Nedodied latviešu kino naudu!

« previous entry | next entry »
Mar. 15th, 2009 | 02:07 pm

Vēl joprojām esmu šokā par vakar (beidzot) redzētajiem "Rīgas sargiem". Es laikam esmu viena no retajām, kura šo megagrāvēju un nacionālo lepnumu vēl nebija noskatījusies. Šobrīd reāli to nožēloju. Filma nebaudāma gan saturiski, gan vizuāli. Tas, ka šis produkts tiek pozicionēts kā vēsturiska mākslas filma, nenozīmē, ka var klaji ignorēt vēstures faktus. Kādā herā bāzt iekšā dokumentālos kadrus, bet, veidojot 'scenāriju', ignorēt to, ka tajā laikā baznīcām zvanu nebija, jo visi, izņemot Pēterbaznīcu, bija pārkausēti, un trauksmes laikā civilie pa pilsētu nevazājās?! Arguments, ka pilnīgi precīzi attēlot vēsturiskos faktus neesot bijis iespējams, neattaisno tik klaju pašdarbību, vēl jo vairāk dēļ tām vēsturisko faktu atsaucēm, kas filmā tomēr izskan, un dēļ nacionālpatriotiskās noskaņas, kas jaušama gan aizkadra tekstos un Rīgas sargu dialogos, gan svecīšu epizodē! Bilde filmai jeb mākslinieciskais noformējums un operatora darbs pat man lika nosarkt - vismaz 4reiz parādītā pastkartes bilde uz Daugavas labo krastu, ārkārtīgi smuki nokrāsotās mājas un pārgrimmētie aktieri (E. Kļaviņas seja vienā epizodē ir pilnīgi lillā!) bija smieklīgi un plakani, savukārt epizode, kurā vāciešu bruņumašīna no tilta iegāžas Daugavā, un J.Reiņa&N.Laizāna mahačs baznīcas tornī, kur pāris kadri bija veltīti kamerai nevis pretiniekam, pazudināja jebkādu ticamības momentu, izraisot vien histērisku smieklu šalti :D Dialogi un Elzas aizkadra teksti prastas propagandas līmenī, savukārt Niedras (?)&Ulmaņa sarunas vairāk atgādināja labas dikcijas paraugdemonstrējumus, nevis dzīvu sarunu starp diviem cilvēkiem, kur katram ir sava vajadzība! Nemaz nerunājot par to, ka Ulmaņa lūpu kustības vietām negāja kopā ar dzirdamo tekstu (lietuvietis kā nekā!)! Mani personīgi filmā uzrunāja tikai divi momenti - līdzcilvēku pārmetumi 'varonim' Mārtiņam, kurš vairākus gadus pavadījis Krievijā, tagad atgriezies un nu tik cīnīsies, kamēr tie, kas dzīvojuši šeit uz vietas, visas cerības sen jau ir zaudējuši (tas nekas, ka filmas turpinājumā viņiem šīs cerības atkal uzrodas), un Justīnes&Ješkas (Slucka&Skrastiņš) sirnīgi vienkāršā līdzatkarība, lai gan varam tikai minēt, vai muzikanta faktors ir pietiekoši spēcīgs, lai diez gan pievilcīgā un visnotaļ turīgā viesnīcas īpašniece būtu izvēlējusies šo šmigotāju kā savu izredzēto aiz filmā vairākkārt atgādinātā racionālā argumenta - tu esi muzikants, tevi nevar iesaukt karā (tātad tevi nenošaus!). Pretējā gadījumā šīs attiecības vienkārši nerullē, jo Vecrīgas viesnīcniecei noteikti ir daudz citu iespēju izvēlēties daudz izdevīgāku partiju. Elzas un Mārtiņa mīlas līnija vispār nav apspriežama, jo teksti un rīcība filmas gaitā ir pretrunīgi, neargumentēti un banāli, un Elza pie Mārtiņa atgriežas tieši tā paša iemesla dēļ, kādēļ pamet viņu :D
Kopumā jāatzīst, ka es nebiju gaidījusi kaut ko tik šausmīgu. Filma ir plakana, banāla un vizuāli nebaudāma. Piedodiet!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {27}

Andris

(no subject)

from: [info]degeneralis
date: Mar. 15th, 2009 - 02:22 pm
Link

Es vakar nenoskatījos, lai gan doma bija. Par to tikai priecājos, jo redzēju pēdējās 15 minūtes. Prātā arī bija lieliskais fjoklas apraksts par šo filmu - http://klab.lv/users/fjokla/391232.html, kas lika man labāk skatīties sportu...

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 15th, 2009 - 03:08 pm
Link

laaabs :D notikumu secība gan šur tur neprecīza, bet galvenais, ka tautas noskaņojums ir vienots ;)

Reply | Parent | Thread


Andris

(no subject)

from: [info]degeneralis
date: Mar. 15th, 2009 - 03:33 pm
Link

Tauta pret Sargiem! :D

Reply | Parent


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Mar. 15th, 2009 - 02:22 pm
Link

tu tiešām nebiji toreiz, kad mēs pulciņā šito skatījāmies, naturāli sitot galvas pret galdu? :)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 15th, 2009 - 02:29 pm
Link

nē, nebiju. es toreiz sačkoju :)

Reply | Parent


tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: Mar. 15th, 2009 - 02:25 pm
Link

Labi, ka vakar neskatījos. Turpināšu dzīvot laimīgā neziņā :)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 15th, 2009 - 02:31 pm
Link

jā, silti iesaku ;)

Reply | Parent


mena

(no subject)

from: [info]mena
date: Mar. 15th, 2009 - 02:27 pm
Link

Vot vot. Vēsture var arī pieklibot, ja šovs ir labs, bet te pat šova nebija tāds pa īstam. Un otrādāk.
+ es ar drusciņ nošausminājos par operatoru un padomāju, ka ļoti jau labi, ja paši grib visu izmēģināt un iemācities strādāt (mažbudžeta "paši taisam kā mākam" pasākumos), bet ja jau taisa kaut ko pa lielo un nopietno, tad- nu nevajag izgudrot velosipēdu, pasaulē tam ir iziets cauri un zin, kā jādara, nu pamācieties taču!! Nezināt nav kauns, kauns ir negribēt zināt!!

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 15th, 2009 - 03:10 pm
Link

aha.
bet es samulsu par tām pilīm. pēc faktiem sanāk, gan Golcs un Bermonts tusēja Jelagavas pilī, bet filmā taču bija Rundāles pils! wtf?

Reply | Parent | Thread


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 15th, 2009 - 05:46 pm
Link

Jā, zini... ļotenes aŗi nebija īstas, bet gan datorgrafika. Un Rīgas skatus arī filmēja kino pilsētiņā, nevis Rīgā... Piedod, tāds nu ir kino...

Kā ir ar holivudas filmām? Tur arī Baltā nama skati tiek filmēti Baltajā namā? Un vēsturiskajās filmās viss tiek filmēts tur, kur tas tiešām ir vēsturiski noticis?

Reply | Parent


zupcis

(no subject)

from: [info]zupcis
date: Mar. 15th, 2009 - 02:29 pm
Link

yes. Noskatoties šo šedevru pārņēma līdzīgas izjūtas. Pat kauju ainas, par kurām biju sacerējies izrādījās liela vilšanās. Patiesībā visā filmā patika tikai viena aina, kur vācietis dzina sētas mietus, garām pabrauca vilciens un uz zemes mētājās cilvēku līķi.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 15th, 2009 - 02:31 pm
Link

un viens miets vienam līķim bija rokā iedurts :D
bet jā, vilšanās par kaujas ainām bija pamatīgi :(

Reply | Parent


Liene

(no subject)

from: [info]liene
date: Mar. 15th, 2009 - 03:23 pm
Link

joprojaam neesmu redzeejusi. un laikam arii neskatiishos :D

Reply


D[ra]kone

(no subject)

from: [info]drako
date: Mar. 15th, 2009 - 04:50 pm
Link

man kaut kad ar bij raksts par šito ... nevaru atrast, parādīt, bet doma sākās ar:

"pēc piermajiem pieciem dialogiem gribas nošaut scenāristu, kas to visu sarakstījis" ...

Reply


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 15th, 2009 - 05:41 pm
Link

Virsrakstā teiktajam nevaru piekrist. Kādam kino tad ir jādod nauda? Holivudas? Ceturtdienas vakaru seriāliem Latvijas televīzijās?

Nevar nepiekrist, ka filmā ir daudz neprecizitāšu un trūkumu. Tomēr tā ir filma, kas rosina runāt par 2 būtiskām tēmām - Latvijas vēsture un Latvijas kino. Labi, ka mums vismaz ir par ko runāt.

Iesaku ar tik pat kritisku un pedantisku attieksmi kādā no nākamajiem ierakstiem paanalizēt Krievijas kara seriālus, kas biezā slānī ir redzami pašmāju televīzijās. Par "atbrīvotāju" armijas varoņdarbiem gan Čečenijā, gan otrā pasaules kara laikā, gan pēc kara.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 15th, 2009 - 11:02 pm
Link

lai gan respektēju Tavu viedokli, es tam nepiekrītu, jo uzskatu, ka diletantiem nav jānodarbojas ar naudas izšķiešanu un savu nepiepildīto sapņu realizāciju.
šī filma ir klajš neprofesionālisms gan scenārija, gan režijas, gan kinomākslas kategorijās. un es neuzskatu, ka mums būtu jāpriecājas par šādu sūdu tapšanu Latvijā. vēl jo vairāk - tas nav jāatbalsta, jo šī nav norma kinomākslā. tas nav nekāds atskaites punkts un kanons. un es patiešām negribu, lai latviešu kino turpmāk attīstās, par pamatu ņemot šādas filmas. esmu absolūti pret diletantisma kļūšanu par normu!
kas attiecas uz augstāk minēto ticamības un vēsturisko faktu momentu, tad noskaties jebkuru ASV vai Krievijas filmu, kas pretendē uz 'vēsturiskās mākslas filmas' statusu un tad runā par to, cik ticama ir kopējā scenogrāfija un action skati! un ar tik neprofesionālu propagandu, kāda bija "Rīgas sargos", mēs ne par matu neesam labāki par krieviem :) Tikai "Rīgas sargi" tā arī neatbild, kāda mārrutka pēc tie cilvēki gāja un cīnījās, jo dialogi ir pilnīgi nekādi un politiskās klišejas ir 5. klases līmenī, kas liecina, ka filmas autoriem ir bijis pilnīgi pohuj, par ko viņi taisa filmu, vai arī viņi ir vienkārši muļķi, jo domāja, ka tauta uzķersies uz valsts atbrīvošanas āķa. Neuzķērās. Tauta ir gudrāka par kino taisītājiem :(

Reply | Parent | Thread


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 16th, 2009 - 08:32 am
Link

"Valsts atbrīvošanas āķis" skan labi :)
Kopumā es domāju, ka tas, ka šāda filma ir parādījusies ir labāk, nekā, ja šādas filmas nebūtu. Neskatoties uz visām nepilnībām.
Ja tu domā, ka vienā jaukā dienā ne no kurienes Latvijā parādīsies holivudas augstākajiem standartiem atbilstošas lielbudžeta filmas, tad tu kļūdies. Filmas taisīt arī ir jāmācās. Šī ir ļoti viduvēja. Nekas, es ticu, ka nākamā būs labāka.
Ja Latvijas kino veidotāji vadītos pēc tava kritērija, ka filma jātaisa tikai tad, ja ir 100% garantija, ka filma būs atbilstoša "kanoniem", tad Latvijā nekad nebūtu šādas kategorijas labas kvalitātes filmu.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 16th, 2009 - 09:39 am
Link

jāatzīst, ka latvieši filmas netaisa tikai kopš 2005. gada. skat, pat veselu kino kanonu ir uztaisījuši ;) tā kā tas nav arguments.
neķeries tik ļoti pie salīdzinājuma ar Holivudu. pietiks jau ar to pašu tuvēju Eurōpu.
Piekrītu, ka ir jāmācās filmas taisīt. Pasaki to cilvēkiem, kas taisīja šo filmu :) Labas kino skolas ir ne tikai Amerikā un Austrālijā, bet arī Eurōpā.
Tas labi, ka Tu tici. Es savukārt ticu tam, ka profesionāli cilvēki šeit nevienam nav vajadzīgi, jo kino nozarē valda tāds pats čomiskais kapitālisms kā valstī kopumā. Tā ir tāda noslēgta vide, kurā pieņem un naudu atmet savējiem čomakiem. Un ja šī kliķe strādā pēc tādiem kvalitātes standartiem, kādi redzami Rīgas sargos, paliek skumji.
Bet man tiešām prieks, ka vismaz Tu tici gaišākai nākotnei. Nezaudē šo ticību labajam ;)

Reply | Parent | Thread


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 16th, 2009 - 11:23 am
Link

to "kanonu" jau tu pati izdomāji, ne es.

Savukārt man, redzot to, kas notiek valstī (t.sk. kino nozarē) drīzāk gribas domāt par izmaiņām, nevis šaustīt sevi un citus vai arī domāt, kā no šejienes notīties.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 16th, 2009 - 11:42 am
Link

kanonu es neesmu izdomājusi! LOL! un jebkurā nozarē ir profesionalitātes kritēriji, kurus normāli, sevi cienoši speciālisti ievēro!
kā jau teicu - man prieks par Tavu optimismu! tikai - nevajag domāt, vajag darīt ;) notīties nemaz nav tik slikts variants, ja vien negribas palikt par diletantu un/vai cūku, kuru drātē visos iespējamos caurumos un liek laizīt smirdīgas pakaļas! tas tā - katram ir sava pieredze un Tavējā, cerams, ir bijusi un būs saulaināka, nekā manējā! un zini - latviešiem tomēr patīk būt pirmajiem ciemā, nevis pēdējiem pilsētā!
bet Tu neķer kreņķi - cerība mirst pēdējā! un visā var saskatīt kaut ko labu ;)

Reply | Parent | Thread


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 16th, 2009 - 01:06 pm
Link

Es jau nesaku, ka tu esi izdomājusi kino kanonus, es saku, ka tu atbilstību vai neatbilstību kanoniem piesauc kā argumentu, bet pēc tam saki, ka tas nav arguments.

Par drātēšanu, laizīšanu un pakaļām - katrs laikam spriež pēc savas pieredzes. Manējā laikam ir atšķirīga no tavējās.

Bet neuztver, lūdzu personiski. Mani tikai vienmēr kretinē tas, ka latvieši vai latviski rakstošie internetā vienkārši d**š sev uz galvas. Bet vēl vairāk mani kretinē, tas, ja nod**sēji paši te nemaz nedzīvo, bet izmanto katru iespēju, lai pateiktu kaut ko sliktu.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 16th, 2009 - 01:19 pm
Link

nezinu, kas te ir pārprasts, bet morāle ir pavisam vienkārša - ja nemāki, nebūvē māju, jo tā sabruks! un to graustu, ko uzbūvēji, nesauc par māju, ja tai nav kanalizācijas, tek jumts un sienas šķības.
es neuztveru personiski. jo savu vērtību mēru zinu. nedomāju, ka te ir kaut kāda runa par diršanu pašiem uz savas galvas - argumentētu analīz noteikti nevajag saistīt ar nacionālā produkta protekcionismu un nevajag propagandēt mēslus tikai tāpēc, ka tas ir made in Latvia. par to mēs runājam jau kopš Tava pirmā komentāra. Nav tā, ka šī kritika ir tikai tāpēc, ka tas ir pašmāju ražojums. Es varu analizēt tās filmas, kuras esmu redzējusi, un skarbi esmu izteikusies arī par made in Hollywood kases grāvējiem. tā kā tam nav nekāda sakara ar nepatriotismu. turklāt es šeit dzīvoju. es neesmu vēl aizbraukusi. vēl. bet ja cilvēki šeit nesakata iespēju izaugsmei, tad daudz loģiskāk ir aizbraukt un dzīvot saskaņā ar sirdsapziņu, nevis palikt šeit un sapūt zem aizspriedumiem un apšaubāmām kvalitātes normām.
Saskati to, kas ir, nevis to, ko Tu gribi redzēt!

Reply | Parent | Thread


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 16th, 2009 - 01:25 pm
Link

manuprāt filma "Rīgas sargi" nav mēsls.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 16th, 2009 - 02:06 pm
Link

par gaumi nestrīdas, bet par mākslinieciskajām kvalitātēm gan. ja par tām nevari argumentēti runāt, tad labāk paklusē, jo Tava gaume, maigi izsakoties, man ir pie dirsas!

Reply | Parent | Thread


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Mar. 16th, 2009 - 03:08 pm
Link

sarunāts.

Reply | Parent


Antuanete

(no subject)

from: [info]antuanete
date: Mar. 17th, 2009 - 02:22 pm
Link

Filma ir baudāma tikai jautrā kompānijā, neņemot neko pārāk pie sirds. Lai gan zinu cilvēkus, kam pilnī nopietnībā šī filma patika, un nebūt ne vecākās paaudzes.
Piekrītu, ka uztaisīts ir pilnīgi diletantisks sūds. Nu nevajag lēkt augstāk par savu pakaļu! Ja nav līdzekļu un prasmes taisīt kvalitatīvus specefektus un masu ainas, tad labāk nevajag! Ar pieejamajiem līdzekļiem to pašu materiālu varētu uztaisīt par kaut kādu psiholoģiskas ievirzes filmu, kurā akcents būtu uz cilvēkiem, viņu pārdzīvojumiem, dialogiem (lai gan konkrētajā gadījumā tas ir vēl vājāks punkts nekā specefekti un masu skati). Citādi tā wannabe Holivuda ar kartona bruņumašīnām izraisa tikai nožēlas pilnu smīnu. Par scenārija caurumiem, pilnīgi debilām epizodēm (kaut vai to, kā kaut kāds kareivis Mārtiņš un pēc tam viņa brūte nezin kādā sakarā atrodas prezidenta pilī un runājas ar Ulmani) vispār nerunāsim...

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Mar. 17th, 2009 - 02:32 pm
Link

jā, es sēdēju mājās viena, skatījos un skaļi smējos :) nedomāju, ka Ēķis&Co mērķēja uz šādu reakciju - tak tomēr nopietna filma par nopietnām lietām, kuras vienkārši nobāl tā debīlisma priekšā, ko redzam un dzirdam, skatoties filmu :(

Reply | Parent