Latvijas izglītības (ne)sistēma
Vakar ieskatījos vidusskolas eksāmenā informātikā:
http://visc.gov.lv/vispizglitiba/eksameni/dokumenti/uzdevumi/2012/vidussk/12kl_informatika_term.pdfNu ko, īsais viedoklis ir - iespējami sarežģītākajā veidā uzdoti visai vienkārši jautājumi. Riktīgs galvas mežģis, mēģinot saprast, kas tieši ir vaicāts.
Nu labi, informātika vēl ir samērā jauna nozare, kaut arī tā jau ir smagi cietusi no mūsu valodnieku ņemtnes. Bet matemātika un fizika?
Cik atceros no saviem skolas gadiem, ar nelielu uzcītību (patiešām nelielu) lielākā daļa skolnieku vielu saprata un sekmes bija vismaz vidējas. Iemesls nezināšanai parasti bija pilnīgs tupums vai briesmīgs slinkums.
Tagad, kad bērniem augot, pamatskolas un vidusskolas matemātika atkal nonāca manā redzeslokā, tā vairs nevaru teikt. Skaidrojumi, definīcijas, metodika, uzdevumi - viss ir mainījies un ne jau uz vienkāršības pusi. Tagad man šie priekšmeti šķiet nepamatoti samudžināti un sarežģīti, atrauti no jebkura praktiska lietojuma, un tad vēl tauta nezin kāpēc brīnās, ka zināšanu līmenis krīt un ka augstskolās jaunieši neiet mācīties uz tehniskām specialitātēm. Nu kā gan viņi tur ies, ja skolā viņi tā murga jau ir atēdušies?
Vārdu sakot, nevis izglītības sistēma mums ir izveidota, bet kaut kāda debilizācijas sistēma :(
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: