Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2008-04-24 22:36:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pardomas

Šodien izlasīju grāmatā diezgan interesantu lietu par rakstīšanu un runāšanu. Tās ir it kā divas tik līdzīgas lietas, taču tajā pašā laikā tās tomēr ir pietiekami atšķirīgas. Runājot cilvēks pārsvarā pieturas pie unconscious līmeņa, jo šī runāšana vairāk tiek attīstīta saistībā ar to, kas tiek dzirdēts un redzēts, jo runai komplektā nāk arī ķermeņa izturēšanās. Bet rakstot ir nepieciešama abstraktā domāšana, jo vārdi ir jāiztēlojas galvā un jāsaliek tie teikumā, līdz ar to tas jau ir vairāk apziņas līmenī. Runāt cilvēks iemācas agrākā vecumā, bet rakstīšanu nevarot tik agrā vecumā mācīt, jo cilvēkam vēl nav attīstījusies domāšanas forma, kas spētu pietiekami labi šo rakstīšanu apstrādāt.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gorgona
2008-04-25 01:17 (saite)
vispār baigi sarežģīti kaut kā tā.
es arī pēdējā laikā daudz domāju par runāšanu, rakstīšanu, lasīšanu un to, kā to dara bērni, bet man gan vēl nav savs viedoklis līdz galam izveidojies, tikai pusveidojies.

(Atbildēt uz šo)


[info]gorgona
2008-04-25 01:17 (saite)
vispār baigi sarežģīti kaut kā tā.
es arī pēdējā laikā daudz domāju par runāšanu, rakstīšanu, lasīšanu un to, kā to dara bērni, bet man gan vēl nav savs viedoklis līdz galam izveidojies, tikai pusveidojies.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gorgona
2008-04-25 01:17 (saite)
o, forši, tev tika uzreiz divi vienādi komentāri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2008-04-25 01:29 (saite)
Plus vēl viens papildus :D

Ņemot vērā, ka pārējā laikā tāpat pietiek domāt par visādām lietām, tad šajā jautājumā uzticos autora viedoklim, kas izklausās arī visai pareizs.
Iepriekš bija arī aprakstīts kā tiek veidotas dažādas saistības starp jēdzieniem - kā notiek grupēšana. Sākumā laikam bija vienkārša asociēšana ar kaut ko, pēc tam jau nāca neliela grupēšana ar kompleksiem jēdzieniem, kur viens no tiem bija ķēdes grupēšana - katrs nākamais kaut kādā mērā ir līdzīgs ar iepriekšējo, bet pirmais ar pēdējo var nebūt līdzīgs. Bija arī piemērs, kā bērns lieto vienu vārdu, bet laika gaitā tā apzīmējuma jēga mainās. Kaut ko interesantu var uzzināt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lidot
2008-04-25 08:33 (saite)
kas tā par grāmatu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2008-04-25 09:26 (saite)
Thought and Language
Orģināli ir sarakstīta PSSR ap 1934. gadu. Ja ir interese, tad kaut kad sākot ar nākamo nedēļu varētu arī iedot palasīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?