Adon ([info]lord) rakstīja,

tradicionāli - iepriekšējā gada kopsavilkums

Janvāris

Tradicionālais Jaungada brauciens

Ukraina - Ļvova, Viņņica, Žitomira, Kijeva, Černihova, Slavutiča, Černobiļa, Pripjata, Rivna, Lutska
Polija - Augustova, Bjalistoka, Lublina, Lodza (Lodzā arī sagaidījām jauno gadu, šeit sākās 2018. gads un noslēdzās ceļojums).
Visi ieraksti par ceļojumu šeit - Ukraina

13.01. Vecticībnieku apmeklējums

Regitas dzimšanas dienā devāmies uz Rimšu feodosejevcu (Latvijā tikai divas draudzes) draudzes vecticībnieku dievnamu, kur piedalījāmies salīdzinoši īsā (4 stundas) misē. Normāli mise var būt no trīs līdz 17 stundām. Pēc mises tikām ielūgti uz sarunu ar brāļiem.
Stāsts par apmeklējumu: Reliģija bez priesterības

27. - 28.01. Sēlijas un Aukšaitijas brauciens

Sēlija - Aknīste, Asare, Bebrene, Gārsene, Nereta, Ilūkste, Subate Svente
Aukšaitija - Biržai, Obeliai, Panevėžys, Pasvalys, Rokiškis
Stāstījums par braucienu - Sēlija un Aukšaitija

Februāris

10.02. Pa Dienvidlatgales robežu

Apmeklētas: Malta, Līksnas baznīca, Nīcgales baznīca, Madaliņas baznīca, Jersika, Līvāni
Stāstījums par braucienu: Pa Dienvidlatgales robežu

21.02. Gunas grāmatas

Aizbraucu uz Rīgu pie ārsta, bet Regita mani pirmoreiz aizveda uz Gunas grāmatu antikvariātu. 60€ par arhitektūras grāmatām. Un tā nebūt nav lielākā summa, kuru atstāju šajā veikalā. Turpmākajos mēnešos sanāca atgriezties, kopumā, iesaku. Nezinu nevienu citu grāmatveikalu Latvijā, kur būtu tāds specifiskas literatūras piedāvājums.

Marts

Pirmie veiksmīgie rezultāti bildējot ar Burke & James Grover 8"X10" kameru.
Izvākšanās no fotolaboratorijas.

10.-11.03. Igaunijas salas

2018. gadā vien pāris dienas bija atvērti ledus ceļi (ceļš pa jūru starp kontinentu un salām), mēs gaidījām mirkli un pēc pirmās ziņas par to, ka ceļi ir vaļā, devāmies. Pēc pāris dienām ceļi atkal bija ciet. Fantastiska pieredze.
Apmeklētās vietas: Ainaži, Tolkuse Raba, Vormsi, Haapsalu, Hiiumaa, Saaremaa
Stāstījums par braucienu: Igaunijas salas

25.-27.03. - Pre-Kaminālais ceļojums

Gatavošanās Camino de La Plata un izejas vietas izvēle.
Apmeklētās pilsētas: Cadiz, Cordoba, Madrid, Seville, Toledo
Dienasgrāmata: Uvertīra

28.03.-01.04. Via Augusta

Drausmīgi garlaicīgs gājiens no Kadizas līdz Seviļai, noieti 175 km, vidēji dienā – 44 km.
Apmeklētās vietas: Cadiz, Dos Hermanas, El Cuervo de Sevilla, El Puerto de la Santa Maria, Jerez de la Frontera, Las Cabezas de San Juan, Los Palacios y Villafranca, Puerto Real, Seville
Dienasgrāmata: Via Augusta

Aprīlis

01.-08.04. Via de la Plata sākums

Noieti 330km, kopā ar Via Augusta - nedaudz virs 500km. Vidēji dienā 45 km.
Apmeklētās vietas: Alcuescar, Aldea del Cano, Aljucen, Almaden de la Plata, Almendralejo, Cáceres, Calzadilla de los Barros, Casas de Don Antonio, Castillblanco de los Arroyos, El Real de la Jara, Fuente de Cantos, Guillena, Los Santos de Maimona, Merida, Monasterio, Puebla de Sancho Perez, Santiponce, Seville, Torremejía, Valdesalor, Villafranca de los Barros, Zafra
Dienasgrāmata: Camino de la Plata

08.-11.04. Post-Kaminālais ceļojums

Postkaminālā cenšanās savākt sevi kopā. Viss pasākums bija lai sevi psiholoģiski sagatavotu doties uz Ameriku (ko man ļoti negribējās), kas arī izdevās, bet ar pilnīgu izpumpēšanos, pārsalšanu kā neesmu salis nekad savā dzīvē. Camino, kā vienmēr, kļūst par svarīgu mailstounu manā dzīvē. Katrs Camino ir bijis ar savu maģiju un sekojošajām pārmaiņām dzīvē, šis arī nebija izņēmums.
Apmeklētās vietas:
Spānija: Cáceres, Salamanca, Seville
Malta: St. Julian’s, Valletta
Dienasgrāmata: Camino noslēgums
Stāsts par spāņu svēto nedēļu un par Maltu šeit:
Semana Santa un Malta

14.04. Pārgājiens apkārt Lubāna ezeram

Šis karājās darāmo darbu sarakstā kādus divus gadus, beidzot, sēžot Salamankā viesnīcas vannasistabā pie sildītāja un cenšoties atjaunot asinsriti nosalušajās rokās un kājās, sajutos tam gatavs. Tā nu atgriežoties savācu kompāniju un nogājām 60 kilometrus apkārt ezeram. No kaut kādiem padsmit cilvēkiem ceļu pabeidzām trijatā - es, Regita un [info]klusais_okeans
Stāsts šeit - Apkārt Lubānam

Maijs

Aktīvi bildēju gatavojoties aizbraukšanai un gada foto deprivācijai. Arī sanāca atteikties no principiem un kaut kādai latviešu grupelei albuma vāku sabildēt.

01.05. Pārgājiens apkārt Zarasu ezeram

Jauks pēcpusdienas pārgājiens.

Jūnijs

Lielākā daļa jūnija pagāja burājot Rāznā (pirmo pusi mēneša). Vai cenšoties dabūt jahtu no sēkļa (otro mēneša pusi). Nedaudz arī bildējot.

03.06. Deep Purple Rīgā

Koncerts bija lielisks.

10.06. Elektrēni un Kērnava

Braucām skatīties jaunāko no Lietuvas pilsētām - plānoto pilsētu Elektrēnus, pie reizes izbraucām arī caur Kērnavu. Jāatzīst, ka pēdējā patīkamāk ir ziemā, kad nav cilvēku. Elektrēni ir kaut kas mega dīvains. Un praktiski neviens lietuvietis, ar ko esmu runājis, tajā nav bijis (neskatoties uz to, ka tā atrodas uz trases Viļņa - Kauņa), tāpat, kā Visaginā.
Stāstījums: Viena no jaunākajām pilsētām Lietuvā - Elektrēni

18.-30.06. Jahta uz sēkļa

Protams, tas varēja notikt ar katru, sevišķi, ņemot vērā, ka Rāznā ūdens līmenis bija nokrities par 50 centimetriem un es tur jau biju ticis uz sēkļa iepriekš. Šoreiz tiku pamatīgi. Laivas svars - 14 tonnas. Dabūt nost no sēkļa ar Rāznā pieejamajiem ūdens transporta līdzekļiem ar mazajām dzenskrūvītēm - neiespējami. Turklāt, cenšoties glābt situāciju dabūju laivu uz sāna. Iekšā gāžas ūdens. Situācija kritiska. Divas nedēļas pagāja dien-dienā braucot un cenšoties dažādiem līdzekļiem atrisināt problēmu, taču beigās dienā, kurā tomēr jahta tika nocelta no sēkļa, es, lai izvēdinātu galvu, gāju apkārt Lauces/Laukesas ezeram uz Latvijas un Lietuvas robežas. Pirmais mēģinājums bez manis bija veiksmīgs. Ar tām pat metodēm. Neveikli.

30.06. pārgājiens apkārt Lauces ezeram

Divas nedēļas sirmoju, mirku, salu, tērēju naudu un citādi baudīju diskomfortu cenšoties dabūt jahtu no sēkļa, tāpēc vajadzēja izvēdināt galvu. Jauks pārgājiens brienot pa mežu un grāvjiem pāri robežai.

Jūlijs

06.-08.07. Uz Gdaņsku un atpakaļ

Divu dienu brauciens līdz Gdaņskai un vienas nakts brauciens atpakaļ, kura laikā piedzīvoju sāpes, kādas nekad neesmu jutis. Braukt pie stūres, kad vēderu griež otrādi ir sarežģīti, bet otrais šoferis arī bija noguris, tāpēc tāpat nācās mainīties līdz Latvijas robežai, kur es vairāk nespēju atkrampēties no embrija pozas. Tā nu mani aizveda līdz Rīgai un iemeta vecāku mājā. Kur, kad jau gribēju lūgt, lai ved uz slimnīcu, teju momentā viss pārgāja. Gaužām nožēlojams spilgtākais iespaids no ceļojuma.
Apmeklētās vietas:
Lietuva: Kaunas, Marijampolė, Obeliai, Panevėžys
Polija: Elbląg, Gdańsk, Gdynia, Gizycko, Malbork, Wilczy Szaniec
Stāstījums par braucienu: Uz Gdaņsku un atpakaļ

31.07. Pametu darbu

Jūlija beigās pametu darbu, kurā nostrādāju nepilnus, 11 gadus. Visas lietas ir noslēgtas, var doties uz amēriku!

Augusts

05.,06.08. Islande

Parasti, ja es kaut kur braucu ar konkrētu mērķi, cenšos izmantot situāciju un apmeklēt vēl kaut ko. Tā nu uz ASV devos caur Islandi. Braucu tikai ar mazo mugursomu, tāpēc nekas īpaši jāstiepj nebija. Bija tā vērts.
Apmeklētās vietas: Hafnarfjörður, Reikjavīka
Stāsts par apciemojumu: Islande

06.08 Ierašanās Bostonā

Pirmo mēnesi dzīvojām Kembridžā.
Pirmie iespaidi: Jaunanglija
Novērojumi: Kultūra, Komercija, Politika, Transports un Komunikācijas, Pilsētas

11.08 Glocester un vaļu ekskursija

Aizbraucām apskatīties, kā tad brīvās pasaules piekrastēs dzīvo vaļi. Pie reizes sanāca apskatīt arī jauku, viktoriānisku pilsēteli, kuru amerikāņi izrunā kā Gloster.
Apmeklētās vietas: Gloucester, Salem

12.08. Providence

Providence (Roudailendas štats) atrodas relatīvi netālu, tāpēc kādā nedēļas nogalē nolēmām aizbraukt apskatīties vietējo mākslas muzeju, kurš izrādījās ļoti labs.

13.08 Atklājām amerikāņu antikvariātus

Grāmatas čupām, simts un vairāk gadīgas fotogrāfijas, dažādi jauki krāmi... Daudz naudas un kā to visu dabūt uz Latviju (laimīgā kārtā vairumu pirmajos mēnešos sapirkto grāmatu izdevās aizsūtīt uz Latviju novembrī)?

17.-20.08. Ņujorka

Ņujorka nepatika. Muzeji forši. Vairāk nebraucām, tik garāmbraucot vienreiz bijām iebraukuši. Un vairākkārt pāri lidojām. No lidmašīnas patīk labāk, kā no gājēja perspektīvas.
Stāstījums: Ņujorka

31.08. Pārvākšanās uz West Roxbury

Ja līdz šim dzīvojām Kembridžā, kājām 15 minūtes līdz Bostonai, tik pat līdz Samervilai, pusstunda līdz Hārvardas universitātei un uz pusi mazāk līdz MIT, tagad dzīvojam Bostonas attālā rajonā. Līdz jebkurienei minimums - stunda, pusotra ar sabiedrisko transportu. Līdz Hārvardai divas stundas kājām.

Septembris

01.09. Plimuta

Ar Plimutu sākas Amerika. Visai... nekāda vieta. Atlantijas okeāns - forši. Citādi... Jūrmala.

02.09. Worchester (Vūstera)

Otrā lielākā Masačūsetsas pilsēta. Pilsēta nekāda. Mākslas muzejs ļoti ok priekš mazpilsētas.

09.09. Jethro Tull koncerts

Nekad nebūtu ticējis, ka dzirdēšu Jethro Tull klātienē. Bija ļoti forši, tikai nokaitināja hipij-babiņa, kura sēdēja aiznākamajā rindā un pīpēja zāli.

16.09. Mount Garfield

Aizbraucām uz Ņūhempšīru, lai uzkāptu kalnā, no kura pasaule bija kā uz plaukstas. Smuki pēc relatīvi smaga kāpuma. Vēl nestaigājām uz sporta zāli, tāpēc fiziskā forma bija so-so.

20.-22.09. Simpozijs Hārvardā

"Slums: New Visions °for an Enduring Global Phenomenon" - divi zaķi - simpozijs Hārvardā un simpozijs par pilsētplānošanu. Vienīgā problēma - grausti īsti nav kaut kas, kas mums būtu aktuāls. Bet tik un tā bija interesanti un simpozijā sniedza vairākus insaitus, kuri vēlāk palīdzēja nedaudz labāk izprast Detroitu un Los Andželosu. Un... tagad es varu teikt, ka esmu mācījies Hārvardā! Vai vismaz, ka esmu piedalījies simpozijā Hārvardā...

Oktobris

Sākām staigāt uz sporta zāli YMCA - fantastiski - 80 dolāri par diviem - svaru zāle, kardiotrenažieru zāle, grupu nodarbības, peldbaseins, basketbola zāle un vēl kaut kas, ko es neizmantoju. Latvijā par tādu var tikai sapņot. Un šeit tas ir nabadzīgo cilvēku tusiņš, normālie amerikāņi rauc degunu dzirdot YMCA vārdu.
No 19. līdz 30. oktobrim ceļojām izbraucot no Detroitas un Kanādas Vindzoras Ziemeļos līdz Ņūorleānai dienvidos.

6.10. Dzērveņu festivāls

Devāmies uz Keipkodu (vieta, par kuru dzīvojot Latvijā neko nezināju, bet tagad zinot konstatēju, ka ja filmās darbība notiek austrumu krastā ne-floridā, Mencu līcis parasti ir iesaistīts. Tāda milzīga Jūrmala. Ziemā teju izmirst, vasarā neizspraukties. Redzējām, kā amerikāņi audzē dzērvenes. Iespaidīgs skats.

14.10. Bostonas Latviešu Trimdas draudze

Regita šeit bija uz vēlēšanām, bet es neticu politikai, tāpēc mani uz šejieni atveda vēlāk. Izrādījās zīmīgi. Šeit es uzzināju, ka ir iespēja aizsūtīt uz mājām grāmatas. Un iepazināmies ar bibliotekāri, kura vēlāk mums uzdāvināja 10 Daugavas Latvijas Vēstures grāmatu sējumus (visa sērija), tai pašā dienā uz mājām aizstiepām divas Dunsdorfa grāmatas un vēl šo to ne tik retu. Un vēl pēc laika Latvijas Ģeogrāfijas grāmatu. Nu, tas par materiālo ieguvumu. Nemateriālais - aptuvena nojausma par kultūru, kura mums līdz tam bija pilnīgi sveša, nezināma un nesaprotama - Trimdas latvieši. Ļoti interesants un ļoti dīvains fenomens. Bet izrādās, ka trimdas lietuvieši un igauņi ir visai līdzīga parādība. Ko nevar teikt par, piemēram, trimdas itāļiem vai trimdas īriem.

19.10. Detroita un Vindzora

Neaizmirstama, ļoti dīvaina un īpaša pieredze. Atskaitot pilsētu ar debesskrāpjiem ar aiznaglotajiem logiem, mums bija iespēja vērot amīšus.
Apraksti šeit: Detroita un Vindzora

20.-22.10. Čikāga

Čikāga patika kopumā, taču īpašu vajadzību atgriezties nejūtu. Jau tur esot apnika tik ļoti, ka labākā vieta, ko izdomājām apmeklēt bija zoodārzs. Lai saprastu, mēs pat Rīgas zoodārzā īsti neesam bijuši. Es esmu bijis Maskavas zoodārzā, līdzīgu motīvu vadīts. Mūs ne īpaši interesē zvēriņi, bet neko daudz citu Čikāga nepiedāvā. Bet pilsēta salīdzinoši jauka. Ja kādam ir alerģija no cilvēkiem, bet gribas redzēt mazu Ņujorku, Čikāga ir risinājums.
Apraksts šeit:

22.-27.10. Indiana, Kentucky, Tennessee, Mississippi, Louisiana

Mazāk interesantā brauciena daļa. Bet ne mazāk informatīvā. Apmēram radās nojausma, kā cilvēki dzīvo vidienē. Un kāpēc iet uz skolu ar ieročiem un šauj savus klasesbiedrus un kļūst par prostitūtām, pakaras, vai citādi izrāda savu atbalstu Trampam. Tā īr pilnīgi cita Amerika, kā Masačūsetsa vai Austrumu krasts kopumā.
Apraksts par braucienu: Čikāga - Ņūorleāna

27.-30.10. Ņūorleāna

Mana viennozīmīgi līdz šim mīļākā pilsēta Štatos. Un tas nav tikai vampīru dēļ. Tā ir Spānija, tikai Amerikā. Es gan vienmēr saku, ka man nepatīk Spānija, bet es vienmēr uz turieni braucu. Ne vienmēr labi ir tur, kur patīk. Tad nu Ņūorleānā ir sajūta, ka esi Spānijā. Tikai Amerikā. Moskīti ir. Aligatori garšīgi. Vietējo valodu saprast var tikai pēc tūres pa ruma destilētavām. Ā, nu un drupas, protams - pilsēta bija praktiski iznīcināta pirms 15 gadiem. Melnie kvartāli tā arī nav atkopušies. Viena no ne pārāk daudzām vietām ASV, kur noteikti atgriezīšos.
Stāsts šeit: Ņūorleāna

Novembris

17.11. Latvijas simtgade Kanādā

Veselas sagadīšanos virknes rezultātā nonācām pieņemšanā Kanādas Niagārā. Vakariņojām ar skatu uz ūdenskritumiem un vaigā skatījām Niagāru Latvijas karoga krāsās. Gribētos teikt, ka pat manā anti-nacionālista dvēselē nodrebēja kāda stīga, bet nē... nenodrebēja. Bet bija kruti.
Apraksts šeit: Latvijas Centeniāļa svinības Kanādas Niagārā

22.11. Pateicības diena

Pateicības dienas vakariņas pie Regitas priekšnieka.
Stāstījums: Pateicības diena ar tītaru

23.-25.11. Vašingtona, Vilmingtona, Filadelfija

Izmantojot to, ka pateicības diena ir brīva devāmies uz Vašingtonu, Vilmingtonu un Filadelfiju. Vilmingtona un Filadelfija bija lieliskas, katra citādāk, bet ļoti patika. Vašingtona... nevaru iedomāties, kāpēc varētu gribēties turp jebkad atgriezties.
Stāstījums: Vašingtona, Aleksandrija, Vilmingtona un Filadelfija

Decembris

20.12-03.01. - Rietumkrasta ceļojums (nedaudz pa Iļfa un Petrova pēdām). Nobraukti pieci ar pusi tūkstoši kilometru. Bija forši. Un tas bija dārgākais ceļojums manā mūžā. Rēķinot uz cilvēkdienām izmaksāja divarpusreizes vairāk, kā parasti izmaksā mūsu ceļojumi. Saites uz aprakstiem pievienošu, kad pabeigšu aprakstus.

03.12. Daugavas Latvijas vēstures grāmatas

Kļuvu par vienas no labākajām Latvijas vēstures grāmatu sērijas īpašnieku. Ja grāmatas pārdotu par to naudu varētu nopirkt labu lielformāta kameru ar visu aprīkojumu, bet lielformāta kameras ir visai dārgs prieks. Bet ne jau materiālajā vērtībā ir viss prieks. Nespēju iedomāties situāciju, kad es piekristu tās pārdot. Nu, ja nu vienīgi man būs daudz bērnu un nebūs par ko nopirkt tiem pamperus. Bet šādu situāciju es iztēloties nespēju.

08.12. Veclatviešu kapi Bostonā

Izrādījās, ka pie pašām mūsu mājām ir kapi ar latviešu apbedījumiem sākot ar divdesmitā gadsimta sākumu. Vajadzētu kādreiz aiziet tos patīrīt, bet laikam tagad tikai pavasarī. Nu, Regita grib. Man arī tāpat patīk, bet latviešu sievietēm ir kapu kultūra asinīs laikam.

09.12. DNS tests

Atnāca DNS testa rezultāti. Izrādījās, ka es esmu teju simtprocentīgs latvietis, nekādas nāvējošas slimības iedzimtas nav, viss baigi forši. Pat plikpaurība nav iedzimta. Jēj.

09.12. Pirmā klinšu kāpšanas un boulderinga pieredze

Telpās gan, bet tik un tā forši. Un izskatās, ka Regita ir atradusi mums instruktoru, bet tas jau attieksies uz 2019. gadu.

20.12. Kolorado

Aizlidojām uz Denveru, izstaigājām pilsētu, paņēmām mašīnu, aizbraucām uz Boulderu un tad uz Colorado Springs.

21.12. Kolorado un New Mexico

Fort Garland, Walsenburg, Rio Chiquito, El Santuario de Chimayo, Santa Fe, Gallup

22.12. Arizona

25.12. Kalifornija

Death Valley, Kennedy Meadows, California City, San Diego

26.12. San Diego un Tihuana

Aizgājām uz Meksiku. Patika labāk, kā Amerikā. Ja ne pārāk ilgi.

27.-28.12. Los Angeles

Drausmīgi. Visa diena paiet transportā.

29.12. North California

Redwood City, Palo Alto, San Jose, Sacramento, Winters, Saint Helena, Santa Rosa, Fort Ross, San Francisco

30.12.-03.01 San Francisko un Ouklenda

Jaunais gads bija par skaļu, SF bijām par ilgu, klimats ir drausmīgs. Kalifornija ir ok, kamēr turas tālāk no lielajām pilsētām. Nu, SF arī ir jauka, bet klimats to padara visai nepiemērotu dzīvošanai. Ā, un San Francisko Modernās mākslas muzejs izrādījās iepriekšpēdējais ASV nozīmīgāko mākslas kolekciju sarakstā. Pēdējais ir Klīvlendā. Uz turieni gan šajā ASV apmeklējumā nesanāks tikt. Klīvlenda gan varētu būt interesanta arī no urbānisma viedokļa, tā ir cietusi no tās pat nelaimes, no kā Detroita.
Jaunas valstis: Malta, ASV, Kanāda, Meksika (4)

(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)

[info]xena
2019-01-05 19:41 (saite)
Same. ;)
Arī mēdzu ceļot ar līdzīgu attieksmi.
Tagad būs lasām/skatāmviela vismaz nedēļai.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

[info]lord
2019-01-05 23:21 (saite)
jauki :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)