28 May 2014 @ 07:57 pm
 
Tas, par ko es pēdējā laikā ļoti daudz domāju, ir it kā ļoti abstrakts un tāds kā no daudzām sīkām daļīņām sastāvošs: tas ir lielā mērā saistīts ar to, ka es ļoti daudz domāju par pagātni un par to, kā ir tagad, tāpat ar atkal izlasīto Faulza Kolekcionāru un [info]adele_varbut pie kāda mana ieraksta publicētajā komentārā sacīto, ka " (..) vislielākās briesmas un vientulības avots ir tukšums pašā cilvēkā".

Pret tādu nostāju veidojas milzīga pretestība: cilvēks taču var būt “pats vientuļākais” arī tad, ja viņa iekšpuse ir pārpilna dzīves – nenotikušas un izmisušas, tas taču nekādi nevar būt tukšums, drīzāk tās ir apstākļu sakritības. Bet, cik viegli ir nepamanīt, ka tā dzīve, kas cilvēkā notiek un mutuļo, patiesībā ir mirusi kā notvertie un sakaltētie tauriņi. Bezdibenīgs tukšums, un izmisīga pārliecība, ka kādam tas ir jāaizpilda, ka to var aizpildīt. Ka tas būtu glābiņš. Un cik baisi ir kļūt par tāda tukšuma upuri – vienalga sava vai kāda cita.

Man šķiet, ka pasaule var sākt aizpildīt tukšumus cilvēkā tikai tad, kad viņš ir gatavs aizpildīt tukšumus pasaulē.
 
 
( Post a new comment )
[info]augsne on May 28th, 2014 - 08:32 pm
Baigi interesantā doma pašās beigās, paldies - būs interesanti apsmadzeņot. Tā uzreiz gan grūti pateikt, ko par to domāju.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 28th, 2014 - 08:35 pm
es par šito tagad visu laiku domāju, varam kad padiskutēt. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]augsne on May 28th, 2014 - 08:38 pm
Man ir kaut kāda pretestība pret to ideju, un es mēģinu saprast, no kā tā pretestība rodas. Vai no tā, ka nepiekrītu, vai no tā, ka piekrītu. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 28th, 2014 - 08:47 pm
He, he. :)

Mani gan šajā teorijā uztrauc bērnības faktors, proti, jautājums, kad tieši cilvēks kļūst atbildīgs saprast, ka pats ir izvēlējies, kā dzīvot, un vai barot un kultivēt „tukšumu”, tipa, ja nu bērnība ir nodarījusi kaut ko tik briesmīgu, ka cilvēks ir „nolemts” tukšumam.

Bet es vispār daudz domāju par to, kur ir tā robeža, kad beidzas savu traumu apzināšanās un dīlošana, un kad sākas ”bet tagad es eju no tā prom un Izvēlos, kā dzīvot tālāk”. (nu, vai arī izvēlos palikt, vai neizvēlos neko)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]augsne on May 28th, 2014 - 09:02 pm
Par pirmo jau droši vien atkarīgs no katra cilvēka personīgajām ticībām. Kā pie, ja nemaldos, banderlogs, bija ieraksts un zem tā arī diskusija par izvēli būt laimīgam, kur vienlīdz ticamas parādījās abas versijas - "tu vienmēr vari izvēlēties" vai arī "tu neizvēlies neko, viss ir apstākļu sekas". Man labāk patīk pirmais variants, jo tas mani vairāk motivē pamēģināt visu ko, par ko neticu, ka es to varētu. Bet var jau būt, ka vēlme pamēģināt jaunus uzvedības un saskarsmes modeļus (un vēlme ticēt izvēles iespējamībai) balstās tieši un tikai tajā, kādos apstākļos veidojusies mana personība. Manuprāt, abas versijas lieliski sadzīvo skaistā paradoksā, kas, galvenais, darbojas. :) Es vai neesi nolemts, bet uz kaut ko taču virzies.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 28th, 2014 - 09:24 pm
njā, man laikam agrāk, kad esmu bijusi galīgi depresīva un jutusies ļoti izolētaun ar pilnīgu pārliecību, ka man vispār nav izvēles, viss vienkārši kaut kā notiek, ir reāli palīdzējušas visādas teorijas, nu, kaut vai tas pats eksistencālisms, tipa, ja jau cilvēki "kaut kur" apgalvo, ka es tomēr varu izvēlēties, varbūt viņiem ir taisnība - ir grūti tam noticēt, bet iespēja taču pastāv! un tad vēlāk ir nākuši visādi reāli piemēri gan manā, gan apkārtējo dzīvēs, ka izvēle tiešām ir, vienk. to visu iedarbināt un realitātē izmantot ir abnormāli grūti.

tas tā kā es kaut kad teicu par gribēšanu būt laimīgam, ka es taču it kā to vienmēr esmu gribējsui, bet tagad es saprotu, ka bija jāgrib daudz, daudz stiprāk. cilvēkam var nemaz nebūt spēka tik stipri gribēt, man šķiet.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]augsne on May 28th, 2014 - 09:30 pm
Jā. Dažkārt varbūt arī jānonāk tuvu sajūtai, ka nav, ko zaudēt, lai varētu sākt kaut kādus jaunus modeļus pamēģināt. Skaudri smieklīgi, bet šajā ziņā dažkārt labi darbojas ideja "ja nu kas, vienmēr jau var izdarīt pašnāvību".
(Reply) (Parent) (Link)
[info]augsne on May 28th, 2014 - 08:51 pm
Es reaģēju uz to aizpildīšanas ideju - es varu pamēģināt iegrozīt sevi tā, lai noticētu, ka kaut kas var aizpildīt tukšumu no malas (pasaule cilvēka tukšumu vai cilvēks pasaules). Pret ko parasti būtu iebildusi, jo vairāk droši vien piekrītu adele_varbut izteikumam. Bet tad es domāju, ka varbūt vaina nav tajā, ka to tukšumu nevarētu aizpildīt, bet tajā, vai pasaulei ir piekļuve tam cilvēka tukšumam un otrādi. Nu, tb, tu nevari ieliet tēju aizskrūvētā termosā, varbūt tie korķi ir tā problēma, kāpēc tukšums liekas neaizpildāms.

Es agrāk terapijā daudz runāju par tukšuma sajūtu, bet beigās nonācām līdz tam, ka šķietamais tukšums ir bijusi kaut kāda slēgtā telpa sevī pašā, kas patiesībā ir pilna, bet to tu pats nezini, kamēr neesi to telpu atvēris. Tas par to, kā es saprotu, ka vientulības avots - tukšums ir tevī pašā.

Kaut kā murgaini varbūt izsakos, bet es vismaz mēģināju. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 28th, 2014 - 08:57 pm
Es vairāk to biju domājusi tā, ka ir jābūt gatavam kaut ko dot pretī, tb – ka tie abpusēji apmaiņu procesi: cilvēks esot noslēdzies nevar ne pats savu tukšumu aizpildīt, ne ļaut kādam citam to izdarīt.

Un īstenībā es ticu, ka cilvēkā var būt apslēpts īsts tukšums, es gan domāju, ka biežāk tiešām ir tā apslēptā telpa, kam pats netiek klāt, kā Tu raksti.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 28th, 2014 - 08:58 pm
piemēram, ja cilvēks ir psihopāts, bet citi to nezina. Vai citādi slims.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]augsne on May 28th, 2014 - 09:06 pm
Jā, es sapratu to apmaiņas principu, bet tajā pašā laikā, kad sarunas topiks ir "tukšums", ir grūti iebraukt tajā apmaiņas procesā, jo kāda jēga no tukšumu samainīšanas vietām. Ja tu nemainies ar tukšumiem, tad kura puse pirmā dod un, galvenais - ko dod? - ja jau tukša. Tur tad tiešām jāuztausta sevī kaut kas netukšs vispirms. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on May 28th, 2014 - 09:13 pm
Nu ja, vispirms tu uztausti, un ar paŗējo pasaule var tev palīdzēt. :) Es arī nezinu, vai es saprotami izskaos. Tb – cilvēks nedrīkst būt pasīvs un gaidīt, kad „kaut kas notiks”. Kaut kas gan jau arī parasti notiek, tikai, vai tas vienmēr ir kas tāds, ko mēs būtu gribējuši piedzīvot.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]augsne on May 28th, 2014 - 09:21 pm
Jā, to es saprotu un piekrītu. Paša ieraksta izteikuma sakarā es vienkārši aizdomājos par ideju, ko es sev nekad tā neformulētu - ka mana došana varētu būt "tukšuma aizpildīšana pasaulē", bet tas laikam joprojām tomēr paliek tādas neticības ietvaros, ka pasaule nevar aizpildīt manus tukšumus, ko es iepriekš apsvēru atcelt. Tb, ka es varu sākt dot tikai tad, kad esmu tikusi galā pati ar saviem tukšumiem.
(Reply) (Parent) (Link)