Šugā faiv
 
9.-Jun-2022 01:30 pm
Nezinu vai kādam tas ir interesanti, bet šķiet, ka ir vērts aprakstīt tiesību saņemšanas procesu Japānā.
Latvijā tiesību man nekad nebija un nevaru ne ar ko salīdzināt, tāpēc skatiens ir naivs un tīrs.

Sistēma ir tāda, ka ir divi varianti - vai nu liec eksāmenu dārgajā autoskolā, vai nu izmācies lētajā un tad liec eksāmenu jau policijā.
Runā, ka otrais variants ir stresains, jo praktisko eksāmenu varot likt tikai pus gada laikā kopš skolas beigšanas, nolikt to no pirmās reizes esot grūti un atrast brīvu vietu policijas kalendārā arī neko viegli neesot.
Man bija pirmais variants, tāpēc noliku praktisko eksāmenu autoskolā un tad devos uz policiju rakstīt rakstisko un saņemt tiesības.

Uz visu nenormālo Tokiju ir tikai trīs policijas iecirkņi, kur var likt eksāmenus, nekādas diģitalizācijas nav, tāpēc jābrauc jau sešos no rīta un jāstājas rindā. Es atbraucu gana agri, bet man priekšā jau bija diezgan gara rinda, turklāt spēcīgi lija un ar lietussargiem rindā nekāda lielā bauda nav. Iekšā tas tikpat labi varētu būt 1970. gads. Sākumā jāuzraksta papīrs ar iesniegumu, tad viņš ir jāiesniedz kādam kungam pie letes, kurš visu pārbauda, tad jāaiznes līdz kasei, kur eksāmens ir jāapmaksā, tad jāstājas rindā pie citas letes, kura izsniegs eksāmena kabineta un galda numurus, tad jāgaida pustumšā gaitenī uz mākslīgās ādas beņķiem savu kārtu. Gaiteņa sienas ir izrotātas ar frīkainu autoavāriju skatiem, tāpēc nevarētu teikt, ka gaidīt ir garlaicīgi.

Pats rakstiskais eksāmens ir papīrs ar 95, ja nekļūdos, pamatjautājumiem un vēl pieciem jautājumiem ar trīs apakšjautājumiem. Ja ir mazāk par 5 nepareizām atbildēm, tad eksāmens ir nolikts.
Daudzi brīdināja, ka jautājumi speciāli esot grūti saprotami un dažādi interpretējami un tādi bija arī treniņjautājumi, bet īstenībā nebija tik traki. Visi jautājumi bija adekvāti un viegli saprotami.

Japāna nebūtu Japāna, je vecmodīgajā papīru smērēšanas epopejā nebūtu kāda tehnoloģija, kura palīdz epopejai darboties un tā arī bija: jau dažas minūtes pēc atbilžu papīru nodošanas bija zināmi rezultāti, jo papīru skaitāmā mašīna visu pārbaudīja. Tie, kuriem bija viarāk par 5 kļūdām, tika palūgti iziet. Lielākā ārzemnieku daļa teplu pameta. Nē, nav tā, ka ārzemnieki ir dumjāki, tā ir sociāla problēma - lielākoties, ārzemnieki cenšas ietaupīt un apmeklē lētāko autoskolu, bet mācību kvalitāte tur parasti ir visai apšaubāma, jo regulētas viņas praktiski nav.

Tālāk bija jāklausās policista kunga pavertrips par to, kā braukt ar automašīnu ir liela atbildība un kā mēs, zaļie jaunvadītāji, nedrīkstam neko no sevis daudz iedomāties. Tad sekoja vēl viena rinda jau tiesību apmaksai, cita rinda uz bildēšanās onkulīša istabu, tad nezin kāpēc bija jāsastājas smukā ierindā, jānoklausās vēl viens policista pavertrips, šoreiz ar aizrādījumiem par nesmuku stāvēšanu un tiesības izsniedza jau citā lodziņā. Atkal, Japāna nebūtu Japāna bez tehnoloģijas savādā vietā, tāpēc pēc tiesību saņemšanas bija jādodas uz bankomātam līdzīgas ierīces pusi, kura automatiski nolasīja tiesību čipu un bija jāapstiprina datu pareizumu.

Gribās uzrakstīt kādu kodolīgu nobeigumu, bet nekas nenāk prātā.
Comments 
9.-Jun-2022 08:50 am
Ļoti interesanti, paldies!

Un kā ir ar pašu braukšanas kultūru tai pašā Tokijā?
9.-Jun-2022 09:23 am
Kaut kur jau biju aprakstījis pirmos iespaidus, bet itkā pieradu.
Visi brauc daudz vai maz normāli, viens otram dod ceļu un tā, bet ātruma pārsniegšana ir dienas kārtībā. Automašīnu ir ļoti daudz, ceļi ir šauri, tāpēc ir diezgan nervozi, bet kad pierod, tad nav nekādu problēmu.
9.-Jun-2022 09:22 am
Vai braukšanas eksāmens nav jāliek?
9.-Jun-2022 09:25 am
Ar praktisko eksāmenu domāju tieši braukšanas eksāmenu.
Vispāri viņi ir divi - pirmo liec kādus 2-3 mēnešus pēc iestāšanās skolā un saņem laicīgās tiesības, lai varētu braukt pa pilsētu treniņauto, bet otrais jau uz pilsētas ceļiem ir jau pašās beigās.
9.-Jun-2022 09:31 am
Ā, ok, es laikam neuzmanīgi izlasīju.
Latvijā ir otrādi - vispirms noliek teorijas eksāmenu un tikai tad pielaiž pie braukšanas. Un tiesības dabū tieši pēc braukšanas. Vismaz tā bija pirms gandrīz 20 gadiem, kad liku tiesības.
9.-Jun-2022 09:38 am
Būtībā ir līdzīgi. Pirmais eksāmens ir sākumā 45 jautājumi teorijā, tad braukšana pa autodromu.
Otrais eksāmens ir pagaidu rakstiskais tests un tad oficiālais braukšanas eksāmens, pēc kura seko oficiālais policijas teorētiskais eksāmens.
9.-Jun-2022 09:48 am
Kā ir braukt pa autodromu? Vai arī tas nav tik kruti kā izklausās, nekādas virāžas, bet apmēram tas pats, kas mums treniņlaukums ar parkošanos, iebraukšanu garāžā un uz estakādes?
9.-Jun-2022 09:59 am
Nevaru salīdzināt, jo neesmu kārtojis Latvijā, bet tur ir vingrinājumi, kuri ir jāizpilda: braukšana pa S-veidīgu šauru ceļu, braukšana pa Z-veidīgu šauru ceļu, stāvoša auto apbraukšana pa pretējo joslu, dzelzsceļa pārbrauktuve, estakāde, parkošanās no labās un kreisās puses, paralēlā parkošanās, izbraukšana no sānceļa ar nulles redzamību, luksofori, stop zīmes, gājēju pārejas, strauja bremzēšana ar stūrēšanu nost no ceļa, strauja ieskriešanās un tt. Autodroms ir 14 tūkstoši hektāru liels, ir kur izbraukāties.
9.-Jun-2022 10:49 am
Braukšana pa S-veidīgu šauru ceļu, braukšana pa Z-veidīgu šauru ceļu izklausās nenormāli aizraujoši, bet plakanajā Latvijā, iespējams, ne visai noderīgi. Toties izbraukšana no sānceļa ar nulles redzamību un strauja bremzēšana ar stūrēšanu nost no ceļa gan izklausās pēc kaut kā, ko es arī būtu gribējusi apgūt, liekot tiesības.
9.-Jun-2022 11:12 am
Pirmie divi vingrinājumi ļoti noder, kad no Latvijas aizbrauc, piemēram, uz Korfu :)
9.-Jun-2022 11:15 am
Vai Japānu :)
9.-Jun-2022 02:01 pm
ooo, tas riktīgi forši, ka var sākumā pa autodromu braukāt, mums UK jau no pirmās dienas pa ielu bija jābrauc (gan klusākā rajonā), ar automātisko vēl kkā, bet ja nekad nav bijis būts pie stūres un manuālā kārba, un vēl jāmēģina nenoslāpt, tad diezgan traki
9.-Jun-2022 03:30 pm
Tiešām traki. Uz autodroma braucot ir redzēti tādi, kuri pat taisni nevar pabraukt, tāpēc uzreiz uz ielas izklausās bišku par traku.
9.-Jun-2022 10:03 am
Ak, kungs...
9.-Jun-2022 10:54 am
tā laikam ir pieeja "mums ir tik daudz cilvēku, ka katram jāiedod kāds darbs"
9.-Jun-2022 03:30 pm
Tā viš ir. Tas nav slikti.
9.-Jun-2022 12:06 pm
Anonymous
Nav tā, ka valsts iestādēs digitalizācija nulles līmenī, bet privātos uzņēmumos pilnīgi cita aina?
9.-Jun-2022 01:08 pm
Nē, nav. Diģitalizācija visos līmeņos ir apmēram nulles līmenī.
10.-Jun-2022 12:46 am
man tas galīgi neiet kopā ar to, ka japānā ir tik daudz tehnoloģiju! varbūt tiešām lai cilvēkiem būtu darbs? vai tradīciju spēks? interesanti!
10.-Jun-2022 03:50 am
Nav tā, ka šeit ir visas atbildes, bet šis raksts diezgan labi paskaidro notiekošo: https://restofworld.org/2022/japan-led-global-tech-innovation-fall-behind/
9.-Jun-2022 06:49 pm
Burvīgi. paldies!
This page was loaded Maijs 8. 2024, 8:27 pm GMT.