Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2013-05-28 09:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Latvijas izglītības (ne)sistēma
Vakar ieskatījos vidusskolas eksāmenā informātikā: http://visc.gov.lv/vispizglitiba/eksameni/dokumenti/uzdevumi/2012/vidussk/12kl_informatika_term.pdf
Nu ko, īsais viedoklis ir - iespējami sarežģītākajā veidā uzdoti visai vienkārši jautājumi. Riktīgs galvas mežģis, mēģinot saprast, kas tieši ir vaicāts.
Nu labi, informātika vēl ir samērā jauna nozare, kaut arī tā jau ir smagi cietusi no mūsu valodnieku ņemtnes. Bet matemātika un fizika?
Cik atceros no saviem skolas gadiem, ar nelielu uzcītību (patiešām nelielu) lielākā daļa skolnieku vielu saprata un sekmes bija vismaz vidējas. Iemesls nezināšanai parasti bija pilnīgs tupums vai briesmīgs slinkums.
Tagad, kad bērniem augot, pamatskolas un vidusskolas matemātika atkal nonāca manā redzeslokā, tā vairs nevaru teikt. Skaidrojumi, definīcijas, metodika, uzdevumi - viss ir mainījies un ne jau uz vienkāršības pusi. Tagad man šie priekšmeti šķiet nepamatoti samudžināti un sarežģīti, atrauti no jebkura praktiska lietojuma, un tad vēl tauta nezin kāpēc brīnās, ka zināšanu līmenis krīt un ka augstskolās jaunieši neiet mācīties uz tehniskām specialitātēm. Nu kā gan viņi tur ies, ja skolā viņi tā murga jau ir atēdušies?
Vārdu sakot, nevis izglītības sistēma mums ir izveidota, bet kaut kāda debilizācijas sistēma :(


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]pirx
2013-05-28 16:42 (saite)
Nu nav jau tik traki. Labi, terminoloģija var uzdzīt šausmas, toties jautājumi ir apbrīnojami progresīvi, salīdzinot ar ~10 gadus vecu pagātni.

Un jā, par dažiem jautājumiem (un atbilžu) variantiem varētu arī pastrīdēties :)

(Atbildēt uz šo)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?