teicu, man pofig, bet gan jau, ka kaut kādiem jubilejas aizsvinējušamies "ātro" ekipāžiem būs labs iemesls nogrūst vainu:))
nez cik vecmāmuļas ir tvnetā nomirušas organizētu, satiksmi ierobežojošu masu vai nemasu pasākumu laikā, vai lai tas būtu noredea maratons vai motosezonas atklāšana vai nato sammmičs?
From: | unpy |
Date: | May 29th, 2013 - 08:16 am |
---|
| | | (Link) |
|
Atslēgas vārds - "organizētu", vēl viens, kuru aizmirsi pieminēt - saskaņotu, tātad prognozējamu.
šī beigtā zirga spārdīšana ir aizkustinoša :) jāpiezīmē, ka organizēti, saskaņoti un prognozējami pasākumi ir norobežoti ar visādām barjerām, kuras nevar operatīvi pārkārtot, lai palaistu cauri ātros, tāpēc tiem jāmet lieli gari līkumi, kamēr tāda mobila un nesaskaņota satiksmes vienība kā velosipēdistu bariņš var pašķirties un palaist ātros nesalīdzināmi ātrāk un vienkāršāk. there, i fixed it for you, cienītais mārketolog (lai kas tas būtu).
kāpēc tādi raksti neparādās par autosastrēgumiem, kas ir katru dienu pa druskai - droši vien tāpēc ka ātrie ierubī signālus un izbrauc daudz maz veiksmīgi šos sastrēgumus - vismaz tur kur es to redzēju - i neviena velosipēdista nebija ;) bet ja apbrauc tilta sastrēgumu vieksmīgi tad 20 velosipēdistus apbrauks pat nepamanīs - nedz velosipēdisti nedz vecmāmiņa
From: | unpy |
Date: | May 28th, 2013 - 09:51 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Kaut ko nepareizi esmu sapratis? Vari garantēt, ka būs 20 velosipēdistu? Ja atceros, tad pēdējā pasākumā bija vesels žūksnis, kuri močīja pāri sarkanajai gaismai, nepieļaujot likumīgu auto kustību un izraisot ļoti nozīmīgu satiksmes plūsmas palēnināšanos. Nu, OK, var jau būt, ka ne ļoti nozīmīgu velobraucēju izpratnē, bet, kā jau teicu, ar laiku būs brīdis, kad kādam mirstošajam šīs 5 minūtes būtu jauki noderējušas:))
uz kā ir balstīts pieņēmums, ka kr. masa jau nu nepalaidīs ātros?
From: | unpy |
Date: | May 28th, 2013 - 09:57 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Uz to, ka viņi pat to nepamanīs, jo būs izraisījuši papildus sastrēgumu, kura galā kaut kur bezcerīgi mētāsies ātrie.
ck sen esi strādājis par ātro šoferi, ja drīkst painteresēties
jeb kāda cita operatīvā transporta šoferi?
From: | unpy |
Date: | May 28th, 2013 - 10:11 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Neesmu, ne reizi. pat ne uz minūti.
Kā jau augstāk teicu, man jau vispār pilnīgi it kā vienalga. Mani, peronīgi, kamēr kāds velobraucējs nav notriecis mani vai manus tuviniekus, tas neskar. Man vienkārši ir ļoti žēl, ja liela daļa draugu un paziņu līdz galam nesaprot, ko dara un izraisa pilnīgi liekus konfliktus savā starpā.
cik atceros, tad pareizais tonis nelaimes gadījumu brīžos ļāva vainot jebko, gan trīs valžus, gan valdības gan iekārtu gan valsti - velobraucēji nav izņēmums
klau mirstošais - ātrie brauc ar signāluguņiem un trompetēm ;F
tāpat kā pažarnieki un policisti un gāzes dienests un vēl vesela virkne viskautkā ;)
pēdējā rindkopa izskanēja Sarmītes Ē. balsī :D
par to gājēju pāreju piemēru es gribētu vēl mazliet paturpināt, tikai tajā murskulī neatrodu, kur, tāpēc paturpināšu te :) tātad bez policijas uzraudzības un sabiedrības informēšanas ir arī elementārs infrastruktūras attīstīšanas un uzturēšanas jautājums. šeit līdzība ar gājēju pārejām ir vienkārši lieliska - to pašu minēto pēdējo 10 gadu laikā pārejas ir būvētas, uzturētas, apgaismotas. pielīdzinot tam veloinfrastruktūras stāvokli pašlaik, sanāk apmēram tā: "jums taču jau ir veselas trīs gājēju pārejas pilsētā, viena pat no 89. gada, ko jūs vēl gribat?"
vispār jau salīdzinot ar to laiku mainījies arī drusku ir budžets un tā prioritātes - agrāk pietika naudas tikai sekretārei un apkopējai koridorā, tualetes paši uzpasēja /pārspīlēju, protams/ ;) bet tas bija tajos, drūmajos laikos ;) | |