07 December 2015 @ 08:21 pm
 
kad es lasu virsrakstus zinju lapaas par to, kas notiek pasaulee, man shkjiet, ka i'm being targeted un tie ir ekskluziivi sacereeti lai mani provoceetu uz sashutumu un izmisumu un ruugtumu, un ka katram rakstam ir iekavaas rakstiits 'the end is nigh', mind being thwarted
shkjiet ka tevi/tavu praatu sistemaatiski padzen no visajaam droshaam vietaam/domaam/paarlieciibaam. shkjiet, ka pasaule ir liela gory orgjija, kur pasham tumshaakajam un pretiigaakajam liidzaas truli staav vistiiraakais un sveetaakais. acis/praats shaudaas uz visaam puseem, protams, ka gribas izsleegties, aizvilkt priekshkaru, kliegt 'what do you want from me world' un paarveersties par vienaldziigu akmeni. kaa lai uz shii mutuljojoshaa haosa buuvee savu vietu/dziivi, viss ko es atljaujos ir meegjinaat notureeties. bet arii lietas, kas man shkjiet vieniigais droshais un labais, man no taam ir jaanoveershas because i'm the other
 
 
simfonija: maxence cyrin - where is my mind
 
 
( Post a new comment )
[info]narrenschiff on December 7th, 2015 - 11:06 pm
http://youtu.be/wcy8uLjRHPM

"Oh dear - but that's what they want you to say"
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on December 7th, 2015 - 11:18 pm
they got me where they want me. traapiigs video, bet kaada ir alternatiiva buut konstanti dezorienteetam 'od dear' repeating neziniitim?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on December 8th, 2015 - 10:59 am
alternatīva - transparency, make the links, stop fragmentation, gūsti asi un monolītu mugurkaulu, savāktība, esi sala, vai vismaz kuģis/laiva iekš flux.

plašākā perspektīva - var rasties iespaids, ka Adam Curtis filmas parāda, ka viss ir galīgā pakaļā, taču, manuprāt, implikācija ir - do otherwise. šis "otherwise" ir atvērtais klajums, izcirtums biezokņa un krūmāja vidū, virs kura paveras the vast starry sky of possibilities, kurpretim čūslājs saka - there's no alternative, totality is closed.

piemēram, otherwise - ja Kērtiss parāda, kā Dokinsa un viņa agrāko draugu uzskats ir kļuvis teju par common accepted knowledge, kas vienlaikus sakrīt ar varas, ideoloģijas un ekonomikas projekcijām par cilvēka stāvokli un viņa quite finite horizont of possibilities/capabilities, tad izeja ir mēģināt domāt par cilvēku citādāk nekā par iekodētu software/hardware self-replicating selfish gēnu automatonu. patiesība, kad ir iegūts transparency and when you have made the links, tad tu redzi, cik šie conjectures, izlikti uz papīra un vienkopus, izskatās smieklīgi un neticami. viņi teiks "bet paskaties uz cilvēkiem, kādi viņi robotiski lopi, there is no good or bad, etc" - tev jāsaka - "I beg to differ, atkāpies sātan, un paskaties uz cilvēkiem ar atvērtām acīm"
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on December 8th, 2015 - 05:32 pm
bet man shkjiet, ka iestaajoties pret sho visu es patiesi iestaajos pret 'visu' liidz apjausmai, ka es nespeeju dziivot sabiedriibaa, jo es pret to iestaajos. man shkjiet, ka dziivot sabiedriibaa noziimeet sevi obligaati pieskaitiit kaut kaadam viedoklim, kur viedoklji ir tizli, priekshnosaciiti un safabriceeti kaada labumam.
bet esot salai, tu reaali esi sala, ar savu radikaalo viedokli. pat ja ar 'radikaals' tiek apziimeets kaut kas pashsaprotams, labs un the most sensible. varbuut taa vajag, vispaar es zinu ka vajag.

anywho, es jau te nesuudzos kaa kaut kaads tiineidzheris par ljauno sisteemu, bet par to, ka mani rausta visaadi virsraksti zinjaas par dabas katastrofaam, klimatu, seksismu, moraali, karu, attieciibaam un taa joprojaam. un ne jau paarsvaraa jo viedoklji shajaas teemaas atshkjiras, bet, kacina tas ka shis viss vispaar eksistee un tik daudz
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on December 9th, 2015 - 12:17 am
in the kingdom of blind the one eyed is the king
es domāju, iestāšanās "pret" visu arī ir tāda nihilistiskā un pesimistiskā pieeja, viņi, man liekas, grib, lai tie, kuri kaut cik pietuvotos virspusei, sevi pārējās pasaules acīs padarītu par apsmieklu, kļūstot par nemitīgiem karotājiem pret pilnīgi visu, bezgalīga recesija un nihilācija (Islāma valsts), ka nekādam apliecinošam apziņas un rīcības saturam neatliek vietas. ja parastie, kad viņus bombardē ar šīm ziņām, apjukuma dēļ iedzīvojas Stokholmas sindromā, tad tie, kuri grib izlauzties, saskaņā ar reptīļu loģiku, eventuāli iedzīvojas paranojā un vajāšanas mānijā.

taču mērķis ir veselība un integrity. kas, manuprāt, manifestējas uz biežņas un muklāja fona nesot gaismu, darot savu lietu, izcīnot labo, nevis slikto cīņu. rehabilitācija no slimības nesastāv tikai no medikamentiem un operācijām - pašam vienā brīdī ir jāceļas, jāņem sava gulta un jāstaigā, citādāk no visām zālēm un ārstiem ir no use.
tas notiek nesot saturu, piepildot laiku, nevis visu laiku aizņemot apkarojot un apsūdzot bezjēgu. ļaunumu ir svarīgi pamanīt un atklāt, svarīgi to atzīt, taču ļaunumu neuzvar ar karu un paranoju. es pats pēdējās nedēļas krītu paranojā un izmisumā par to, cik ļoti dziļi viss ir sadirsts, taču es zinu, ka uz to nedrīkst ielaisties.

taču jā, at first, truth hurts un tā ir radikāla. sāpes ir viena no patiesības pirmajām pazīmēm. bet tas ir tikai sākumā.

tāpēc es šaubos par salu, jo sala ir izolacionistiska. labāk kuģis, laiva. es redzu ceļinieku, svētceļnieku caur pasaules un sabiedrības viļņiem. ceļinieks ir laipns.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on December 10th, 2015 - 06:56 pm
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
jaa bet abos gadiijumos es neesmu paarliecinaata par nostaaju viability un eetiskumu. ja tu pret visu iestaajies, tad tas shkjiet muljkjiigi un paranoiski un bezjeedziigi. ja tu esi vienkaarshi gaismas suutnis celjinieks, tad tas shkjiet mazliet vienaldziigi, as in lai pasaulee notiek kas notikdamas mana gaisma ir readily pieejama take it or leave it. bet jebkaads vidusceljsh shkjiet kaa meegjinaat uzmineet vienu no miljarda, miljards situaaciju un perspektiivu jaaintegree. vai vispaar driikst pienjemt kaut kaadu vienu cilveeka perspektiivu? jo tas neizbeegami noziimee nepienjemt biljoniem citu. un vai ir iespeejams nepienjemt perspektiivu, esot cilveekam? un ko tieshi noziimee dziivot saskanjaa ar gaismu? tas shkjiet viegli un dabiski, bet kad tu tiec konfronteets ar konkreetaam situaacijaam tu tikai rausties neiznjaa un bailees un visa gaisma izkuup.
and all the while, visi shie musings shkjiet tik remote no realitaates, ka paliek mazliet nelabi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on December 10th, 2015 - 10:59 pm
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
ar "savas perspektīvas" pieņemšanu un nešanu jābūt uzmanīgam, paša pieredze ir derīga un nepieciešama, tas arī veido "paša skatījumu" uz lietām, taču es šo "paša" uztveru tikai pragmatiski un propedeitiski, varbūt instrumentāli - "paša perspektīvai" nav jābūt pašmērķim, jo tas visu pasauli padara par "manu priekšstatu par pasauli", pasaules ainu - paša perspektīva kā līdzeklis un vessel ir svarīgi tik tālu, cik tā cilvēku pašu līdz viņa eksistences dziļumiem pozicionē un novieto uz vienas ass ar patiesību. tas nedrīkst būt mans priekšstats, mana perspektīva par patiesību, tas nevajadzīgi sašķeļ pasaules. tiklīdz perspektīvu sajauc ar pasauli, tā nav iespējas komunikācijai, cilvēki spēj sarunāties tikai tāpēc, ka viņu perspektīvas levitē un kursē ap vienu un to pašu patiesību. ja cilvēki vairs nespēj sarunāties, tas parāda, ka priekšstats ir kļuvis svarīgāks par patiesību.

varbūt es ceļoju citādāk, nezinu, taču, kad es domāju "ceļinieks", es nedomāju "balto cilvēku-kolonizatoru", kurš ceļo caur džungļu mežoņu zemēm, kam gar to visu nospļauties un viņš tikai veido kaut kādus antropoloģiskus savārstījumus, kur stāsta par mežoņu eksotisko dzīvi. nē, ceļinieks svešā zemē ir pazemīgs, un, ilgstoši ceļojot pa kādu zemi, you kinda start getting fond of it, tevi interesē šīs vietas likteņi, un no pozitīviem engagement nesanāk izvairīties. ja es ceļoju, es gribu uztvert vidi, pa kuru ceļoju, es to gribu saprast, taču sapratne iegūst dziļumu caur mijiedarbību, praxis un engagement. tieši tāpēc man rūp pasaule un es negribu, lai ļaudis savā neprātā bezjēdzīgi saplosa viens otru un noslīkst asinīs un aizmirstībā, ceļinieks vienmēr saka - "pagaidi, there's more than meets the eye", un tad viņš meklē vēl visādas telpas, rakursus un informāciju, standarta resnais rietumu tūrists brauc ar savu tūrbusu, izkāpj ārā, pafočē, paskatās vai viss atbilst ceļveža aprakstam vai viņa stereotipiem, un tad kāpj atpakaļ busā, lai viesnīcā sēdētu pie baseina un dzertu kaut kādu suslu. also, viņam no ceļojuma paliek tikai (standartizētas) bildes ar sevi un suvenīrs, kurš plauktā krāj putekļus.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on December 11th, 2015 - 05:47 pm
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
jaa, bet kaa tu kjuusti par shaadu celjinieku ar atveertu un ieintereseetu pespektiivu? kas ir tas elements, ka bezmazvai alkjiimiski egoistisku cilveeku paarveersh pazemiigaa celjiniekaa? protams, tas nevar buut galameerkjis, jo to mees neviens nezinaam. bet kas tad tas ir?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on December 13th, 2015 - 02:07 am
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
nu, pirmais droši vien būtu atzīšanās - pamanīt, ka ar savu tūrbusu un suvenīriem vispār neko neesi redzējis un nekur neesi bijis. cilvēkus satriec tukšums un izmests laiks - viņš tik daudz it kā braukājis, izgrūdis tik daudz naudas, un kāds tukšais atlikums? - nekas, generic bildes, čeki no restorāniem un nekāda viedokļa un priekšstata par vietu, kurā esi bijis, nekādas realitātes, esamības toposi nav palikuši biezāki, gluži pretēji, visam pāri klājas migla. kad atzīst šo, paveras divas iespējas - vai nu vēlies ceļot savādāk, vai atmet ar roku, neceļo vispār, lai pēc kāda laika atkal slīdētu pa reni caur generic landscape, generic impressions. pēc atzīšanās vienmēr ir divi ceļi - vai nu turpināt veco dziesmu, vismaz atzīstot (godīgi pret sevi), ka neesi spējīgs ceļot citādāk, vai tomēr mēģināt ko citu, labāk.

sirds satriektība ir tā alķīmija, tā izbrīvē telpu, ir tas bezpamats, no kura ir iespējams uz aklo lēkt tumsā pretim kaut kam labākam, protams, paveras risks ieslīgst minstināšanās tirādēs pirms bezdibeņa malas. katra došanās ceļojumā ir šāda atrašanās pie bezdibeņa malas. šaubu un neskaidrības bezdibenis (no cilvēka skatpunkta) ir pirms katras ētikas
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on December 13th, 2015 - 02:50 pm
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
bet ja nu sirds ir tik elastiiga, ka to nav iespeejams satriekt?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on December 14th, 2015 - 12:30 am
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
agrāk vai vēlāk tas notiek. bet ja nē, tad tā vairs nav sirds, nedz ir elastīga, tā ir akmens. akmens sirdij ir pāris iespējas - vai nu kaut kas piepešs to izmet no laivas, tā, ka neatliek laika un spēju elastīgai konceptualizācijai un pieradināšanas reakcijai, vēl ir iespēja vismaz atzīt sev, nemānot sevi un citus, ka esi akmens sirds, no kuras neko vairāk nevar gaidīt, un tad vismaz kaut cik godīgi iznest šo stāju dzīves garumā, tad pēdējā iespēja ir saprast, ka bezgalīgi elastīgā akmens sirds pati par sevi jau ir tas satriektības stāvoklis, tā jau ir satriekta, tā nebeidz būt satriekta, līdz ar to šķietami nebeidzamā caurslīdes un adaptīvās apātijas inerce
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on December 14th, 2015 - 09:27 am
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
tas neizklausaas iipashi hopeful. so some people cannot be salvaged afterall.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on December 14th, 2015 - 09:55 am
Re: in the kingdom of blind the one eyed is the king
iespēja paliek tik ilgi, kamēr dzīvo. daudz nosaka apzināšanās, piemēram, brīdis, kad līdz mielēm apzinies, ka bezgalīgā refleksija pati par sevi jau ir tā satriektība, un tad tu meklē punktu when it started, what happened. bet ja neuzticās apziņai, ja neuzticās vispār nekam, un ja ticamāka rādas tieši tā asimilācijas tendence, tad jā, tad ir grūti.

lai gan viens no skarbākajiem kristietības novirzieniem pārstāv striktu predestināciju, ir tie, kuri jau pirms pasaules sākuma izredzēti uz glābšanu, un tad ir tie, pārsvarā vairākums, kuri no paša sākuma nolemti iznīcībai elles liesmās. kad pēdējie nomirst vismaz baznīcas paspārnē, tad bērēs viņus apglabā nomaļāk no citiem un mācītājs uz zeme laisto saka "thus you have been condemned to hell", kas, manuprāt, ir totāli šausmīgi un drīzāk liecina par dieva failure (drīzāk viņu koncepcijas), nevis taisnības ķēniņa uzvaru.

no rīta vilcienā gan lasīju, ka "God's rigorousness is leniency in the loving and the humble, but in the hard-hearted his leniency ir rigorousness". un tā ir, lēnprātība un pretīmnākšana nocietinātajām sirdīm ir rigors un skarbums, proti, nevis pašiem to darīt, bet gan to saņemt ir grūti. taču rigors arī paver divas iespējas - vai nu saprast, ka rigors īstenībā ir tā mīlestības un pretīmnākšanas grūti panesamā, bet izejamā skola, ka tas īstenībā nav pat rigors, bet labvēlība, kura tikai cietās sirds sagrozītajai redzei parādās kā rigors, vai pretējā pusē tomēr sirds ieciklējas uz rigoru (tātad tikai uz to, kas tā izskatās, parādās, nevis uz the real thing), pasludina, ka "šī ir īstā un vienīgā dzīves skola", un visu laiku paliek uz otru gadu kā tāds klases pašpasludinātais badass un tru rebelis. tas ir kā iznākt no gadiem ilgas sēdēšanas cietumā un visiem stāstīt, ka jūs neko nejēdzat no īstās, skarbās dzīves, ka es aiz restēm visu esmu redzējis un jūs te visi esat fake mīkstpēdiņi.

(Reply) (Parent) (Link)