oblica - gaidu brīvlaiku [entries|archive|friends|userinfo]
oblica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

gaidu brīvlaiku [30. Sep 2016|10:07]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:30. Septembris 2016 - 11:39
(Link)
aha! :)) Lai gan mums pagājušā gadā uz Ēģipti līdzi bija matemātikas un latviešu valodas grāmatas - uz vietas katru dienu 2 h mācījāmies un apguva tieši tik pat, cik pārējie bērni (jo viņa 1:1 apgūst divās stundās to, ko 1:31 apgūst 6 stundās. Individuāla apmācība ir efektīvāka).
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:30. Septembris 2016 - 11:47
(Link)
Nja, klausoties tos jūsu stāstiņus, aizvien vairāk rodas domas par mājmācību vai daļēju mājmācību... Vienīgi, tad vajadzētu vairāk bērnu, lai atmaksājas kādam no ģimenes nestrādāt :D
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:30. Septembris 2016 - 12:33
(Link)
ja tu nejoko, tad sac ar majmacibas apvienibu, ir gimenes,kas koopereejas
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:30. Septembris 2016 - 12:58
(Link)
Es par šo padomāšu pēc dažiem gadiem :) Kas man nepatīk vairumā visādu alternatīvo izglītības formu - liela daļa ir tiešām "alternatīvas" un komplektā ar visādu ezotērikas šļuru vai arī cieši turas pie kaut kādām sistēmām (piemēram, Valdorfa). Ja būtu iespēja jēdzīgākā formā bērnam iemācīt to, ko prasa skolas programma, netērējot laiku uz bērnu bara menedžmentu un skolas formalitātēm, tiešām nopietni apsvērtu variantus.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:30. Septembris 2016 - 13:06
(Link)
Valdorfu tiešām nekādi neiesaku - no draugu ļoti rūgtās pieredzes.:)
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:30. Septembris 2016 - 13:07
(Link)
A gadienā leo dēls tur nemācījās? Vrb kko jaucu.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:30. Septembris 2016 - 13:15
(Link)
Nezinu par Leo.
Taču man zināmajā gadījumā vecāki bija spiesti, sākot no bērna 6.klases, paši apgūt pamatskolas standartu visos mācību priekšmetos un mājās mācīt bērnam to, kas viņam būtu jāzina. Viņi ļoti žēlojās, ka pedagoģiskās izglītības trūkums šo misiju apgrūtina (nav zināma metodoloģija utml.), kā arī - reāli sanāk otra darbadiena mājās. Un tā visus četrus gadus, līdz varēja vidusskolā sūtīt uz normālu iestādi.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:30. Septembris 2016 - 13:18
(Link)
Oi, es to sāku jau no pirmās klases! :D
[User Picture]
From:[info]krii
Date:30. Septembris 2016 - 13:31
(Link)
Pirmajā, otrajā tas nav visai grūti, bet vēlāk sāc noprast, ka fizikai, ķīmijai, bioloģijai, algebrai un literatūrai tomēr ir katrai sava specifika arī mācīšanas metodēs un uzdevumu atlases ziņā. Attiecīgi rodas aizdomas, ka uzticēt to profesionālim varētu būt pareizāk.:)
[User Picture]
From:[info]milda
Date:30. Septembris 2016 - 13:49
(Link)
un Tev ir ilūzijas, ka skolās parastajās fiziku un ķīmiju māca profesionāļi?
[User Picture]
From:[info]krii
Date:30. Septembris 2016 - 14:03
(Link)
Nu, viņi tomēr ir augstskolā mācījušies attiecīgās zinātnes pamatus+ kaut ko no metodikas, kas samazina iespēju pateikt kaut ko no fundamentāli kļūdainu, kā tas ir vecāka gadījumā, kuram jāatsvaidzina pirms 20-40 gadiem apgūtas zināšanas. Kā arī - kas pats galvenais - viņiem, t.i., skolotājiem jātiek galā tikai ar vienu mācību priekšmetu, nevis visiem.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:30. Septembris 2016 - 14:20
(Link)
Mīļo, krii. Ne visi var būt pedagogi, pat ja ir savā nozarē ģēniji. Jo zināt priekšmetu ir viens, cits ir to iemācīt, ieinteresēt otram. Pie tam ķīmijas un fizikas slkolotāju ļoti trūkst, tāpēc nereti šos prieksmetus pasniedz augstskolu studenti, kuri vēl nav pat beiguši to pašu bakalauru konkrētā zinātnē, par kaut kādām pedagoģiskām iemaņām un zināšanām pat nerunājot. Ir slikti, ir pavisam slikti, it sevišķi ar ķīmijas/fizikas skolotājiem. Tas tā prieksštatam,k as darās skolās.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:30. Septembris 2016 - 16:26
(Link)
Droši vien, ka ir slikti, negrasos apstrīdēt.
Tas, ko es gribēju teikt - "parastajās" skolās, atšķirībā no Valdorfa utml., tomēr neveidojas situācija, ka bērns var noplenderēt visu pamatskolas laiku nevienā obligātajā mācību priekšmetā neapgūdams standartā paredzēto minimumu, ja vien to pilnībā nekompensē vecāki, mācīdami viņu savā no pamatdarba brīvajā laikā. T.i., jebkurā skolā var gadīties problēmas ar kādu no mācību priekšmetiem, dažādu apstākļu, tai skaitā skolotāja nekompetences dēļ, taču Valdorfa skolā pati metode garantē iespēju neiemācīties NEKO, izņemot nepamatotu bezrūpību, ja vien bērnam un/vai viņa vecākiem nav īpaši spēcīga motivācija.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:30. Septembris 2016 - 18:13
(Link)
Žēl, ka neviens nav tā nopietni ķēries pie valdorfiešu rezultātu analīzes, tb skeptiķi bubina virtuves/blogu līmenī, kamēr jūsmas par alternatīvismu pārņemtās māmiņas kaujas, lai iedabūtu savas atvases valdorfskolās.
[User Picture]
From:[info]jojo
Date:1. Oktobris 2016 - 08:47
(Link)
kas tur sarežģīts, tā ir pamatskola un kvalitāti varētu relatīvi objektīvi mērīt, ja paskatītos, kādās skolās (un ar kādām sekmēm) tālāk mācās skolas absolventi.
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:30. Septembris 2016 - 22:22
(Link)
mācījās un pēc tam, kā labākais (no tiem, kas stājās - vērtēja ne jau tikai vācu valodu protms) iestājās vācu ģimnāzijā, kurā mācoties paralēli (pēc stundām) vēl gāja uz lekcijām LU un mācījās patstāvīgi japāņu valodu...
šobrīd mācās Japānā :)

Pilnīgas muļķības par to, ka Valdorfskola būtu slikta - ne jau Rīgas skola (tā, kas Ādažos, tā gan mēsls - neiesaku nevienam, bet tur no valdorfpedaģijas ir tikai skolas nosaukums :( )
[User Picture]
From:[info]str
Date:30. Septembris 2016 - 13:13
(Link)
kāda tā pieredze ir?
[User Picture]
From:[info]krii
Date:30. Septembris 2016 - 13:18
(Link)
Tāda, ka bērns sākumā (pirmos gadus) labi jūtas, bet neko neiemācās, un pēc tam sāk arī slikti justies, jo tas līksmais bardaks, kas sākotnēji bija mācību vietā, pāraudzis vienkārši bardakā. Turklāt izņemt no tas skolas un sūtīt citā arī vairs nevar, jo skaidrs, ka robi zināšanās ir pārāk lieli un netiks nekam līdzi.
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:30. Septembris 2016 - 13:19
(Link)
Valdorfu es arī nekad neapsvērtu, augšminētās ezotēriskās šļuras dēļ. Man ģeogrāfiski tuvumā ir Ikšķiles brīvā skola, kur līdzīgs stāsts, vairāk nekā laikam arī nav. Paskatīsimies, kā ies Cēsu jaunajai skolai, bet mana darba dēļ nezinu, vai būtu reāli pārcelties.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:30. Septembris 2016 - 14:21
(Link)
Ir tāda sakritība novērota - BB "izslēdzas", kad pūlis pārsniedz tikai viņai zināmo kritisko masu. T.i., priekšmetos, kuri notiek dalītās grupās (latviešu, angļu val) - pa 15 bērniem, viņa seko līdzi stundās. Tad, kad notiek visai klasei kopā (matemātika, sports) - 31 bērns, viņa vnk kaut kā izrubījas. Sāk darīt to, kas ienāk prātā, un nav vairs saturama.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:30. Septembris 2016 - 14:45
(Link)
Paldies! Tev arī izturību! :)

Pagājušā gadā BB apmeklēja grupu Vivendi http://vivendicentrs.lv/lv/vivendi-veselibas-centrs. Nezinu, vai kāds tolks bija, vai nebija, jo tā grupa sakrita ar semestra beigām skolā. Papildus arī psihoterapeitu (vairāk gan manas slimības dēļ, kas viņu tomēr ļoti ietekmēja), bet nu 40 EUR par 45 minūtēm 2x nedēļā ilgi nevarēju pavilkt. Kādu pusgadu nogāja.