pajautaa

« previous entry | next entry »
Jun. 6., 2005 | 01:51 pm
posted by: nez in pajautaa

Kāpēc cilvēki iet uz Baznīcu ... regulāri ... reti ... pēkšņi?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {59}

bloom

from: [info]bloom
date: Jun. 6., 2005 - 02:00 pm
#

tāpēc, ka viņi tic kaut kam izdomātam?

Atbildēt | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:03 pm
#

un kāpēc pēkšņi uz turieni aiziet tie, kas netic? un netic arī, izejot no Baznīcas?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:06 pm
#

kad ir ļoti ļoti grūti, cilvēkam vajadzīgs atbalsts. kāds to meklē reliģijā, baznīcā.
kad ir izmisums, tu neanalizē, bet pakļaujies impulsam.
pieļauju, ka joprojām ir'lauži, kuriem baznīca ir modes lieta un viņi vispār neko neizprot. bet es šeit domāju vairāk par tiem gadījumiem, kad tas notiek pēkšņi.
un mazāk ir jādomā par "tic", "netic" - runa ir par iekšējo sajūtu, mierinājumu, garīgumu..
kurš vispār var nodefinēt, ko nozīmē pareizi ticēt un iet baznīcā.. mūsdienās dauz kam mainījusies/zudusi jēga/vērtība..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:08 pm
#

bet tad jau patiesībā ticība tiešām var nebūt tas būtiskākais...varbūt jāsauc tā par auru?
vajadzīga tieši baznīca, tā ēka, tā vide, nevis pati ticība?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


bloom

from: [info]bloom
date: Jun. 6., 2005 - 02:10 pm
#

tieši tā!daudziem vajadzīga tā māja ar nosaukumu baznīca, nevis tas, ko tur dara.pats jau arī var sev iestāstīt , ka māja kurā dzīvo ir baznīca!!!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:18 pm
#

:DDD he-he, tas pēdējais man patika ;D žēl, ka man tikai blokmājas dzīvoklītis, nevarētu pat īsti krustu/gaili galā uzpraust kā ārēju zīmi ;D

Atbildēt | Iepriekšējais


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:14 pm
#

protams, tas iekšējais miers, vēsā telpa, klusums jeb ērģeļu skaņas, tantiņu dziedājums.. tas viss liek domām ieiet it kā citā gultnē. nomierināties. padomāt par mūžīgām lietām. un varbūt personīgā traģēdija pārvēršas par vienkārši nepatīkamu problēmu jeb mirkļa sāpi..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:17 pm
#

tātad tradicionālā baznīca Latvijā izgāzīsies, kad mēģinās piesaistīt tautu, īpaši jaunatni, ar moderniem Divekalpojumiem, sprediķu tekstiem, muzikālo noformējumu, telpām u.tml...?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


x-ƒ

from: [info]x_f
date: Jun. 6., 2005 - 02:23 pm
#

Noteikti! Mūsdienu jaunatne.. Ai. Nemaz nerunā. :)
Pat ja tur skanētu hip-hops un dotu vīnu dzert.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:46 pm
#

Nu, vīnu dod jau kopš pašiem pirmsākumiem vakarēdienā... trešdienu (reti apmeklētajos) Dievkalpojumus tiem, kas pie stūres, labāk galda galā nesēsties, jo tiem pēdējiem parasti dod pļumpēt vairāk, jo viss konsekrētais vīns konkrētajā reizē jāizlieto... starp citu, labs bulgāru Kagoriņš.

Hiphops... fjū, tradicionālajos nav manīts... Kaut gan reizēm mācītāja raito runu sprediķos un vienzilbes dziedājumos arī varētu par repu nodēvēt :D

Mūsdienu jaunatne? :D

Atbildēt | Iepriekšējais


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 12:27 pm
#

ir jaunieshu kristiigaas grupas, kas speelee gan hip hopu, gan roku, gan veel nez ko.. bazniicaas

Atbildēt | Iepriekšējais


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:25 pm
#

Nedomāju, ka mūsdienās jaunieši ir tāds avju bars kā bija cilvēki 13.gs. - nu, nepiesaistīsi tu viņus ar spīdīgām mantiņām.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:29 pm
#

spīdīgā mantiņa... labi teikts. nu nez, it kā jau atsevišķos gadījumos tāda modernizēšana būtu pieļaujama... bet ne mūsu Baznīcās!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:31 pm
#

ne velti Vatikāns ir tik iesūbējis un neļauj neko mainīt - ne procesā, ne kārtībā, nekur.. Baidās, ka izmaiņas var radīt cilvēkos izmisumu. Mums vienmēr drošību rada lietas, kas ir nemainīgas, par kurām tu vari prognozēt un vienmēr paļauties.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:32 pm
#

No Tavas tastatūras uz Dieva un Ratzingera monitora, meitēn! :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:37 pm
#

Jamie jau to zina ;) Tāpēc arī tik konservatīvi..
Vienīgi žēl, ka ar to no parastajiem mirstīgajiem mums tiek slēptas daudzas patiesības un Bībele tulkota Viduslaiku tumsonības garā, tas gan žēl.. :/

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:38 pm
#

ak, kāds prieks, ka es esmu radikālā luterāne, kurai visi vārti vaļā :D

nu jā, katoļi jau tik maļ, ka nevajag neko saprast, tikai akli sekot... nu viņu viedokļa var jau saprast...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:44 pm
#

ko tur daudz priecāties, jo Bībeles vairākas daļas u.c Svētie raksti tiek turēti [droši vien Vatikānā] slepus prom no visiem citiem.. par to gan šur tur cilvēki sačukstas, piem., filma Stigmata..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:49 pm
#

kādā vientuļā Indonēzijas, ja nemaldos, salā, reiz izskaloja vienu, ja nemaldos, Marka evaņģēliju. Salā neviens nebija ar kristietību saskāries, bet kaut kādā veidā viņi pat izkoda par trīsvienību, kas evaņģēlijā nebija minēta, utt... Tā ka domāju, ka nekādu būtisko ļaunumu kaut kādi iztrūkumi nerada..

Bet reizēm šķiet smieklīgi, ka cilvēki noliedz Bībeli, bet paši nemana, ka par Bībeli sev pasludina, piemēram, Da Vinči kodu, utml...

Njā, bet gribētos jau paspiegot pa vatikāna labirintiem, pirms tam gan pāris burvju tabletītes apēdot, lai visas senās valodas iemācītos:)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:55 pm
#

Gan jau visi svētie tēvi kādreiz dabūs ciest par apzinātu patiesības slēpšanu no citiem. jo Svētie raksti nebija tapuši izredzētajiem, bet visiem, kuri gatavi tos uztvert.
Dievinu filmu Jēzus ciešanas, kaut vēlreiz skatīties tās asiņainās šausmas nespēju.. Kolosālas atklāsmes! Kolosāla patiesības nodošana. Ka Jēzus nav bijis nekāds Dievs, bet gan ļoti garīgs un attīstīts intelekts, prāts, sajūtas utt.
Viss, par šo tēmu viss.. Kaut daudz vēl zināma informācija.. Par Jēzus kapa vietu, kur rakstīts JOSUA un aizliegts fillmēt un fotografēt, par viņa likteni pēc Jeruzalemes pamešanas, pēc t.s. Augšāmcelšanās, kad viņš īstenībā devās uz Austrumiem.. Tā, protams, tikai hipotēze.
Baznīcai nav izdevīgi to visu atklāt, jo tad netīši viņa atzīs daudzu Austrumu gudrību, reliģiju, mācību patiesību. Par reinkarnāciju. Par meditāciju, par bezapziņas stāvoli. Un viņai vairs nebūs tādas varas. Bet iespējams tad arī mazinātos reliģiskie kari..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 03:00 pm
#

Ak!

Savulaik papētīju tās lietas, un sapratu, ka arī ŠĀDS mūsu viedoklis ir kādam izdevīgs - šodien ir daudzi ietekmīgāki spēki par tradicionālo Baznīcu.
Es daudz labprātāk reizi nedēļā iedziļinos dažu Bībeles pantu analīzē, buroties cauri Sengrieķu u.c. valodu īpatnībām...Lūk, tas man šķiet būtiskāk un interesantāk.
Cilvēku darbība tomēr nevar būt ietekmīgāka un Tā Kunga plānus graujoša.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 03:07 pm
#

kādi tur plāni.. ne velti ir labs sakāmvārds - sargā pats sevi, tad arī Dievs tevi sargās.
liela atbildiba gulstas uz mums pašiem..

Atbildēt | Iepriekšējais


this is a ransom demand

from: [info]kakjux
date: Jun. 7., 2005 - 12:05 am
#

esmu katole. un nav tā. nemaļ. maļ tantuki un vecie priesteri, kas neko nesaprot. arī katoļi ir progresējuši.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 7., 2005 - 09:49 am
#

taisnība - izteicu vispārinātu viedokli, pati nevarēju atcerēties, ka ko tādu ierakstīju... sorry.

man, piemēram, ir cieņa pret visām kristīgajām reliģijām, pat pret harizmātiskajām... būtu interesanti zināt, kas Tev par to sakāms. Tāpēc arī pārējiem jautāju, jo negribu pieļaut, ka pašai sāk litkties, ka zinu labāk, bet visi pārējie kaut ko nesaprot :D
ja kas, ieraksti komentāru un pēc tam izdzēs, uz manu amilu jau tik un tā atnāks :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:32 pm
#

un tāpēc jau ir sektas, kurās izpaužas visdažādākās variācijas par tēmu.. jebkuram ir izvēles iespējas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:41 pm
#

nez, par to izvēles iespēju - katram savs - no sērijas mežā dzimis, mežā audzis... tip, tā var ātri apmaldīties, iestiegot ne tikai modernajās kristīgajās reliģijās, bet arī moderni vecajā budismā un vēl sazin kur...

tāpat kā ar uzturu - citos platuma grādos tas, kas vietējiem veselīgi, svešajiem graujoši un pat nāvējoši...

tāpat arī mums... tradicionālā kristietība...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:43 pm
#

nu, tā jau ģimenes un valsts audzināšanas problēma. kāda tāsmadzene cilvēkam beigāssanāk, ar tādu arī dzīvo. ar pātagu jau neliksi ko darīt un arī neliegsi.

Atbildēt | Iepriekšējais


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 12:28 pm
#

KAADAS tad ir taad Muusu bazniicas??

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 7., 2005 - 12:37 pm
#

es esmu par cilvēku uzrunāšanu viņiem saprotamā valodā, attiecīgi arī par JesusHouse un tamlīdzīgiem evaņģelizācijas pasākumiem, bet cilvēkus vajag ne tikai piesaistīt, bet arī noturēt.... un ir pārāk daudzi, kuriem moderno elemntu ieviešana tradicionālajos pasākumos traucētu... baznīcai jābūt tādai, kādu mēs to gribam. ērģeles svētdien 10, hiphops svētdien 16:00...nu, piemēram... bet ne totālām pārmaiņām ar vienīgo nolūku piesaistīt jaunus kadrus... un tas tiešām nenostrādātu anyways...

Atbildēt | Iepriekšējais


bloom

from: [info]bloom
date: Jun. 6., 2005 - 02:08 pm
#

culvēks atbalstu var saņemt arī izrunājoties ar kādu konkrētu cilvēku, būtni vai dzīvnieku.braucot trolejbusā uz darbu vai kur citur.nav obligāti jāapmeklē baznīca.tas tā ir mūsdienās.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:12 pm
#

vai tad es teicu, ka uz baznīcu obilgāti jāiet? :)
katram ir izvēle.
bet var būt situācija, ka tiešām NAV neviena, ar ko parunāt un gribas kaut kur, pie kaut kā! un tad ienāk prātā baznīca. un nav nozīmes, kāda - luterāņu, katoļu..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:16 pm
#

bet tad Tu ej runāt ar Dievu, ar sevi, ar mācītāju vai ar baznīcas mūri?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dying Bride

from: [info]heartstripper
date: Jun. 6., 2005 - 02:26 pm
#

Katram ir citādi..

Atbildēt | Iepriekšējais


bloom

from: [info]bloom
date: Jun. 6., 2005 - 02:06 pm
#

viņi domā, ka tic, viņi tic ka kāds eksistē, kura nav- viņi visi ir apmuļķoti.!
lūk tā!viņi atsakās ticēt realitātei.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:12 pm
#

ok, par baznīcas ēku - varētu piekrist...

bet par to ticēšanu...

vai tad Tu netici nekam tādam, ko ar prātu patiesībā nevar aptvert? nu, lūk, tam gan ES šoreiz neticu;)

Atbildēt | Iepriekšējais


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 12:37 pm
#

vai driizaak Tu esi pilniibaa atteicies no realitaates .....

Atbildēt | Iepriekšējais


Afs

from: [info]afs
date: Jun. 6., 2005 - 02:04 pm
#

Regulāri - ticība
reti - tapēc ka citi tā dara
Pēkšņi - dzīves izmisums.

Atbildēt | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:05 pm
#

izmisums, saki...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


x-ƒ

from: [info]x_f
date: Jun. 6., 2005 - 02:12 pm
#

Visdrīzāk, jā.
Bet es nezinu. Es reiz jautāju un saņēmu interesantas atbildes. Bet kāpēc, es nezinu. Piemēram, daži iet tikai tikai Ziemsvētkos. Daži regulāri. Dažiem varbūt tiešām izmisums.

27. Vai Tevi var pieskaitīt pie aktīvajiem ticīgajiem?

View Answers


10 (9.3%) 10 (9.3%)

Tikai ap svētkiem (Ziemsvētki u.t.t.)
9 (8.4%) 9 (8.4%)


88 (82.2%) 88 (82.2%)

Kā atgādinājums, ka vēl joprojām nesmu to visu apkopojis. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:15 pm
#

vo par šito aptauju paldiesss...

pat tad, ja sākumā īsti nemaz nebiju domājusi par ticības jautājumiem, bet tieši par to baznīcā iešanu.

ok, man jau vispār šķiet, ka pat liela daļa no regulārajiem baznīcas apmeklētājiem nav tādi riktīgi ticīgi, viņi vienkārši ir pakārtojuši sev savu Dievu atbilstoši sava egoisma prasībām. nu i tad atsēž čurčā divas stundas nedēļā kā sava veida grēku izpirkšanu...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


x-ƒ

from: [info]x_f
date: Jun. 6., 2005 - 02:21 pm
#

Grēku izpirkšana, manuprāt, raksturīga katoļiem. Par to bija nākošais jautājums aptaujā (kas ir kas), bet to labāk te ne.
Bet es jau vispār cilvēkus nesaprotu. :)

Es to nedaru tāpēc, ka neredzu tam jēgu. Gluži vienkārši. Bet galvenais jau, ka kādam tāda divas stundas nedēļā palīdz. Tad ir labi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:35 pm
#

pareizi, man arī šķiet, ka daudzām lietām tādu uz prāta asvērumiem jēgu nevajag mēģināt rast. ticība jau tāpēc ir ticība, ka tic kam tādam, ko ar prātu nevar aptvert vai saprast.

Atbildēt | Iepriekšējais


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:35 pm
#


khe-khe, ja tā parēķina, tad man, ja neo neiekavēju, nedēļā sanāk kādas 12h, bet tā tīri tehniska nepieciešamība par 75%

bet žēl skatīties uz tiem dažiem, ka caurām dienām tarkšķ (ir arī tādi, normāli, jauni, jauki cilvēki), bet ir tik ļoti acīmredzami, ka viņiem vienkārši bail mēģināt realizēties citā vidē, bail, ka nepieņems...

nez, bet Baznīcā gan jau arī ir ģedovščina :D

Atbildēt | Iepriekšējais


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 02:51 pm
#

nu laaaabi... grēku IZPIRKŠANAS tieksme, manuprāt, raksturīga daudziem... mūsdienās visģeniālākais bizness saukts 'indulģenču tirdzniecība' arī, manuprāt, būtu ļoti populārs. Jo tā taču ir vienkāršāk. Vot i baznīcā atsēž (mokās uz neērtajiem koka krēsliem, ceļgaliem u.tml.) un izpērk to grēku...

pati par sevi jau ir grēku nožēla...

Atbildēt | Iepriekšējais


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 12:40 pm
#

Atseedeeshana nevienu greeku neatpeerk... Kad peedeejo reizi biji atseedeet/paseedeet?
Cilveeks izsalkst neeedot paartiku.. bet vinjam vajag arii Gara Augljus.. Tas ir Tas, kaa teicies, praats nevar aptvert, bet taadi nu esam.. Dievkalpojums to dod.. Ja pats njem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 7., 2005 - 12:43 pm
#

nu redzi? Tu saskati to patieso jēgu! bet mani reizēm nokaitina tantiņas, kas ienesās ar tirgus somās, nosēžas Tev blakus un vēl piedāvā konfekti. it kā - kas man gar viņām daļas, bet žēl... nu bet Dievam savi plāni, ko tad mēs:)

Atbildēt | Iepriekšējais


E.

preciizaak..

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 12:41 pm
#

ne tik Dievkalpojums.. bet Laiks ar Dievu

Atbildēt | Iepriekšējais


mena

from: [info]mena
date: Jun. 6., 2005 - 02:55 pm
#

Tur ir veesi, klusi, mieriigi...
Var pasleepties un klusinjaam izdzert kaadu alinju.

Atbildēt | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 6., 2005 - 03:01 pm
#

haha.
ir redzēti tādi gadījumi ;D

Atbildēt | Iepriekšējais


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 12:51 pm
#

tas ir viss?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 7., 2005 - 02:13 pm
#

oij, ko ta nu tur vairs....:/

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 02:58 pm
#

hmm... nu pag pag.. - tas par tur var tikai ... ? vai par to cilveku, kam Diemzhel tikai Taads priekshstats... ??

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 7., 2005 - 03:03 pm
#

nu es domāju gan, ka par to otro... dārgā, es vismaz stundas 12 nedēļā pavadu baznīcā, un diez vai aliņu pļumpēju :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


E.

from: [info]kleera
date: Jun. 7., 2005 - 04:42 pm
#

ahaa... ceru, ka Tu tur pareizos/ labos nodomos..

:)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nez

from: [info]nez
date: Jun. 7., 2005 - 04:48 pm
#

es arī:D ceru:D

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]anilirem
date: Jun. 6., 2005 - 03:31 pm
#

taapeec ka vajag dievu...

Atbildēt


Linda

from: [info]mystique
date: Jun. 6., 2005 - 04:27 pm
#

jo bieži vien ikdienas steigā nav pietiekami daudz laika padomāt par to, kas ir svarīgākais.

Atbildēt


akumaniaks

from: [info]aku
date: Jun. 6., 2005 - 04:58 pm
#

Tu man atgādināji, ka sen ar bračku neesmu baznīctripu taisījis ;)

Atbildēt


this is a ransom demand

from: [info]kakjux
date: Jun. 7., 2005 - 12:03 am
#

es tev to varu pastāstīt, bet ne žurnālā. kristietiskā reliģija un tās piekritēji ir ļoti ilgu laiku bijis mans jājamzirdziņš.

Atbildēt