26 June 2015 @ 07:11 pm
 
Izlasījusi grāmatu par Irānu, iegūglēju (neesmu īpaši zinoša vēsturiskos un ģeogrāfiskos jautājumos) cerībā, ka tur tagad vairs nav Islāma republika, un ļoti noskumu uzzinājusi, ka tomēr ir gan.

Vienmēr, kad es uzzinu, ka kaut kur pasaulē kas šāds joprojām eksistē, pārņem kaut kāda bērnišķīga dusmu un bezspēcības izjūta, un savā ziņā kļūst arī diezgan bailīgi, jo Irānas piemērs, kaut arī kopējā situācija tur ir ļoti atšķirīga, rāda, ka tas, ka kāda valsts ir salīdzinoši progresīva, tomēr nenozīmē, ka vienā dienā viss nevarvarētu kļūt ļoti, ļoti slikti.
 
 
( Post a new comment )
ctulhu[info]ctulhu on June 26th, 2015 - 08:52 pm
Ir nedaudz labāk nekā Homeini laikos, vairāk demokrātijas elementu, plašākas vēlētā prezidenta pilnvaras. Bet tas tiesa, pēc t.s. 1979g.``islāma revolūcijas`` viņi iegāzās bedrē, no kuras vēl ilgi netiks ārā.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 26th, 2015 - 09:07 pm
jā, es jau sapratu, ka ir nedaudz labāk gan no grāmatas epiloga, gan tā, ko palasīju/paskatījos internetā, bet tāpat baisi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on June 26th, 2015 - 09:13 pm
Jā, pakāst visu var ātri un viegli. Vajag uzmanīties. Tāpēc visāda figņa satversmes preambulā un visāds tikumisms ir tiešām bīstami. Par to ka tas ir risks un kāpēc tas ir risks ir vismaz skaļi jārunā. Krievija patreiz draud iegāzties līdzīgā bedrē, piemēram.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 26th, 2015 - 09:32 pm
man arī tieši tāpat liekas, un lasot visu laiku salīdzināju Irānas situāciju ar mūsu, bet tad atkal šķiet, ka es esmu stulba paranoiķe.
(Reply) (Parent) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on June 26th, 2015 - 09:56 pm
Es tur biju pirms diviem gadiem, un, kaut arī tur ir Islāma republika, un pēc viņu pašu domām - absolūts totalitārisms, tomēr viņi ir daudz brīvāki nekā mēs Latvijā bijām PSRS laikos.
(Reply) (Thread) (Link)
Heda[info]heda on June 27th, 2015 - 12:30 am
Sieviešu situācija tur ir daudz beztiesīgāka. Nav dzirdēts, ka padomju tiesību praksē bija diskriminējošas tiesību normas pret sievietēm, pamatojoties vien uz dzimumu, bet Irānā tā ir.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on June 27th, 2015 - 10:10 pm
Uz vietas esot, tai skaitā, ģimenē viesojoties, nebūt nelikās tik traki, kā ataino atsevišķu rietumvalstu propaganda. Jā, ir noteiktas prasības pret ģērbšanos, ko lielākā daļa gados jaunu pilsētnieču apiet un gandrīz ignorē, bet nekādas represijas pret to netiku manījusi. Sievietes studē biežāk nekā vīrieši, strādā bankās, muzejos, tirdzniecībā, apkalpojošajā sfērā, vada automašīnas, ceļo bez vīriešu pavadības - daudz kas no tā nav iedomājams citās islāma zemēs. Mūsu viesģimenē, piemēram, vīrieši piedalījās arī mājsaimniecības darbos - ēdiena gatavošanā, "galda" klāšanā (tas, protams, nav galds, jo ēdiens tiek pasniegts uz grīdas) - situācija, kuru es nespētu iedomāties vairākās man pazīstamās turku, armēņu vai gruzīnu ģimenēs.
Irānietes nav iebiedētas, neizglītotas dūdiņas, un esmu pārliecināta, ka viņas visai drīz atgūs arī savas tiesības nevalkāt lakatus un apmeklēt vīriešu sporta spēles.:)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gedymin[info]gedymin on June 27th, 2015 - 11:00 pm
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on June 27th, 2015 - 11:09 pm
Jā, biju šo redzējusi, labs.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]narrenschiff on June 27th, 2015 - 12:23 am
Kā skatās, citā pasaulē tas ir unikāls stāsts par vienu no retajām, ja ne vienīgajām reakcionārajām un konservatīvajām revolūcijām, kad tautas masas atklāti un absolūtā fanātismā pateica nē progresam un rietumiem. Brīnišķīgs žests.
(Reply) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on June 27th, 2015 - 10:11 pm
Par to vienprātību viņi paši nebūt neizsakās tik vienprātīgi - vismaz tagad, retrospekcijā raugoties.:)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on June 27th, 2015 - 10:48 pm
Tas būtu pašapmāns, ņemot vērā, ka revolūcija sakrita ar tai sekojošu Irākas uzbrukumu un briesmīgu karu, kā rezultātā tiešām visiem vajadzēja saliedēties un vienprātīgoties.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on June 27th, 2015 - 11:09 pm
Vienprātība, identificējot ārējo ienaidnieku, nebūt nenozīmēja vienprātību attieksmē pret iekšpolitiskajām pārmaiņām. Es zinu irāņu ģimenes, kuras pēc revolūcijas izceļoja uz AAE un rietumvalstīm tieši pie varas nākušo fundamentālistu, nevis kara ar Irāku dēļ.
(Reply) (Parent) (Link)