te

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
10:09 am: Varbūt beidzot Gruziju pārstās pozicionēt kā nevainīgos upurjērus Dienvidosetijas un Krievijas sazvērestības priekšā. Tas ir Čečenijas karš citā mērcē. Tiesa, šeit asinsizliešana droši vien būs mazāka, jo Dienvidosetijā ir tikai 70 tūkstoši iedzīvotāju, bet uz plašāku karadarbību ne Gruzija, ne Krievija neizšķirsies. Ja nu vienīgi Abhāzija tiks ierauta. Taču arī tā ir salīdzinoši sīka valstiņa.

Comments

From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 10:17 am
(Link)
nu paga... cik esmu sapratis, tad dienvidosetijā tagad ir vairāk krievu nekā osetīnu. un attiecīgi runa ir vairāk par provokācijām no krievijas puses pret gruziju. ne?
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:August 8th, 2008 - 10:33 am
(Link)
Nē, etniskie krievi Dienvidosetijā ir gandrīz tikai pēdējos gados sabraukušie "miera uzturētāji". Pārējie ir osetīni un gruzīni.

Dienvidosetija neatkarību pieprasa jau kopš 90.to gadu sākuma. Konflikts saasinājās, kad krievi sāka aktīvi izrādīt atbalstu, taču par provokāciju to īsti nosaukt nevar. Maskava oficiāli mudināja iztikt bez karadarbības, norādot, ka šādā gadījumā būs osetīnu pusē, kas viņus iedrošināja uz aizvien aktīvāku saukšanu pēc neatkarības. Ja nebūtu tās atbalsta, Gruzija šādas Dienvidosetijas izturēšanās gadījumā jau sen būtu iebrukusi Chinvali un apspiedusi visus nemierus. "Provocēja" osetīni - tāpēc arī salīdzināju ar Čečeniju, jo tikpat labi var teikt, ka arī tur bija čečenu provokācija pret Krieviju.

Vienvārdsakot: Gruzijas uzbrukums Dienvidosetijai manā skatījumā ir tikpat neattaisnojams kā Krievijas uzbrukums Čečenijai. Es neatbalstu Krievijas rīcību šajā konfliktā, taču vēl jo mazāk atbalstu gruzīnus.
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 10:42 am
(Link)
klau, gruzijā izsludināta vispārēja mobilizācija. vai stunda x ir situsi?
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:August 8th, 2008 - 10:53 am
(Link)
gruzīņi jau kādus trīs gadus alkst kara - pat visliberālākie, prorietumnieciskie gruzīņi, kas cerēja uz dalību NATO tikai tādēļ, lai varētu beidzot droši iekarot dienvidosetiju. kaut kādā ziņā tas ir arī saprotams, karš vienos gruzīņu nāciju, uzlabos ekonomiku, sapurinās politiskos procesus
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:August 8th, 2008 - 10:58 am
(Link)
Pēdējos gados neatceros karu, kas būtu nācis par labu kādam citam, izņemot ieroču tirgotājus un trešās valstis.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:August 8th, 2008 - 11:00 am
(Link)
bet viņi jau to nezina
From:[info]rakstnieks_nr1
Date:August 8th, 2008 - 11:03 am
(Link)
Tā ir feministu cūku propoganda.
Visiem taču sen zināms - nebūtu bijuši kari vai to priekšnojautas, nebūtu ne mobilie telefoni ne datori, ne internets, un mēs laimīgi kaplētu zemi un sētu rīsus kā tajā Budisma karaļvalstī.
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 11:10 am
(Link)
ja tu tūliņ pat nepiekritīsi, ka es tevi nošauju, vari savus vārdus iebāzt sev vienā vietā - bez praktiskiem pierādījumiem tā ir melīga cūķa propaganda.
From:[info]rakstnieks_nr1
Date:August 8th, 2008 - 11:14 am
(Link)
ha, tu vispār šauteni rokās turēt māki, feministu cūka?! Varu derēt, tev pat formastērps ne reizi nav bijis mugurā. Ta kā, ja uzdrošinies, met cimdu, mans adjutants jau gatavs.
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 02:16 pm
(Link)
iesaku tev doties uz kādau karadarbības zonu nevis te kaut ko vervelēt - ja jau tu karu uzskati par kaut ko NORMĀLU. dodies, izbaudi savu pašpasludināto normālību visā pilnībā - un ļauj mums baudīt mūsējo. dīl?
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:August 8th, 2008 - 11:06 am
(Link)
Man ir aizdomas, ka Gruzija tīšām uzbruka šodien, cerot, ka Krievija olimpisko spēļu laikā neiesaistīsies karadarbībā.
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 04:38 pm
(Link)
Zviedrijas ārlietu ministrs savukārti izteica versiju, ka provocētāja varētu būt Dienvidosetija.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:August 8th, 2008 - 10:51 am
(Link)
cik esmu dzirdējis, viņu turpināja apšaudīt Gruzijas teritoriju, neskatoties uz gruzīņu aicinājumiem uz pamieru un autonomijas solījumiem, grūti saprast, kurš bija vainīgs pie provokācijas, jo iebrukums sācies kādas desmit stundas pirms nolikto sarunu uzsākšanas ar Maskavas starpniecību, drīzāk analoģija ir ar Izraēlas un Libānas attiecībām
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:August 8th, 2008 - 11:01 am
(Link)
Jā, gan osetīni, gan gruzīni regulāri šaudījās viens otra teritorijā. Tādā ziņā izraēlas-libānas salīdzinājums ir iederīgāks.
From:[info]rakstnieks_nr1
Date:August 8th, 2008 - 11:01 am
(Link)
Respekts Gruzīniem! Visi zina, ka īsts tērauds rūdās frontē - karš norūda, vieno nāciju, attīsta eknomiku, rūpniecību un rada īstus vīrus. Citādāk paliek politikā vienas gļēvas, garlaicīgas bābas kā pie mums.
Go Grussia!!!
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 11:11 am
(Link)
ej ka norūdi savu tēraudu, rembo, nevis te klabini taustiņus ar saviem vārgajiem un neizdarīgajiem pirksteļiem.
From:[info]rakstnieks_nr1
Date:August 8th, 2008 - 11:16 am
(Link)
Labāk nu paklusē, feministu cūka, tev tas protams nav prātam aptverams, bet mūsdienās cilvēki var gan norūdīties, gan apieties ar datoru, turklāt kā vienu, tā otru izkopt līdz zināmam līmenim. Ja, protams, tie ir normāli vīrieši, nevis kaut kas tāds kā...nu pats saproti.
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 02:14 pm
(Link)
es visu sapratu. izņemot vienu - kāpēc tu sēdi ŠEIT DROŠĪBĀ un vēl neesi dienvidosetijā.

a par normām tu man varbūt izskaidro - kādas normas, kas noteicis? tu? dievs tas kungs? daba?
From:[info]rakstnieks_nr1
Date:August 8th, 2008 - 08:44 pm
(Link)
Feministu cūkas ir izcili stulbas - nesaprot elementāru lietu, ka cilvēki karo par savu tēvzemi vai vismaz pasaules karā. Ja neskaita islāmistu cūkas vai algādžus jeb leģionārus. Ta kā paturi vien savas idiotiskās pārdomas ko padalīties Virdžīnijs Vulfas fanklubiņa sanāksmē.
From:[info]rakstnieks_nr1
Date:August 8th, 2008 - 08:45 pm
(Link)
"kāpēc tu neesi dienvidosetijā?" - tapēc, ka neesmu dienvidosets, tas prātā neienāca, feministu ķēdes suni?
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 08:54 pm
(Link)
ceru ka tu pēc iespējas drīzāk pazudīsi kaut kur ārpus šīs valsts robežām - jo tu ar savu "tēvzemaizstāvēšangatavību" apdraudi mani un man tuvos lv krastu iedzīvotājus. tieši tādi kā tu izprovocē karadarbību, un tieši tādu kā tevis dēļ iet bojā nevainīgi civiliedzīvotāji.

mobilie telefoni radušies pateicoties karam, saki? tev ir pierādījumi, ka citādi nebūtu radušies?
From:[info]tiesibsargs
Date:August 8th, 2008 - 08:51 pm
(Link)
vēlu tev veiksmīgi nosmakt kāda mūsdienu hitlera gāzu kamerā - viņa tēvzemes aizstāvēšanas vārdā!
[User Picture]
From:[info]artizar
Date:August 8th, 2008 - 11:20 am
(Link)
Nebūt sevi neredzu kā kārtējo tizlo pacifisthipiju, taču visām pārgudrajām parunāšanām par karu ir jūtama vēmiena piegarša. Atmiņā nāk viens vācu pulkvedis, kurš Volhovas frontē pie ceļa, kas veda uz priekšējām pozīcijām uzrakstīja "Sveicināti pasaules pakaļā".
Kaut kā pretīgi paliek, kad vēderaini mietpilsoņi un izkāmējuši jaunintelektuāļi sāk gudri berzēties par kārtējo, kādā pasaules nostūrī atvērušos pakaļu - labajiem/sliktajiem, izdevīgumu/neizdevīgumu, ģeopolitiskajām ambīcijām un citiem no dirsas izrietošajiem sūdiem.
Starp citu, kāpēc neviens tik pat aktīvi nespriedelē par cunami, zemestrīču vai citu dabas katastrofu izraisīto plūdu politiskajiem ieguvumiem/zaudējumiem un ietekmi uz nācijas attīstību?
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:August 8th, 2008 - 12:56 pm
(Link)
Man tāds darbs (ja nemaldos - svenskterror arī). Par dabas katastrofām nācies rakstīt pat vairāk. Tagad gan esmu atvaļinājumā, taču uznāca svētās dusmas, tāpēc ieklabināju tās. Sorry, ja nokaitināju.
[User Picture]
From:[info]artizar
Date:August 8th, 2008 - 02:09 pm
(Link)
Nē, aizkaitinājuma šeit nav un arī "sorry" ir nevietā. Tas pat nebija domāts konkrēti par tavu ierakstu. Ģeopolitika ir un paliek ģeopolitika. Tikai šajā ģeopolitikā bieži aizmirst par cilvēkiem, kas pēc savas vai valsts uzspiestas gribas, ir saistīti ar zvērestu: "...netaupot spēkus, veselību un dzīvību..." un kurus dažāda ranga megamaniakāli mietpilsoņi vai peļņas apsēsti tirgoņi, iegrūž iepriekš minētajā pakaļā.
It kā jau apzinies, ka šādas atziņas ir banālas un tāda ir tā civilizācijas virzība, bet vienalga jūtamas iekšēja rūgtuma piegarša. Pietrūkst pietātes un spējas pieklusināt tās sapūstās taurītes. Un nav pat svarīgi, kas tās pūš - kara sajūsminātie birģeļi vai pacifismu klaigājošie intelektuāļi. Jebkurā gadījumā kā vienus tā otrus karš uzbudina un noved līdz emocionālai ekstāzei. Tieši tas liekas tā kā perversi. Attieksme pret notiekošo, nevis pats notiekošais. Tas pats jūtams attiecība uz 16.marta dažādu grupējumu pilsonīšu un politikāņu cirku un 9.maija pretīgo pompozitāti.
Nezinu, kāpēc mani tas viss tik ļoti "piš"... Atceros tikai vienu skatienu kādās kāzās, uz kurām vēl bērnībā tiku aizvilkts. Pa vidu tam ļembastam un vienkāršajiem priekiem bija kāds tolaik vēl jaunēklis, kas nesen atgriezies no Afganistānas. Kaut kādā momentā atceros, ka viņš visa tā pasākuma gaitā man galīgi sīkam bērnam mācīja apieties ar kaujas nazi un, ka tajā skatienā bija kaut kas iekšēji graujošs, biedējošs un ierastajai dzīvei svešs. Lai gan to grūti aprakstīt, tomēr tas tēlaini emocionālais pieredzējums iesper atmiņā un liek vēl šodien noraustīties.
Tāpēc smieklīgas un perversas liekas pilsoņu "kara stratēģijas" pie alus kausa. It īpaši tāpēc, ka šie pilsoņi paši nekad tā īsti nav jutuši triecienšautenes smagumu, un vienīgā to atbildība par valsti un tautu ir uzskaitīta nodokļu grāmatiņā.
Bet lai paliek šīs manas muļķības. Vien cerams, ka tas pasākums nepāraugs lielākā dirsā.
From:(Anonymous)
Date:August 8th, 2008 - 01:38 pm

Kamazs

(Link)
Tāpēc, ka dabas katastrofas nav tiešas cilvēku rīcības sekas. Protams, protams, zinu šitos vāvuļus: "globālā sasilšana, koku izciršana, vides piesārņojums, bla bla bla" tomēr karu uzsāk cilvēki un cilvēki arī karo. Par cunami, vētru neko daudz nevar pateikt, kā "nu nepaveicās, jā", jo tā ir tomēr lielākoties veiksme un atrašānās neīstajā laikā neīstajā vietā (ģeogrāfiski). Jā, ja cilvēki nepareizi rīkojas pēc dabas katastrofām -- nelaiž palīgus valstī, nomuhļī glābšanas operācijas vai stulbā veidā ir paši radījuši bīstamus apstākļus, kas nelaimi padara vēl smagāku, sure, par to var runāt, analizēt un spriest, kāpēc viņiem tik smagi iznāca.

Bet ar karu, kā jau teicu, ir savādāk. Karš ir tomēr caur un caur cilvēka gribas, cilvēka dabas materializācija. Tam nav nejaušības raksturs, pat ja tas izcēlies sīkumu dēļ, tas vienmēr ir cieši saistīts ar cilvēku savstarpējām attiecībām.

Un tas viss ir kaut kas, ko mēs - cilvēki - varam ietekmēt. Un par to, ko var ietekmēt, par to ir vērts runāt. Un tāpēc arī runā un spriež.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:August 9th, 2008 - 10:22 am
(Link)
Es vakar sāku pārspēlēt Wzardry 8, jo tā ir viena no decent pie rokas esošajām spēlēm, kuru pavelk mans laptops. Jāsaka, ka tā vēl a vien ir adiktīva, taču makten grūta. Ja vēl būtu hardkorīgā oldkul seivošanās sistēma (tikai izejot), es vispār nošautos.
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:August 9th, 2008 - 11:59 am
(Link)
Es to mēģināju pirms kādiem pāris gadiem, taču īsti nepiesaistīja. Iztieku ar roguelikes un veciem TBS, lol.
Powered by Sviesta Ciba