zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Dec. 6th, 2010|08:23 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:December 6th, 2010 - 09:46 pm
(Link)
Es ar šausmām un šoku esmu nesen konstatējis, ka izskatās, ka Latvijā nav nekādas velosipēdistu asociācijas, federācijas vai apvienības, kas kā NVO, manuprāt, varētu tuvākajai piecgadei izvirzīt sekojošus mērķus:

- panākt, lai CSDD izskaidro un cilvēku valodā publicē savu izpratni par velosipēdistu tiesībām attiecībā pret pārējiem satiksmes dalībniekiem, citādi iet vaļā vismistiskākie CSN skaidrojumi jebkurā auto/velo forumā;

- panākt, lai policija izvērtē un sadarbojoties ievieš kādus līdzekļus velosipēdu zādzību ierobežošanai. tas var būt gan iespēja marķēt velosipēdus, gan papildus kameras, gan reidi pa Latgalītēm un citām velotočkām, tur ir plašs lauks, kur padomāt risinājumus;

- panākt, lai valdība ievieš velosatiksmi kā atbalstāmu un prioritāri veicināmu satiksmes veidu Latvijas pilsētās (ceru, ka tam var dabūt un pats galvenais -- sakarīgi iztērēt -- arī vairāk piķīti nekā jau patlaban tiek sajemts no ES)

- iespējams, šai pat sakarā panākt nodokļu atlaides velosipēdu tirdzniecībai.

Principā, lai uztaisītu tādu NVO un to uzturētu un šīs lietas bīdītu, vajadzētu kādu strēķīti ar ierindas biedriem, kas gatavi maksāt ~ Ls5 gadā + vēl lai pievienojas kādi velopiederumu tirgotāji/importētāji, kas ar mieru maksāt kādu sotaku gadā. Paredzams, ka, lai attīstītu šo kustību, vajadzētu algot vismaz vienu pilna vai puslaika cilvēku, kā arī būtu jāuztur weblapa, jāražo promocijas materiāli un jāveic dažādi gan federācijas pasākumi, gan PR lietas.

Tad tā lieta varētu aiziet; ir jau galu galā arī dofiga Eiropas direktīvu, kas lemj promotēt veselīgu dzīvesveidu un par velobraukšanu ikdienā nekas daudz veselīgāks jau gandrīz arī nav.
From:[info]divi_g
Date:December 6th, 2010 - 09:56 pm
(Link)
Labi punkti.

Kaut gan pa lielām šaibām man liekas, ka velo pie mūsu klimata nav perspektīvs kā transporta līdzeklis. Tādēļ, ja es būtu lēmuma pieņēmējs un man būtu jāizvēlas, es liktu uz sabiedrisko - tas tā, lai nesanāk vilšanās ;)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:December 6th, 2010 - 09:57 pm
(Link)
tad kāpēc somijā var visu ziemu vīlēt pa nošķūrētiem veloceliņiem? tas ir attieksmes un organizācijas jautājums.
From:[info]divi_g
Date:December 6th, 2010 - 10:00 pm
(Link)
Hmm, bet cik daudzi to dara? Nezinu, % no tiem, kas riteņo arī vasarā?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:December 6th, 2010 - 10:03 pm
(Link)
protamska tādu ciparu man nav. bet arguments "mūsu klimatā nevar pamatā braukt ar velo" tomēr tālākos ziemeļos, izrādās, nav vis nekāds arguments :)
From:[info]divi_g
Date:December 6th, 2010 - 10:08 pm
(Link)
Tomēr cilvēku, kas arī ziemā pamatā brauc ar velo, nav daudz.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:December 6th, 2010 - 10:12 pm
(Link)
tas jau nu ir tikai tavs pieņēmums. ja mēs joprojām runājam par somiju. kur netaisīt un netīrīt VELOceliņus kaut kādas ziemas dēļ neviens nez kāpēc tomēr netaisās :)
From:[info]divi_g
Date:December 6th, 2010 - 10:16 pm
(Link)
Satiksmes dalībnieka novērojums - ziemā velosipēdistu ir maz! :) Varam taisīt pollu! :D

Nu, es nesaku, ka nevajag tīrīt veloceliņus. Man kā autovadītājam ļoti egoistiski labāk patiktu, ja šamo būtu vairāk un tie būtu lietojami arī ziemā.
No otras puses, kopumā es teiktu, ka visperspektīvākais ir sabiedriskais.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:December 6th, 2010 - 10:21 pm
(Link)
tu esi satiksmes dalībnieks somijā ziemā? :)

mans points ir tāds, ka nevajag vieglu roku atteikt kādas infrastruktūras daļas attīstīšanai un uzturēšanai ar argumentu "mums jau tādas ziemas". un ir arī pozitīvais piemērs :)
From:[info]divi_g
Date:December 6th, 2010 - 10:22 pm
(Link)
Tēma vai tas nepagriezās atpakaļ uz Latviju? :)

Atteikt, protams, ne :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:December 6th, 2010 - 09:57 pm
(Link)
par memberi man sanāktu laika būt! un par tekstu korektoru arī :)
From:[info]eermaniitis
Date:December 6th, 2010 - 10:51 pm
(Link)
velosipēdistiem ir vairāki NVO, viens no kuriem ir VIC

par csdd tieši šito pašu palūdza RDSD un SDD viņus pasūtīja ;) sakot, ka viņi tikai izpilda, bet ne izdod csdd ;) cik no tā ir patiesība, lai katrs pats lemj, bet tāda nu ir csdd attieksme

par policiju nekas jauns nav jāizdomā (tobiš es vispār nedomāju, ka jo innovatīvu var izdomāt) bet vienkārši jāpārņem kaut vai citu valstu pieredze 1:1

valdība pilsētās neko ieviest nevarēs, jo nav viņas kompetences zona - viņa var tikai piešķirt līdzekļus dotajam mērķim (bet viņu laikam nav, tobiš veloceliņiem nepietiek ;))


nesaku, ka nav nekas jācenšas darīt šajā sakarā, bet imho tās nav prioritātes, vismaz šobrīd - man gan pašam liekas, ka lielākā prioritāte ir drošība

nebrauc ne jau tamdēļ, ka riteņi dārgi, vai zog viņus, vai noteikumi slikti - nebrauc jo nejūtas droši uz riteņa, un te liela loma ir infrastruktūrai, kas ir pašvaldību pārziņā, tai skaitā arī ceļa zīmes!
velo tirdzniecībai nodokļu atlaides? hmm, felli pa 80 lašiem var nopirkt jau ar ātrumiem, aprīkotu ar dufāļiem un gaismām ... es nezinu vai tas ko dos un pat ja iedos samazinātu pvn, tas kopumā palīdzēs pa 20 latiem max - pie kam tirgotāju makā ;)

[User Picture]
From:[info]scope
Date:December 6th, 2010 - 10:53 pm
(Link)
Idejas labas, bet nav jau tā, ka nekas nenotiktu.
Piemēram, CSDD nonācis līdz brīvprātīgajai velosipēdu reģistrācijai - http://veloriga.lv/?ct=jaunumi&fu=read&id=445&start=

hackers counter system