aprēcos

« previous entry | next entry »
Aug. 1st, 2008 | 02:03 pm

Kandidāti Spīdolas balvai ekonomikā:
Jānis Bērziņš, SIA „Stendera Ziepju fabrika” direktors,
Adrians Dāvis, a/s „Latvijas Gāze” valdes priekšsēdētājs,
Vitālijs Gavrilovs, Latvijas Darba devēju Konfederācijas prezidents,
Ivars Godmanis, Ministru prezidents,
Valērijs Kargins, „Parex bankas” valdes priekšsēdētājs,
Gunārs Ķirsons, SIA „Lido” īpašnieks,
Kirovs Lipmans, a/s „Grindeks” akcionārs,
Nils Melngailis, bijušais SIA „Lattelecom” valdes priekšsēdētājs,
Kārlis Miķelsons, VAS „Latvenergo” valdes priekšsēdētājs,
Jānis Naglis, uzņēmējs,
Uldis Pīlēns, a/s „UPB” valdes priekšsēdētājs,
Ilmārs Rimšēvičs, Latvijas Bankas prezidents,
Normunds Skauģis, SIA „ Lāči” valdes loceklis un īpašnieks,
Inna Šteinbuka, „Eurostat” ekonomikas un reģionālās statistikas pārvaldes direktore,
Vilis Vītols, uzņēmējs, Vītolu fonda dibinātājs.
Jūsu piedāvātais Kandidāts _____________________

P.S. Balva tiek piešķirta par nozīmīgu ieguldījumu Latvijas ekonomikā ;)

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {34}

tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: Aug. 1st, 2008 - 02:07 pm
Link

Es teiktu, ka Melngailis ņemot vērā to, ka Lattelecom aug un attīstās un internetizē laukus.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 1st, 2008 - 02:12 pm
Link

Par Lattelecomu pēdējā laikā dzirdu sliktas atsauksmes, cilvēki no turienes iet prom, nemaz tik spīdoši šamiem tur neiet ...

Reply | Parent | Thread


tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: Aug. 1st, 2008 - 02:14 pm
Link

Tomēr domāju, ka viņu ieguldījums ir pāķu internetizācija.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 1st, 2008 - 02:20 pm
Link

jebkurā gadījumā ar viņa vārdu vismaz var saistīt jēdzienu 'ieguldījums', ko man būtu pagrūti teikt par dažiem citiem kandidātiem!
Varēja vēl Ati Slakteri ielikt!

Reply | Parent | Thread


Andris

(no subject)

from: [info]degeneralis
date: Aug. 1st, 2008 - 02:36 pm
Link

Vai Spurdziņu, kurš izcēlās ar klasisko citātu:

"Svarīgais jau ir, ka ir doma, nevis, ka tu to domu esi spējīgs izteikt."

(Man šķiet, ka tas bija Spurdziņš, tas taču bija viņš, kurš nevienā rietumu valodā nerunāja?)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 1st, 2008 - 02:37 pm
Link

par Spurdziņu nezinu, citātdu dzirdu pirmo reizi, ir labs :D:D

Reply | Parent | Thread


Andris

(no subject)

from: [info]degeneralis
date: Aug. 1st, 2008 - 02:41 pm
Link

Tas bija viens no Eko vai Fin-ministriem - tie jau tik bieži mainās, ka grūti izsekot. Vienu dienu viens aizsargā valsti, citu dienu uzvelk citas apakšbikses un vada valsts finanses. :)

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]unpy
date: Aug. 1st, 2008 - 02:46 pm
Link

Aha. Ja nerēķina to, ka pāķi arvien nav internetizēti un lokālās telefoncentrāles arvien daudzviet nav modernizētas.

Reply | Parent | Thread


tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: Aug. 1st, 2008 - 02:58 pm
Link

Nu vismaz maniem radiem ir truba ar ļaunuma sakni - netu pie Lietuvas robežas. Par Mazpisāniem gan nezinu.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]unpy
date: Aug. 1st, 2008 - 03:01 pm
Link

Skaidrs, ka nezini.

Reply | Parent


Andris

(no subject)

from: [info]degeneralis
date: Aug. 1st, 2008 - 02:10 pm
Link

Nezinu, pēc manām domām jau vairumu kandidātu varētu uzreiz aizfīrēt uz Rīgas Centrālo cietumu, nevis apbalvot... :)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 1st, 2008 - 02:22 pm
Link

:D:D

Reply | Parent


tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: Aug. 1st, 2008 - 02:10 pm
Link

Otrajā vietā liktu Skauģi, jo viņa maize ir kruta un kvalitatīva un to var vest kā reāli labu ciemakukuli un nest Latvijas vārdu pasaulē + kaut kādas darbvietas jau arī rada.
Un, kas svarīgi, rada par sevi priekšstatu kā par godīgu darbarūķi.

Reply | Thread


murks

(no subject)

from: [info]murks
date: Aug. 1st, 2008 - 02:51 pm
Link

mhm, apmēram tā, un trešais varbūt vēl Vītols, bet pārējos gan ...

Reply | Parent


starro

(no subject)

from: [info]starro
date: Aug. 1st, 2008 - 02:18 pm
Link

nominēju sevi, jo pērngad nodokļos samaksāju vairāk nekā visā savā ekonomiski aktīvajā mūžā kopā

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 1st, 2008 - 02:21 pm
Link

jā! es arī :)

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 1st, 2008 - 02:22 pm
Link

plus, jau 3 gadus neesmu pildījusi IIN atmaksas deklarāciju, neesmu prasījusi no valsts neko atpakaļ. un pēdējā pusotra gada laikā neesmu bijusi uz slimības lapas!

Reply | Parent


veed_logs

(no subject)

from: [info]veed_logs
date: Aug. 1st, 2008 - 02:19 pm
Link

Labs sarakstiņš, ir par ko ierēkt. Bet, ja ņem vērā, ka šo "balvu" piešķir "Ekonomistu apvienība 2010", kura sastāv no aizdomīgiem tipiņiem, tad tas nepārsteidz.
Jauks ir arī iepriekšējo gadu laureātu saraksts.
http://www.diena.lv/lat/business/biznesazinas/spidolas-balvas-ekonomika-kandidatus-vares-pieteikt-no-augusta
(Interesanti, kādas ekonomiskās attīstības virsotnes Latvija būs sasniegusi 2010.gadā?)

Reply


(no subject)

from: [info]unpy
date: Aug. 1st, 2008 - 02:44 pm
Link

Vissmieklīgākais pretendents uz šo balvu ir Jānis Naglis, uzņēmējs.

Par izguldījumiem no Latvijas ekonomikas:))

Reply


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 2nd, 2008 - 02:09 pm
Link

A kas te TIK smieklīgs? Karginam būs taisniiba, sakot, ka Latvijā neviens uzņēmējus nemīl un neatzīst viņu ieguldījumu,
Nojaušu, ka tūlīt varētu sekot argumenti par valsts izzagšanu, nezināmu kapitāla izcelsmi, cilvēku izverdzināšanu par kapeikām, utt., bet nu tas ir tikai pašsaprotami.

Reply | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 2nd, 2008 - 02:13 pm
Link

Tb pašsaprotami ir tas, ka tā vietā, lai novērtēt jaunu darba vietu izveidi, vēlmi uzņemties risku, utt. uzņēmējiem defaultā piešuj tieši negatīvo.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 2nd, 2008 - 07:26 pm
Link

Tev atsevišķu kandidātu ieguldījums neliekas apšaubāms? vai precīzāk - ieguldījums vs. radītais kaitējums Latvijas ekonomikai!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 2nd, 2008 - 08:05 pm
Link

Par kādu kaitējumu ir runa? Un kādās salīdzināmās vienībās šis kaitējums tiek mērīts?

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 3rd, 2008 - 03:06 am
Link

Par Godmaņa, Dāvja, Miķelsona kaitējumu. Kādus ieguldījumus viņi ir nesuši Latvijas ekonomikā, ja viņu darbības rezultātā bankrotē uzņēmumi, cieš eksports un ceļas inflācija?!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 3rd, 2008 - 07:44 pm
Link

Ko nodarījis Godmanis un Miķelsons?

Dāvi droši vien lamāsi par gāzes tarifu kāpumu, par ko varu vienīgi komentēt to, ka uzņēmums darbojas atbilstoši normāla privātuzņēmuma(!) principiem ar definētu peļņas procentu (8%?). Ja parok dziļāk gāzes cenas veidošanās pamatprincipus, tad kļūst skaidrs, ka Dāvis tik vienkārši to cenu nevar regulēt kā viņam ienāk prātā. Gala cenu patērētājam nosaka iepirkuma cena no Krievijas, tāpēc drīzāk sapratīšu, ja lamāsi krievus par cenu celšanu nevis Dāvi par korektu uzņēmuma vadīšanu atbilstoši uzstādītajiem mērķiem. Bet nu labi, esmu nedaudz biased attiecībā uz LG, jo ar viņiem sadarbojos kā izpildītājs atsevišķos projektos un ar gāzes cenas veidošanos esmu iepazinies ne vienu reizi vien. Tā ir mūsu problēma, ka cenšamies vainot uzņēmumu vadītājus par to, ko viņi nevar mainīt, lai saglabātu sevis vadītā uzņēmuma rentabilitāti.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 3rd, 2008 - 07:48 pm
Link

Bet ja par Dāvja ieguldījumu, tad tās noteikti būs stabilās darbavietas pāris simtiem cilvēku, nomaksātie nodokļi, kā arī LG kā viens no lielākajiem ziedotājiem sportam un kultūrai - ko vēl vajadzētu pielikt? Par Miķelsonu droši vien ka līdzīgi. Par Godmaņa darbību neesmu tik labi informēts.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 3rd, 2008 - 08:58 pm
Link

valsts monopoluzņēmumiem, manuprāt, ir citi darbības principi (prioritātes) salīdzinājumā ar privātiem uzņēmējiem. un ja viena valsts monopoluzņēmuma darbības rezultātā bankrotē citi privāti uzņēmēji, kuri arī nodrošina simtiem darbavietas, maksā nodokļus un veido eksporta posteni Latvijas ārējās tirdzniecības bilancē, tad man domāt, ka ar šī viena monopoluzņēmuma darbību vai atbalsta politiku valstī tomēr kaut kas nav īsti kārtībā :( o.k., mēs varam diskutēt par nepieciešamību efektivizēt privātos uzņēmējus (šajā gadījumā runa ir par ražotājiem), taču, manā skatījumā, visa šī sistēma Latvijā tomēr nav sabalansēta. Ja LG ar valsts varas atbalstu var celt tarifus, tad privātajam nekas cits neatliek kā bankrotēt. Tomēr valsts varai ir jāsaprot, ka tai ir nepieciešama arī privāto uzņēmumu pastāvēšana un rezultatīva darbība, kas atnāk atpakaļ nodokļu formātā. Pretējā gadījumā mēs esam tur, kur mēs esam - palielināsies bezdarbs un spiediens uz sociālo budžetu, savukārt nodokļu ieņēmumi samazināsies, kā rezultātā valsts budžetā nebūs naudas, ko tērēt. Tieši loģiskās sabalansētības trūkums ir tas, ko es personīgi pārmetu Godmanim, kurš kā Ministru prezidents ir atbidlīgs par daudz ko! Sistēmiskas domāšanas trūkums šajā valstī ir akūts iekaisums dažādos līmeņos, tāpēc arī katrs to deķi rauj uz savu pusi - Dāvis&Miķelsons ceļ tarifus un dzīvo ar vairākos miljonos mērāmu peļņu, savukārt Godmanis ir spiests attaisnoties - punkts viens, punkts divi ..., bet reālā izaugsme šobrīd ir kritiska :S Var jau būt, ka līdz ar iestāšanos ES un tirgus paplašināšanos, mums no daudzām nozarēm, kurās globālos mērogos vairs neesam konkurētspējīgi, patiešām ir jāatsakās. Bet cik esmu novērojusi līdz šim, tad mēs mākam tikai sagraut! Kas nāk bankrotējušo uzņēmumu un pat likvidēto nozaru vietā?! Spekulanti? Kur tad ir tā mūsu izdaudzinātā augstā pievienotā vērtībā? Vai politiskā līmenī nebūtu pēdējais laiks saprast, ka jaunu konkurētspējīgu nozaru izveidošana prasa ļoti ilgu laiku un vēl jo lielākas investīcijas?
Tīri tā .. šis ir mans pārspriedums emociju līmenī, balstoties uz personiskiem novērojumiem avīzēs, izglītības krikumiem un darbā iegūtu pieredzi :)

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 4th, 2008 - 12:20 am
Link

hmm, sāksim ar to, ka LG NAV valsts uzņēmums - iečeko akcionāru struktūru, nevienas valsts akcijas ;) tātad, valstij nav tiesību iejaukties LG darbībā, ja vien tā nevēlas dabūt x miljonus sodu no kādas Eiropas tiesas, kurā Latviju nekavējoties iesūdzētu. jā, LG ir monopols gāzes piegādē, bet nu joprojām tas ir privāts uzņēmums, ne valsts. ak jā, gribētos atzīmēt, ka uzņēmuma darbību vairāk ietekmē akcionāru lēmumi (vācieši, krievi, Itera), kamēr Dāvis ir tikai uzņēmuma vadītājs / algots menedžeris - ja viņš nedarīs to, ko izlēmuši akcionāri, viņu vienkārši nomainīs ar citu.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 4th, 2008 - 01:24 am
Link

o.k. my mistake - accepted! bet energoresursa monopols tas ir tik un tā, tāpēc es nevaru gluži saskatīt tā ieguldījumu Latvijas ekonomikas (!) attīstībā. Piemēram, Stendera ziepes vai Skauģa maize nevienam nekādu damage nav nodarījusi. tādēļ, ja man uz svaru kausiem ir jāliek šo uzņēmumu un LG/Latvenergo sociālā atbildība un ietekme uz ekonomiku kopumā - tad sanāk salīdzināt zemenes ar govju baru :)

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 4th, 2008 - 12:44 pm
Link

Taisnība - mazāku uzņēmumu vadītāju ieguldījums ir saskatāmāks un viennozīmīgāk vērtējams dēļ mazākiem "blakusefektiem" no uzņēmuma pamatdarbības. Tik interesanti, ka balvu piešķir tieši vadītājiem, tb konkrētiem cilvēkiem, nevis uzņēmumam kopumā.
Par kādu jau nobalsoji iekš http://www.ekonomisti.lv/index.php?id=140 ? :)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 4th, 2008 - 01:31 pm
Link

nē, nenobalsoju vēl un diez vai to vispār darīšu :)

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 4th, 2008 - 01:33 pm
Link

Es gan nobalsoju - tur varot vinnēt ceļojumu uz Eiropas parlamentu :DDD

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Aug. 4th, 2008 - 01:40 pm
Link

Oh, tad jau būs jāiespiež ķeksis (sliecos uz Rimševiču, jo ... man viņš patīk :D:D:D). Tu par Dāvi?!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Aug. 4th, 2008 - 02:07 pm
Link

Njea, es par Pīlēnu no UPB :)

Reply | Parent