Šugā faiv
 
6.-Feb-2017 09:58 am
Ilgi nevarēju iemigt, jo mocīja viens hipotētisks jautājums, uz kuru nav labas atbildes.

Kā nokaut astoņkāji?

Piemēram, gadās tā, ka zvejo diezgan primitīvā veidā - resnai auklai piestiprina resnu āķi un svaru. Paralēli ar ēsmu zvejo makreles pie krasta. Kad dažas makreles ir rokā, vienu sagriež uz pusēm, resnās auklas āķim piestiprina galvas daļu un iemet jūrā. Pēc kāda laika velk ārā ar visu to lomu kas āķim ir pieķēries. Labi ja tas ir tuncis. Labi ja tā ir murēna. Slikti ja tas ir plankumainais jūraszutis, jo tas nav ēdams, bet to vienmēr var atlaist atpakaļ.
Bet runā, ka mēdz pieķerties arī astoņkājis. Tad dabiski rodas jautājums - kā nokaut astoņkāji? Astoņkājis ir gudra, plastiska būtne, kura ir diezgan mobila arī uz sauszemes. Protams, ka neviens negrib iet bojā, tāpēc astoņkājis izmanto visas savas astoņas kājas un baiso knābi cīņai par dzīvību. Protams, ka negribās būt brutālam, jo astoņkājis nav ne pie kā vainīgs. Vienkārši izvilkt no jūras un ielikt kastē ar ledu kā tas notiek ar zivīm nav variants, jo nu, problēma ir viņu iedabūt tajā kastē.
Šis jautājums mani mocīja un ilgi nevarēju iemigt.
Comments 
6.-Feb-2017 03:14 am
The solution is to go vegan, jo tad nav jānokauj neviens.
6.-Feb-2017 03:18 am
Tas ir workarounds, nevis solution. Astoņkāji ir garšīgi un uz salas dzīvot vegānam diez vai ir iespējams. Ja nu tikai pārtikšana no plikiem taro kartfeļiem ar tofu un piparu mērci šķiet vilinoša.
Nav jau tā ka es us salas pastāvīgi dzīvotu, bet pa to laiku kamēr tur esmu zveja ir arī pārtikas iegūšanas veids.
6.-Feb-2017 05:04 am
Birdināt ūdenī kaut kādus speciālos astoņkāju gardumus, lai nāk ciemos. Tik majestātisku lopu tak neliks kaut kādās kastēs.
6.-Feb-2017 03:51 pm
Var birdināt kastēs iekšā, tad viņi paši salien.
6.-Feb-2017 06:41 am
Droši vien vecajiem zvejniekiem ir varianti padomā.
6.-Feb-2017 03:51 pm
Tā viš ir. Pagajušreiz noķerot adatzivi arī nezināju ko darīt. Vecs zvejnieks pienāca, uzkāpa viņai ar zābaku uz knābja, paķēra zivi aiz astes un nolauza adatu nost. Bez problēmām izpiņķerēju auklu. Beigtu zivi atdevu krabjiem.
6.-Feb-2017 08:26 am
Sacērt uz vietas?
6.-Feb-2017 03:50 pm
Tad būtu jāņem līdzi cirvis. Zvejnieks ar cirvi ir mazliet aizdomīgs.
6.-Feb-2017 09:28 am
esmu redzējusi, ka sit pret akmeņiem, bet nu tas ir krastā zvejojot (un arī tik liels astoņkājis, ko cilvēks spēj nosist)
6.-Feb-2017 10:26 am
Grieķijā uzzināju, ka tā sišana vēl tad, kad vairs nav pie dzīvības, nav tikai nomušīšanai. Tā viņš arī nesavelkas čokurā un netop gauži nesaēdams.
6.-Feb-2017 03:50 pm
Jā, par šo esmu lasījis internetā, redzējis gan ne.
6.-Feb-2017 03:54 pm
Grieķijā viņiem bija mode ķert šos ar auklā iesietiem gumijas zābakiem. Viņiem patīkot tādos ielīst.
6.-Feb-2017 03:55 pm
Man ļoti patīk šī ideja. Cik ilgi viņi tos turēja ūdenī?
6.-Feb-2017 03:56 pm
Piķis viņu zina, bet domāju, ka kaut kādu viena paisuma laiku. Pētīt, kā teiktu Rainis.
6.-Feb-2017 04:04 pm
Šķiet ka jau zinu ko darīšu nākamreiz uz salas... Pastāstīšu arī vai izdevās. Plāns ir vēl pazvejot murēnas, bet tas būs marts, tāpēc var arī neizdoties. Martā ir visaukstākā jūra.
6.-Feb-2017 04:38 pm
Jā, viņus noklapē pret akmeni un tad paklapē vēl kādu brīsniņu, lai mīksti - tad gan vairāk tos taustēkļus klapē, lielākoties jau tos laikam ēd. Man vismaz nav vēl gadījies dabūt ķermeni.
6.-Feb-2017 04:56 pm
Ēd jau arī galvu, taustekļos vienkārši ir vairāk gaļas.
6.-Feb-2017 03:49 pm
Bet tad to "majestātisko lopu", kā Jannele saka, būtu jāņem rokās dzīvu un agresīvu, un tas pasākums gan diez ko drošs neizklausās.
6.-Feb-2017 01:38 pm
es reiz nejauši izmakšķerēju jūraszvaigzni, mokoši jau bija tas, ka nespēju noņēmt no āķa, pēc tam bieži sapņos rādījās tā aina, kā zvaigzne tā ļoti lēnām nelaimē kustina savus starus un es galīgi nespēju neko padarīt
6.-Feb-2017 03:49 pm
Tie polipjveidīgie tādi ir. Vienreiz noķēru jūrasezi, salauzu ar akmeni un ēdu ikrus. kamēr ēdu ikrus viņš vēl kustināja adatiņas. Diezgan savāda sajūta.
6.-Feb-2017 03:44 pm
ielikt kastē ar ledu ir jēga pēc, ja vien nav nodoms ākstīties ar dzīvnieku
nokauj elementāri - iebāž abus īkšķus žaunu caurumos un burtiski izgriež galvu uz otru pusi, kas efektīvi atsedz smadzenes (tas kunkulis starp acīm) āra gaisam un viss - var ielikt ledus kastē

dažādu kultūru/ģeogrāfijas (piekrastes) zvejniekiem ir kolorītākas tūristiem domātas metodes
arī dauzīšana pret akmeņiem ir vai nu neizpratnes vai tūristu izklaides pazīme - ēšanai paredzēto mīkstumu (ja vien neēd jēlu), panāk savādāk
6.-Feb-2017 03:47 pm
O! Labs komentārs no zinoša cilvēka! Paldies! Tiesa, man ir diezgan maz vēlēšanās bāzt īkšķus tam gliemezim žaunās, bet nu, var mēģināt. Sākumā jānoķer.
Vietējie astoņkājus dauza ar palielu priekšmetu.
6.-Feb-2017 04:08 pm
tā sišana (arī zivju) pa galvu tomēr ir dzīvnieku mocīšana
var jau tās "smadzenes" pēc "izgriešanas uz āru" izgriezt ar mazu asu dūcīti - visātrākais veids

visādi citādi, ja to jūras dzīvniekus nav paredzēts ēst, smukāk ir lietot āķus bez atskabargām vai arī tās novīlēt max apaļas, lai radījumi pēc iespējas tiek vaļā ar nosacītu pārsteigumu

ar auklas-āķa tipa konstrukcijām astoņkājis gadīsies reti (lai gan iespējams tas ir atkarīgs no ģeogrāfijas) - praktiskāk ir lietot masku-trubu-pleznas un vienkāršu harpūnu
6.-Feb-2017 04:11 pm
Dauza jau beigtu, savādāk viņš ir kā gumija. Principā, manuprāt, arī vēlāk viņš ir kā gumija, tikai mīksta, ja ēd jēlu.

Vietējie astoņkāji ķeras pat uz vizuļiem. Tiesa, man nevienu reizi nav pieķēries.
6.-Feb-2017 04:36 pm
vietējie - tas ir kurā pasaules galā?

Man jau tā killošanas-gatavošanas-ēšanas pieredze ir ienākusies ne-gluži-normālajā veidā ...
ierādīja tās lietas viens vecs burkšķīgs grieķu šefs, lai arī ne Grieķijā - ir vēl viena vieta, kur ir lielākā grieķu populācija ārpus Grieķijas - ar grieķiem arī tika izdiskutēta tā sišanas metode, kas jopciknetā tiek pieminēta bieži Vidusjūras kontekstā. Savukārt jēlās gatavošanas/ēšanas lietas ienācās no Āzijas "vāciešiem" - arī šeit pat. "Šeit" ir tur, kur ethniski, var satikt visus.

Kas attiecās uz ķeršanu, tad tā ir praktizēta (astoņkāju kontekstā) tikai vienu reizi Klusā okeāna austrumu piekrastē.

Gaumes ziņā starp jēlu un grillētu, labāk izvēlos grillēt.
Ja vajag, varu arī modificētu "grieķu" recepti izdvest.
6.-Feb-2017 04:56 pm
"Vietējie" ir Filipīnu jūras ziemeļaustrumos, t.i. Japānas dienvidaustrumos.
Cik saprotu, astoņkāji paši pa sevi Vidusjūrā vispāri ir populārāks ēdiens nekā, piemēram, šeit.
Labprāt dzirdētu Grieķu recepti!
6.-Feb-2017 07:19 pm
šodien vēlāk uzrakstīšu ...
8.-Feb-2017 09:55 pm
Ievilkās tā lieta + piedevām kautkā baigi gari uzrakstījās. Postēt to šeit vai labāk tomēr uz e-pastu?
9.-Feb-2017 03:36 am
Ja baigi gari, tad labāk uz ēpastu, protams! Paldies!
9.-Feb-2017 11:59 pm
nav man Tava un prasīt negribās - so atsūti uz šo: maita@ethnourban.com
This page was loaded Maijs 6. 2024, 5:27 am GMT.